|
Konu Kimliği: Konu Sahibi z-eynep,Açılış Tarihi: 04 Temmuz 2007 (16:18), Konuya Son Cevap : 19 Nisan 2021 (14:04). Konuya 100 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
19Haziran 2010, 00:04 | Mesaj No:21 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 |
Haluk Abi o zaman Kadın İmamlık yapabilir diyor iseniz ! Belli dönemlerde oluşan rahatsızlıklarında nasıl olacak farz edelim bir köyde bir bayan imamlık yapıyor ve namaz kıldıracağı esnada belli kadın hastalıkları dönemi geldi o zaman yinede kıldırabilecekmi ?
__________________ Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır . -İmam Ali- (a.s) |
19Haziran 2010, 00:32 | Mesaj No:22 |
Durumu: Medine No : 5446 Üyelik T.:
30 Kasım 2008 | kadın,ın arkasını bırakın aynı safta bile namaz kılınmaz. Kılınırsa namazla alay etmiş ve bayan öğretmen eşliğinde spor yapmış olur insan.
__________________ DÜNYA mü,minin (ahiretteki ebedi nimetlere göre)zindanı Kafirin de (ahiretteki azabına göre) cennetidir. hadis |
19Haziran 2010, 00:35 | Mesaj No:23 |
bi hocanın doğum yorumuna bide mehmet abinin spor yorumuna bittim
__________________ İmanı olanın, imkanı tükenmez. | |
19Haziran 2010, 00:36 | Mesaj No:24 |
Sayın Abdulmelik önce benim laf cambazlığı yaptığımı söylemişsiniz bunun üstünde durmayacağım, onun hükmünü Rabbim verecektir. Cevabınıza gelince şu sözlerinize bakalım isterseniz. (kuranın tartışılmaz muffesiri Hz Muhammedi sav'dir ve O'nun uygulaması bizim için En az Kuran kadar tartışılmazdır. Ve Bu Kuranca sabittir... O hevasından hevesinden konuşmaz, Konuştukları vahiydir. Ayeti orda süs gibi duruyor size göre.) Bence süs gibi hiç durmuyor bahsettiğiniz ayet, çünkü kur’anı bir bütün düşündüğünüzde çok net anlaşılıyor. Çünkü ben ayetleri beşerin sözlerini doğrulamak adına anlamak yerine, Rabbin ne söylediğini aramak için delil ararım. Peygamberimiz bizlere kur’an ile hükmetme görevi almıştır. Bundan dolayıdır ki o zaten kur’anın hüküm verdiği şekliyle yaşamına yön vermiştir bu çok açık. Kur’ana uyan elçisine uymuş demektir. Tartışmasız olan kur’andır bizlere rivayetler kanalıyla gelen ve bu sözler peygamberimizin sözleridir dedikleri bilgiler, tıpkı KURAN gibi tartışmasız değildir. Bu söylemek açıkça şirktir hatırlatırım. Bunun nedeni de bu bilgilerin doğruluk garantisi yoktur, ancak kur’ana uyan onun onayını alan sözlerin peygamberimizin sözüdür diye kabul etmemiz gerektiği yolunu da bizlere Allah ın resulü önermiştir. Hatırlayın hadisinde benim sözüm olup olmadığını anlamak için, kur’anla karşılaştırınız diyordu, nedeni de benim adıma bir sürü uydurma sözler çıkaracakları uyarısını da yapıyordu da ondan. Fakat sizin için bu rivayetleri ayrım yapmadan alıyorsanız sizin için kur’an gibi garantiliyse, buna sözüm olamaz. Bu sizin seçiminizdir sorumlu olacakta sizsizin. Saygı duyarım. Gelelim O hevasından hevesinden konuşmaz sözlerine. Evet, gerçekten de konuşmaz, çünkü Allahın elçisi, Rahmandan aldığı ayetleri iletme görevi alıda ondan. Hatta elçisine öyle bir tembihte bulunmuştu ki, eğer benim sözlerime bir kelime eklersen senin canını alırım demişti hatırlayalım lütfen. Sana verdiği tebliğ görevini yapmazsan görevini yapmamış sayarım diyen Rahmana karşı nasıl olurda kendi heva ve hevesinden konuşur. Lütfen bir ayetten bir cümle alarak anlamlar yüklersek, doğruyu anlamamız mümkün olmayacaktır arkadaşım. Demek ki peygamberimizin her söylediği kur’anda geçen vahiymiş onun eklediği kendince söylediği hükümler değil. Hatırlayın birçok ayette peygamberimiz bu konuda sizin istediğiniz benim yanımda değil, onu Rabbim hüküm verecek diyordu. Hüküm veren yalnız benim diyen Rabbim in ayetleri de sanırım açıkça anlaşılıyor. Ama bu saydığım ayetler de size göre süs gibimi duruyor diyerek, sizin gururunuzu incitmek sizi üzmek istemem. Bunu söylemenize de üzüldüğümü belirtmeliyim. Siz kadın erkeğin önünde namaz kılamaz çünkü demiş ve büyükçe puntolarla şunları yazmışsınız ben biraz küçülttüm yanlış anlaşılmasın diye. Fıtraten aklen örfen. Dikkat ederseniz sizin gösterdiğiniz sebep ve nedenler arasında KUR’AN a göre diye bir bölüm yok. Yani kur’ana göre kılamaz diyememişsiniz. Hâlbuki hesaba çekileceğimiz kitap KUR’AN. Sorumlu olduğumuz rehber Rabbin kelamı orada da tek bir hüküm yok. Sizce Rabbim hesaba çekerken, neden kadının ardında namaz kıldınız der mi bu durumda? Yorum ve karar sizin. Fıtraten konusuna gelince. Fıtrat yaradılış anlamına gelir. Bu konunun detayını da bizler ancak yaşadığımız insanın yaşamından özelliklerinden anlamaya çalışırız. Yani insanın özünden gelen bir olaydır fıtrat. Örneğin aç gözlü ve doymak bilmeyen bir özelliğidir insanın fıtratından gelen. Her zaman tartışmaya meyilli olmasıdır fıtratının özelliği. Bencildir kendisini düşünür, bir kötülük yapıldığında kendisine hemen cevap vermek ister misliyle. İşte eğer siz fıtratımızı örnek gösteriyorsanız, bencilliğimizin ürünüdür kadınlarımızı arka plana itmek. Hep bizler önde olmak isteriz. Akıl özelliğimize gelince. Aklını kullanan bir insan Rabbin vermediği bir hükmü Allahın emri diye anlatanlara inanmaz. Çünkü kur’an aklı öne çıkaran bir iman ister. Onu da söylerken kur’an ayetlerini ve verdiğim hükümleri düşünün ve akledin der. Sizce Rabbin vermediği bir hükmü neye göre aklın süzgecinden geçireceğiz. Beşerin, rivayetlerin aklına göre mi, yoksa Rabbin verdiği hükümlerin ayetlerin aklına göre mi? Örfe gelince burası doğru bu kısma katılırım, örfe göre bence de geçmişte kadınların imamlık yaptığına rastlanacak bir örnek göremiyoruz. Bu değildir ki geçmişteki örf Allah emridir. Bu değildir ki kadınlar kesinlikle imamlık yapamaz. Allah sizleri tek ümmet yapmadım dünya üzerine yaydım örflerinize göre yaşayın der. Evlenirken dahi örfe göre evlenin açıklamasını yapar. Burada düşünelim bizim örfümüz ile Arapların örfü ya da Avrupalının, Afrikalının örfü bir mi? Her düşünceye saygılıyım fakat bu konuda kesin hüküm vermek Rabbin vermediği bir hükmü vermek anlamına gelir ki, buda büyük bir günahtır. Rabbim hakkında açıklamadığım bir konuda konuşmanızı HARAM kılıyorum diyorsa lütfen biraz düşünelim derim. SAYGILARIMLA Halukgta | |
19Haziran 2010, 00:59 | Mesaj No:26 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 |
Dur hele lütfen saygıyı elden bırakmayalım lütfen Abimiz bizlerden yaşça büyük saygı duyalım fikrini kabul etmezsek dahi saygıyı elden bırakmayalım bu uyarım herkesedir lütfen yanlış anlamayın...
__________________ Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır . -İmam Ali- (a.s) |
19Haziran 2010, 00:59 | Mesaj No:27 |
Durumu: Medine No : 5446 Üyelik T.:
30 Kasım 2008 |
sayın haluk hocam bi düşünün sultan ahmette cuma namazı kılıyorsunuz yüzlerce erkeğin arasından bayan kalktı kadınsı sesiyle hutbesini okudu ve onca erkeği safları yara yara öne gecti ve namaz kıldırdı olacak şeymi bu bu neye benzer beyaz hoca horozdan kurban olur. akşam icki iç gündüz oruc tut demiştiya kadının erkeğe namaz kıldırmasıda aynıdır
__________________ DÜNYA mü,minin (ahiretteki ebedi nimetlere göre)zindanı Kafirin de (ahiretteki azabına göre) cennetidir. hadis |
19Haziran 2010, 01:25 | Mesaj No:28 |
Ümmetin ehil erkeklerine kıran girerse birgün kadınlar erkeklere imamlık yapabilir evet. Kuranın bu kadar savunan bir sav kuranda haram olarak geçmeyen şeyler mübahtır derecesine getirip meseleyi kuran-hadis ilişkisini baltalayarak baştan kuranın sünnete bakışını es geçiyor. ne çelişki. Gelin bu düşünceyi birlikte akıl ve kur’an süzgecinden geçirelim. Kadının imamlık yapması durumunda namazda biz erkeklerin aklına türlü türlü şeyler geleceğini ve bizlere şeytanın vesvese vereceği, böylece namazımızı huşuyla kılamayacağımızı söylüyor. Kadın sanki şeytanın işini kolaylaştıran bir olgu gibi gösterip, kendimizde, nefsimizde suçu aramak yerine, yaptıklarımız ne kadar kolaycılığa kaçmak değil mi? Ya namazdan sonra ne olacak? Kadının sesinden Allahın huzurundayken bile bu kadar etkilenen, onları gördüğünde neler yapmaz ki. Onunda kolayı var sokağa çıkarmazsın, çıkması gerekiyorsa üstünü tamamen örtersin onu görünmez yaparsın, kendini bundan da korumuş olursun. İşte biz erkeklerin korunma yöntemi? Nefsini kur’an ile terbiye etmek yerine, onu toplumdan uzaklaştırmayı seçiyoruz. Nefis terbiyesini ne kadar basite almışsınız. Oysa kuranda bahsi geçen fıtrat-takva-kulluk yüzdelik olarak büyük kısmı nefse yorulur. Bu mevzuda çeliştiğiniz bir konuda kadınları koruma mevzusu. Camiye girerken bir nefis ölçer olması gerekiyor bu durumda, yoksa zayıf olanla halis olan mazallah. Nasıl imamlık yapsın hanım. Bunun ölçütü nedir peki. Bizim reformcuların genel hatası şudur : tezi ortaya koyarlar ama uygulamada puf. 2:187 - Oruç gecesi kadınlarınıza yaklaşmanız, size helâl kılındı. Onlar,sizin için bir örtü, siz de onlar için bir örtü durumundasınız. Allah, nefsinize güvenemeyeceğinizi bildiği için müracaatınızı kabul buyurdu ve sizi bağışladı. Şimdi onlara yaklaşın ve Allah'ın sizler için yazdığını isteyin. Ta fecrin beyaz ipliği siyah iplikden size seçilinceye kadar yiyin, için. Sonra da ertesi geceye kadar orucu tam tutun. Bununla beraber siz mescitlerde îtikaf halinde iken onlara yaklaşmayın. Bunlar, Allah'ın sınırlarıdır, sakın onlara yaklaşmayın. Allah, âyetlerini insanlara böyle açıklıyor ki sakınıp korunsunlar. İnsan nefsini kendine ait olsada kurandan daha iyi bilemez değil mi | |
19Haziran 2010, 01:25 | Mesaj No:29 |
Ben arkadaşlarıma cevap yetiştirirken bir yandan da güzel örnek sorular geliyor, çok da hoşuma gidiyor onu söylemeliyim. Aslında bu konuyu yazarken birçok arkadaşın karşısında olunacağını biliyordum. Kurtmehmet kardeşim eldeki bilgilerden bazı örnekleri vermiş, bende diyorum ki gelin buna kur’andan delil, hüküm arayalım bulamazsak geleneğe bırakalım ama hüküm vermeyelim. Arkadaşımızın yazdığı bir hükmü alalım.( Kadın, erkeklerle birlikte cemaatle namaz kılsa, kadının sağındaki, solundaki ve arkasındaki erkeğin namazı bozulur.) Bu sözler kesin bir hükümdür. Peki bu hükmü veren imtihanı yapacak Rahman mı? Hemen soralım kendimize neden hacca gittiğimizde kadın ve erkek hiç kimse etkilenmeden huşuyla yan yana Allah korkusuyla namazını kılıyor da, hacdan geldikten sonra o huşuyu bulamıyoruz kendimizde ve asla kılamaz diyoruz, sorduk mu bu soruyu kendimize? Dikkat edin ben yan yana kılınsın demiyorum, kadın imamlık yapamaz mı diyorum. Şimdi verilen cevabı duyar gibiyim peygamberimiz hac yaparken böyle bir uygulama yapmış onun için bizde yapıyoruz. İşte bunu aklımızla fikrimizle çok iyi düşünelim. Bir yasak ya vardır ya yoktur. Değişken durumlarda bile Allah onun örneğini vermiştir. Yitiksevda kardeşime gelince önce yazımın amacını tekrar işaret edeyim ben sürekli bir kadın imam olarak camiye atansın demedim ki. Benim anlatmak istediğim Rabbin vermediği bir hükmü bizler verip, kadının arkasında namaza durulmaz yanlışını hep birlikte yıkalım diyorum o kadar. Bir köyü düşünün kalabalık bir ailede bir bayramda ailecek toplanılmış. Evin en büyüğü nenemiz, akşam yemeğinden sonra gelin evlatlarım, torunlarım, gelinlerim hep birlikte Rabbin huzuruna duralım ve size namaz kıldırayım dese bunun neresi kötü. İşte ben bu yanlışı düzeltelim diyorum. Bu arada cevap yazarken Zeynebim rumuzlu kardeşimiz zannedersem bayan, onun da cevabı geldi. Bana şunu sormuş. (Ama Kuranda bayan imam arkasında namaz kılın diye de bir ayet yok.) Buna tekrar cevap vermek isterim. Namaz kılın diye açıklama olmadığı gibi namaz kılamaz diye de açıklama yoktur. Allah yapmamızı istemediklerini açıkça söyler ve kısıtlama getirir. Diğer anlalar bizim rahmetime serbest alanlarımızdır. Kur’anda yer almayan konularda yazılar yazmayın demişsiniz ve bırakın erkekler kıldırsın nazmı diyerek sitem etmişsiniz. Hâlbuki ben kadınlar kıldırsın demedim. Kadınlar kıldıramaz demeyelim böyle bir hüküm vermeyelim dedim. Kadınlarımız istese bile toplu halde kadının namaz kıldırmasına günümüz geleneği zaten buna müsaade etmeyecektir. Bu soruna kadınlarımız sahip çıkması gerekirdi ama her nedense onlardan hiç ses yok. Her kez memnunsa halinden sorun yok demektir. Cevabımı yazmaya devam ederken Dur hele rumuzlu arkadaşımızın sözleri beni hem güldürdü hem düşündürdü. İşte bizim namazı anlayış şeklimiz. Bizler namaz kılmayı bu şekilde anlıyoruz demek ki. Ama Allahın emrettiği namaz bu değil arkadaşım. Sanırım bu arkadaşım hacca hiçbir zaman gidemez. Üzücü ve düşündürücü halimizi anlatan çok güzel sözlerdi bunlar. Rabbim yardımcımız olsun. Değerli Dur hele rumuzlu arkadaşım namaz kılarken lütfen Allah ın huzurunda olduğunu hatırla, gözlerini kapa ve Rabbim in yüceliğini tasavvur et. Ona yakın olmayı hissedebilirsen aklına asla Dünyevi bir şey gelmeyecektir. Dilerim Rabbimden böyle huşu içinde namaz kılmayı Allah sana nasip eder. Kurt Mehmet kardeşim sizce analarımız nenelerimiz ya da saygı duyacağımız bir bayanın camide hutbe vermesi çok mu yanlış? Onun sesi bizi cinsel açıdan etkiler mi? Okullarda bayan öğretmenlerimiz oldu, ona cinsel obje olarak mı baktık, yoksa saygıyla ellerinden mi öptük? Lütfen nefsimiz bu kadar mı zayıf bizlerin. Birçok iş yerinde kadınlar çalışıyor özel ya da devlet dairesi. Onlara bakarken bir cinsel obje diye mi bakıyoruz. Elbette açık saçık giyinirse bakarsınız herkez bakar. Namusuyla şerefiyle giyinmiş bir kadına neden kötü gözle bakalım. Allah bile kadınlarımızın dışarı çıkarken dış giysisi giymelerini istiyordu. Neden, iyi kadın oldukları anlaşılsın ve rahatsız edilmesin diye. Ama biz hiç ayrım yapmadan kadın sesini duyduk mu neler aklımıza geldiğini söylüyoruz. Bu konuda başka bir şey söylemek istemiyorum. Rabbim nefisimiz terbiye eden kulları arasına alsın inşallah cümlemizi. Saygılarımla halukgta | |
19Haziran 2010, 01:36 | Mesaj No:30 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | Kadın Erkek Fiziki Yapısı ve Fıtratı Bir Değildir Haluk Abi. Günümüz dünyasında Kadın hususunun İslam’da yanlış anlaşılması ile karşı karşıya kalmaktayız. Bizler İslam dinine bir bütün olarak bakmadığımız zaman, Kadına ikinci sınıf insan muamelesi uygulanıyormuş gibi görmek isteyen hemen Kadınlar neden İmamlık yapamaz mevzuunu delil olarak sunabilmekteler: Ama Kadının insandan dahi sayılmadığı bir asırda İlahi vahyin rehberliğinde Peygamberlerin iletmesi ve uygulamaları ile yaradılış maksadına uygun bir hale getirilmiştir. Dikkat edeceğimiz mevzu günümüzde kadınların nedense cazibesi ön plana çıkarılarak sözde özgürlük naraları atılıyor. İnsana en büyük değeri veren Rabbimiz kadın-erkek eşitliğini her alanda fıtratına göre fizikine göre gücüne göre vermiştir. Allah kimseye kaldıramayacağı bir yükü yüklememiştir. Bir kadına çocukluğundan tutun annelik dönemine hala, teyze, abla, nene, öğretmen, eş vb tüm durumlarda gereken tüm hürriyetleri İlahi emirler çerçevesinde vermiştir. (Bunun üzerine İblis): "Mademki, benim yoldan çıkmamı istedin" dedi, " ben de, gidip senin doğru yolunun üzerinde onlar için pusuya yatacağım ve hem açıktan açığa, hem de akılların ermediği yol ve yöntemlerle, sağlarından sollarından sokulacağım onlara: Ve sen onlardan çoğunu nankör kimseler olarak bulacaksın."(A’raf 16-17) Şöyle düşünelim: Bir kadının erkeklerin önünde imam olması şeytanın arayıpta bulamayacağı bir fırsat olur çünkü Ayeti kerimede özellikle doğru yolun üzerinde duracağını sokulacağını belirtiyor. Namaz ise dosdoğru Rabbimiz ile iletişime geçtiğimiz an olduğu için ister istemez fıtrat gereği vesveseler oluşur kimse demesin bende oluşmuyor çok zor bir durum kimi satış yapar kimi borcuna odaklanır kimi çocuğunun hastalığına dalar vb tam bir huşu içinde kılabilmemiz için çok çaba sarf etmemiz lazım.Bu tür bir vesvese ve düşünce bulunan insanoğlunun önünde bir bayanın imam olarak namaz kıldırması bir çok fitneye sebep olur…Kadın fıtratı gereği fiziki yapısının hassasiyetine göre hareket eder.Kadınlığın vermiş olduğu fiziki yapı ve fıtrata ters davranamaz.Kadının ayrı, erkeğin ayrı donanımda yaratılması ve her ikisinin de bu farklı yapıları esas alınarak ele alınması eksiklik değil adalettir, Allah’ın el Adl isminin gereğidir. Nisa Suresi 32 ayeti hatırlayalım: O zaman şöyle bir durum söz konusu olmazmı Kuranda kadınlar anlamına gelen Nisa suresi var iken neden erkekler anlamına gelen bir sure yok o zaman bu ayrımmı oluyor… Bizler İlahi vahyi eğip bükmeden anlamaya çalışalım ve devam edelim ayete bakalım: O halde Allahın kimilerinize diğerlerinden daha fazla bağışladığı nimetlere imrenmeyin . Erkekler kendi kazançlarından bir fayda sağlarlar, kadınlar da kendi kazançlarından... Bu nedenle lütfu(ndan size bahşetmesini) Allahtan dileyin; şüphesiz Allah, her şeyin tam bilgisine maliktir.(Nisa-32) Ayeti kerimede Allah’ın kimilerine diğerlerinden fazla bağışladığı nimetler devamında erkek ve kadın ayrı ayrı belirtilerek kendi kazançlarının ayrı olduğu bu durumda Allahtan lütuf dilemeyi ve her şeyin tam bilgisinin Rabbimize ait olduğu izah ediliyor.Kadın ve Erkeğe verilen nimetler hususunda kadının yapabileceği fiile erkeğin özenmemesi erkeğin yapabileceği fiilede kadının özenmemesi açıkça ifade ediliyor.
__________________ Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır . -İmam Ali- (a.s) |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Seçenekler | |
Konuyu değerlendir | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Evlenecek Kız ve Erkeklere | FECR | Evlilik-Nikah Konuları | 2 | 21 Temmuz 2019 00:21 |
Laf Atan Erkeklere Kızların Kapak Cevapları :) | AŞK'ÜL İSLAM | Komik Paylaşımlar | 5 | 04 Mart 2017 14:29 |
Evlenecek Erkeklere Tavsiyeler... | MERVE DEMİR | Evlilik-Nikah Konuları | 25 | 01 Aralık 2014 19:33 |
Kadının mahrem soruları erkeklere sorması | Şuara | Kadın Mahrem Konular | 1 | 15 Temmuz 2014 18:41 |
sen varken nasıl başka erkeklere bakarım | seb-i aruz | Serbest Kürsü | 0 | 26 Nisan 2013 11:18 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|