Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Soru Cevap Arşivi (https://www.forum.medineweb.net/650-soru-cevap-arsivi)
-   -   Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... (https://www.forum.medineweb.net/soru-cevap-arsivi/21414-bir-sorum-var-hocalarimizdan-cvp-bekliyorum.html)

FECR 12 Temmuz 2014 18:59

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
Jelatin meselesi günümüz meselesidir.Bu konu hakkında yüzyıllar önce yazılmış kitaplarda aramak gerekmez. Bu sorunu bu konuda uzmanlaşmış kimseler ve gerek İslam fıkhını gerekse günümüz tıp alanında bilgi sahibi olan kimseler çözebilir.
Jelatin konusu hakkında çok önemli araştırmalar vardır:
Yoğurta Domuz Jelatini
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

JELATİN KAPSÜL İÇİNDE BALIKYAĞI....
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

TÜRKİYE’YE ALENEN DOMUZ JELATİNİ İTHAL EDİLİYOR..
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

DOMUZ JELATİNLİ ŞEKERLER
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]


DOMUZ JELATİNLİ ŞEKERLEMELER

[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

TEKRAR JELATİN ÜZERİNE...

[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]


Meşrubatlarda Ve Dondurmalarda Jelatin
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]


Elinizden geldiği sürece hazır yoğurtlardan ve ayranlardan uzak durun
Elinizden geldiğince çilek aromalı yiyeceklerden uzak durun
Elinizden geldiğinde hazır meyve suyu , süt vs den uzak durmaya çalışın
Elinizden geldiğince meşrubatlardan uzak durun
Elinizden geldiğince doğal/organik ürünler tüketmeye çalışın

FECR 12 Temmuz 2014 19:16

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
Bilinmez kardeşim
Şunu "meshep" yazma artık:) Doğrusu "mezhep" :)

Jelatin "şüpheli" olduğundan sakınılması isteniyor. Jelatin eğer inek,dana kemiğinden yapılırsa sorun yok. Ama Türkiyeye jelatin yurt dışından geliyor. Yurt dışında da jelatin yapımında domuz kemiği daha çok kullanılıyor. Türkiye'de jelatin konusunda yeni yeni uyanmaya başladı ve Türkiye'de üretmenin yollarını aramaya başladılar ve sanıyorum bir kaç girişimci bu yönde çalışma yapıyordu.
Aslında bir şeyin helal olan maldan yapılıyor olması sağlık açısından iyi olduğu anlamına gelmiyor. Dana kemiğinden de yapılsa yediğimiz bir çok üründe sağlığa sakınca kimyasal maddeler vardır. Bu maddelere karşı da dikkatli olmak gerekir. Bir yiyecek ve çikolatada şeker yerine "glikoz" kullanılıyor ya da başka tatlandırıcılar kullanılıyor. Yapay tatlandırıcı, renklendirici , kıvam artırıcı maddelerden de uzak durmak en güzelidir.Ama maalesef uzak durulmuyor/duramıyoruz. Tüketim kültürü hepimizin benliğine kadar işlemiş maalesef. Hormunlu gıdalarla besleniyoruz ve toplumda hormonlu hale geliyor. Bu maddelerin olumsuz etkilerini yaş ilerledikçe ve çocuklarımız üzerinde görürsek şaşmamak gerekir. O zaman "kendim ettim kendim buldum" sözünü mırıldanmaktan başka çaremiz kalmaz:)

FECR 12 Temmuz 2014 19:26

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
Alıntı:

bilinmez Üyemizden Alıntı (Mesaj 345599)
neyse,ben konunun HELAL VE HARAMLIK açısında nasıl değerlendirilirse doğru bi anlayış ve yaklaşım olur yönünde paylaşımda bulundum,bende HORMONSUZ VE SAĞLIKLI YAŞAM SLOGANINDAN YANAYIM..:)

afrn* :)

Medine-web 06 Ağustos 2014 12:15

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
Alıntı:

aybikegökçen Üyemizden Alıntı (Mesaj 348333)
hayırlı akşamlar, sorum malum Kuran'a abdestsiz dokunulabilir mi okunulabilir mi? özelikle de kadınlar hayız halinde iken Kuran'ı okuyabilir mi?
bildiğimiz gibi vakıa suresi 79. ayetti"ona tertemiz temizlenmiş olanlardan başkası el süremez" abdestsiz dokunulmayacağının veya okunulmayacağının kanıtı olarak gösterilmekte fakat bu sürenin iniiş amacının cinleren ve şeytanlardan aktarıldığına dair ithaflara karşı meleklerle gönderildiğine cevap olarak indirildiğinin ve abdestle alakası olmadığı zaten abdestin farz oluşunun da bu sureden sonra inen maide 6 yla geldiği belirtilmekle hayız halindeyken veya abdestsiz okunulabileceği belirtilmekte. mezhepler açısından bunun açıklamasını paylaşabilir misiniz?


Bu konu sanal alemde hep tartışıla duruldu. Soruyu samimice soranlar olduğu gibi, kafa karıştırmak amaçlı soranlarda vardır. Konumuza vereceğimiz cevap kafa karıştırıcı dejenere amaçlı Art niyetli olan marazlı kafaların amacına değil, samimi ihlaslı bilgi/belgeye ulaşmak isteyen muttaki kardeşlerimize yöneliktir.

bu soru ile muhatap olduğumuzda, kaynaklarımızı incelediğimizde fıkıh ekolleri müçtehit ulemanın ekserisi kurana abdestsiz dokunulamayacağı görüşünde birleşmiştir. Hangi mezhebe bakarsanız bakınız(istisnalar hariç) fıkıh olarak alacağınız cevap bu yönde; "dokunamazsın!"

fıkıh uzmanı olmadığımızdan, müçtehit imamları tenkit etmek konumunda olamayacağımızdan bilgi ve belgeye ulaşmak amaçlı soracağımız sorular mevcuttur.
şu soruları soralım :
1-delil olarak getirilen vakia 79 abdest ayeti maide 6 dan önce nazıl olduğundan,halen farz olmayan abdest durumu ve vakia 79'u nasıl izah edeceğiz? vakia 79 bu emri abdest anlamında ise maide 6 yoktu ki o dönemde?

2-abdesti geçelim...hayız nifaz lohusa olan kadını kurandan uzaklaştırmak hem de ömrünün nerdeyse 3/1 hatta yarısı ne ila izah edilecek.hem kuran deyımı ile eza olan hayz konusunda kadının suçu ne? hem kuranla sorumlusunuz hem de ömrünüzün yarısı kurana dokunamazsınız? bunu izah etmek cidden zor. Ömründe bi kez Hacc fırsatını yakalayabilen bir kadın hayz olması durumunda ömrünün tek fırsatından uzaklaştırmak mıdır çözüm? yada 1000 aydan daha hayırlı olan kadir gecesinde o gecenin feyzinden uzaklaştırmak mıdır çözüm? bu kadın suçum nedir ki rabbimden koparıyorsunuz derse insani vicdani cevabımız ne olur ?

3-diyanette yada mesleği kuran hocası olan kuran kursu bayan hocaları ne yapacağız ? ayda 10 gün hayız izni verilen kuran kursu hocasına verilen izne rastlamadım. Bu kadın devlet memuru ve derse girmek zorunda. İzin de verilmeyeceğine göre?

4-hayızlı kadın necis ise istihaze kadın neden necis sayılmıyor? necaset kanamadan dolayı ise ikisinin farkı ne? istihaze olan kadına verilen ruhsat hayızlı kadına verilemez mi ? necis ise ikisi de necis. Yok necis değil diyorsanız ikisinin farkı yok. Bırakın kuran ile hemhal olsun. Uzaklaştırmayın...

genel anlamda fetva haddim olmamakla birlikte, şahsi kanaatim şudur ;" Allah'ın kitabına saygı edep anlamında tertemiz yaklaşmak edeptendir olması gerekendir. Roman okumuyorsunuz Allah'ın kelamını okuyorsunuz. Keyfi olarak abdestsiz lik edepsizlik saygısızlık sayılır. ama hayız nifas lohusa gibi özrünüz varsa bu sizi kurandan uzaklaştırmamalı."

Allahu alem...

2009 da sorulan soruya şu cevabı yazmışız;

Alıntı:

Abdulmelik Üyemizden Alıntı (Mesaj 83462)
nisa taifesinin hayız,nifaz,lohusalık dönemlerinde ibadet yapmaları yasaktır.
çünkü hayızlı nifaslı ve lohusa kadın;
1-namazın dışındaki şartlardan hadesten necasetten teharet ile maluldur.necaset yüklü birey ibadet yapamaz.mazurdur kuran deyimiyle eza ile maluldur.
2-bu durumdaki kadının sorunu üreme organlarıyla alakalı olduğundan ve cünüplük hükmündedir..şunu düşünmek lazım neden, istihazeli olan kadın her namaz için abdest almak kaydıyla ibadet yapmak zorundadır.kan görmesi bakımından,hayızlı ile istihazeli farkı yok netice itibariyle.
ama hayızlı-nifazlı kadın cünüp muamelesi görüyorda,istihaze(özürlü) kanı gören cünüp değil ve ibadet etmesi gerekiyor..birincisine ibadet yasak ikincisine farz..burada asıl olan kan değil kanın cinsidir...
3-eğer cünüp değil derseniz,hayızdan çıkan kadın abdestini alıp namaz kılabilmelidir mantığı söz konusudur.ama boy abdesti almak zorundadır ki,namaz kılabilsin.cünüp değilse bile cünüp muamelesi görmektedir..
4-kuran teferuat değildir ki ince meselelere girsin.ince meseleler,teferuatlar,ve kuran ahkamının tatbikatıyla görevli nubuvet makamı işidir..hayır kuran herşeyı detaylı açıklamış,kuran yeterlidir derseniz,nubuveti israf hğkmüne sokmuş olursunuz...nubuvet görevlisi ptt den farkı kalmıyor..bu durumda islamın ikinci ayağı olan nubuvet sakat olur..


Yitiksevda 06 Ağustos 2014 17:02

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
Abdestli okunurmu dokunulurmu mevzundan ziyade abdestli ve abdestsiz okuyanlara şunlari sormak lazim:

Kurana abdestsiz dokunmaktan korktuğumuz kadar abdestli azalarimiz/ ağzımızla gıybet etmekten ,yalan söylemekten kul hakkına girmekten, namazları ertelemekten, darda kalanlari dislamaktan, düşene bir değil bin tekme atmaktan ...vs korkmadık.

Dokunmaya korkanlar insanların mahremlerini dinlemekten, gözetleyip, ifşa etmekten, iftira atmaktan, ülkeyi satmaktan pensilvanya Belam namussuzunun maşasi olmaktan korkmadılar...

Hadis üzere dinlerini bina eden bol abdestli işid el kaide nusra ve benzeri yapilanmalar Kitir.kitir insan kesmekten Kürtlerin cani mali namusu helaldir demekten. Tûrkmenleri öldürmekten. Ezidi halkini toplu katliamdan vazgeçmediler.

Aslolan beyinlere abdest aldirmaktir. Gerisi teferruattir.

mehmet akif2 10 Kasım 2014 00:39

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
GAZZALİNİN KELAM İLMİNE GETİRDİĞİ BAZI YENİLİKLER
1)Mantığı, İslami ilimlerden biri olarak kabul etmiştir.
2)Felsefi bahislere çokça yer vermiştir
3)Bakıllaninin kabul ettiği, inkas-ı edilleyi reddederek delilin butlanından medlülünde butlanının gerekmeyeceğini söylemiştir


ben size sorum kırmızı ile işaretlediğim yerde ne demek istiyor anlata bilir misiniz

FECR 10 Kasım 2014 10:07

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
Alıntı:

mehmet akif2 Üyemizden Alıntı (Mesaj 360572)
[B][FONT=Verdana][SIZE=3]GAZZALİNİN KELAM İLMİNE GETİRDİĞİ BAZI
3)Bakıllaninin kabul ettiği, inkas-ı edilleyi reddederek delilin butlanından medlülünde butlanının gerekmeyeceğini söylemiştir


ben size sorum kırmızı ile işaretlediğim yerde ne demek istiyor anlata bilir misiniz

Öncelikle anlaşılmayan cümledeki kelimelerin anlamlarını bir inceleyelim:

Bakıllani: Bakillani bir alim. (Ebu Bekir Bakıllani) Eş'ari kelamcısı ve Maliki fakihidir.

İnkas-ı Edille:Asıl yazılışı şudur: İn'ikas-ı edille. Anlamı: Bir şeyi isbat eden delil batıl ve çürük olursa, isbat ettiği hususun (medlul, netice) da batıl olacağı düşüncesi.Yani delil bâtıl olursa, medlul (dava) da bâtıl olur.
Butlan: hukuki işlemlerin geçersiz kabul edilmesidir. Hukukun temel kurallarına uyulmasına rağmen şekli unsurlara uyulmadan usulsüz yapılması yapılan işlemi geçersiz kılar. Mutlak butlan ve nispi butlan olarak ikiye ayrılır.
Mutlak Butlan Nedir?
Bir hukuki işlemin kanunun öngördüğü kurucu unsurlara sahip olmakla beraber kanunun emredici hükümlerine aykırı olmasıdır.
Nispi Butlan Nedir?
Nispi butlanda hukuki işlem kurucu unsurlara sahip, emredici hükümlere uygundur ancak hukuki işlemi yapan iradede sakatlık vardır.
Mutlak butlan ve nisbi butlanı örnekle açıklamak gerekirse;
Mutlak butlan akıl hastası birinin yaptığı evlilik ve bu işlemin baştan itibaren geçersiz olması. Nisbi butlan ise sonradan geçersizleşmesidir.
Medlül:Delîlin (alâmet ve işâretin) delâlet ettiği, gösterdiği şey.

Bu kavramları anladıktan sonra cümleye geçelim:
Bakıllaninin kabul ettiği, inkas-ı edilleyi reddederek delilin butlanından medlülünde butlanının gerekmeyeceğini söylemiştir

Bunu söyleyen kim: İmam Gazali
İmam Gazali kimin fikrine, düşüncesine karşı çıkıyor: Ebu Bekir Bakıllani adlı kelam aliminin sözüne
Bakillanin görüşü nedir? :İn'ikası edille kelam ilminin temel meselelerinden birisidir.
İmam Gazali ise Bakillaninin bu görüşünü red ediyor ve Bakillaniyi eleştiriyor. İmam Gazali'den önce Kelam alimleri Bakillani'nin görüşünü kabul ediyorlardı. İmam Gazali'nin Bakillani'yi eleştirmesinden sonra Kelam alimleri Gazali'nin görüşüne dönüyorlar.Bu konu hukuki bir konudur. İçtihadi bir görüştür.

Kısaca Bakillani diyor ki:
Eğer bir davada deliller çürükse dava da düşer, ortadan kalkar
İmam Gazali ise diyor ki;
Delil çürük olsa da dava ortadan kalkmaz, dava düşmez, devam eder

İnş. konuyu anlatabilmişimdir

Hâdimul İslam 17 Kasım 2014 14:52

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
İlahî iradenin sahibi ve beşer üstü olan Allah, ezelî irade ile dileyendir.
İradesizlik (îcâb bi’z-zât) onun hakkında muhal olduğu gibi, kudret
sıfatına göre imkân bakımından eşit olan durumlardan birisinin seçimi,
irade sıfatıyla olmaktadır..



hocalarım sizlerden bu cümleye açıklık getirmenizi rica ediyorum,fıkıh dersinde kavramlar arasında baya zihin karmaşası yaşıyorum..yardımcı olursanız sevinirim..

FECR 17 Kasım 2014 16:36

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
Alıntı:

mihrinaz Üyemizden Alıntı (Mesaj 361386)
İlahî iradenin sahibi ve beşer üstü olan Allah, ezelî irade ile dileyendir.
İradesizlik (îcâb bi’z-zât) onun hakkında muhal olduğu gibi, kudret
sıfatına göre imkân bakımından eşit olan durumlardan birisinin seçimi,
irade sıfatıyla olmaktadır..



hocalarım sizlerden bu cümleye açıklık getirmenizi rica ediyorum,fıkıh dersinde kavramlar arasında baya zihin karmaşası yaşıyorum..yardımcı olursanız sevinirim..

Öncelikle burada geçen terimleri anlamaya çalışalım:

İrade:Sözlükte istek,arzu, dilek anlamlarına gelir. Terim anlamı ise; bir şeyin yapılıp yapılmaması veya yapılacaklar arasında birini seçme özgürlüğüdür.

Maturitidiler Allah'ın iradesini ikiye ayrımışlardır:
1-İlahi irade
2-Ezeli irade
Yine Maturidiler kulun iradesini de iki yönünü belirtmişlerdir.
1-Külli irade
2-Cüz'i irade
Küllî irade, Allah tarafından kula verilmiş olan, yapma veya yapmamayı tercihte aracı kabul edilen seçme yeteneğidir. Cüz'î irade ise küllî iradenin, iki taraftan birine aktif biçimde yönelmesinden ibarettir.
Yukarıda ifade ettiğiniz zihin karmaşasındaki söz Maturidinin görüşüdür.
Maturidi diyor ki:

Alıntı:

İlahî iradenin sahibi ve beşer üstü olan Allah, ezelî irade ile dileyendir.
İradesizlik (îcâb bi’z-zât) onun hakkında muhal olduğu gibi, kudret
sıfatına göre imkân bakımından eşit olan durumlardan birisinin seçimi,
irade sıfatıyla olmaktadır..
Allah ilahi irade sahibidir ve beşer üstüdür.Beşerin dilemesi (iradesi ) ile Allah'ın iradesi bir değildir. İradesizlik Allah'ın zatı hakkında düşünülemez. Yani Allah hakkında iradesiz ithamı yapılamaz.
Allah'ın kudret sıfatına göre imkan bakımından eşit durumlardan seçimi de Allah'ın irade sıfatıyla olmaktadır. İlahi irade sahibi olan Allah'ın her şey kudreti yeter. İnsanların seçme hürriyeti iradesi veren de Allah'ın iradesidir. İman etme ya da inkar etme iradesi, gitme-gelme iradesi, sevme-sevmeme iradesi, gülme-ağlama iradesi gibi bir birinin zıttı olan şeylerin iradesini Allah var etmiştir. Ama seçme özgürlüğünü Allah vermiştir.
İnş. anlatabilmişimdir. Çünkü bu konu aslında fıkıhın değil Kelam ilminin konusudur ve biraz çetrefilli/karışık konulardır.

Hâdimul İslam 12 Aralık 2014 14:36

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
etrafımda çokça görmeye başladığım,bir konu jhakkında bilgi istiyorum siz değerli hocalarımdan...

umre yada hac ,için mübarek topraklara gidenler..,malumunuz,gidenler,ziyaretçiler,Allah'a ısmarladığa gelenler,

dua isteyip ,inşallah bizlerde nasip oluruz,bizede dua et diyen ziyaretçiler oluyor gitmeden önceve sonrasında...buraya kadar normal...açıklamasını istediğim konu ise şu...

gidecek kişilere,etrafındakiler,bu parayı al,sadaka olarak oradaki fakirlere ,hizmetçilere dağıt diye,bir sürü parça parça para verenler,bu oyuncakları dağıt deyip oyuncak,tülbent,artık aklınıza ne gelirse verenler..umre sevabına bende nail olayım diye,verilen birsürü emanet...buradaki çocuklara verilse olmuyormu dedim,annemden terlik yiyordum az kalsın...

bu durum normalm mi?giden kişiye eziyet yada hakkına girme anlamına geliyor mu?yoksa burdan ,o topraklara ne kadar çok şey götürebilirsek,o kadar iyimi?ben mi olaya vaakıf olamamışım...açıklamalarınızı bekliyorum


SAAT: 08:04

vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321