Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Soru Cevap Arşivi (https://www.forum.medineweb.net/650-soru-cevap-arsivi)
-   -   Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... (https://www.forum.medineweb.net/soru-cevap-arsivi/21414-bir-sorum-var-hocalarimizdan-cvp-bekliyorum.html)

bilinmez 06 Aralık 2013 17:18

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
Bir bölgede müslümanların geneli peçeliyse,orda peçe takmak farzır..peçeli olmayanlarda fitneye sebebtir,çünkü burda takmayan kesim BAKILMAYA ,İLGİ ÇEKMEYE AÇIK KAPI BIRAKMIŞ OLUR,

Bir bölgede müslümanların geneli peçe takmıyorsa,burdada PEÇE TAKMAK,İLGİYE AÇIK KAPI BIRAKMAK OLDUĞU İÇİN FİTNEYE SEBEB OLUR..

Onun için bu konu tartışılmıştır..

FECR 06 Aralık 2013 18:50

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
Bir bölgede Müslümanların geneli başlarını yarım örtüyorlarsa veya sadece yemeni ile örtüp saç kılları gözüküyorsa , şuurlu Müslüman da onlar gibi mi yapmalıdır?:)
Bir bölgede Müslümanların geneli bid'at ve hurafe içinde yaşıyorsa, bilinçli Müslüman da o bid'at ve hurafeleri işlemeli mi?
Bir bölgede Müslümanların geneli fısk ve fucur içinde yaşıyorsa, müttaki Müslüman da onlar gibi fısk ve fucur mu işlemeli mi?
Bir bölgede Müslümanların geneli tağuti hükümleri destek oluyorsa, muvahhid Müslüman da tağuta destek mi olmalı?
Bir bölgede Müslümanların geneli Kur'anı okumaya ve anlamaya çalışmıyorsa, fıkheden Müslüman da onlara mı uymalı?
Bir bölgede Müslümanların geneli dini emirlerde lakayt davranıyorsa, ihlaslı Müslüman da mı lakayt davranmalı?
Bir bölgede Müslümanların geleni zalime baş kaldırmayıp destek oluyorsa , "Haksızlık karşısında susan dilsiz şeytandır" düsturuna sahip Müslüman da zulme rıza göstermeli mi?
Bu soruları daha da çoğaltabiliriz.

Çoğunluk olmak demek, doğru olmak demek değildir. Kur'an'da çoğunlukla ilgili ayetlere baktığımızda hep olumsuz anlamda kullanılıyor:
1-İnsanların Çoğu Allah’a Şükretmezler
2-İnsanların Çoğunluğu Zanna Uyarlar
3-İnsanların Çoğu Kıyametin Vaktinin Bazı Kişilerce Bilinebileceğini Düşünürler
4-İnsanların Çoğu Peygambere Gelen Vahye İnanmazlar
5-İnsanların Çoğu;Allah’ın İşler Üzerinde Hakim Olduğunu Bilmezler
6-İnsanların Çoğu Allah ile Peygamberi Arasındaki İletişimi Bilmezler
7-İnsanların Çoğu İman Etmezler
8-İnsanların Çoğu Kur’an’ın Allah Tarafından İndirildiğine İnanmazlar
9-İnsanların Çoğu Yeniden Dirilmeye İnanmazlar
10-İnsanların Çoğu İnkarlarında Israr Ederler
11-İnsanların Çoğu Tartışmacıdır
12-İnsanların Çoğu Allah’ın Sözünden Caymayacağını Bilmez
13-İnsanların Çoğu İslamın Hanif-Dosdoğru Din Olduğunu Bilmezler
14-İnsanların Çoğu;Peygamberlerin Müjdeci ve Uyarıcı Olduğunu Bilmezler
15-İnsanların Çoğu;Allah’ın Rızkı Kimine Bollaştırdığını Kimine de Kıstığını da Bilmezler
16-İnsanların Çoğu Sapıklıktadır
17-İnsanların Çoğu Yaratmanın Mahiyetini Bilmezler
18-İnsanların Çoğu Kıyametin Kopacağına İnanmazlar
19-İnsanların Çoğu Allah’ın Nimetlerini Bildikleri Halde İnkar Ederler
20-İnsanların Çoğu,Farklı Toplumlara Değişik Şeraitler-Hükümler İndirmesinin Hikmetini Kavrayamazlar
21-İnsanların Çoğu Gerçekten Yüz Çevirirler
22-İnsanların Çoğu Gerçeği Dinleyip Akletmezler
23-İnsanların Çoğu Yeryüzündeki Güzelliklerde Allah’ın Kudretini İdrak Edemezler
24-İnsanların Çoğu Başlarına Gelenden İbret Almazlar
26-İnsanların Çoğu Tek İlah Gerçeğini Kavrayamazlar
27-İnsanların Çoğu Allah Dışı Şeylere Kulluk Ederler
28-İnsanların Çoğu;Başlarına Gelen İyi ve Kötü Şeylerin İmtihan Olduğunu Bilmezler
29-İnsanların Çoğu Yaratılış Hikmetini Bilmezler
30-İnsanların Çoğu Zulmedenlerin Ahirette Cezalarını Bulacaklarını Bilmezler

Bu çalışmayı daha önce foruma asmıştım (İNSANLARIN ÇOĞUNLUĞUNUN ÖZELLİKLERİ) . Ayetlerden çıkarılmış başlıklar idi)

muallime 06 Aralık 2013 23:08

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
Alıntı:

bilinmez Üyemizden Alıntı (Mesaj 304489)
Bir bölgede müslümanların geneli peçeliyse,orda peçe takmak farzır..peçeli olmayanlarda fitneye sebebtir,çünkü burda takmayan kesim BAKILMAYA ,İLGİ ÇEKMEYE AÇIK KAPI BIRAKMIŞ OLUR,

Bir bölgede müslümanların geneli peçe takmıyorsa,burdada PEÇE TAKMAK,İLGİYE AÇIK KAPI BIRAKMAK OLDUĞU İÇİN FİTNEYE SEBEB OLUR..

Onun için bu konu tartışılmıştır..

Bu sözler kesinlikle isabetlidir. İtiraz edenlerin kaçırdıkları bir nokta var.Yukardaki sözlerde ölçü ,normal tesettürdeki insanlardır. Burda ölçü alınanlar ,Sayın Fecr 'in itiraz ettiği gibi fasık ve fucürlar değildir ki,Tam tersine takva yapacağım derken ,fitneye sebebiyet vermektir.

Hem bu isabetli görüşü,tecrübe olarak şöyle açıklamak gerekir. Avrupa memleketlerinde peçeli kadına herkes daha çok bakmaktadır.Hani maksat kadına bakışın önlenmesi değil mi? Azimet sayılan bu işi
yerinde kullanmak daha mantıklıdır. Zaten Nurettin Yıldız da aynısını söylemişti.

Herkesin peçeyle dolaştığı ülkelerde ise ,Türk kadınının ,nasılsa Türkiyede peçesiz geziyorum burda gerek yok demesi,peçesiz gezmesi yanlıştır.

Dolayısıyla itiraz yazısındaki mantıkla ,sayın bilinmezin mantığı birbirinden farklıdır.

FECR 07 Aralık 2013 08:50

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
Fitneye sebebiyet vermek tabiri göreceli bir ifadedir. Mekkeli Müşrikler de Peygamber a.s'a sen fitnecisin, anne -baba ve oğul arasında fitneye sebep oluyorsun , toplumda huzursuzluk çıkarıyorsun diyorlardı. Peçe ya da çarşaf giyen kadınlar velev ki açıklığın yaygın olduğu toplumda yaşasınlar, peçe veya çarşafla tesettürünü icra ediyorsa , onları eleştirmek ya da fitneye sebebiyet vermekle itham yerine saygı duymak ve tebrik etmek daha İslami bir tavır olmaz mı? Takvaca daha iyi olduğu bütün İslam Alimlerince kabul edilen bir tesettürü yapanları dışlamak, hor görmek ya da İslam düşmanlarının hissettikleri gibi (yani öcü görmüş gibi) yapmak doğru bir davranış olmasa gerek.
Peçe ya da çarşaf fitneye sebep vermez, bilakis fitneyi önlemeye yöneliktir. Asıl fitneye sebep olacak durum açıklıktır. Bir erkeğin peçeli ya da çarşaflı birisine mi şehvetle/kem gözle bakar yoksa dar giyinik ve vücut hatlarını belli edecek elbiseyi giyen kadınlara mı şehvetle bakar?

muallime 07 Aralık 2013 15:14

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
Alıntı:

FECR Üyemizden Alıntı (Mesaj 304555)
Fitneye sebebiyet vermek tabiri göreceli bir ifadedir. Mekkeli Müşrikler de Peygamber a.s'a sen fitnecisin, anne -baba ve oğul arasında fitneye sebep oluyorsun , toplumda huzursuzluk çıkarıyorsun diyorlardı. Peçe ya da çarşaf giyen kadınlar velev ki açıklığın yaygın olduğu toplumda yaşasınlar, peçe veya çarşafla tesettürünü icra ediyorsa , onları eleştirmek ya da fitneye sebebiyet vermekle itham yerine saygı duymak ve tebrik etmek daha İslami bir tavır olmaz mı? Takvaca daha iyi olduğu bütün İslam Alimlerince kabul edilen bir tesettürü yapanları dışlamak, hor görmek ya da İslam düşmanlarının hissettikleri gibi (yani öcü görmüş gibi) yapmak doğru bir davranış olmasa gerek.
Peçe ya da çarşaf fitneye sebep vermez, bilakis fitneyi önlemeye yöneliktir. Asıl fitneye sebep olacak durum açıklıktır. Bir erkeğin peçeli ya da çarşaflı birisine mi şehvetle/kem gözle bakar yoksa dar giyinik ve vücut hatlarını belli edecek elbiseyi giyen kadınlara mı şehvetle bakar?


Tesettür olarak Çarşaf, Cilbab ve Peçeyi seçen kadınlar ancak tebrik ve teşvik edilirler. Bugün artık tesettürün geldiği noktaya bakarsak bu kadınlar ümmetin medar-ı iftiharlarıdır.(Allah böyle kadınlardan razı olsun.)

Bizim anlatmak istediğimiz şey ,Müslümanların takvayı gerektiren hususlarda -bulundukları yere göre -siyaset üzere hareket etmeleri gerektiğidir.

Fitneyi sadece erkeğin şehvete düşmesi manasından bakarsanız zaten işin içinden çıkamayız. Çünkü Fitnenin -birbirine yakın olmayan -nerdeyse 70 manası var. Rasululah Efendimizi fitneci olarak görmeleri ile- ayetle bildirilmiş- çocuğumuzun da bizim için fitne olduğu arasında dağlar kadar fark var.

Aşağıdaki iki örnek belki yardımcı olur.
 
1-(Seferde iken, kâfirlerin sizi fitneye düşürmelerinden [zarar vermelerinden] endişe ederseniz, namazı kısaltmanızda bir vebal yoktur.) [Nisa 101]
Fitneyi kafirlerin müslümanlara zarar vermesi manasında kullanılmıştır.


2-Hadis-i şerifte, imamın namazı uzatıp cemaati sıkıntıya sokması fitne olarak bildirilmiştir. İhtiyara, “tecvidsiz namaz kılınmaz” demek gibi yapamayacağı fetvayı vermeye de fitne denmiştir.

&
Müslümanların dinini yaşarken helal daire içinde kalarak bir siyaset gütmeleri zaruridir. Böyle yapmadıkları takdirde bir çok haklarını kaybederler.(İslami bir devletimiz olmadığı için)
 
Sizin bakış açınıza göre şu soru nasıl cevaplanır acaba?
 
Müslüman erkeklerin bugün Türkiye'de giydikleri dar pantolon ve gömlek İslami midir? Hayır değildir.

Tesettür sadece kadın için değildir. Erkeğinde mahrem yerlerini bol şalvar,uzun gömlek gibi şeylerle örtmeleri gerekmez mi ?

Müslüman erkekler neden Hristiyanlarla ,Gayri Müslümlerle tıpatıp aynı kıyafeti giyiyor.?


bilinmez 07 Aralık 2013 21:08

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
Açık bi nassa bağlı olmayan kaidelerde,gerek RAsuller,gerek ulul emr[halifeler],fitneye mahal bırakmamak için bazı farzlar koyabilirler,ve daha sonraki dönemde bunlar,bi başka ulul emr tarafından kaldırılabilirde,

örneğin,Allah ın son Rasulu Muhammed as döneminde kadınların mescide gelmelerine müsade edilirken,Rasulullahın vefatından sonra gerek Aişe ra ,nın Rasulullah şuan olsaydı bunu yasaklardı deyişi,ve gerek Ömer ra nın bizzat kadınlara mescidi yasak kıldığı buna örnektir..

Yukarda müslümanların GENELİNE GÖRE DEYİŞİMDEKİ KASTIM BUYDU,

Ayrıca gerek Rasuller,gerek müslümanların ulul emrleri yaşadıkları döneme göre şura meclisiyle birlikte FIKH EDEREK[İNCE DÜŞÜNEREK] KARARLAR ALIP BUNUDA FARZ olarak müslüman halka duyururlar ve bunlarda halka FARZ OLUR,Çünkü Allahın kitabında Rasullerden sonra müslümanların kendi ulul emr lerine uymaları ALLAHIN EMRİDİR...

Peçede hanifi fıkhının zamanına,şartlarına göre serbestken,şafii fıkhının zaman ve şartlarına göre farzdır..yani aralarında bi ihtilaf olduğunu biz bu zamanda diyebiliriz,halbuki o dönemleri çok iyi tahlil edersek böyle fıkıhlar neden çıkmış daha iyi kavraya biliriz..

anlatmak istediğim buydu...Bu günki karmaşıklık bu dönemdeki fıkhedemeyen ve geçmişteki fıkhedenleride ihtilaflı görenlerin içine düştüğü bi hezeyandır..

Medine-web 08 Aralık 2013 13:15

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
haram ve helaller sabittir.helal haram yetkisi Bizzat Allaha ve yetki verdiği peygamberine aittir.aksini iddia etmek doğru değildir.
senin vermiş olduğun örnekler kurana aykırı olmamak kaydıyla,ululemrin uyguladığı yasaklar ve mubahlardır.bunların çoğuda geçicidir.geçici olana haram helal denilmez.zaruretlerde geçici kolaylık diyebiliriz.
zina kurana göre haramdır.namaz kurana göre farzdır terki haramdır.
bu iki örneği hiç bir ululemr kanun tüzük yasa geçicide olsa tolerans gösteremez.
ama zaruret halinde haram olan domuz etini ölmeyecek kadar yemesi geçici olarak helal olur.
veya suyu bulamayan veya özrü olan br insan suyu bulana kadar yada özrü geçene kadar teyemmüm etmesi helaldır.kişi sürekli teyemümü kullanamaz...aynı şeyı yolcunun cemi takdim veya tahiri gibi..
derin konular bunlar...

Medine-web 16 Ocak 2014 22:47

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
Alıntı:

YasinC Üyemizden Alıntı (Mesaj 316041)
Selamün Aleyküm Kalp zikri Yapıyordum Letaiflerim Açıldı hepsini hisettim Artık ne yapmam gerekiyor.Letaif zikri nasıl yapılır.ne kadar yapılır yardım edin.ALLAH razı olsun

Aleykum Selam,
kalpler ancak Allahı zikretmekle tatmin olur ayeti insanoğlunun yegane huzur adresidir.Bu zikri gerek sizin anladığınız anlamda kalp zikri gerekse kuranın bir adıda zikr olduğunu düşünürsek,Kuran üzerinde yoğunlaşmak ilim tahsil etmek bilgi bilinç elde etmek olarakda anlamak lazım.
bilinçsiz/bilgisiz/ilimsiz zikir kişiye bi şey kazandırmaz.bilakis ne yaptığını bilmeyen sefih bir kişilik kazandırır.Başka bir deyışle taklidi iman tuzağına düşer ki bu imanda takva yapaydır.yani zıkzaktır bilgiye dayanmadığından şuursuzdur.ama bilgiye bilince arefe dayalı iman olan tahkiki imanda hem lezzet hem takva hemde kişiye ciddiyet kazandırır.kendisini ciddiye alanı Allahda ciddiye alır toplumda.
Acizane tavsiyem ilimsiz yola çıkmaktansa arefe yani kendini bilen rabbini bilen bir ilim yolunu seçmek ve beraberinde letaiflerin lezzetine varmak en isabetli yol...

mehmet akif2 19 Şubat 2014 16:24

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
kefir mayalanarak yapıldığı için içilmesinde bir mahzur var mı

muallime 19 Şubat 2014 18:43

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
Alıntı:

mehmet akif2 Üyemizden Alıntı (Mesaj 319025)
kefir mayalanarak yapıldığı için içilmesinde bir mahzur var mı

Türkiyenin fetva veren hocaların çoğunluğu boza ve kefir için içilebilir caizdir demişler,ekşitilinceye ,köpükleninceye kadar bekletilmemesini özellikle belirtmişlerdir.


SAAT: 10:15

vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321