![]() |
Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... peki "talebe" ye "daleb"e demekte anlam bozulmuyor mu bu açıdan bakarsak? bir de "u"şeklinde okumak yeterlilik mülakatında sorun oluşturur mu? |
Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... Alıntı:
Yeterlilik mülakatında "u " şeklinde okumak sorun teşkil etmemesi lazım. Ama bazıları bu konuda bağnaz olup aksilik çıkarabilir. |
Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... Alıntı:
Bilgilendirdiğiniz için Allah razı olsun:) |
Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... Alıntı:
Yalnız ,Kuran Kıraatı Alimden alime göre ve Ülkeye göre bile değişebiliyor. Biz Asim kıraatıyla okuruz. Mısır alimleri başka kıraatlarle okyorlar.Mısırdan gelen imam efendiler Türkiyede öğrendiğimiz kıraat ilminden biraz farklı okuyor ve öğretiyorlar. Hem Türk hocaların hem mısır hocalarının talim derslerinde bulunmş biri olarak ,(Çocuklarım da Suud okullarında Kuran öğrendiler)Mısırlıların (Arapların )Kuran okuyuşları daha güzel . Diyanet ve özellikle bazı cemaatlerin u harfini neden ısrarla ü diye okuttuklarını da anlamış değilim. Araplar Türklerin okuyuşlarını beğenmiyorlar.Ben Davut kaya ve Fatih Çollak'ın Kıraat derslerini netten takip etmenizi tavsiye ederim. ''Kuran Mekkede indi,Mısırda okundu,Türkiyede yazıldı ''sözü meşhrdur.yani Bu sözle Mısır Karileri ve Türkiye Hattatları övülmüştür. |
Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... gerek mısır gerek Araplar ve gerekse genel anlamda Afrika-Mezopotamya kıraatleri daha makul gelir bana. Bunların boğaz ağız ve gırtlakları Arapça ile uyumlu çünkü dilleri Arapça ile barışık. Türklerin dil yapısı ve boğaz-gırtlak Arapçaya entegre edilmesi hayli eğitim gerektiriyor ve maalesef sonuç suni olmaktan kurtulamıyor,Yani orijinal olamıyor. Türkler ısrarla Arapçanın orijinaline entegre olmak yerine, Arapçayı kendi dillerine uydurmakta ısrarlıdırlar. Örneğin Arapçada olmayan ü ı harfi için olmadık yollara baş vuruyorlar ve bunu bizden de ısrarla istiyorlar. bir örnek daha Arapçada waw harfi mevcut. Türkler( son dönemde diyanet) bunu vav olarak okumakta ısrarlıdırlar. Oysaki vav diye harf yok Arapçada. Ben Abdulbasit Abdussamed kıraatini çok severim. Bu aşk ile bir oğlumun Adını vererek anti waw'lara sevimli bir tepki gösterdim :) |
Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... Alıntı:
Öncelikle tesettür nerede farzdır, nerede farz değildir sorusunun cevabını vermek gerekir. Mümin kadınlara da söyle: Gözlerini bakılması yasak olandan çevirsinler, iffetlerini korusunlar. Süslerini, kendiliğinden görünen kısmı müstesna, açmasınlar. Baş örtülerini yakalarının üzerine salsınlar. Süslerini kocaları veya babaları ve kayınpederleri veya oğulları veya kocalarının oğulları veya kardeşleri veya erkek kardeşlerinin oğulları veya kızkardeşlerinin oğulları veya müslüman kadınları veya cariyeleri veya erkekliği kalmamış hizmetçiler, ya da kadınların mahrem yerlerini henüz anlamayan çocuklardan başkasına göstermesinler. Gizledikleri süslerin bilinmesi için ayaklarını yere vurmasınlar. Ey inananlar! Saadete ermeniz için hepiniz tevbe ederek Allah'ın hükmüne dönün.(24/Nur-31) Bu ayette kimlere karşı örtülüp /örtülmemesi gerektiğini belirtiyor: 1-Koca 2-Baba 3-Kayınpeder 4-Kocasının oğlu 5-Kardeşleri 6-Erkek kardeşlerinin oğlu 7-Kız kardeşlerinin oğulları 8-Müslüman kadınlar 9-Cariyeleri 10-Köleleri 11-Erkekliği kalmamış erkekler, yaşlı kimseler 12-Henüz ergenlik çağına gelmemiş küçük erkek çocuklar Bu ayete baktığımız tesettürdeki hükümlerin daha çok kan bağıyla ve evlilik hukukuyla ilgili olduğu görülüyor. Kişinin anne ve babasının müşrik/kafir olmasından dolayı onların yanında tesettürlü olması farz değildir. Ama farz değildir diye onların yanında açık durması da edep ve ahlak olarak uygun değildir.Günümüzde teknolojinin geliştiği ve cep telefonlarının yaygın olduğu düşünülürse bir kadının babası, erkek yeğenleri de olsa onların yanında saçını açmamaya özen göstermesi takvaya daha uygundur. Mahremlerinizin yanında başı açık olduğunuz halde sizin haberiniz olmadan resminizin çekilmesinin engel olamayabilirsiniz. Tesettür konusunda her zaman hassas olmak hem ihtiyaten hem tedbiren ,hem de takvaca en uygun olanıdır. |
Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... Alıntı:
Dedeler baba mesabesindedir. Ama amca ve dayının yanında açık durulmaz. Kayınbirader ve enişte namahrem olduğu için yanında başı açık durulmaz |
Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... Alıntı:
müşrik/kafir teyze,hala ya karsı da, gayrimüslim kadına karsı aldığımız tavrı mı almalıyız peki ? çok soru sordum hakkınızı helal edin. |
Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... Tavır derken tesettür konusunu soruyorsanız onların yanında da tesettüre riayet etmek gerekir. Hz. Ömer, Ebû Ubeyde (r.a)'ye yazdığı bir mektupta şöyle demiştir: "Bana, müslüman kadınların hamamlara müşrik kadınlarla birlikte girdikleri haberi ulaştı Allah'a ve ahiret gününe inanan hiç bir kadının kendi dininden olmayanın avret yerine bakması helal olmaz" (İbn Kesîr, Muhtasaru't-Tefsîr, II, 600, 601). |
Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... Hocalarım yıllardır, Ramazan orucu için , kalp hastası olan hastaların sordukları bir sual oluyor. '' Dil altı orucu bozar mı? '' diye , Sayın hocalarım dil altı vücuda nüfus ediyor ve oruç bozuluyor. Fakat televizyondaki hocalarımızda bozulmadığı kanaatindeler. Bu soru bir çok hocayı ikiye ayırmış durumda, ben bozulduğunu biliyorum . Rica ediyorum sitedeki hocalarımın düşünceleri ve bilgileri benim için önemli. Bu konuda ben yanlış mı? biliyorum. Cevaplarınızı bekliyorum. Saygılarımla..... |
SAAT: 18:03 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.