![]() |
öğrenci sorusu insanın evleneceği kişi seçmesi kendi elinde mi yoksa değiştirelemeyen kaderin için de mi yani evleneceğimiz kişiyi seçmemizde veya istediğimizin kişiyle engeller çıkıp evlenememe de insanın hiçbir fonksiyonu yok kader mi |
öğrenci sorusu 15/HİCR-85: Biz, gökleri, yeri ve her ikisi arasında bulunanları ancak hakka ve hikmete uygun olarak yarattık. Kıyamet günü mutlaka gelecektir. Sen şimdi güzel bir şekilde hoşgörü ile muamele et. birçok yerde geçen biz kelimesi derken allahtan başka kim kastediliyor |
Alıntı:
şu konuda tüm islam ekolleri ittifak halindedir; Külli iradesiz hiç bir yaprak kıpırdayamaz.Yani Allah iradesi her şeyın üstündedir,Allah dilemedikçe siz dileyemezsiniz. tartışma ve ittifaksızlık cüzi irade üzerinde yoğunlaşıyor... sorulan soruya şöyle cevap verebiliriz; kader tanımı olarak;"kader kişinin elinde olmayan,tamamen Külli iradeye göre şekillenen,bireyın cüzi iradesi ile değiştirme şansı olmayan her fiil kaderdir."örneğin; ölüm,doğum,anne ve baba seçememek,yaşlılık gibi.hiç kimse ne zaman doğacağını,ne zaman öleceğini,doğum ve ölümünü geciktirme yada ileri alma şansı olmadığı,ve hiç kimse babasını yada anasını veya ırkını rengini seçme şansı olmadığı gibi... BU GENEL BİR KADER TANIMIDIR.VE BU KADER YÜZDE YÜZ KÜLLİ İRADE İLE YÜRÜMEKTEDİR. cüzi iradeyı ilgilendiren kader ise,külli irade sünnetullah gereği doğru yada yalnışta zorlama yada mecbur bırakma yoktur.Külli irade doğru yada yalnışta cüzi iradeye,hür irade vermiştir.külli iradenin verdiği yetki ile cüzi iradenin yalnışa sapmasında izini var rızası yoktur.bir örnekle açıklarsak Allah namazı emretmiş ve edasına karar veren cüzi iradeden razıdır izin de verir.namazın terkinde izin var ama razı değildir. soruya gelince,kişi cüzi irade sahibi olduğundan,ve iradesinde tamamen hür olduğundan evliliğinde,eş seçiminde tamamen cüzi iradenin insiyatifindedir.külli irade bu konuda cüzi iradeye sınırsız hurriyet vermiştir.istediği eşle evlenmesi yada evlenmemesi kendi iradesindedir ve neticesi de nasiptir yada değildir.yani burada kader nasip ile ilintilidir.nasip varsa kadere dolaylı sebeb olur.tıpkı eceli gelmiş birisini öldürmek ile,ecel geldiği için öldürdüm paradigmasına saplanmanın masumiyet olmayacağı....adamın eceli gelmiştir bu doğru.ama onu öldürmek senin iradendir.öldürmesende ölecektir ama senin elinle ölmesin sorumluluğu vardır.o adamın eceli gelmesi külli iradedir onu öldürmek ise tamamen cüzi iradenin eseridir.cüzi irade masum olamaz ve değildir.bir eş seçmek evlenmek netice olarak kaderdir.bu kader cebri zorunlu olmayıp tamamen cüzi iradenin iradesinin neticesidir. aksi takdirde kaderimdir öldürdüm,kaderimdir işledim,kaderimdir yaptım ile karşıkarşıya kalır,külli irade suçlanmış oluruz bu da küfürdür. netice olarak KÜLLİ İRADE NETİCEYI CÜZİ İRADEYE BIRAKMAKLA BİRLİKTE,CÜZİ İRADENİN SEÇECEĞİ YOL DOĞRU VEYA YALNIŞ FARKETMEZ İZİN HURRİYETİ VERMİŞTİR AMA RIZASI VARDIR YADA YOKTUR KONUYA GÖRE DEĞİŞİR.BİR BAŞKA DEĞİŞLE İZİN VERMEK RIZA DEĞİLDİR. |
Alıntı:
|
﴾62﴿ Şüphesiz, iman edenler; yahudilerden, hıristiyanlardan ve Sâbiîler’den de Allah’a ve âhiret gününe inanıp sâlih amel işleyenler için rableri katında mükâfatlar vardır. Onlar için herhangi bir korku yoktur; onlar üzüntü de çekmeyecekler. bu ayetin tefsirine şöyle bir baktım da tam anlayamadım islam dininin hak olduğunu bilmeden yahudi hristiyan ve sabiilikte tam inanmış ve ibadetlerini yapan kimse olursan cennete mi gidersin anlamına geliyor |
öğrenci sorusu hz. adem ve hz. havva iki kişi ise nasıl 8 tane kan grubu oldu |
öğrenci sorusu allah hiçbir şeye muhtaç değilse imtihan için kendisine kulluk etmesi için neden insanları yarattı 10. sınıf ve 12. sınıfdan sormuşlardı zariyat 56. ayet yeterli gelmiyor ve imtihan için mal ve evlatla sınanmak için demek de yeterli gelmiyor ben bugün öğrencime dedim ki kuranımız var poeygamberimiz var uymamız gereken kurallar var aklımız sınırlı sen sınırsızı düşünerek kafa yorma dedim ama başka ne desem ikna edebilirim bugün konuştuğum 10. sınıf öğrencim dediğimden ikna oldu gibi 12. sınıfdaki öğrencim ikna olmadı 12. sınıfdaki öğrencim ayetlerde geçen hiç düşünmez misin sözüne göre düşünmem lazım diyor bu düşünme sorgulama değil ki allahın yaratılışının mükemmelliğini görebilmek için çevrene bakıp düşünmeni söylüyor diyorum diğer öğrencilerim kabul ediyor ama bu öğrencim gibi düşünen birkaç kişi ikna olmuyor |
Alıntı:
tabiri caizse üç paket sunulur 1-Allaha iman paketi ( tüm iman esasları dahil) 2-Ahirete iman paketi( tek dünyalı düşüncesinden uzak iki dünyalı olmalı) 3-salih amel paketi( ibadet ahlak ve uzantıları dahil) yukarıdaki üç pakete şeksiz şüphesiz şirksiz iman edip salih amel işleyenler sabilikten yahudilikten hristiyanlıktan gelme de olsa müslümandır müslüman muamelesi görecektir.müslümanlara tanınan haklardan dünya ahiret faydalanacaktır. burada önemli olan ben müslümanım demek değil,Allah'ın istediği müslüman tanımına giriyor mu önemlidir. biraz daha açacak olursak,müslümanım dediği halde şeriate karşıyım profilini düşünün.yada isaya inanırım musaya değil veya kitabın bir kısmına inanırım bir kısmına değil ile yola çıkan kendisine göre müslümanda olsa kafirdir. veya adam hristiyandır ehli kitap kabul edilir ve teslisi (baba oğul ruhul kudus) de savunuyorsa kurana göre müşriktir kafirdir.yukarıdaki ayet bunları zaten dışlıyor.3 paketin tümüne iman ve uygulama ile adı sanı ne olursa olsun müslümandır.bu üç paketin bir kısmını dahil inkar ediyorsa kafirdir. unutmayalım hristiyanlık yahudilik hanif gibi semavi dinler özü itibarı ile müslümandır.red edilen bu semavi dinlerinin muharref/şirk/küfür halidir. ayeti şöyle tercüme ile toparlarsak ortaya şu özet cümle çıkıyor ; mevlana ne olursan ol gel diyor.bu ayet cümleyı şöyle değiştiriyor.NE OLURSAN OL GEL DEĞİL,ADAM OL ( yukarıda geçen 3 paketi kabullen uygula) GEL. |
Alıntı:
hz adem yaratılırken yer yüzünün tüm toprak çeşitlerinin birleşiminden( killi kumlu humuslu beyaz siyah vb.topraklar) yaratılmıştır. dolayısıyla her çeşit toprak ile yaratılan hz ademin zürriyetinden alman sarışınları habeşistan zencileri kürt esmerleri türk beyazları vs olması gayet doğaldır.kan gruplarınıda bu cümleye katmak lazım.... |
Alıntı:
Kuran insanın yaratılışını şu cümle ile özetliyor.BAŞI BOŞ VE BOŞUNA YARATMADIM.SORUMSUZ SORGUSUZ İLKESİZ YAŞASIN DİYE YARATMADIM.RABLERİNE İBADET ETSİNLER DİYE YARATTIM. yukarıdaki özet cümlenin açılımında ve diğer ayetlerde eyyukum ehsenu amela ile özetleyen sınavdasınız imtihandasınız kazanırsanız ödül cennettir kaybederseniz mueyyidesi cehennemdir. Allah samed'dir.ibadetlerimize ve hiç bir şeye muhtaç değildir.insan olarak hepimizi yarattı.bizden istenen insan olmak değil zaten insanız,insan kalmaktır. Allah bize muhtaç değildir öyleyse ibadet taat ahlak muamelatımızda neden hür değiliz denilirse dünya dingonun ahırına dönüşmez mi? o zaman her kes sorumsuz sorgusuz ilkesiz bir nevi hayvan gibi yaşayacaksa,ömrünü tıpku hayvanlar gibi sofra ile wc arasında geçirmekten ibaret sayarsa....ki hayvanlarda yer içer çiftleşir aile kurar terör estirir öldürür vs....insanla hayvan farkı ne kalacaktır o zaman? hayvanlardan farkı kalmayan insanlar kuran deyımıyle hayvanlardan daha aşağılıktır.çünkü hayvan orjinalinden yaratılışında hayvandır.ama hayvanlaşanlar insan olarak kalmayı beceremeyenlerden oluşur.buda esfeli safilin noktasıdır. esfeli safilini meslek edinenler zina içki kumar adam öldürme terör gibi dünyayı dingonun ahırına çevirmesi demek değilmidir? işte Allah bu önlemi almak için bizlere kitaplar peygamberler gönderdi.eğitti öğretti.ve yukarıdaki özet mesajı ile netleştirdir. SENİ VE TÜM IRKLARI İNSAN OLARAK YARATTIM.SENİN GÖREVİN İNSAN KALMAKTIR. |
SAAT: 23:09 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.