Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Soru Cevap Arşivi (https://www.forum.medineweb.net/650-soru-cevap-arsivi)
-   -   Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... (https://www.forum.medineweb.net/soru-cevap-arsivi/21414-bir-sorum-var-hocalarimizdan-cvp-bekliyorum.html)

mehmet akif2 01 Kasım 2017 16:30

öğrenci sorusu

insanın evleneceği kişi seçmesi kendi elinde mi yoksa değiştirelemeyen kaderin için de mi

yani evleneceğimiz kişiyi seçmemizde veya istediğimizin kişiyle engeller çıkıp evlenememe de insanın hiçbir fonksiyonu yok kader mi

mehmet akif2 01 Kasım 2017 16:43

öğrenci sorusu

15/HİCR-85: Biz, gökleri, yeri ve her ikisi arasında bulunanları ancak hakka ve hikmete uygun olarak yarattık. Kıyamet günü mutlaka gelecektir. Sen şimdi güzel bir şekilde hoşgörü ile muamele et.

birçok yerde geçen biz kelimesi derken allahtan başka kim kastediliyor

Medine-web 01 Kasım 2017 20:01

Alıntı:

mehmet akif2 Üyemizden Alıntı (Mesaj 414959)
öğrenci sorusu

insanın evleneceği kişi seçmesi kendi elinde mi yoksa değiştirelemeyen kaderin için de mi

yani evleneceğimiz kişiyi seçmemizde veya istediğimizin kişiyle engeller çıkıp evlenememe de insanın hiçbir fonksiyonu yok kader mi

kader ecel ve nasip kavramları islam tarihinde hep yumuşak karın muamelesi görmüştür.hatta bu kavramlar üzerinde değişik mezhepler bile kurulagelmiştir.kaderiye cebriye vs....

şu konuda tüm islam ekolleri ittifak halindedir; Külli iradesiz hiç bir yaprak kıpırdayamaz.Yani Allah iradesi her şeyın üstündedir,Allah dilemedikçe siz dileyemezsiniz.
tartışma ve ittifaksızlık cüzi irade üzerinde yoğunlaşıyor...

sorulan soruya şöyle cevap verebiliriz;
kader tanımı olarak;"kader kişinin elinde olmayan,tamamen Külli iradeye göre şekillenen,bireyın cüzi iradesi ile değiştirme şansı olmayan her fiil kaderdir."örneğin; ölüm,doğum,anne ve baba seçememek,yaşlılık gibi.hiç kimse ne zaman doğacağını,ne zaman öleceğini,doğum ve ölümünü geciktirme yada ileri alma şansı olmadığı,ve hiç kimse babasını yada anasını veya ırkını rengini seçme şansı olmadığı gibi... BU GENEL BİR KADER TANIMIDIR.VE BU KADER YÜZDE YÜZ KÜLLİ İRADE İLE YÜRÜMEKTEDİR.

cüzi iradeyı ilgilendiren kader ise,külli irade sünnetullah gereği doğru yada yalnışta zorlama yada mecbur bırakma yoktur.Külli irade doğru yada yalnışta cüzi iradeye,hür irade vermiştir.külli iradenin verdiği yetki ile cüzi iradenin yalnışa sapmasında izini var rızası yoktur.bir örnekle açıklarsak Allah namazı emretmiş ve edasına karar veren cüzi iradeden razıdır izin de verir.namazın terkinde izin var ama razı değildir.

soruya gelince,kişi cüzi irade sahibi olduğundan,ve iradesinde tamamen hür olduğundan evliliğinde,eş seçiminde tamamen cüzi iradenin insiyatifindedir.külli irade bu konuda cüzi iradeye sınırsız hurriyet vermiştir.istediği eşle evlenmesi yada evlenmemesi kendi iradesindedir ve neticesi de nasiptir yada değildir.yani burada kader nasip ile ilintilidir.nasip varsa kadere dolaylı sebeb olur.tıpkı eceli gelmiş birisini öldürmek ile,ecel geldiği için öldürdüm paradigmasına saplanmanın masumiyet olmayacağı....adamın eceli gelmiştir bu doğru.ama onu öldürmek senin iradendir.öldürmesende ölecektir ama senin elinle ölmesin sorumluluğu vardır.o adamın eceli gelmesi külli iradedir onu öldürmek ise tamamen cüzi iradenin eseridir.cüzi irade masum olamaz ve değildir.bir eş seçmek evlenmek netice olarak kaderdir.bu kader cebri zorunlu olmayıp tamamen cüzi iradenin iradesinin neticesidir.

aksi takdirde kaderimdir öldürdüm,kaderimdir işledim,kaderimdir yaptım ile karşıkarşıya kalır,külli irade suçlanmış oluruz bu da küfürdür.
netice olarak KÜLLİ İRADE NETİCEYI CÜZİ İRADEYE BIRAKMAKLA BİRLİKTE,CÜZİ İRADENİN SEÇECEĞİ YOL DOĞRU VEYA YALNIŞ FARKETMEZ İZİN HURRİYETİ VERMİŞTİR AMA RIZASI VARDIR YADA YOKTUR KONUYA GÖRE DEĞİŞİR.BİR BAŞKA DEĞİŞLE İZİN VERMEK RIZA DEĞİLDİR.

Medine-web 01 Kasım 2017 20:07

Alıntı:

mehmet akif2 Üyemizden Alıntı (Mesaj 414961)
öğrenci sorusu

15/HİCR-85: Biz, gökleri, yeri ve her ikisi arasında bulunanları ancak hakka ve hikmete uygun olarak yarattık. Kıyamet günü mutlaka gelecektir. Sen şimdi güzel bir şekilde hoşgörü ile muamele et.

birçok yerde geçen biz kelimesi derken allahtan başka kim kastediliyor

ALLAH KENDİSİNE SAYGINLIK ULULUK AZAMLIK İFADESİDİR BİZ.BURADA BİZ ÇOKLUK ANLAMINDA DEĞİL.muhatabınıza siz diye hitap etmeniz muhatabınızın çokluğundan değil ona göstermiş olduğunuz saygıdandır gibi...

mehmet akif2 04 Kasım 2017 23:06

﴾62﴿ Şüphesiz, iman edenler; yahudilerden, hıristiyanlardan ve Sâbiîler’den de Allah’a ve âhiret gününe inanıp sâlih amel işleyenler için rableri katında mükâfatlar vardır. Onlar için herhangi bir korku yoktur; onlar üzüntü de çekmeyecekler.



bu ayetin tefsirine şöyle bir baktım da tam anlayamadım

islam dininin hak olduğunu bilmeden yahudi hristiyan ve sabiilikte tam inanmış ve ibadetlerini yapan kimse olursan cennete mi gidersin anlamına geliyor

mehmet akif2 04 Kasım 2017 23:07

öğrenci sorusu

hz. adem ve hz. havva iki kişi ise nasıl 8 tane kan grubu oldu

mehmet akif2 22 Kasım 2017 18:18

öğrenci sorusu

allah hiçbir şeye muhtaç değilse imtihan için kendisine kulluk etmesi için neden insanları yarattı

10. sınıf ve 12. sınıfdan sormuşlardı

zariyat 56. ayet yeterli gelmiyor ve imtihan için mal ve evlatla sınanmak için demek de yeterli gelmiyor

ben bugün öğrencime dedim ki kuranımız var poeygamberimiz var uymamız gereken kurallar var aklımız sınırlı sen sınırsızı düşünerek kafa yorma dedim

ama başka ne desem ikna edebilirim

bugün konuştuğum 10. sınıf öğrencim dediğimden ikna oldu gibi

12. sınıfdaki öğrencim ikna olmadı

12. sınıfdaki öğrencim ayetlerde geçen hiç düşünmez misin sözüne göre düşünmem lazım diyor

bu düşünme sorgulama değil ki allahın yaratılışının mükemmelliğini görebilmek için çevrene bakıp düşünmeni söylüyor diyorum

diğer öğrencilerim kabul ediyor ama bu öğrencim gibi düşünen birkaç kişi ikna olmuyor

Medine-web 23 Kasım 2017 21:10

Alıntı:

mehmet akif2 Üyemizden Alıntı (Mesaj 415071)
ï´¾62ï´¿ Şüphesiz, iman edenler; yahudilerden, hıristiyanlardan ve Sâbiîler’den de Allah’a ve âhiret gününe inanıp sâlih amel işleyenler için rableri katında mükâfatlar vardır. Onlar için herhangi bir korku yoktur; onlar üzüntü de çekmeyecekler.



bu ayetin tefsirine şöyle bir baktım da tam anlayamadım

islam dininin hak olduğunu bilmeden yahudi hristiyan ve sabiilikte tam inanmış ve ibadetlerini yapan kimse olursan cennete mi gidersin anlamına geliyor

burada ve kuranın diğer ayetlerinde insanlardan( dini dili ırkı düşüncesi ne olursa olsun) temel mesaj ve istenenler şudur;
tabiri caizse üç paket sunulur
1-Allaha iman paketi ( tüm iman esasları dahil)
2-Ahirete iman paketi( tek dünyalı düşüncesinden uzak iki dünyalı olmalı)
3-salih amel paketi( ibadet ahlak ve uzantıları dahil)

yukarıdaki üç pakete şeksiz şüphesiz şirksiz iman edip salih amel işleyenler sabilikten yahudilikten hristiyanlıktan gelme de olsa müslümandır müslüman muamelesi görecektir.müslümanlara tanınan haklardan dünya ahiret faydalanacaktır.
burada önemli olan ben müslümanım demek değil,Allah'ın istediği müslüman tanımına giriyor mu önemlidir.
biraz daha açacak olursak,müslümanım dediği halde şeriate karşıyım profilini düşünün.yada isaya inanırım musaya değil veya kitabın bir kısmına inanırım bir kısmına değil ile yola çıkan kendisine göre müslümanda olsa kafirdir.
veya adam hristiyandır ehli kitap kabul edilir ve teslisi (baba oğul ruhul kudus) de savunuyorsa kurana göre müşriktir kafirdir.yukarıdaki ayet bunları zaten dışlıyor.3 paketin tümüne iman ve uygulama ile adı sanı ne olursa olsun müslümandır.bu üç paketin bir kısmını dahil inkar ediyorsa kafirdir.

unutmayalım hristiyanlık yahudilik hanif gibi semavi dinler özü itibarı ile müslümandır.red edilen bu semavi dinlerinin muharref/şirk/küfür halidir.

ayeti şöyle tercüme ile toparlarsak ortaya şu özet cümle çıkıyor ; mevlana ne olursan ol gel diyor.bu ayet cümleyı şöyle değiştiriyor.NE OLURSAN OL GEL DEĞİL,ADAM OL ( yukarıda geçen 3 paketi kabullen uygula) GEL.

Medine-web 23 Kasım 2017 21:18

Alıntı:

mehmet akif2 Üyemizden Alıntı (Mesaj 415072)
öğrenci sorusu

hz. adem ve hz. havva iki kişi ise nasıl 8 tane kan grubu oldu

hz adem topraktandır.
hz adem yaratılırken yer yüzünün tüm toprak çeşitlerinin birleşiminden( killi kumlu humuslu beyaz siyah vb.topraklar) yaratılmıştır.
dolayısıyla her çeşit toprak ile yaratılan hz ademin zürriyetinden alman sarışınları habeşistan zencileri kürt esmerleri türk beyazları vs olması gayet doğaldır.kan gruplarınıda bu cümleye katmak lazım....

Medine-web 23 Kasım 2017 21:36

Alıntı:

mehmet akif2 Üyemizden Alıntı (Mesaj 415563)
öğrenci sorusu

allah hiçbir şeye muhtaç değilse imtihan için kendisine kulluk etmesi için neden insanları yarattı

10. sınıf ve 12. sınıfdan sormuşlardı

zariyat 56. ayet yeterli gelmiyor ve imtihan için mal ve evlatla sınanmak için demek de yeterli gelmiyor

ben bugün öğrencime dedim ki kuranımız var poeygamberimiz var uymamız gereken kurallar var aklımız sınırlı sen sınırsızı düşünerek kafa yorma dedim

ama başka ne desem ikna edebilirim

bugün konuştuğum 10. sınıf öğrencim dediğimden ikna oldu gibi

12. sınıfdaki öğrencim ikna olmadı

12. sınıfdaki öğrencim ayetlerde geçen hiç düşünmez misin sözüne göre düşünmem lazım diyor

bu düşünme sorgulama değil ki allahın yaratılışının mükemmelliğini görebilmek için çevrene bakıp düşünmeni söylüyor diyorum

diğer öğrencilerim kabul ediyor ama bu öğrencim gibi düşünen birkaç kişi ikna olmuyor

öğrencilerin böyle meraklı olmaları bir musibet değil bilakis mürşid/tebliğci için büyük nimettir.

Kuran insanın yaratılışını şu cümle ile özetliyor.BAŞI BOŞ VE BOŞUNA YARATMADIM.SORUMSUZ SORGUSUZ İLKESİZ YAŞASIN DİYE YARATMADIM.RABLERİNE İBADET ETSİNLER DİYE YARATTIM.

yukarıdaki özet cümlenin açılımında ve diğer ayetlerde eyyukum ehsenu amela ile özetleyen sınavdasınız imtihandasınız kazanırsanız ödül cennettir kaybederseniz mueyyidesi cehennemdir.

Allah samed'dir.ibadetlerimize ve hiç bir şeye muhtaç değildir.insan olarak hepimizi yarattı.bizden istenen insan olmak değil zaten insanız,insan kalmaktır.

Allah bize muhtaç değildir öyleyse ibadet taat ahlak muamelatımızda neden hür değiliz denilirse dünya dingonun ahırına dönüşmez mi?

o zaman her kes sorumsuz sorgusuz ilkesiz bir nevi hayvan gibi yaşayacaksa,ömrünü tıpku hayvanlar gibi sofra ile wc arasında geçirmekten ibaret sayarsa....ki hayvanlarda yer içer çiftleşir aile kurar terör estirir öldürür vs....insanla hayvan farkı ne kalacaktır o zaman?

hayvanlardan farkı kalmayan insanlar kuran deyımıyle hayvanlardan daha aşağılıktır.çünkü hayvan orjinalinden yaratılışında hayvandır.ama hayvanlaşanlar insan olarak kalmayı beceremeyenlerden oluşur.buda esfeli safilin noktasıdır.

esfeli safilini meslek edinenler zina içki kumar adam öldürme terör gibi dünyayı dingonun ahırına çevirmesi demek değilmidir?

işte Allah bu önlemi almak için bizlere kitaplar peygamberler gönderdi.eğitti öğretti.ve yukarıdaki özet mesajı ile netleştirdir.

SENİ VE TÜM IRKLARI İNSAN OLARAK YARATTIM.SENİN GÖREVİN İNSAN KALMAKTIR.


SAAT: 23:09

vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320