![]() |
muhsin hocam geçen hafta öğrencilerimle konuşunca emin olamadım size sorayım dedim down sendromlu çocuklar otistik çocuklar ibadet yapmakla yükümlü mü ikisi de eğitilebiliyor ama sonuçda beyinden kaynaklı sorun var hocam bu çocuklar ve böyle hastalığı olan yetişkin kişiler ibadet yapmakla mükellef midirler |
“Altına karşılık altın, gümüşe karşılık gümüş, buğdaya karşılık buğday, arpaya karşılık arpa, hurmaya karşılık hurma, tuza karşılık tuz cinsi cinsine birbirine eşit ve peşin olarak satılır. Malların sınıfları değişirse peşin olmak şartıyla istediğiniz gibi satın.” (Müslim, Müsakat, 81; Tirmizî, Büyû, 23) Muhsin hocam bu hadisi açıklar misiniz Bu hadise gore bu seyler veresiye satılamaz diyor Benim bildiğim riben nesie olmadikca veresiye mal alınır Bu doğrultuda aydınlatır mısın |
Alıntı:
İslam'dan sorumlu olmak için "akil ve baliğ" şartı mevcuttur. Bu iki hususta sıkıntı varsa sorumlu değildir. Zeka akıl seviyesinin boyutuna göre muaftır kısmen muaftır veya muaf değildir kanısına varılabilir... |
Alıntı:
konunun anlaşılması için bir örnek verelim; 10 lira borç verdiniz alacağınız 10 liradır.11 lira olsa faizdir haramadır yasaktır. bir teneke buğday borç verdiniz .alacağınız 1 teneke buğdaydır 2 kilo fazlası faizdir. bir cumhuriyet altını borç verdiniz alacağınız 1 cumhuriyet altınıdır. ticaret ise farklı bir durumdur. Elinizde bir arabanız var değeri 10 liradır bunu vadeli sattığınızda ticaret malı olduğundan 15 liraya daha az daha fazla anlaşıp satabilirsiniz. Bu ticarettir ve helaldır.bir salça alırsınız 1 liraya satarsınız 1,2 liraya bu ticarettir.ama bir salçayı verip karşılığında vadesi geldiğinde 2 salçaya satamazsınız bu faizdir. dikkat edilmesi gereken para paraya fazlalık ekleyerek satılamaz.ne satarsanız misli kadar alıcısı olursunuz. Vade farkı gecikme farkı vs hepsi faiz kavramına girmektedir. |
hocam üniversite sınavına hazırlanan öğrencim diğer arkadaşlarının oruç tutmadığını söyledi sonra kaza yaparız diyorlarmış böyle bahanelerin arkasında savunarak oruç bırakılamaz dedim ama şu konu kafama takıldı bu bahane ile oruç tutmayanlar 61 mi tutması lazım günü gününe kaza mı tutması lazım |
önemli bir sağlık proplemi olmayan,yolcu olmayan,hamile emzikli olmayanlar,yaşlılığa bağlı güçsüz olmayanlar kasten/bilerek oruç bozma bölümüne girmektedir. kasten oruç bozulursa; 1-bu nafile veya kaza orucu ise sadece kaza gerekir. 2-ramazan orucu ise kaza ve kefaret gerektirir. kaza: günü gününe tutulan oruçtur. kefaret :60+1 peşpeşe tutmayı gerektirir.köle azat etmeyı gerektirir.60 fakiri veya 1 fakiri 60 gün doyurmak gerektirir. sorunuz bilerek oruç bozma bölümüne girdiğinden,en güçlü fetva olarak önemli ciddi bir sağlık sorunu olmayanlar için kaza+kefaret gerektiren bir durum. |
Burada soruyu bu şekilde algilamadim. Gece niyet etmemiş ve tutmamış değil mi? |
Alıntı:
üniversite sınavına giriyorum zorlanıyorum daha sonra tutacağım diye bahane var |
Kaza gerekir kardesim. Bu durumda kefaret gerekmez. Işlediği günah ayrıdır. Sahabeler oruç ayeti indiği zaman mücadele ortamında tuttular bizlerse basit sebeplerden tuymuyoruz. |
Orucu bozup kaza ve kefareti gerektiren hususlar şunlardır : 1- Kasden orucu bozmak. 2- Kendi iradesi ile bozmak, zorlama neticesinde bozmuş olmamak. Mesela, kendisiyle cim'a edilen kadın, bu fiile razı olmuşsa hem kaza hem kefaret gerekir. Ancak cim'a zorla yapılmışsa kadına sadece gününe gün kaza gerekir. Çünkü orucu bozması hususunda zorlanmıştır, kendi iradesiyle bozmamıştır. 3- Orucu bozarken, tabiî gıdalardan veya gıda yerine geçebilecek yiyecek ve içeceklerden faydalanmış olmak. Mesela: Çakıl taşını veya demir parçasını yutan kimsenin orucu bozulur. Ancak kefaret gerekmez. 4- Ağıza giren yağmur suyunu kasden yutmak 5- Sirke, deve sütü, bakla, kavun, karpuz ,üzüm ve şeker kamışı sularını içmek 6- Şifa olacağı gerekçesi ile harhangi bir ilacı kullanmak 7- Yağa ve pekmeze katılmış darı ununu yemek 8- Asma yaprağı veya taze ağaç yaprağını yemek 9- Yenilen cinsten otları, ilaç veya gıda niyetiyle kullanmak (Feteva-ı Hindiyye, cilt 1; Emanet ve Ehliyet; İslam ilmihali, Yusuf Kerimoğlu) Bilerek ve isteyerek kaçınılması gereken üç şey (yeme, içme, cinsel birleşme) dışında bir sebeple orucun bozulması durumunda kefâret gerekmeyip sadece kazâ gerekir.Bilerek ve isteyerek kaçınılması gereken üç şey (yeme, içme, cinsel birleşme) ile orucun bozulması durumunda kaza ve kefaret gerekir. KAYNAK: Diyanet İşleri Başkanlığı, İlmihal-1, İman ve İbadetler, 2013, Ankara Abdülmelik Hocanın cevabı doğrudur. Ramazan orucu farzdır. Niyet de farzdır. Niyet etmedi diye farziyet düşmez. Kaza ve kefaret gerekir. ancak ebu Ömer'in dediği gibi ramazan orucuna niyetli değilse orasını bilmiyorum. |
SAAT: 22:46 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.