Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Soru Cevap Arşivi (https://www.forum.medineweb.net/650-soru-cevap-arsivi)
-   -   Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... (https://www.forum.medineweb.net/soru-cevap-arsivi/21414-bir-sorum-var-hocalarimizdan-cvp-bekliyorum.html)

mehmet akif2 23 Nisan 2018 23:20

muhsin hocam geçen hafta öğrencilerimle konuşunca emin olamadım size sorayım dedim

down sendromlu çocuklar otistik çocuklar ibadet yapmakla yükümlü mü

ikisi de eğitilebiliyor ama sonuçda beyinden kaynaklı sorun var

hocam bu çocuklar ve böyle hastalığı olan yetişkin kişiler ibadet yapmakla mükellef midirler

mehmet akif2 24 Nisan 2018 18:15

“Altına karşılık altın, gümüşe karşılık gümüş, buğdaya karşılık buğday, arpaya karşılık arpa, hurmaya karşılık hurma, tuza karşılık tuz cinsi cinsine birbirine eşit ve peşin olarak satılır. Malların sınıfları değişirse peşin olmak şartıyla istediğiniz gibi satın.” (Müslim, Müsakat, 81; Tirmizî, Büyû, 23)
Muhsin hocam bu hadisi açıklar misiniz

Bu hadise gore bu seyler veresiye satılamaz diyor

Benim bildiğim riben nesie olmadikca veresiye mal alınır

Bu doğrultuda aydınlatır mısın

Medine-web 24 Nisan 2018 23:04

Alıntı:

mehmet akif2 Üyemizden Alıntı (Mesaj 419227)
muhsin hocam geçen hafta öğrencilerimle konuşunca emin olamadım size sorayım dedim

down sendromlu çocuklar otistik çocuklar ibadet yapmakla yükümlü mü

ikisi de eğitilebiliyor ama sonuçda beyinden kaynaklı sorun var

hocam bu çocuklar ve böyle hastalığı olan yetişkin kişiler ibadet yapmakla mükellef midirler

"Allah hiç kimseye taşıyacağından fazlasını yüklemez" ayeti soruya yeterli cevap olur. Hastanın durumuna ilerleyişine akıl ve zeka seviyesine bakmak lazım.
İslam'dan sorumlu olmak için "akil ve baliğ" şartı mevcuttur. Bu iki hususta sıkıntı varsa sorumlu değildir. Zeka akıl seviyesinin boyutuna göre muaftır kısmen muaftır veya muaf değildir kanısına varılabilir...

Medine-web 24 Nisan 2018 23:24

Alıntı:

mehmet akif2 Üyemizden Alıntı (Mesaj 419235)
“Altına karşılık altın, gümüşe karşılık gümüş, buğdaya karşılık buğday, arpaya karşılık arpa, hurmaya karşılık hurma, tuza karşılık tuz cinsi cinsine birbirine eşit ve peşin olarak satılır. Malların sınıfları değişirse peşin olmak şartıyla istediğiniz gibi satın.” (Müslim, Müsakat, 81; Tirmizî, Büyû, 23)
Muhsin hocam bu hadisi açıklar misiniz

Bu hadise gore bu seyler veresiye satılamaz diyor

Benim bildiğim riben nesie olmadikca veresiye mal alınır

Bu doğrultuda aydınlatır mısın

bu hadisi şerifin temel mantığı islamda kesinlikle yasaklanmış faiz ile mücadeledir.borç faizi ile alış veriş faizi farketmez hepsi yasaklanmıştır.
konunun anlaşılması için bir örnek verelim;
10 lira borç verdiniz alacağınız 10 liradır.11 lira olsa faizdir haramadır yasaktır.
bir teneke buğday borç verdiniz .alacağınız 1 teneke buğdaydır 2 kilo fazlası faizdir.
bir cumhuriyet altını borç verdiniz alacağınız 1 cumhuriyet altınıdır.

ticaret ise farklı bir durumdur. Elinizde bir arabanız var değeri 10 liradır bunu vadeli sattığınızda ticaret malı olduğundan 15 liraya daha az daha fazla anlaşıp satabilirsiniz. Bu ticarettir ve helaldır.bir salça alırsınız 1 liraya satarsınız 1,2 liraya bu ticarettir.ama bir salçayı verip karşılığında vadesi geldiğinde 2 salçaya satamazsınız bu faizdir.
dikkat edilmesi gereken para paraya fazlalık ekleyerek satılamaz.ne satarsanız misli kadar alıcısı olursunuz. Vade farkı gecikme farkı vs hepsi faiz kavramına girmektedir.

mehmet akif2 26 Mayıs 2018 23:05

hocam üniversite sınavına hazırlanan öğrencim diğer arkadaşlarının oruç tutmadığını söyledi sonra kaza yaparız diyorlarmış

böyle bahanelerin arkasında savunarak oruç bırakılamaz dedim

ama şu konu kafama takıldı bu bahane ile oruç tutmayanlar 61 mi tutması lazım günü gününe kaza mı tutması lazım

Medine-web 26 Mayıs 2018 23:31

önemli bir sağlık proplemi olmayan,yolcu olmayan,hamile emzikli olmayanlar,yaşlılığa bağlı güçsüz olmayanlar kasten/bilerek oruç bozma bölümüne girmektedir.
kasten oruç bozulursa;
1-bu nafile veya kaza orucu ise sadece kaza gerekir.
2-ramazan orucu ise kaza ve kefaret gerektirir.

kaza: günü gününe tutulan oruçtur.
kefaret :60+1 peşpeşe tutmayı gerektirir.köle azat etmeyı gerektirir.60 fakiri veya 1 fakiri 60 gün doyurmak gerektirir.

sorunuz bilerek oruç bozma bölümüne girdiğinden,en güçlü fetva olarak önemli ciddi bir sağlık sorunu olmayanlar için kaza+kefaret gerektiren bir durum.

Nebevi Sevda 26 Mayıs 2018 23:39

Burada soruyu bu şekilde algilamadim. Gece niyet etmemiş ve tutmamış değil mi?

mehmet akif2 26 Mayıs 2018 23:46

Alıntı:

Ebu Ömer Üyemizden Alıntı (Mesaj 419997)
Burada soruyu bu şekilde algilamadim. Gece niyet etmemiş ve tutmamış değil mi?

evet oruç tutmaya niyet yok

üniversite sınavına giriyorum zorlanıyorum daha sonra tutacağım diye bahane var

Nebevi Sevda 26 Mayıs 2018 23:52

Kaza gerekir kardesim. Bu durumda kefaret gerekmez. Işlediği günah ayrıdır. Sahabeler oruç ayeti indiği zaman mücadele ortamında tuttular bizlerse basit sebeplerden tuymuyoruz.

Filistin 27 Mayıs 2018 03:23

Orucu bozup kaza ve kefareti gerektiren hususlar şunlardır :

1- Kasden orucu bozmak.
2- Kendi iradesi ile bozmak, zorlama neticesinde bozmuş olmamak. Mesela, kendisiyle cim'a edilen kadın, bu fiile razı olmuşsa hem kaza hem kefaret gerekir. Ancak cim'a zorla yapılmışsa kadına sadece gününe gün kaza gerekir. Çünkü orucu bozması hususunda zorlanmıştır, kendi iradesiyle bozmamıştır.
3- Orucu bozarken, tabiî gıdalardan veya gıda yerine geçebilecek yiyecek ve içeceklerden faydalanmış olmak. Mesela: Çakıl taşını veya demir parçasını yutan kimsenin orucu bozulur. Ancak kefaret gerekmez.
4- Ağıza giren yağmur suyunu kasden yutmak
5- Sirke, deve sütü, bakla, kavun, karpuz ,üzüm ve şeker kamışı sularını içmek
6- Şifa olacağı gerekçesi ile harhangi bir ilacı kullanmak
7- Yağa ve pekmeze katılmış darı ununu yemek
8- Asma yaprağı veya taze ağaç yaprağını yemek
9- Yenilen cinsten otları, ilaç veya gıda niyetiyle kullanmak
(Feteva-ı Hindiyye, cilt 1; Emanet ve Ehliyet; İslam ilmihali, Yusuf Kerimoğlu)

Bilerek ve isteyerek kaçınılması gereken üç şey (yeme, içme, cinsel birleşme) dışında bir sebeple orucun bozulması durumunda kefâret gerekmeyip sadece kazâ gerekir.Bilerek ve isteyerek kaçınılması gereken üç şey (yeme, içme, cinsel birleşme) ile orucun bozulması durumunda kaza ve kefaret gerekir.
KAYNAK: Diyanet İşleri Başkanlığı, İlmihal-1, İman ve İbadetler, 2013, Ankara

Abdülmelik Hocanın cevabı doğrudur. Ramazan orucu farzdır. Niyet de farzdır. Niyet etmedi diye farziyet düşmez. Kaza ve kefaret gerekir.
ancak ebu Ömer'in dediği gibi ramazan orucuna niyetli değilse orasını bilmiyorum.


SAAT: 22:46

vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320