![]() |
Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... Borç vermenin hükmü şudur..Borç verecek olan kişi vereceği borcu daha sonra kendisine ödenmediği takdirde ZOR DURUMA DÜŞMEYECEKSE BORÇ VERE BİLİR,yoksa borç vermesi uygun olmaz.. Delili ise şudur...çünkü ayette borç veren kişi,borç verdiği kişinin ödeme tarihi geldiğinde gerçekten ödeyemiyorsa ONA ZAMAN VERSİN,VE DAHA SONRADA AYET ŞUNUDA DER,O BORÇTAN VAZ GEÇMENİZ [SADAKA ETMENİZ] SİZİN İÇİN DAHA HAYIRLIDIR.. BAKARA SÜRESİ..280. Eğer (borçlu) darlık içinde ise, eli genişleyinceye kadar ona mühlet vermek (gerekir). Eğer (gerçekleri) anlarsanız bunu sadakaya (veya zekâta) saymak sizin için daha hayırlıdır. BİRDE BORÇ VERMENİN USULUDE ŞU AYETTİR.. BAKARA SÜRESİ..282. Ey iman edenler! Belirlenmiş bir süre için birbirinize borçlandığınız vakit onu yazın. Bir kâtip onu aranızda adaletle yazsın. Hiçbir kâtip Allah'ın kendisine öğrettiği gibi yazmaktan geri durmasın; (her şeyi olduğu gibi) yazsın. Üzerinde hak olan kimse (borçlu) da yazdırsın, Rabbinden korksun ve borcunu asla eksik yazdırmasın. Şayet borçlu sefih veya aklı zayıf veya kendisi söyleyip yazdıramayacak durumda ise, velisi adaletle yazdırsın. Erkeklerinizden iki de şahit bulundurun. Eğer iki erkek bulunamazsa rıza göstereceğiniz şahitlerden bir erkek ile -biri yanılırsa diğerinin ona hatırlatması için- iki kadın (olsun). Çağırıldıkları vakit şahitler gelmemezlik etmesin. Büyük veya küçük, vâdesine kadar hiçbir şeyi yazmaktan sakın üşenmeyin. Böyle yapmanız Allah nezdinde daha adaletli, şehadet için daha sağlam, şüpheye düşmemeniz için daha uygundur. Ancak aranızda yapıp bitirdiğiniz peşin bir ticaret olursa, bu durum farklıdır. Bu durumda onu yazmamanızda sizin için bir sakınca yoktur. (Genellikle) alışveriş yaptığınızda şahit tutun. Ne yazan, ne de şahit zarara uğratılsın. Eğer bunu yaparsanız (zarar verirseniz) şüphe yok ki bu, sizin yoldan çıkmanız demektir. Allah'tan korkun. Allah size gerekli olanı öğretiyor. Allah her şeyi bilmektedir. |
Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... Alıntı:
Kişinin maddi durumu iyi değilse ve elinde bir miktar para varsa , o parayı öncelikle kendi durumunu düzeltmesi en uygunudur. Kendi ihtiyacı varken başkasının ihtiyacını gidermesi ise i'sar olarak kabul edilir yani kendi nefsine karşı başka bir kardeşini tercih emektir. İsar, cömertliğin en yüksek seviyesidir. Bu her babayiğitin harcı değildir. Ama kişi başkasına yardım yapacağım diye başkalarına muhtaç durumu da düşmemesi gerekir. Çünkü Hz. Peygamber, bir kişinin elindeki imkanların tamamını ihtiyaç sahiplerine verip sonra da başkalarından yardım istemesini kınamıştır. Borç meselesinde maalesef insanlara güven kalmamıştır. Borç alan borcunu zamanında ödememekte, müslümanlar arasında güven zedelenmektedir. İnsanlar verdiği sözlerde durmamaktadır. Alacağınızı sık sık isteyip alacağınızı almaya çalışın. Aldıktan sonra da sizin nazarınızda sicili bozuk olanlara her ne kadar isteselerse de bir daha borç vermekten sakının. |
hocalarımızdan cvp bekliyorum Bir insana namazın farz olması için üç şartın bulunması lazımdır.Bunlar: 1.Müslüman olmak, 2.Ergenlik yaşına gelmiş olmak. 3.Akıllı olmak. bunu hepimiz biliyoruz saglık sorunları olanlar için Allah u teala o kadar kolaylık saglamış ki. yanlız bi sorun var namaz kıılarken namazda ki süreleri kendimiz işitecemiz kadar fısıltı şeklinde okumalıyız. işitme engelli insanların bu durumda namazı olmuyo mu. hem konuşamıyo hem duyamıyo bu durumda ne yapmalı ?(özürlü oldugun için kılmalı gibime geliyo çünkü normal okuma yazma biliyo duyması şartmı oluyo ama yine hocalarımızdan cvp bekliyorum dogrusunu ögrenmek için |
Cevap: hocalarımızdan cvp bekliyorum Alıntı:
islamda duymamak ve konuşamamak SIHHAT AÇISINDAN KİŞİ İÇİN ÖZÜRDÜR,her kimde duymama ve konuşamama sıhhatiyesi yoksa O KİŞİ İÇİN ÖZÜR VE MAZERET SAYILIR,diğer duyan ve konuşa bilenler için ise durum MAZARET DEĞİLDİR... Yani Allah vermediğini istemez ve kişiye kaldıramıyacağı yükü yüklemez... |
Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... ben size bişi sormak istiyorum kesin cvp verebilirseniz çok sevinirim... Dedem ve aninem hastalıklarından dolayı oruç tutamıyolar ve orucun parasını dedemin oğlunun oğluna yani torununa vermek istiyor anineminkinide kızının kızına yani torununa vermek istiyo okuyo diye böyle bişi uygunmudur dogrumudur |
Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... Toruna oruç fidyesi olarak para verilmez.Zaten kişinin oğlunun durumu iyi değilse torununun ihtiyaçlarını karşılamak zorundadır. |
Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... itifakta neler yapabilirm mukabele olarak mukabelede kalmış olduklarımı okuyabilir miyim bana bilgi verir misniz |
Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... Alıntı:
|
Zekat Kazancının helal olup olmadığı şüpheli bir adamın verdiği zekattan, zekat almayı hak eden biri olarak faydalanan biri haram yemiş olur mu? Yoksa bu durumdan sadece haram yolla o mala ulaşan kişi mi sorumludur? Zekatı alan kişi zekat almaya hakkı olduğu için gönül rahatlığıyla kullanabilir mi? |
Cevap: Zekat Alıntı:
|
SAAT: 18:04 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.