Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Soru Cevap Arşivi (https://www.forum.medineweb.net/650-soru-cevap-arsivi)
-   -   Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... (https://www.forum.medineweb.net/soru-cevap-arsivi/21414-bir-sorum-var-hocalarimizdan-cvp-bekliyorum.html)

Medine-web 01 Kasım 2013 19:56

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
Alıntı:

mihrinaz Üyemizden Alıntı (Mesaj 300973)
kıymetli hocalarım ,kuran tefsirini nüzul sırasına göre okumakla, kuranın sıralamasına göre okumak arasında tereddüt yaşıyorum...nüzul sırasına göre okursam,sanki konular arasında daha iyi anlam ilişkisi kurabilirmişim gibi geliyor ...sizin tavsiye ve görüşleriniz nedir bu konuda...cevabınızı bekliyorum..saygılar

Kuranın nuzul sırası mantık olarak daha sempatik gelebilir.ama Kurana özel bir profil var ki,nuzul sırası demek anlam ilişkisi-konuların derli toplu-olduğu demek değildir.
Nuzul sırasına göre hareket ederseniz bazı konularda tıkanırsınız.bir örnek verecek olursak içkinin haram kılınması gibi.bu üç aşamadır.kesin haramlığı son aşamada gerçekleşir.kurana bir bütün bakmayan bir insan ilk aşamada kafası karışabilir.
nuzul sırası daha çok teknik anlamda kuran araştırmacılarına caziptir.ama bizlere değil.elimizdeki mushafa göre ilerlemek en doğrusu diye düşünüyorum.
Zaten elimizdeki tefsirlerin çoğu(fizilal gibi) nuzul sırasını gerektirmiyecek şekilde çarpaz bir bütün olarak konuyu vermektedir.
ilk etapta tasavufi merkez alan tefsirleri(ruhul beyan,ibn arabi gibi) okumanızı önermem.
bazı meal ve tefsirlerden(edip yüksel,ihsan eliaçık gibi) de uzak kalmanızı öneririm.
tavsiye edebileceğimiz Diyanetin komisyonca(dört uzmanın hazırladığı içinde hayredin karamanında olduğu kuran yolu tefsiri) hazırlanmış tefsirleri teredütsüz okuyabilirsiniz.
fizilal da güzel tefsir.okumayanlar için bir eksiklik bence.

bilinmez 01 Kasım 2013 20:43

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
Nuzul sırasına göre daha kolay anlaya bilir ve anlamdada bağlantı kurabilirsiniz,hatta KONULARINA GÖRE KURAN larda vardır,bunlarlada Abdulmelik abinin dediği gibi,örneğin konu İÇKİ,ise o konu hakkındaki bütün ayetler bi aradadır ve onlarıda NUZUL SIRASINA GÖREOKUR ve bağlantıyı daha kolay yapabilirsiniz..

Tefsir okumada fayda olduğu gibi,zararlarıda vardır,tefsiri bi yorum işidir genelde,ve tefsiri yapan kişiyi çok iyi tanımaız lazım,tanımaktan kastım,tefcirini okuduğunuz kişinin TEVHİD AKİDESİ VE PIRATİĞİNDEKİ YANSIMASINIDA ARAŞTIRMANIZ LAZIM,yoksa her okuduğunuz şeyin etkisindede kalına bilinir ve aynıpencereden bakılabilinir çoğu kez...

Örneğin KURAN NASIL OKUNMALI hakkındaki ayetleri bi araya toplayın,ve bakın asıl o zaman Allah ın sizden KURANI NASIL OKUMANIZI İSTEĞİNİ DAHA KOLAY VE DAHA DOĞRU ANLAYACAKSINIZ...

Sanalda yazıp,çizen paylaşım yapan her kişi ve cemaat kendisi gibi düşünmeye çağırır ve paylaşımlarıylada o yöne doğru yönlendirir,bunun bazen kişi farkında olsada,olmasada bu böyledir..

Ayrıca Kuranı iyi anlamanın yollarından biride RASULULLAHIN HAYATINI KURAN MERKEZLİ ANLATAN KİTAPLARADA BAKMAKLA OLUR,bununda faydasını çok görür okuyucu,yalnız doğru kitap okumak gerekir,doğru derken TEVHİD AKİDESİNİ ZEDELEMEYECEK VE KİŞİYİ KURAN EKSENLİ ARAŞTIRMAYA SEVK EDECEK YÖNDE OLMASI LAZIM...Yani RASULULLAHIN KUL VE RASULLUĞUNU İYİ ANLAYIP,BİRBİRİNE KARIŞTIRMAMAK VE BİRBİRİNDENDE AYIRMAMAK LAZIM Kİ,KURANI HER İNSANIN HAYATINDA RASULULLAH GİBİ YAŞAMAKLA EMROLUNDUĞUNUN FARKINDALIĞIYLA açıp,tekrar tekrar güncelleyerek okumak lazım,ama her kitaptan daha çok okumak...

hiranur86 05 Aralık 2013 10:15

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
es selamü aleyküm hocalarım

peçe takmak farz,vacib yada sünnet midir.
kimisi tek bir hadisile delillendirip el ve yüzün avret olmadığını söylüyor,
peçe takmanın farz ve vacip olduğuna dair delilleri nelerdir?

enes 05 Aralık 2013 10:56

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
Alıntı:

hiranur86 Üyemizden Alıntı (Mesaj 304343)
es selamü aleyküm hocalarım

peçe takmak farz,vacib yada sünnet midir.
kimisi tek bir hadisile delillendirip el ve yüzün avret olmadığını söylüyor,
peçe takmanın farz ve vacip olduğuna dair delilleri nelerdir?

Aleykum Selam

yüz ve eller dışında tüm vucut tüm mezhep imamlarının itifakı ile ve nas ile mahremdir.şu ayeti kerime temel delil olarak alınmaktadır.
Mümin erkeklere söyle: Gözlerini bakılması yasak olandan çevirsinler, mahrem yerlerini korusunlar. Bu, onların arınmasını daha iyi sağlar. Allah yaptıklarından şüphesiz haberdardır. Mümin kadınlara da söyle: Gözlerini yasak olandan çevirsinler, iffetlerini korusunlar, süslerini, kendiliğinden görüneni müstesnâ, açmasınlarl Başörtülerini yakalarının üzerine salsınlar. Süslerini, kocaları veya babaları veya kayınpederleri veya oğulları veya kocalarının oğulları veya kardeşleri veya erkek kardeşlerinin oğulları veya kızkardeşlerinin oğulları veya kadınları veya câriyeleri veya erkekliği kalmamış hizmetçiler, ya da kadınların mahrem yerlerini henüz anlamayan çocuklardan başkasına göstermesinler. Gizledikleri süslerin bilinmesi için ayaklarını yere vurmasınlar. Ey müminler! Saâdete ermeniz için hepiniz tevbe ederek Allah'ın hükmüne dönün." (nur 30-31)

kendiliğinden görünen müstesna denilen yüz ve ellerdir.illa peçe eldiven takacağını söyleyenler de keyfin bilir paşam denilir.müslüman kadına azimet yakışır.

hiranur86 05 Aralık 2013 11:13

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
Alıntı:

enes Üyemizden Alıntı (Mesaj 304346)
Aleykum Selam

yüz ve eller dışında tüm vucut tüm mezhep imamlarının itifakı ile ve nas ile mahremdir.şu ayeti kerime temel delil olarak alınmaktadır.
Mümin erkeklere söyle: Gözlerini bakılması yasak olandan çevirsinler, mahrem yerlerini korusunlar. Bu, onların arınmasını daha iyi sağlar. Allah yaptıklarından şüphesiz haberdardır. Mümin kadınlara da söyle: Gözlerini yasak olandan çevirsinler, iffetlerini korusunlar, süslerini, kendiliğinden görüneni müstesnâ, açmasınlarl Başörtülerini yakalarının üzerine salsınlar. Süslerini, kocaları veya babaları veya kayınpederleri veya oğulları veya kocalarının oğulları veya kardeşleri veya erkek kardeşlerinin oğulları veya kızkardeşlerinin oğulları veya kadınları veya câriyeleri veya erkekliği kalmamış hizmetçiler, ya da kadınların mahrem yerlerini henüz anlamayan çocuklardan başkasına göstermesinler. Gizledikleri süslerin bilinmesi için ayaklarını yere vurmasınlar. Ey müminler! Saâdete ermeniz için hepiniz tevbe ederek Allah'ın hükmüne dönün." (nur 30-31)

kendiliğinden görünen müstesna denilen yüz ve ellerdir.illa peçe eldiven takacağını söyleyenler de keyfin bilir paşam denilir.müslüman kadına azimet yakışır.

ayetin görünen kısımlarının müstesna olan kısmının el ve yüz olduğuna delillin nedir,ibn mesuda göre görünen kısımlarında ki kasıt elbisesini giydikten sonra zorunlu görünen kısımıdır diyor,

Abdullah b. Abbas -Allah ondan râzı olsun- şöyle demiştir:
"Allah Teâlâ,mü'minlerin kadınlarına,bir ihtiyaç için dışarı çıktıkları zaman başlarından aşağıya kadar cilbablarıyla yüzlerini örtmelerini ve sadece bir gözü göstermelerini onlara emretmiştir."

Aynı şekilde Nur suresi 31. ayet nazil olduğunda; " Örtülerini yakalarının üzerine vursunlar" Aişe dedi ki; "Bu ayet nazil olduğundan kadınlar perdeleri aldılar. Gözler için delikler açtılar. Bununla örtündüler." (Buhari)

Tirmizinin Ebu Hureyreden rivayet ettiği hadiste Nebi sallahu aleyhi ve sellem dedi ki; "Kadın avrettir. Dışarı çıktığında şeytan onu süsler."

Bu hadisi delil alan alimler kadının bütün bedeninin avret olduğunu söylemişlerdir.

eğer bunun farz olmadığını söylüyorsanız bu hadisleri çürütecek bir deliliniz olsun

Medine-web 05 Aralık 2013 12:21

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
İslamın her emir ve yasağında mutlaka bir amaca dayanmaktadır.hiç bir ibadet körü körüne değildir..amaca ulaşılmak hedeflensin amaca ulaşma şekli o kadar da önemli değildir.bir örnek verilmesi gerekirse,ankaradan istanbula gideceksiniz.amacınız istanbula varmak.uçak otobus özel otonuz at arabası veya yaya gidersiniz..o sizin bileceğiniz ve tercihiniz.

islami tesettürden amaç kadını fitneden,haramdan,namahremden korumak...aynı şekilde namahrem bakışlara haramlara sebeb olmamak.kıyafeti ile konuşması ile yürüyüşü ile kokusu parfumu vs...amaç budur.amaca ulaşma hedeflendikten sonra şekil kişinin tercihine kalmıştır.çarşaf,manto,ferace...çarşafınız mantonuz bile sizi ele veriyorsa(dar olması şık olması vs) islami amaca ulaşılmadığından o kıyafetinizde haram olmuş oluyor.yahut kıyafetiniz mükemmel uygun ama etrafa parfum veya topuklu ayakkabı sesleri veya makyajlar sizin kıyafetinizin kalitesini bile helal kılmaz.
Çünkü amaca ulaşılmamıştır.ankaradan istanbula gitme amacındasınız ama kendinizi izmirde bulursunuz gibi..
yani mantığı amacı anlamak lazım.

ahzap 50 de Onlara birşey soracağınız zaman örtü arkasından sorun. Bu iki tarafın kalbi için daha temizdir.. dikkatle tefekkür edilirse fitne kapısını tamamen kapatmak için kadının duvar/perde arkasında olması tavsiye/emir edilmektedir.

fitneden emin olun normal bir tesettür yeterlidir gerisi sorun değildir.fitne varsa bırakın kıyafeti peçeyı evinizden çıkmanız bile haram.

saygılar..

hiranur86 05 Aralık 2013 16:07

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
Alıntı:

Abdulmelik Üyemizden Alıntı (Mesaj 304349)
İslamın her emir ve yasağında mutlaka bir amaca dayanmaktadır.hiç bir ibadet körü körüne değildir..amaca ulaşılmak hedeflensin amaca ulaşma şekli o kadar da önemli değildir.bir örnek verilmesi gerekirse,ankaradan istanbula gideceksiniz.amacınız istanbula varmak.uçak otobus özel otonuz at arabası veya yaya gidersiniz..o sizin bileceğiniz ve tercihiniz.

islami tesettürden amaç kadını fitneden,haramdan,namahremden korumak...aynı şekilde namahrem bakışlara haramlara sebeb olmamak.kıyafeti ile konuşması ile yürüyüşü ile kokusu parfumu vs...amaç budur.amaca ulaşma hedeflendikten sonra şekil kişinin tercihine kalmıştır.çarşaf,manto,ferace...çarşafınız mantonuz bile sizi ele veriyorsa(dar olması şık olması vs) islami amaca ulaşılmadığından o kıyafetinizde haram olmuş oluyor.yahut kıyafetiniz mükemmel uygun ama etrafa parfum veya topuklu ayakkabı sesleri veya makyajlar sizin kıyafetinizin kalitesini bile helal kılmaz.
Çünkü amaca ulaşılmamıştır.ankaradan istanbula gitme amacındasınız ama kendinizi izmirde bulursunuz gibi..
yani mantığı amacı anlamak lazım.

ahzap 50 de Onlara birşey soracağınız zaman örtü arkasından sorun. Bu iki tarafın kalbi için daha temizdir.. dikkatle tefekkür edilirse fitne kapısını tamamen kapatmak için kadının duvar/perde arkasında olması tavsiye/emir edilmektedir.

fitneden emin olun normal bir tesettür yeterlidir gerisi sorun değildir.fitne varsa bırakın kıyafeti peçeyı evinizden çıkmanız bile haram.

saygılar..

fitneden nasıl emin olucaz hocam,fitne konusunu açarmısınız

aslıı 05 Aralık 2013 16:59

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
ey nebi hanımlarına kızlarına ve müminlerin hanımlarına soyle ki evden çıkarken vücutlarını iyice orten cilbablarından üzerlerine sarkıtsınlar bu onların tanınıp eziyet edilmemeleri için en elverişli olandır
bu ayette emrolunan tesettür daha önce emrolunan setri avretten başka bir ortunmedir nitekim Ömer Nasuhi bilmen de tefsirinde cilbabın çarşaf olduğunu zikretmekte bide burda şuna dikkat etmek lazım Allah u Teala kadının giyebileceği pek çok kıyafet şekli varken neden cilvabı one çıkarmıştır ?çünkü cilbab kadını baştan aşağı kapattığı için fitneye sebeb olacak tüm kapıları kapatmış olur ki çarşaf giyen birinin o mubaregin içinde yaşlımı var genç mi yoksa daha sekiz on yaşında çocuk mu var bilemezsin böylece de kotu niyetli kotu düşünceli kalplerinde maraz olan kişilerle arasına Bi perde çekilmiş olur
bu onların tanınmamslarına tanınıpda eziyet edilmemelerine en elverişli olandır

Medine-web 05 Aralık 2013 21:38

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
Alıntı:

hiranur86 Üyemizden Alıntı (Mesaj 304392)
fitneden nasıl emin olucaz hocam,fitne konusunu açarmısınız

fitne ifsad demektir.yani fesad yaymak bozmak huzur kaçırmak olması gereken bir durumu olmaması gereken bir duruma sokmak olarak düşünebiliriz.

yani bir müslüman kadın sokağa çıktığında,kıyafeti giyimi ile imana bağlı olan vicdana göre rahat ise,evet tesettür budur olması gereken gibi giyindim,başkasını günaha sokmuyorum,kıyafetim topuklum parfumum makyajım vs ile dikkat çekmiyorum diyebiliyorsa fitneden korunmak budur.

bu rahat imana bağlı vicdanı yakalayan kadın islama göre tesettürlüdür.bu illa çarşaf veya manto veya ferace veya battaniye çadır olması şart değil.isim tip veya modaya takılmamak lazım.kadının cazibesini öldüren/saklayan her kıyafet tesettürdür.
tesettür dört dörtlük bile olsa tesettürü fitneye çeviren durumlardan vazgeçmek en az tesettür kadar önemlidir.sokakta sakız çiğnemek,yüze makyaj,etrafa yayan koku,sorumsuzca sağa sola bakışlar,gülmek,topuk sesleri,anormal sırıtkan yürüyüşler vs...

muallime 05 Aralık 2013 23:23

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
Alıntı:

hiranur86 Üyemizden Alıntı (Mesaj 304343)
es selamü aleyküm hocalarım

peçe takmak farz,vacib yada sünnet midir.
kimisi tek bir hadisile delillendirip el ve yüzün avret olmadığını söylüyor,
peçe takmanın farz ve vacip olduğuna dair delilleri nelerdir?



Yüzün ve ellerin avret olup olmadığı konusunda iki farklı hüküm var.Hanefi mezhebine göre el ve yüz avret değilken,Şafi mezhebinde ise yüz ve eller de avrettir ve zaruretten dolayı yalnızca gözlerin açılmasına müsaade edilmiştir.O halde Yüz meselesi hakkında Şafinin kavli azimet ,Hanefinin kavli ise ruhsat ve tavsiyedir.
Hanefi müteahhirin (sonra gelen) ulema ,fitne ihtimalinden dolayı yalnız genç kadınların ihtiyat olarak yüzlerini setr etmelerinin keyfiyeti hususunda ihtilaf etmişlerdir.
.

Bütün Dünyadaki Müslüman kadınları ve ülkeleri düşünürsek, Mezheplerin aralarındaki ihtilafta birçok hikmetler vardır.

Fitne konusunu nasıl belirleyebilirizin cevabı şöyle olabilir.
Sadece erkeklerin bulunduğu askeriye,hapishane gibi yerlere giden bir kadın için elbette fitne söz konusudur.Yine herkesin siyahlar giyindiği bir Arap ülkesinde(Arabistan ,İran,Afganistan,Pakistan v.s.) ;bir kadının Türkiye'deki gibi rengarenk giyinmesi fitne sebebidir. Tam tersine kadınların (yarı-çıplak olduğu )Avrupa ülkelerinde ise ;örtülü kadınlar fitne sebebi olmaktan uzaktırlar, dolayısıyla peçeye gerek yoktur.
&

NUR Suresi 31.Ayet “Mü’min kadınlara da söyle: Gözlerini (harama bakmaktan) korusunlar; namus ve iffetlerini esirgesinler. Görünen kısımları müstesna olmak üzere, zinetlerini teşhir etmesinler. Başörtülerini, yakalarının üzerine (kadar) örtsünler. Kocaları, babaları, kocalarının babaları, kendi oğulları, kocalarının oğulları, erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, kendi kadınları (mü’min kadınlar), ellerinin altında bulunanlar (köleleri), erkeklerden, ailenin kadınına şehvet duymayan hizmetçi vb., tâbi kimseler, yahut henüz kadınların gizli kadınlık hususiyetlerinin farkında olmayan çocuklardan başkasına zinetlerini göstermesinler. Gizlemekte oldukları zinetleri anlaşılsın diye ayaklarını yere vurmasınlar (Dikkatleri üzerine çekecek tarzda yürümesinler). Ey mü’minler! Hep birden Allahʹa tevbe ediniz ki kurtuluşa eresiniz.”


O halde bu Ayeti Kerimeyi anlamak için ''Zinet''in ne olduğunu bilmek zorundayız.

Zinet Nedir ? Zinetin Nevileri(Çeşitleri)

Ecille・i ulema・i İslâmiye ve azam fukaha・i Hanefiyeden Alaaddin Ebu Bekir bin Mesut El Kâsânî Hazretleri Bedâyî・i El Sanayî nam kitab・ı âlîsinde diyor ki: “Âyet・i Kerîmenin nazmı celilinde beyan buyurulan ziynet esasen iki nevidir. Birisi ziynet・i zâhire diğeri ziynet・i bâtınadır.

Ziynet・i zâhire gözdeki sürme, parmaklardaki yüzük, kına, ayaktaki gümüşhalkadır.

Ziynet・i batına başbağı, saç bağı, kulaktaki küpe, göğüs ve gerdandaki hamâil inci ve sair koldaki bilezik, pazu bendi, bacak ve incikdeki halhal’dır.

Nur Suresi 31.ayete göre ;

Âyet・i celile・i mezkûre ile izharı memnû olan, ziynetlerin kendileri değil mahal ve mevzularıdır.(Ayette yasaklanan ziynetler değil,bulundukları yerlerdir.) Zira aynı ziynet çarşıda ecanip (yabancılar) nazarında alışverişolunmaktadır. Âyet・i celile・i mezkûre’de ziynet lafzı mutlak zikir olduğundan ziynetin her iki kısmına şâmildir. Şu halde âyet・i Kerîme’nin açık beyanıyla Diyânet・i İslâmiye’yi kabul ve ona iman etmişolan kadınların mahremleri olmayan erkeklerden hem ziynet・i zâhire ve hem ziynet・i bâtına mevzularınıığa vurmalarının yasak olması iktiza ediyorsa da âyet・i Kerîmedeki nass・ı mübin mucibince ziynet・i zahire mevzuların yani yüzler ile ellerin izharına, açılmasına ruhsat verilmiştir.

Bedâyî ve Kifaye’de deniliyor ki: “İhtiyaç ve zaruretten dolayı kadınların yüzleriyle elleri avret olmak (görünmesinin haram olması )hükmünden çıkarılmıştır. Çünkü bir kadın alışverişyapmak gibi vesair hizmete muhtaç oluyor, bu ise âdeten ziynet・i zâhire mahalleri olan yüz ve elleriyle keşf etmekle kabil olabilir. Zira bu ihtiyaç ve zaruret dolas
ıyla kadınların yalnız yüzleriyle ellerini açmaları caiz kılınmıştır.”
Hazret・i Ali kerremallahu veche Efendimiz ile İbni Abbas Hazretleri âyet・i Kerîmenin nazm・ı celili ile açılmasına ruhsat verilen âzâ ancak ziynet・i zâhire mahalli olan yüz ile eller olduğuna kail olmuşlardır.
Hanefî mezhebi de bu esasa müsteniddir (dayanır). Zira İmâm・ı Âzam Hazretlerinin mezhebince meşru olan ziynet・i zâhire mahalleridir.
Yani yüzleri ile eller ve bir rivâyete göre ayaklar hem namaz hem de nazar hakkında avret değildir. Binaenaleyh bu âzânın keşf ve izharı(bakılması ve açılması)haram olmadığı gibi mahrem olmayan kadınların bu uzuvlarına bilâ şehvet bakmakta haram ve yasak değildir. Şu kadar ki nazarın şehvet arzusu olacağı muhakkak veya muhtemel bulunursa mahrem olmayankadınların âzâ・yı mezkûrelerine bakmak şeran haram ve memnûdur.(el ve yüzüne bakınca şehvet söz konusu olursa , bakılması haram olur.)
 
Zira “el aynâni tezniyâni” (gözler zina eder) hadis・]i şerifi mucibince şehvetle bakmak bir nevi zinadır. Fukaha・]i kiram hazreti diyorlar ki: Kadınların yüzleri müstesna olmak üzere kulakları, saçları, boyunları, gerdan ve göğüsleri, bilekten yukarı kolları, ayak topuklarından yukarı incik ve bacakları ve sair azası kâmilin avrettir. Ve hatta âdet veçhile olan sesleri müstesna olmak üzere nameleri de(şarkı ve teganni ) avrettir. Binaenaleyh bir kadının mahremi olmayan erkeklere âzâ・yı mezkûresinden birisini keşf ve izhar etmesi şer’an haram ve memnûdur.(yasaktır.)
İslam'da Kadın/Muhammed Hikmet/102-110.sayfa
& 
Aişe (R. A.) şöyle rivayet eder:
“Kız kardeşim Esma binti Ebu Bekir üzerinde ince bir elbise olduğu halde Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’in yanına gelmişti. Muhammed (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) ondan yüzünü başka bir tarafa çevirerek:
−‘Ey Esma! Buluğ çağına girmiş bir kadının şu ve şunun dışından -el ve yüzünü işaret eder -başkasını göstermesi doğru değildir’ dedi”
(Ebu Davud Libas 31.)
&
Peçe farz değil takvadır. Peçe, fitneye karşı bir tedbirdir ama peçesizlik kadar fitne çıkarıyorsa kullanmayabiliriz.
Nurettin Yıldız.
&
Yine el-Mühezzeb isimli eserde, “Zaruret olduğu takdirde bir tüccar, yüzü açık bir kadına bakabilir. Kötü bir niyet olmazsa Allah indinde mes’ul olmaz.” denilmektedir
el-Mühezze, II/34
&
 
''Yüz örtmek gerekir ''diyenlerin delilleri (Şafi mezhebi)

Hazret‐i Âişe radiyallahu anha validemiz âyet‐i celilesinin nazm‐ı mübini ile izharına ruhsat verilen kadınların ancak gözleri olduğu ictihadında bulunup bu iddiasnı şöyle de istidlâl ediliyor: Kadınlara nazarın hurmeti, tahrik ve fitne korkusuna sebeptir. Hâlbuki kadın‐ları cemî güzellikleri yüzlerinde mündemiç olduğundan bir kadının yüzüne bakmak hususunda fitne ve fesat korkusu ve sâir âzâsına bakmaktan daha fazladır. Bu esase binaen bütün vücudun kapatıl‐ması icap ediyorsa da kadınların yolda yürümeleri zor olacağından zarureten gözlerini açmalarına ruhsat verilmiştir. Zarureten sabit olan bir hüküm ise ancak mahall‐i zarurete münhasır olup o mevzuu kat’an tecavüz edemez. Binaenaleyh ancak mahall‐i zaruret olan göze cevaz vardır.

Şu halde Hazreti Âişe radiyallahu anhaya göre kadınların gözlerinden başka hiçbir uzuvlarına açmalarına müsaade‐i şer’i yoktur. Tesettür hususunda İmâm‐ı Şafiî Hazretlerinin mezhebi Hazreti Âişe’nin kavline müstenîddir. Çünkü Zevacir nam kitapta deniliyor ki: “Şafiî mezhebine göre kadınların tamamen yüzü iç ve dış bileklere kadar elleri nazar hakkında avrettir. Binaenaleyh yabancı erkeklerden âzâ‐yı mezkurenin setri (zikredilen azaların örtülmesi)vaciptir. Fakat bu âzâ namaz hakkında avret değildir. Açılmasıyla namaz fesat olmaz. ''
Yüz meselesi hakkında Şafiî’nin kavli azimet Hanefî’nin kavli ise ruhsat ve tavsiyedir.

İslam'da Kadın/Muhammed Hikmet/108-109.S.
*******


SAAT: 17:10

vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320