|
Konu Kimliği: Konu Sahibi AŞK'ÜL İSLAM,Açılış Tarihi: 06 Şubat 2009 (14:17), Konuya Son Cevap : 07 Şubat 2009 (01:10). Konuya 3 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
06 Şubat 2009, 14:17 | Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 38 Üyelik T.:
30Haziran 2007 | Başörtüsü hakkında sorular Başörtüsü hakkında sorular 1-Başörtüsünü açan bir bayan günaha girer mi ? Evet, girer diyorsak, ben de evet girer diyorum. ( Ayetlerin yorumuna göre büyük günah mı işleniyor, Yoksa büyük günah işlemeye teşvik mi var ) 2-Eğer,bir bayan başörtüsünü açıp, saçını başını gösteriyorsa ve bu şekilde günaha giriyorsa, saçını başını gösterdiği için mi günaha giriyor.? 3-İlk iki soruya evet günaha girer, dediğimizde veya günaha giriyor diyebiliyorsak, Bayan açısından başörtüsünü açıp, saçını göstermesi haram ve günah bir eylem ise erkeğin de kadının saçına bakması günah ve haram olan bir eylem midir ? Yani erkek kadının saçına baktığında günaha girer mi ? Bakılması haram ve günah olan yerler veya ameller arasında bunlar var mıdır ? Saç kısmı kadının bakılması yasak olan yerlerinden midir bunlar arasından mıdır ? 4-Rabbimiz bir ayetinde gözlerinizi harama bakmaktan koruyun, harama bakmaktan sakının derken, Haram bakmaya girecek olanlar arasında kadının saçı veya süsü var mıdır ? Yani kadının saçına veya süsüne bakmak erkeği günaha sokar mı ? Bir erkek kadının saçına veya süsüne bakıyorsa günaha mı giriyordur ? 5-Dördüncü soruya evet, dediğimizde, Yani erkek, kadının saçını ve süsünü gördüğünde kesin günaha girer dediğimizde, şöyle bir gerçek çıkıyor karşımıza; Demek ki, erkekler hergün günaha girmektedirler ve günah işlemektedirler, hem de sayısız defa. Çünkü karşılarında çoğunlukla başörtüsüz bayanları görmekte ve bu bayanlarn saçları ve süsleri onlara görülmekte isteyerek veya istemiyerek de olsa kadınların saçlarına ve süslerine bakmaktadırlar. 6-Allah, kadının süslerinin gösterilmesini. Neden yasaklamıştır? Süs denilince ne anlıyorsunuz ? 7-Dördüncü sorunun cevabına hayır dediğimizde, Yani erkek , kadının süsüne veya başörtüsüz olduğunda saçına baktığında günaha girmez. Allahın ayetindeki gözlerinizi harama bakmaktan sakının ifadesindeki haram kelimesi kadının saç ve süsü değildir dediğimiz de şöyle bir çelişki ortaya çıkmaz mı? Kadın saçını,süsünü gösterdiğinde günaha girecek, erkek bu saça ve süse baktığında günaha girmeyecek, yani gösteren günaha giriyor bakan ,gören göz günaha girmiyor. Bu nasıl olur ? Bu bir çelişikli değil midir ?. Halbuki kuranda çelişki yok ve olmadığınırabbimiz bize söylüyor ve hatırlatıyor . Kuranda çelişki kesin yoktur.Çünkü o Allah kelamıdır ve Allah ta çelişkili, tutarsız söz söylemez. 8-Sizce kadının saçını göstermesi haram mıdır ? Haram ise ne bakımdan haramdır ? Saçta ne gibi haramlık özellik var ? Saç, kadının mahrem yeri midir ? 9-Kadının saçına bakan erkekler hem de dikkatli bir şekilde bakan erkekler günahamı giriyorlardır ? EVET İSE NE YÖNDEN GÜNAHA GİRERLER Kadının saçı erkeğe haram ise , erkeğin saçı kadına haram değil midir ? Yani, erkekler kadının saçına baktığında günah işliyorlarsa, kadınlar erkeğin saçına baktığında günah işlemiyorlar diyebilir misiniz ? Ne bakımdan ? 10- Neden kuran kadınlara yönelik başörtüsünü kullanın emrini verirken erkeklere için bu emri onlar için vermez ? Yani kadınlar başlarını ve diger süs yerlerini örtecekken erkekler neden örtmez? İşte , düşündüren ve sizleri de düşündürecek olan sorular Bunlar.Ayetler işığında bu soruların cevablarına yorum yapacak, arkadaşlarımız varsa bekliyoruz, yoksa bizler cevap vermeye çalışacağız... Esselamünaleyna.. |
Konu Sahibi AŞK'ÜL İSLAM 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
İnsana Tapmanın Kuranı Kerimdeki Karşılığı | Kur'ân-ı Kerim Genel | Medineweb | 1 | 2904 | 01 Ocak 2013 16:58 |
Muhammed ve İnançlılar / Röportaj | Anket'ler-Röportaj'lar | EyMeN&TaLhA | 1 | 2767 | 02 Kasım 2010 01:14 |
Ebuzerr / (Ali Şeriati) | Ashab-Kiram(r.a) | Mihrinaz | 5 | 4965 | 16 Temmuz 2010 01:33 |
BAKMAK YETMEZ.... | Kıssalar-Hikayeler-Nasihatler | Mihrinaz | 4 | 2233 | 24 Nisan 2010 15:15 |
İN'SANLARDAN... | Serbest Kürsü | Beytül Ahzan | 3 | 2256 | 02 Mart 2010 22:27 |
07 Şubat 2009, 01:07 | Mesaj No:2 |
Durumu: Medine No : 1390 Üyelik T.:
16 Nisan 2008 | Cvp: BAŞÖRTÜSÜ HAKKINDA SORULAR
TAKVA ELBİSESİ Tesettür ve başörtüsü ayetlerine geçmeden evvel takva elbisesi nedir ? Açıklayalım ARAF-22- "Böylece onları aldatarak alta düşürdü. Ağacın meyvesinden tadar tadmaz, ayıp yerleri meydana çıktı. Bunun üzerine cennet yaprakları ile örtünmeye koyuldular. Rabbleri onlara şöyle seslendi: "Ben size o ağacı yasaklamamışmıydım, şeytanın açık düşmanınız olduğunu size söylememiş miydim ARAF-26- "Ey insanoğulları, size ayıp yerlerinizi örtecek ve süslenmenizi sağlayacak elbiseler gönderdik. Takva elbisesi bunlardan daha hayırlıdır. Bu Allah'ın ayetlerinden biridir. Ola ki, düşünüp ders alırlar. " İlgili Ayetlerden kesin anlaşılıyor ve net anlıyoruz ki, örtünmenin ilk ve öncelikli şartın, ayıp yerlerimizin, avret yerlerimizin örtünmesidir, Ayet, avret yerlerini örten giysiden söz etmektedir. Çıplaklığın çirkinliğine karşılık giysi bu örtücü özelliğiyle ve aynı zmanda bir süs ve güzellik unsuru olarak da . Libas=giysi kelimesi demektir, ayıp yerlerini örten giysiler için kullanılır, bunlarda iç çamaşırlarıdır. "Riyaş" ise vücudun tümünü örten ve süsleyen giysiler için kullanılır, bunlar da dış giysilerdir. Aynı şekilde "Riyaş" kelimesi, rahat bir hayat, nimet ve mal için de kullanılır. Bunların tümü de birbirine girmiş ve birbirlerini gerekli kılan anlamlardır. "Ey insanoğulları, size ayıp yerlerinizi örtecek ve süslenmenizi sağlayacak elbiseler gönderdik" Aynı şekilde burada -takva elbisesi- sözkonusu edilmekte ve "Daha hayırlıdır" şeklinde nitelendirilmektedir. Yüce Allah'ın avret yerlerinin örtülmesi ve süslenme için giysiyi yasalaştırması ile takva arasında bir bağ vardır. Çünkü her ikisi de giysidir. Şu, kalbin ayıplarını örter ve onu süsler, bu da vücudun ayıplarını örter ve onu süsler. Her ikisi de birbirlerini gerekli kılmaktadır. Çünkü vücudun çıplaklığından iğrenme ve utanma duygusu Allah'dan korkma ve O'ndan utanma duygusundan kaynaklanır. Allah'dan utanmayan ve O'ndan korkmayan biri çıplaklığa aldırmaz. Çünkü utanma ve takva duygusu Allah korkusundandır. çıplaklıktan rahatsız olmayanlar ve avret yerlrini açanlar Allahtan utanmaz ve Allahtan da korkmazlar. Çünkü vücudun örtülmesi hayadır. Yüce Allah'ın insanın içinde yarattığı fıtrattır giysi... Sonra giysi, yüce Allah'ın insan için indirdiği bir farz ayettir. "Ola ki, düşünüp ders alırlar.""insanlığın" süsü örtüsü, elbisesidir. "Hayvanların" süsü de kendi tüyleri ve avret yerlerini örten kuyruklarıdır. Ancak zamanımızdaki bazı insanlar hayvan gibi olmak istemişlerdir, yani çıplak olmak istemişlerdir, halbuki hayvanların dahi avret yerlerini örten süsleri vardır ARAF-26 : Ey âdemoğulları! Şu bir gerçek ki size, EDEP YERLERİNİZİ ÖRTECEK giysi de indirdik, süs ve gösterişe yarayacak giysi de... fakat TAKVA ELBİSESİ hepsinden hayırlıdır. İşte bu, Allah'ın ayetlerindendir. Gerek ki, düşünüp ibret alırlar. Yukarıdaki ayetlerden de net bir şekilde görüldüğü gibi Kur'ana göre insanların giyinmelerindeki ana maksat VE ÖNCELİKLİ İLK ŞART az önce söylediğim gibi edeb, avret yerlerinin örtülmesidir. Rabbimiz, Bu giysilerin bize aynı zamanda birer süs olarakda verildiğini açıklıyor. Yani aynı zamanda süslenirsiniz de ( Çeşitli renk ve kumaşlardan beğendiğimizi ve yakışanını seçtiğimiz ve giyindiğimiz gibi ) Ayetin devamına baktığımızda Yüce Allah " ......fakat takva elbisesi hepsinden hayırlıdır...." ifadesi geçiyor. Burada Allah görünmeyen fakat asıl niyet ,gönül, kalb temizliğine, akıl,düşünce edebimize dikkat çekiyor. Siz şeklen istediğiniz kadar Allahın emrettiği tesettür, örtünmeye riayet etseniz de, eğer kalben, niyeten bu örtünmeden rahatsız iseniz, siz takva elbisesini giymemiş demeksiniz. Yani, gerek erkek, gerekse bayanlar olsun Allahın emrettiği tesettüre uymaları önce kalben olacaktır eğer takva elbisesini giymemişlerse diğer elbiseleri giymeleri kendilerine çok yarar sağlamayacaktır. Siz örtülü olduğunuz halde niyetiniz bu örtüyü insanlara ve müslümanlara karşı aldatmaya yönelik kullanıyor ve bu örtünün altında aklınızdan çeşitli melanetler geçiriyor ve yapıyorsanız, böyle tesattürün size hiç faydası yoktur. İşte o bakımdan ayette fakat kelimesi geçiyor ve ardından takva elbisesinin tesettür elbisesinden daha önemli ve hayırlı olduğu vurgulanıyor. İşte bu Allahın farz ayetidir ki, hakkıyla düşünüp ibret alalım
__________________ ''Gönlüm Sükût-u Ezber Eyledi...!'' |
07 Şubat 2009, 01:09 | Mesaj No:3 |
Durumu: Medine No : 1390 Üyelik T.:
16 Nisan 2008 | Cvp: BAŞÖRTÜSÜ HAKKINDA SORULAR
AHZAB SURESİ 59,AYET: “Ey peygamber! Kendi hanımlarına,kızlarına ve Müslüman kadınlara de ki(bir ihtiyaç için dışarı çıktıkları zaman)dış elbiselerini üzerlerine örtsünler. Bu onların(iffetli:Âr,namus,hayâ duygusu)tanınmaları,eziyet edilmemeleri için daha uygundur…” İşte, ayette Daha uygun ve en iyi de yol budur. Şeklinde tavsiye ve açık emir var kadının tesettürü ile ilgili ilk inen ayet budur. Ne anlaşılıyor? Dış elbiselerini üzerine alsınlar diyor, yani evde giydiği elbiseden başka, bir de dışarı çıkarken dışarı için hazırlanmış elbiseleri giyeceklerdir. Kimileri buna çarşafta der, başka şey diyenler de var, örneğin , pardesüde buna örnek olabilir , hiçbir farkı yoktur. Allahımıza bir soru sormamız gerektiğinde, bu neden böyledir ya rabbi neden dış elbiselerini üzerlerine alsınlar dediğimiz de Allah bizim bu soru sormamıza fırsat vermeden bunun neden böyle olduğunu hikmeti ile beraber cevaplıyor ve açıklıyor.
__________________ ''Gönlüm Sükût-u Ezber Eyledi...!'' |
07 Şubat 2009, 01:10 | Mesaj No:4 |
Durumu: Medine No : 1390 Üyelik T.:
16 Nisan 2008 | Cvp: BAŞÖRTÜSÜ HAKKINDA SORULAR
Tanınsınlar diye, kimler tanıyacak ve nasıl tanınacaklar ? Mümin olsun olmasın, mümin , kafir, münafık Tüm erkekler tanıyacak iffetle örtündüklerini bilecek ve anlayacak temiz, ar, namus, haya yönünden çok titiz olduklarını bilecek ve tanıyacaklardır ki, bakılması haram olan yerlerinin hiçbiri açık değildir, ayrıca da cazibe sunan hiçbir yerleri de açık değil kapalı ve örtülü. İşte böyle erkek kadına baktığında onda nefsani arzu oluşturacak hiçbirşey göremiyecektir. O Bayan başta takva elbisesi olmak üzere, Allahın emrettiği dış elbisesi ile korunmuş ve ona bir değer, bir saygı atfedilmiştir. İşte bu elbiseyi giyenler, kendilerini münafık, kafirlere karşı onların şeytani ve nefsi amellerine karşı korur ,onları sanki birer kalkan veya zırh gibi muhafaza altına alır. İşte bu nedenlerden dolayı da onlar eziyet görmezler. Yani kötü maksatlı erkekler tarafından sözlü taaruzda bulunulmazlar, onlara sarkıntılık etmezler, söz ve haya yönünden inciltinmez , takip edilmez ve kötü söz ve hitaplarla zinaya da zorlanmazlar. Çünkü bunları yapacak olan erkek takımı bellidir. Mümin olmayan Erkekler şeytandan ve nefsinden bir dürtü ve bir vesvese aldığında kadına hoş olmayan her türlü muameleyi yapabilmektedirler. İşte kadının örtünmesinmdekideki asıl amaç burada kendini açık gösteriyor , ŞER ri ortadan kaldırmak ve bu örtünme ile şeytanin vesvesesini etkisiz hale getirmek,şeytanın fesat yolunu kapamak, ve şeytandan gelebilecek her türlü hayasızlığın önüne geçmektir. Yani siz örtünme ayatine uyduğunuzda daha başlangıçtan itibaren şeytanın önemli bir kozunu elinden alıyor, yok ediyorsunuz ki, bu koz ki, onun vesvesesi ve telkinleridir. İşte şeytanı ve onun azgın taraftarlarını bu şekilde etkisizleştirsiniz ve şer olan bir olayın çıkmamasına da öncülük edersiniz ki, bunda size de pay vardır. Yani bir şeri önlediğinizde kötü bir amelin çıkmamasına sebeb olduğunuz da bir hayır işlemiş demeksiniz ve bu hayırdan ve bu sevaptan size de pay vardır. Size de pay verilir. Eğer bir Şere bir kötülüğe sebeb olmuşsanız bunda sizin de payınız vardır ve size de bu günahtan pay verilir. Eğer, bir erkek size sarkıntılık etmiş sizi dili ile sözleri ile edep ve namusunuza dil uzatmışsa , bunda sizin de payınız, sizin de sorumluluğunuz var demektir. Nasıl mı ? Şöyle kendi kendinize sorabilirsiniz acaba ben Allahın emrettiği tessttür ayetine uydum mu , uymadım mı ? İşte açık olan ayet NİSA- 85- Kim iyi bir işe aracı olursa kendisinin de o iyilikte bir payı olur. Kim bir kötülüğe aracı olursa onun da kötülükte bir sorumluluk payı olur. Allah herşeyin karşılığını verendir İşte nisa 85 i doğrulayan ve yorumlayan ayet NAHL-25:Diriliş gününde kendi günahlarının tamamını, ayrıca bilgisizce saptırdıkları kimselerin günah yüklerinden de bir payı yüklenirler. Yükleri ne de kötüdür. Yani başörtüsünü açmakla veya tesettüre riayet etmediğinden kendi günahını işliyordur ve bu günahtan ayrı olarak da hem bu günaha sebeb verdiğinden , başkalarının bu günahı işlemeye vesile olduğu içinde ayrıca bu günahlardan da kendisine pay yüklenir. “ Kadın avrettir(örtünmesi gerekli mahremlerdendir).Dışarı çıktığı vakit, şeytan onu takip eder.Kadının Allah’a en yakın hali,evinde bulunduğu zamandır” (HADİS-İ ŞERİF) (Et-Tergib ve’t-Terhib,1/227
__________________ ''Gönlüm Sükût-u Ezber Eyledi...!'' |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Seçenekler | |
Konuyu değerlendir | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması | Medine-web | Sorularla Sureleri Tanıyalım | 4747 | 13 Aralık 2024 23:02 |
Peygamberler hakkında Sorular-Medineweb çalışması | Medine-web | Peygamberler(a.s) | 209 | 15 Şubat 2024 14:44 |
Gebelikte ultrason hakkında sık sorulan sorular | MERVE DEMİR | Tıbb-ı Nebevi ve Alternatif Tıp Bilgileri | 0 | 11 Nisan 2009 23:09 |
Namaz hakkında sorular(M İslamoğlu) | KuM TaNeSi | Namaz-Abdest-Teyemmüm | 0 | 10 Nisan 2009 00:11 |
Saç açma ve peruk hakkında sorular | TÜRKcan | Tesettür Konuları | 4 | 05 Eylül 2008 05:12 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|