Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Sorularla Sureleri Tanıyalım (https://www.forum.medineweb.net/203-sorularla-sureleri-taniyalim)
-   -   Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması (https://www.forum.medineweb.net/sorularla-sureleri-taniyalim/4531-kurani-kerim-hakkinda-sorular-medineweb-calismasi.html)

Medineweb 30 Aralık 2013 13:09

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
kalem suresi

ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ

(1-2) Nûn. (Ey Muhammed) Andolsun kaleme ve satır satır yazdıklarına ki, sen Rabbinin nimeti sayesinde, bir deli değilsin.

FECR 30 Aralık 2013 13:19

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Alıntı:

Medineweb Üyemizden Alıntı (Mesaj 310215)
kalem suresi

ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ

(1-2) Nûn. (Ey Muhammed) Andolsun kaleme ve satır satır yazdıklarına ki, sen Rabbinin nimeti sayesinde, bir deli değilsin.

Klasik nüzul sıralamasına göre Kalem suresi,alak suresinden sonra inmiştir. Ama içeriğine baktığımızda kalem suresi Müzzemmil ve Müddesir suresinden sonra nazil olduğu anlaşılıyor. Mustafa İslamoğlu tefsirinde bunu açıklıyor. Ben de soruyu İslamoğlunun meal-tefsirinden sormuştum. Orada nüzul sırasına göre ilk vavlı yemin, Müddesir suresinin 32.ayetinde geçiyor.
"Kella ve'l kamer" diye aya yemin ediliyor
Yine de senin cevabını doğru kabul ediyoruz. Aktardığım notu da aklından hiç çıkarma:)

Medineweb 30 Aralık 2013 13:29

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Alıntı:

FECR Üyemizden Alıntı (Mesaj 310244)
Klasik nüzul sıralamasına göre Kalem suresi,alak suresinden sonra inmiştir. Ama içeriğine baktığımızda kalem suresi Müzzemmil ve Müddesir suresinden sonra nazil olduğu anlaşılıyor. Mustafa İslamoğlu tefsirinde bunu açıklıyor. Ben de soruyu İslamoğlunun meal-tefsirinden sormuştum. Orada nüzul sırasına göre ilk vavlı yemin, Müddesir suresinin 32.ayetinde geçiyor.
"Kella ve'l kamer" diye aya yemin ediliyor
Yine de senin cevabını doğru kabul ediyoruz. Aktardığım notu da aklından hiç çıkarma:)

hımmdüşünceli000 çıkartmam abi hatta hemen not ediyorum :):) Allah razı olsun hocam

FECR 30 Aralık 2013 14:40

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Müddesir suresinin en kapalı ve müteşabih ayeti hangisidir?

klm 30 Aralık 2013 18:59

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Alıntı:

FECR Üyemizden Alıntı (Mesaj 310316)
Müddesir suresinin en kapalı ve müteşabih ayeti hangisidir?

30 - Üzerinde ondokuz (melek) vardır.
31 - Biz o ateşin muhafızlarını hep melekler yaptık. Bunların sayılarını da ancak kâfirler için bir imtihan kıldık ki, kendilerine kitap verilenler kesin bilgi edinsinler, iman edenlerin de imanı artsın. Kendilerine kitap verilenler ve müminler şüpheye düşmesinler. Kalplerinde hastalık bulunanlarla kâfirler de: "Allah bu misalle ne demek istedi?" desinler. İşte böyle, Allah dilediğini şaşırtır, dilediğini de yola getirir. Rabbinin ordularını ancak Rabbin bilir. Bu, insanlar için uyarıdan başka bir şey değildir.

Bu ayetlerde cehennnem bekçilerinin sayıları olabilir. Çünkü kapalı yaptık diyen bizzat Allahu Tealadır.
Başka ayette de ''Meleklerin sayılarını O bilir ''.diye bir ayet vardı.

Ben de başka soru sorayım.;Yusuf suresinde 67 ayet ;Yakup as.Oğullarının neden ayrı kapılardan girmesini istiyor.?

FECR 31 Aralık 2013 08:20

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Alıntı:

klm Üyemizden Alıntı (Mesaj 310344)
30 - Üzerinde ondokuz (melek) vardır.
31 - Biz o ateşin muhafızlarını hep melekler yaptık. Bunların sayılarını da ancak kâfirler için bir imtihan kıldık ki, kendilerine kitap verilenler kesin bilgi edinsinler, iman edenlerin de imanı artsın. Kendilerine kitap verilenler ve müminler şüpheye düşmesinler. Kalplerinde hastalık bulunanlarla kâfirler de: "Allah bu misalle ne demek istedi?" desinler. İşte böyle, Allah dilediğini şaşırtır, dilediğini de yola getirir. Rabbinin ordularını ancak Rabbin bilir. Bu, insanlar için uyarıdan başka bir şey değildir.

Bu ayetlerde cehennnem bekçilerinin sayıları olabilir. Çünkü kapalı yaptık diyen bizzat Allahu Tealadır.
Başka ayette de ''Meleklerin sayılarını O bilir ''.diye bir ayet vardı.

Doğru cevap
evet000

FECR 31 Aralık 2013 14:30

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Alıntı:

klm Üyemizden Alıntı (Mesaj 310344)
30 - Üzerinde ondokuz (melek) vardır.

Ben de başka soru sorayım.;Yusuf suresinde 67 ayet ;Yakup as.Oğullarının neden ayrı kapılardan girmesini istiyor.?


Bu konuda farklı görüşler vardır:
1.si Yakup a.s oğullarına nazar değmesin diye ayrı ayrı kapılardan girmesini istiyor
2. Mevdudu'nin görüşüdür ki şöyle diyor:
Hz. Yakub'un (a.s) oğullarının bu seyahatiyle yakından ilgilenişi, en küçük oğlu Bünyamin'in de onlarla birlikte gitmesi yüzündendi. Onun güvenliğinden endişe duyuyordu zira daha önce oğlu Yusuf hakkında acı bir tecrübe geçirmişti. Tabiatiyle yüreği, sevgili oğlunu bir daha hiç göremeyeceği kuşkusuyla doluydu. Evet, Allah'a güveni sonsuzdu, O'nun iradesine sabırla teslim olurdu; ne ki bir beşer olarak oğullarına bazı ihtiyat tedbirleri almalarını tavsiye etmek durumundaydı. Kente ayrı ayrı kapılardan girmek gibi bir ihtiyat tedbirinin anlamını kavramak için, o dönemin siyasi şartlarına bir göz atmamız gerekecek. İsrailoğulları bağımsız kabileler olarak Mısır'ın doğu sınırında yaşamaktaydılar ve sınır yakınındaki diğer kabileler gibi göz altındaydılar. Bu yüzden Hz. Yakub (a.s) eğer kente grup halinde girerlerse kuşku çeken bir çete olarak değerlendirilebileceklerinden korktu. Hele hele bir kıtlık döneminde cezbedilecek kuşku rahatça tahmin edilebilirdi. Zaten Mısır'da birkaç hadisenin oluşturduğu bir tedirginlik vardı, tutup onları da bir soyguncu çete olarak niçin değerlendirmesinlerdi?(TEFHİMUL KUR'AN)

2.görüş bence daha isabetlidir

klm 31 Aralık 2013 23:04

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Cevap için teşekkürler.

Soru: Bakara 54. ayette ''Yaratanınıza tevbe edin ve nefislerinizi öldürün.''Buyruluyor.Acaba nefsi öldürmek derken ne kastediliyor.?

FECR 01 Ocak 2014 09:47

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Alıntı:

klm Üyemizden Alıntı (Mesaj 311423)

Soru: Bakara 54. ayette ''Yaratanınıza tevbe edin ve nefislerinizi öldürün.''Buyruluyor.Acaba nefsi öldürmek derken ne kastediliyor.?

Bu ayetteki "nefislerini öldürün" ifadesi konusu hakkında çeşitli görüşler ifade edilmiştir.
1-Herkes kendini öldürsün yani buzağıya tapanlar intihar etsin
2-Herkes kendi nefsini öldürsün, bir daha kibre, gurura kapılmasın, nefislerini ıslah edin
3-Birbirinizi öldürün yani buzağıya tapmayanlar kimseler , buzağıya taparak şirk işleyenleri öldürsünler ki toplumda düzen bozulmasın, şirk ortamı temizlensin. İsrailiyat kaynaklarına göre o gün herkes birbirini , yakınlarını öldürmüştür.Bir günde 70.000 kişi öldürüldüğü İsrailiyat kaynaklarında bahsedilir.
Fahreddin Er Razi bu ayet hakkında görüş birliği olmadığını söyler. Abdulcebbar da "nefislerinizi öldürün" ayeti "mecazidir" demiştir.Bu ayeti lafzen anlayacak olursak o zaman" intihar edin" anlamına gelir ki hiç bir rivayette o topluluğun intihar ettiğinden bahsedilmez.Ayrıca onların birbirlerini öldürdüğü rivayetleri de sağlıklı değildir. Çünkü Yahudilere adam öldürmek, birilerinin kanını dökmek vahiyle haram sayılmıştır.
En isabetli görüş, "nefsinizi ıslah edin, içinde bulunduğunuz buzağıya tapma şirkinden uzaklaşın, kurtulun.Bir daha bu tür şirklerden uzak durun" olsa gerek.

klm 08 Ocak 2014 00:41

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Tamamına yakını Mekkede indiği hakkında ittifak vardır,
Abdullah b.Ömerin bildirdiğine göre Rasulullah'ın''Bu sure 70 bin meleğin hamd ve tesbihiyle toplu olarak inmiştir.'' dediği sure hangisidir?

FECR 08 Ocak 2014 10:14

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Alıntı:

klm Üyemizden Alıntı (Mesaj 314225)
Tamamına yakını Mekkede indiği hakkında ittifak vardır,
Abdullah b.Ömerin bildirdiğine göre Rasulullah'ın''Bu sure 70 bin meleğin hamd ve tesbihiyle toplu olarak inmiştir.'' dediği sure hangisidir?


EN'AM suresi


70.000 melek değil de 700.000 melek diye rivayet ediliyor.
"En'âm sûresi bana toplu olarak indi. 70.000 melek tesbih ve hamd sözleriyle bu sûrenin inişine eşlik etti."(İbn Kesîr, Tefsîru'l-Kur'âni'l-Azim, 3/234. Bedreddin Çetiner, Esbab-ı Nüzul, Çağrı Yayınları: 1/352. Taberânî, el-Mu'cemü's-sağîr, 1/145.)

klm 08 Ocak 2014 14:53

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Alıntı:

FECR Üyemizden Alıntı (Mesaj 314247)
EN'AM suresi


ArO*


70.000 melek değil de 700.000 melek diye rivayet ediliyor.
"En'âm sûresi bana toplu olarak indi. 70.000 melek tesbih ve hamd sözleriyle bu sûrenin inişine eşlik etti."(İbn Kesîr, Tefsîru'l-Kur'âni'l-Azim, 3/234. Bedreddin Çetiner, Esbab-ı Nüzul, Çağrı Yayınları: 1/352. Taberânî, el-Mu'cemü's-sağîr, 1/145.)

700.bin rivayeti vardır diyerek siz de 70 binli rivayeti aktarmışsınız .Doğru olan hangisi ?Sayı çok önemli değilse de ...

SORU:

''HUD suresi beni ihtiyarlattı ''Buyuran Rasulullah efendimizi, HUD suresi neden ihtiyarlatmıştır.HUD suresinin özelliği nedir ?

FECR 08 Ocak 2014 16:19

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Evet sayı rivayette 70.000 yazıyor. Başka bir rivayette ise 50.000 diye geçiyor. Sayı önemli değil:)



Alıntı:

SORU:

''HUD suresi beni ihtiyarlattı ''Buyuran Rasulullah efendimizi, HUD suresi neden ihtiyarlatmıştır.HUD suresinin özelliği nedir ?
Hud suresinin 112.ayeti:
Sen, beraberindeki tevbe edenlerle birlikte emrolunduğun gibi dosdoğru ol. Aşırı gitmeyin, doğrusu Allah yaptıklarınızı görür.

"Emrolunduğun gibi dosdoğru ol" ayeti Peygamberin üzerinde çok etki yapmıştır

klm 09 Ocak 2014 19:38

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Alıntı:

FECR Üyemizden Alıntı (Mesaj 314279)

Hud suresinin 112.ayeti:
Sen, beraberindeki tevbe edenlerle birlikte emrolunduğun gibi dosdoğru ol. Aşırı gitmeyin, doğrusu Allah yaptıklarınızı görür.

"Emrolunduğun gibi dosdoğru ol" ayeti Peygamberin üzerinde çok etki yapmıştır

ArO*



SORU:Enam 118,121, gibi ayetler varken Şafiiler neden Besmelenin farz ve şart değil ,mendup olduğuna hükmetmişlerdir?

klm 10 Ocak 2014 00:58

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Alıntı:

klm Üyemizden Alıntı (Mesaj 314622)
ArO*



SORU:Enam 118,121, gibi ayetler varken ,hayvan keserken ,Şafiiler neden Besmelenin farz ve şart değil ,mendup olduğuna hükmetmişlerdir?


sorudaki eksikliği düzelttim.

FECR 10 Ocak 2014 14:40

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Öncelikle ayetlere bakalım:
Allah'ın âyetlerine inanıyorsanız, üzerine O'nun adı anılarak kesilenlerden yeyin.(Enam-118)

Üzerine Allah'ın adının anılmadığı kesilmiş hayvanları yemeyin, bunu yapmak Allah'ın yolundan çıkmaktır. Doğrusu şeytanlar sizinle tartışmaları için dostlarına fısıldarlar, eğer onlara itaat ederseniz şüphesiz siz müşrik olursunuz.(Enam-121)

Kimi İslam alimleri bu ayetlerden kurban keserken besmeleyi lafzen söylemek farz/vacip veya şarttır demiştir.
Kimileri de İmam Şafii gibiler burada kasıt kurban keserken lafzen söylemek değil de kurbanların Allah adına kesilmesidir demiştir.
Cahiliyye zamanında insanlar putlar adına kurban kesiyorlardı. Kur'an, kurbanın yalnız Allah adına olması gerektiğini , başkaları adına kurban kesmenin şirk olacağını ve o hayvanların etinden yememek gerektiğini bizlere bildirmiştir.
Şafii hariç diğer 3 mezhep imamı kurban keserken besmeleyi şart koşarken, İmam Şafii şart koşmayıp, onu güzel bir haslet, mendup olarak görmüştür.
De ki: «Bana vahyolunanda, leş, akıtılmış kan, domuz eti ki pistir ve günah işlenerek Allah'tan başkası adına kesilen hayvandan başkasını yemenin haram olduğuna dair bir emir bulamıyorum; fakat darda kalan, başkasının payına el uzatmamak ve zaruret miktarını aşmamak üzere bunlardan da yiyebilir.» Doğrusu Rabbin bağışlar ve merhamet eder.(Enam-145)

İmam Şafii; bu ayette Allah'ın harama kıldığı;
1-Leş
2-Akıtılmış kan
3-Domuz eti
4-Allah'tan başkası adına kesilen hayvandır.
Bu ayette; kesilirken besmele terk edilen diye bir nehy bildirilmemiştir diyor Şafii.

FECR 12 Ocak 2014 10:05

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Kur'ani bir kavramdır
Bu kavram 3 ayrı edatla 3 farklı anlam kazanır.
1-"an" edatı ile hakta direnmek
2-"ala" edatı ile bela ve sıkıntıya göğüs germek
3-"lam" ile ibadet, hak, hayır ve adalette sebat anlamına gelir.
Bu kavram nedir?

RaDaMoN 12 Ocak 2014 15:43

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Islam'ın ilk emri oku,,
İslam bir ilim ve irfan dinidir. Öğrenmeye, öğretmeye, incelemeye ve araştırmaya büyük önem vermiştir. Bilindiği gibi dinimizde ilk emir Oku şeklinde gelmiştir. Böylece daha başlangıçta Hz. Peygamber’e gelen ilk vahiy ile okumak emredilmiş ve insanın bilmediğini öğrenirken istifade ettiği kalemden ve öğretmekten bahsedilir. Yaratan Rabbinin adıyla Oku O, insanı alak dan yarattı. Oku Senin Rabbin en cömert olandır. O, kalemle yazmayı öğretendir, insana bilmediğini öğretendir Buyruluyor. Bu ayetler ,okumanın ve ilmin dinde ve insan hayatında ne kadar önemli olduğunu, dinin okumaya ve ilme ne kadar önem verdiğini gösteriyor.
Yaratan Rabbinin adıyla oku buyrularak Hz. Peygamberin okuma faaliyetlerine veya herhangi bir işe, başka varlıkların adıyla değil, yaratın Rabbin adıyla başlaması ve O’ndan yardım dilemesi emredilmiştir.

Sizin en hayırlınız kur'anı öğreneniniz ve ögreteninizdir.(Hadis-i şerif)

FECR 12 Ocak 2014 15:52

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Sorduğum soruya cevap olarak yazdıysanız cevap "oku" değildi maalesef

EyMeN&TaLhA 12 Ocak 2014 16:36

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Alıntı:

FECR Üyemizden Alıntı (Mesaj 315329)
Kur'ani bir kavramdır
Bu kavram 3 ayrı edatla 3 farklı anlam kazanır.
1-"an" edatı ile hakta direnmek
2-"ala" edatı ile bela ve sıkıntıya göğüs germek
3-"lam" ile ibadet, hak, hayır ve adalette sebat anlamına gelir.
Bu kavram nedir?

Ayetin orijinalinde geçen "alellahi lillezîne=Allah'ın üzerine aldığı... kimseler için" ifadesinde yer alan "alâ" edatı ile "lam" harfi fayda ve zarar anlamlarını verirler. Nitekim Araplar "Daret-id dâiretu li-zeydin alâ amrin" derler ve bununla işin Zeyd'in lehine ve Amr'ın zararına sonuçlandığını kastederler ve yine "Kane's sibaku li-fulanin alâ fulanin" derler ve yarışmanın birinin yararına ve ötekisinin zararına tamamlandığını vurgularlar.




"Alâ" ve "lam" edatının zarar ve fayda anlamını ifade etmelerine gelince, "alâ" edatı "istila ve tasallut" anlamı ve "lam" harfi de mülk ve istihkak anlamı taşır. Bunun gerekli sonucu olarak iki tarafı ilgilendiren anlamlarda taraflardan biri yarar sağlarken öbürü zarar görür. Savaş, vuruşma, tartışma vb. gibi. Bu durumda taraflardan biri galip, öbürü ise mağlup olur. Galip tarafa (sahip olmadığı bir şeye ulaştığı için) mülk anlamı uygun düştüğü gibi mağlup tarafa da (sulta altına alındığı için) istila anlamı uygun düşer. Buna benzer durumlar da böyledir. Etkileyen ile etkilenen taraflar arasındaki etki anlamı gibi. Taahhüt eden ile taahhüt edilen taraflar arasındaki, vaat eden taraf ile vaat edilen taraf arasındaki taahhüt ve vaat anlamları ve buna benzer anlamlar gibi. Bu açıklamadan anlaşılıyor ki, "ala" edatı ile "lam" harfinin zarar ve fayda anlamlarını taşımaları kelime anlamları öyle olduğu için değil, kullanım durumlarından ileri gelem arızi bir durumdur.

Tövbenin başarısı yüce Allah'ın kullarına yönelik bir vaadine dayandığı için bu ayette onu kendi üzerine borç sayarak "Allah'ın kabulünü üzerine aldığı tövbe, ancak bilgisizlikle kötülük yapanlar ve... tövbe edenler içindir." buyuruyor. Dolayısıyla kullarının tövbesini kabul etmesi yüce Allah'a farzdır. Fakat bu, başkasının onu bir şey yapmaya zorlaması veya ona bir mükellefiyet yüklemesi anlamına gelmez. Bu başkasına ister akıl, ister işin mahiyet ve gerçeği, ister pratik realite, ister hak, isterse başka bir ad verilmiş olsun fark etmez. Yüce Allah böyle bir mükellefiyetten yüce ve münezzehtir. Tam aksine O kullarına tövbe edenlerin tövbelerini kabul edeceğini vaat etmiştir ve O sözünden caymaz. İşte tövbeyi kabul etmenin Allah üzerine vacip olması bu demektir. Aynı şekilde yüce Allah üzerine yapılması vacip olan her türlü eylemin vacipliğinin anlamı da budur.
Anlaşıldığı kadarıyla ayet öncelikle Allah'a ait olan tövbeyi yani Allah'ın kuluna rahmetle yönelmesini açıklamaya yöneliktir, amaç kulun tövbesini anlatmak değildir. Gerçi böylelikle kulun tövbesi kaçınılmaz şekilde anlaşılmaz oluyor. Çünkü Allah'a ait tövbenin şartları gerçekleşince kulun tövbesinin şartlarının gerçekleşmesi kaçınılmaz olur. Bu ayetin Allah'a ait tövbeyi anlatmaya yönelik olması, daha çok açıklanmaya muhtaç değildir.


İkinci olarak da ayet genel anlamdaki tövbeyi açıklamaya yöneliktir. Yani hem şirkten ve küfürden dönerek iman etmek, hem de iman ettikten sonra günahlardan tövbe ederek ibadete dönmek durumlarını kapsamına almıştır. Çünkü Kur'an bunların her ikisine de tövbe adını veriyor. Yüce Allah şöyle buyuruyor: " Arşı taşıyan ve bir de onun çevresinde bulunan melekler Rablerini överek O'nu noksanlıklardan tenzih ederler. O'na iman ederler. İman edenler için mağfiret dileyerek şöyle derler: 'Ey Rabbimiz, senin rahmetin ve ilmin her şeyi kuşatmıştır. O hâlde tövbe eden ve senin yoluna girenleri bağışla." (Mü'min, 7) Burada ayetin başından anlaşıldığına göre "tövbe eden ve senin yoluna girenler"den iman edenler kastediliyor. Yani iman etmeye tövbe adı verilmiştir. Günahlardan vazgeçme anlamında ise, "Allah onlar için tövbe etti." (Tevbe, 118) buyuruluyor.




alıntıdır

islam kütüphanesi

FECR 12 Ocak 2014 16:57

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Cevap olarak "tevbe " diyorsanız maalesef yanlış

EyMeN&TaLhA 12 Ocak 2014 17:00

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
bulduğum yazıları okuyunca cevabı çok merak ettim hocam.

klm 12 Ocak 2014 17:03

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Alıntı:

FECR Üyemizden Alıntı (Mesaj 315329)
Kur'ani bir kavramdır
Bu kavram 3 ayrı edatla 3 farklı anlam kazanır.
1-"an" edatı ile hakta direnmek
2-"ala" edatı ile bela ve sıkıntıya göğüs germek
3-"lam" ile ibadet, hak, hayır ve adalette sebat anlamına gelir.
Bu kavram nedir?


sabır olmalı

EyMeN&TaLhA 12 Ocak 2014 17:03

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
fayda-zarar kavramı

cevabı böyle yazdım ama ..

FECR 12 Ocak 2014 17:03

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Klm'in cevabı doğru
SABR doğru cevap
evet000
ArO*

EyMeN&TaLhA 12 Ocak 2014 17:05

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Kur'ani bir kavramdır
Bu kavram 3 ayrı edatla 3 farklı anlam kazanır.
1-"an" edatı ile hakta direnmek
2-"ala" edatı ile bela ve sıkıntıya göğüs germek
3-"lam" ile ibadet, hak, hayır ve adalette sebat anlamına gelir.
Bu kavram nedir?

kelimeleri dikkatli okuyunca cevabın sorunun içinde olduğunu farkettim..

EyMeN&TaLhA 12 Ocak 2014 17:07

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Alıntı:

FECR Üyemizden Alıntı (Mesaj 315389)
Klm'in cevabı doğru
SABR doğru cevap
evet000
ArO*

Allah razı olsun hocam.anladım şimdi..

klm 12 Ocak 2014 17:08

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
ben de Kuranda bir kelime arıyorum.

Hayvanların içgüdüsü,gibi bir kelime ,İlahi programlama diyorlar ya !hayvanlar için kullanılan bu kelime insanlar içinde bir ayette -belki bir iki ayette -kullanılmış. Bu kelimeyi biliyor musunuz.arıyorum bulamadım.

klm 29 Ocak 2014 18:20

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
.
Kurani Kerimde 31defa tekrarlanan ayet hangisidir?
manasi nedr?
hangi surededir?
(bir ayetin 31 defa tekrarlanmasi cok dusundurucudur.)

FECR 30 Ocak 2014 09:34

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
"Şimdi Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlıyorsunuz?."55/Rahman Suresinde 31 yerde geçiyor

FECR 13 Şubat 2014 19:58

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
"Kul" (de ki) ile başlayan kaç sure vardır? Nelerdir?

JAZARİ 13 Şubat 2014 20:14

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Alıntı:

FECR Üyemizden Alıntı (Mesaj 318466)
"Kul" (de ki) ile başlayan kaç sure vardır? Nelerdir?

5 tane : felak ,nas , ihlas , kafirun , cin

FECR 13 Şubat 2014 20:15

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
evet000ArO*

azranur 13 Şubat 2014 20:20

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Alıntı:

FECR Üyemizden Alıntı (Mesaj 318468)
evet000ArO*

hocam sadece 5 tane midir?

FECR 13 Şubat 2014 20:23

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Evet 5 tane
6.sını biliyorsanız yazabilirsiniz:)

azranur 13 Şubat 2014 20:28

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Alıntı:

FECR Üyemizden Alıntı (Mesaj 318472)
Evet 5 tane
6.sını biliyorsanız yazabilirsiniz:)

:):) hayır hocam bilgi anlamında aklıma böyle kaydedeyim diye sordum.güzel bir bilgi ArO*

FECR 13 Şubat 2014 20:45

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Ecmain


Yeni bir soru:
Yakin kaç kısımdır?

klm 17 Şubat 2014 15:35

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Alıntı:

FECR Üyemizden Alıntı (Mesaj 318477)
Ecmain


Yeni bir soru:
Yakin kaç kısımdır?

Aynel yakin ,hakkel yakin ,ilmel yakın


örnek verecek olursak

Ölümün ilmel yakîn olarak bilinmesi: Ölüm haktır ancak Kur’an ve Sünnetin tarif ettiği şekilde ilim yoluyla bilinir.
Ne zaman ki ayak parmaklarımızın ucundan can çekilmeye baş­lanıp göbeğimize kadar gelince ölümü aynel yakîn olarak tatmaya başlarız.
Sonra göbeğimizden çekilerek can bağaza geldiği zaman Lâ İlâhe İlallah der dilimiz iki dudak arasında kalır ve ruhumuzu Rabbimize tes­lim ederiz. İşte o an ölümü hakkel yakîn olarak tatmış oluruz. Allahümme yessirlenâ hayrul umûr.

klm 17 Şubat 2014 15:56

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
...........

Hud suresi 7,Yunus 3,gökleri ve yeri 6 günde yaratıldığı bildirilirken ,Fussilet suresinde (9-12 ayetlerde )Allahu Teala yeri 2 günde yarattığını ayette bahsettiği üç şeyi dağların yaratılması ,bereketleri hayırları faydaları diğer 4 günde ıslah ettiğini bildirmiş gökleri de 2 günde yarattığını söylemiş.Bu hesaba düz mantıkla bakarsak günler diğer ayetlerin hilafına 8 oluyor.8 günde yaratılmış gibi bir anlam çıkıyor.

Acaba yerin yaratıldığı iki günü yer yüzünün ıslah edildiği 4 günün içinde mi saymalıyız ki ,Yaratılış 6 gün olsun.Yoksa bu tenakuz gibi görünen mesele nasıl halledilmiştir. (Tefsirlerde)

klm 02 Mart 2014 10:56

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Alıntı:

klm Üyemizden Alıntı (Mesaj 318751)
...........

Hud suresi 7,Yunus 3,gökleri ve yeri 6 günde yaratıldığı bildirilirken ,Fussilet suresinde (9-12 ayetlerde )Allahu Teala yeri 2 günde yarattığını ayette bahsettiği üç şeyi dağların yaratılması ,bereketleri hayırları faydaları diğer 4 günde ıslah ettiğini bildirmiş gökleri de 2 günde yarattığını söylemiş.Bu hesaba düz mantıkla bakarsak günler diğer ayetlerin hilafına 8 oluyor.8 günde yaratılmış gibi bir anlam çıkıyor.

Acaba yerin yaratıldığı iki günü yer yüzünün ıslah edildiği 4 günün içinde mi saymalıyız ki ,Yaratılış 6 gün olsun.Yoksa bu tenakuz gibi görünen mesele nasıl halledilmiştir. (Tefsirlerde)

Fahredduni Razi;Alimler buna şu şekilde cevap vermişlerdir diyor.''Yeryüzünde ,yeryüzüdekilerin azıklarını ilk iki gün ile birlikte 4 günde takdir etmiştir.Bu tıpkı bir kimsenin ''Basradan Bağdata 10 günde, Küfeye 5 günde gittim'' demesine benzer.O kişi böyle demekle bu mesafelerin toplamının 15 gün olduğunu kasteder.

''Allahı Yerleri ve gökleri 6 günde yaratmıştır .''(hud 7)ayetinde buyrulduğu gibi yaratılma süresi 6 gündür.
''
Mefatihul gayb/27/89
Mefatihul gayb/2/143


SAAT: 13:04

vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320