Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Sorularla Sureleri Tanıyalım (https://www.forum.medineweb.net/203-sorularla-sureleri-taniyalim)
-   -   Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması (https://www.forum.medineweb.net/sorularla-sureleri-taniyalim/4531-kurani-kerim-hakkinda-sorular-medineweb-calismasi.html)

klm 02 Mart 2014 11:05

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Kuranın sadece zahiri anlamlarını esas alırsak;şu ayeti nasıl anlamalıyız?

''قُتِلَ الْخَرَّاصُونَ''


''Yalancılar ,öldürülsün.''zariyat 10.ayet

FECR 02 Mart 2014 11:19

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Alıntı:

klm Üyemizden Alıntı (Mesaj 320960)
Kuranın sadece zahiri anlamlarını esas alırsak;şu ayeti nasıl anlamalıyız?

''قُتِلَ الْخَرَّاصُونَ''


''Yalancılar ,öldürülsün.''zariyat 10.ayet


Her dilin kendine mahsus deyimleri vardır. Başka bir dile çevrildiği zaman anlamsız bir mana anlaşılabilir. Mesela;Türkeçe'de kullanılan "ağzına sağlık" kelimesi başka dile çevirdiğimizde karşıdaki kimse bu cümleden bir şey anlamaz.
Yine;
"Açık elli kimse" denilince cömert kişi kastedilir. Bu deyimi arapçaya çevirdiğinde arap bu deyimi anlamaz. Cömerti ifade eden arapçada bir çok kelime vardır.

Arapça'daki "kutile" kelimesi de bir deyimdir. Zahiri anlamını alırsan meçhul fiil olarak" öldürüldü" anlamına gelir. Ama kullanılan anlamı "yazıklar olsun, tuh olsun,yok olsun, canı cıkacısalar" anlamına gelir. Ayet şuanlama gelir:
Yalancıların canı cehenneme, yuh olsun onlara, yazıklar olsun yalancılara, Kahrolsun o yalancılar, İki yakaları bir araya gelmesin yalancıların" anlamlarına gelir

klm 02 Mart 2014 11:22

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Alıntı:

FECR Üyemizden Alıntı (Mesaj 320963)
Her dilin kendine mahsus deyimleri vardır. Başka bir dile çevrildiği zaman anlamsız bir mana anlaşılabilir. Mesela;Türkeçe'de kullanılan "ağzına sağlık" kelimesi başka dile çevirdiğimizde karşıdaki kimse bu cümleden bir şey anlamaz.
Yine;
"Açık elli kimse" denilince cömert kişi kastedilir. Bu deyimi arapçaya çevirdiğinde arap bu deyimi anlamaz. Cömerti ifade eden arapçada bir çok kelime vardır.

Arapça'daki "kutile" kelimesi de bir deyimdir. Zahiri anlamını alırsan meçhul fiil olarak" öldürüldü" anlamına gelir. Ama kullanılan anlamı "yazıklar olsun, tuh olsun,yok olsun, canı cıkacısalar" anlamına gelir. Ayet şuanlama gelir:
Yalancıların canı cehenneme, yuh olsun onlara, yazıklar olsun yalancılara, Kahrolsun o yalancılar, İki yakaları bir araya gelmesin yalancıların" anlamlarına gelir

Allah razı olsun .O zaman Kuran-ı kerimde zahiri manaya rağmen ,kastedilen mana da vardır diyebilir miyiz??

FECR 02 Mart 2014 11:26

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Tabii
Bir kelimenin zahiri mi yoksa mecazi mi olduğunu ayetlerin siyak ve sibakına bakılır anlaşılır. Bir de Arapçada bir kelimenin 3-5 anlamı olabiliyor. Ayetteki anlamın hangisi olduğu da yine siyak ve sibakından anlaşılır. Ayrıca Arap literatüründe nasıl kullanıldığına bakılır.

FECR 02 Mart 2014 16:53

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Kur'an'da geçen bir kelime
Sırtlar, yollar, dağlar, kenarlar anlamına gelir. Ve çoğul bir ifadedir.Kur'an'da 1 ayette geçer. Bu kelime nedir?

Tuba_ 02 Mart 2014 20:33

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Alıntı:

FECR Üyemizden Alıntı (Mesaj 320994)
Kur'an'da geçen bir kelime
Sırtlar, yollar, dağlar, kenarlar anlamına gelir. Ve çoğul bir ifadedir.Kur'an'da 1 ayette geçer. Bu kelime nedir?

Menâkib


Sırtlar, dağlar, yollar, kenarlar anlamına gelen ve 'menkıb' ke*limesinin çoğulu olan bu kelime [799] bir ayette şöyle geçer:

"Yeryüzünü, size boyun eğdiren O'dur; öyleyse yerin sırtlarında dolaşın, Allah'ın verdiği rızıktan yiyin; sonunda dönüş O'nadır. Mülk suresi 15. Ayet(:

FECR 03 Mart 2014 08:40

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Alıntı:

Tuba_ Üyemizden Alıntı (Mesaj 321015)
Menâkib


Sırtlar, dağlar, yollar, kenarlar anlamına gelen ve 'menkıb' ke*limesinin çoğulu olan bu kelime [799] bir ayette şöyle geçer:

"Yeryüzünü, size boyun eğdiren O'dur; öyleyse yerin sırtlarında dolaşın, Allah'ın verdiği rızıktan yiyin; sonunda dönüş O'nadır. Mülk suresi 15. Ayet(:

evet000
ArO*

FECR 04 Mart 2014 17:44

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Kur'an'da geçen EHAD ve VAHİD arasında ne gibi fark vardır?

Medineweb 04 Mart 2014 19:23

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Alıntı:

FECR Üyemizden Alıntı (Mesaj 321331)
Kur'an'da geçen EHAD ve VAHİD arasında ne gibi fark vardır?


Ehad sıfatı sadece Allah için kullanılır ama Vahid sıfatı hem Allah için hemde başka varlıklar için kullanılır.


Ehad: Sözlükte “bir, tek, yegane, biricik” anlamlarına gelir. Dişili ihdâ, çoğulu âhâddır. Ehad kelimesi Kur'ân'da yalın ve izâfet terkibi halinde 85 defa geçmiştir.
Allah'ın ehad ismi sadece İhlas sûresinin 1. âyetinde geçmiştir; “De ki O Allah tektir,” (Kul hü vallahü ehad)



Vâhid sözlükte ortağı, misli bulunmayan bir, tek demektir. Vâhid kelimesi Kur'ân'da 36 defa geçmiş ve; “bir tek” anlamında yemeğin (Bakara, 2/61), kapının (Yûsuf, 12/67), suyun (Ra'd, 13/4), ölümün (Furkân, 25/14), toplumun (Bakara, 2/213), nefsin (Nisâ, 4/1), milletin (Nisâ, 4/102), sesin (Yasîn, 36/29), koyunun (Sâd, 38/23) ve çarpmanın (Hâkka, 69/14) sıfatı olarak; bir kimse anlamında (Nisâ, 4/11) ve Allah'ın isminin sıfatı olarak kullanılmıştır. “İlâh'ınız bir tek ilâhtır” (Bakara, 2/163, Nahl, 16/22), “Ancak Allah bir tek ilâhtır” (Nisâ, 4/171), “Bir tek ilâh'tan başka ilâh yoktur” (Mâide, 5/73), “Gerçekten ilâhınız tektir” (Sâffât, 37/4)

FECR 05 Mart 2014 15:02

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
İstediğim cevap bu değildi maalesef, cevabın net değil

Cevap şu idi:
Ehad ve Vahid arasında fark vardır, ikisi aynı değildir. Vahid; parçalardan oluşan birdir. Ehad ise parçalanamayan birdir. Vahidi parçalayabiliriz, ama Ehad‟ı parçalayamayız çünkü parçalardan oluşmaz. Mahiyeti, hüviyetinin aynıdır. Vahid‟in atomuna kadar ineriz ve mahiyetini yok edebiliriz. Ehad; Biricik tek, bir tek, eşsiz tek diyebiliriz ama yetmez. Ehad; sıfatı müşebbehedir. Vahid ise ismi fail‟dir. Fiil; bir özneye fiil nispet edildiği zaman onun zatına değil sıfatına nispet edilmiş olur, dolayısıyla cevherinden değildir. Ama bir özneye bir fiil ismi fail‟le nispet edildiği zaman onun cevherine nispet edilmiş olur. Bir özneye bir fiil Sıfatı müşebbehe ile nispet edilirse, bu aslında onda kesintili değil, sürekli olarak zatına ait olduğu, yani zatından ayrı düşünülemeyecek olduğuna delalet eder. Yani Ehad O‟nun zati sıfatıdır. Mesela Rahim sıfatı, Gaffar sıfatı, Alim sıfatı başkalarına da verilebilir. Ahmet Alimun diyebiliriz, ama Ahmet Ehadun diyemeyiz. Allah‟ın zatından kopmazlığı ifade eder.(Mustafa İslamoğlu -Meal Tefsirinden)

FECR 25 Mart 2014 17:38

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Kur'an'da geçen melek adları nelerdir?

Medineweb 25 Mart 2014 20:33

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Alıntı:

FECR Üyemizden Alıntı (Mesaj 324373)
Kur'an'da geçen melek adları nelerdir?




cebrail : “(Ey Resûlüm!) De ki: “Kim Cebrâîl’e düşman ise, artık şübhesiz (bilsin) ki onu (o Kur’ân’ı) senin kalbine, Allah’ın izniyle, kendinden önceki (kitab)ları tasdîk edici ve mü’minler için bir hidâyet ve müjde olmak üzere o (Cebrâîl) indirmiştir.” (Bakara, 97)

Eğer ona (peygambere) karşı (ikiniz) birbirinizle yardımlaşırsanız artık şübhesiz ki, O’nun Mevlâsı ancak Allahdır; Cebrâîl, mü’minlerin sâlih olanları ve bunların ardından melekler de (ona) yardımcıdır.” (Tahrim, 4)



mikail : “Kim Allah’a, meleklerine, peygamberlerine, Cebrâîl’e ve Mîkâîl’e düşman ise, şübhesiz Allah da o kâfirlerin düşmanıdır.” (Bakara, 98)



isim olarak değilde görev itibariyle geçen israfil,azrail,hafaza melekleri,hamele-i arş




umarım soruyu doğru anlamışımdır :)

FECR 26 Mart 2014 10:38

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Cebrail ismi Cibril,Ruh ve Ruhul Kudus olarak geçmektedir.
İsrafil ve azrail ismi geçmemektedir.Azrail başka bir isimle geçiyor
Mikail ismi geçiyor
Hafaza melekleri,Hamele-i arş melekleri direkt değil de bunlara işaret eden ayet vardır.

Kur'an'da zikredilen başka isimler de vardır. Hangileridir?

Medineweb 26 Mart 2014 11:40

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
malik var zuhruf suresinde geçer

77 - Onlar cehennem bekçisine: "Ey Mâlik! Rabbin artık bizi öldürsün." diye seslenirler. Mâlik de: "Siz böylece kalacaksınız." der.


harut ve marut var

"Süleyman’ın hükümranlığı hakkında şeytanların (ve şeytan tıynetli insanların) uydurdukları yalanların ardına düştüler. Oysa Süleyman (büyü yaparak) küfre girmedi. Fakat şeytanlar, insanlara sihri ve (özellikle de) Babil’deki Hârût ve Mârût adlı iki meleğe ilham edilen (sihr)i öğretmek suretiyle küfre girdiler. Hâlbuki o iki melek, “Biz ancak imtihan için gönderilmiş birer meleğiz. (Sihri caiz görüp de) sakın küfre girme” demedikçe, kimseye (sihir) öğretmiyorlardı. Böylece (insanlar) onlardan kişi ile karısını birbirinden ayıracakları sihri öğreniyorlardı. Hâlbuki onlar, Allah’ın izni olmadıkça o sihirle hiç kimseye zarar veremezlerdi. (Onlar böyle yaparak) kendilerine zarar veren, fayda getirmeyen şeyleri öğreniyorlardı. Andolsun, onu satın alanın ahirette bir nasibi olmadığını biliyorlardı. Kendilerini karşılığında sattıkları şey ne kötüdür! Keşke bilselerdi!..bakara 102



iblis i de sayıyormuyuz hocam :)
Hani Rabbin, Meleklere: "Muhakkak ben, yeryüzünde bir halife var edeceğim" demişti. Onlar da: "Biz seni şükrünle yüceltir ve (sürekli) takdis ederken, orada bozgunculuk çıkaracak ve kanlar akıtacak birini mi var edeceksin?" dediler. (Allah:) "Şüphesiz sizin bilmediğinizi ben bilirim" dedi. Ve Adem'e isimlerin hepsini öğretti. Sonra onları meleklere yöneltip: "Eğer doğru sözlüyseniz, bunları bana isimleriyle haber verin" dedi. Dediler ki: "Sen yücesin, bize öğrettiğinden başka bizim hiçbir bilgimiz yok. Gerçekten sen, herşeyi bilen, hüküm ve hikmet sahibi olansın." (Allah:) "Ey Adem, bunları onlara isimleriyle haber ver" dedi. O, bunları onlara isimleriyle haber verince de dedi ki: "Size demedim mi, göklerin ve yerin gaybını gerçekten ben bilirim, gizli tuttuklarınızı ve açığa vurduklarınızı da ben bilirim." Ve meleklere: "Adem'e secde edin" dedik. İblis hariç (hepsi) secde ettiler. O ise, diretti ve kibirlendi, (böylece) kafirlerden oldu.bakara30-34

FECR 26 Mart 2014 14:15

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Malik evet000
Harut ve Marut evet000

İblisi sayma:)

Azrail'in Kur'anda geçen adını da yazarsan tam olacak:)

Tuba_ 26 Mart 2014 15:44

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Alıntı:

FECR Üyemizden Alıntı (Mesaj 324478)
Malik evet000
Harut ve Marut evet000

İblisi sayma:)

Azrail'in Kur'anda geçen adını da yazarsan tam olacak:)

Soru bana değildi ama çalayim :) melek-ül mevt mi hocam

FECR 26 Mart 2014 17:24

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Alıntı:

Tuba_ Üyemizden Alıntı (Mesaj 324479)
Soru bana değildi ama çalayim :) melek-ül mevt mi hocam

evet000 ArO*

Medineweb 26 Mart 2014 17:38

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Alıntı:

FECR Üyemizden Alıntı (Mesaj 324478)

İblisi sayma:)

Azrail'in Kur'anda geçen adını da yazarsan tam olacak:)


tmm hocam saymayız :):)

Alıntı:

Tuba_ Üyemizden Alıntı (Mesaj 324479)
Soru bana değildi ama çalayim :) melek-ül mevt mi hocam

sorumu çaldınsopa000 :):)


şaka şaka tabiki abla c* kişiye yönelik değil sorularımız zaten ben eksik bıraktığım için hocam öyle dedi ama tamamladığın için teşekkür ederim.pc de değildim de ozr*

FECR 13 Mayıs 2014 12:36

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Allah müminlerden müşriklerin putlarına sövülmesini istemiyor. Neden? Hangi ayette geçiyor?

Yitiksevda 13 Mayıs 2014 12:49

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Enam 108 telden yazdigim icin meali veremedim. Kufur edildiginde haddi asarak Allaha kufretmelerine sebebiyet verme ihtimalini ortadan kaldirma.

FECR 13 Mayıs 2014 12:59

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
evet000
Onların Allah dışında yalvardıkları putlara sövmeyiniz ki, şaşkınlığa kapılarak körükörüne Allah'a sövmesinler. Böylece her ümmete davranış ve tutumlarını cazip gösterdik. Sonunda dönüşleri Rabblerinedir, O onlara yaptıklarının içyüzünü bildirir.
ENnam-108)

Yitiksevda 13 Mayıs 2014 13:18

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Vahdeti Vücud anlayişinin Tevhid inancina göre şirk olduğunu birkac ayet ile delillendirelim.

Medineweb 28 Şubat 2015 15:58

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
fecr hocam bu konuyu çok ihmal ettik :(

FECR 04 Mart 2015 14:38

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
İhlas suresi-Felak ve Nas surelerine ortak ne ad verilir?

Medineweb 04 Mart 2015 17:47

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Alıntı:

FECR Üyemizden Alıntı (Mesaj 375106)
İhlas suresi-Felak ve Nas surelerine ortak ne ad verilir?

Muavizat

FECR 05 Mart 2015 08:39

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Alıntı:

Medineweb Üyemizden Alıntı (Mesaj 375112)
Muavizat

evet000
ArO*

FECR 28 Mart 2015 11:21

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Aşağıdakilerden hangileri/hangi şıklar Kabede bulunan 360 puttan birisi/birileri değildir?

A-El-ilah
B-Lat
C-Menat
D-Uzza
E-Hubel

Hâdimul İslam 28 Mart 2015 11:46

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Alıntı:

FECR Üyemizden Alıntı (Mesaj 377554)
Aşağıdakilerden hangileri/hangi şıklar Kabede bulunan 360 puttan birisi/birileri değildir?

A-El-ilah
B-Lat
C-Menat
D-Uzza
E-Hubel

a.el-ilah

FECR 28 Mart 2015 11:53

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Alıntı:

mihrinaz Üyemizden Alıntı (Mesaj 377556)
a.el-ilah

Değil maaelesef

Bu ilah kabedeki putların en büyüğü olarak kabul edilen bir puttu

Hâdimul İslam 28 Mart 2015 12:11

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
hocam o zaman hepsi doğru:)

FECR 28 Mart 2015 13:29

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Alıntı:

mihrinaz Üyemizden Alıntı (Mesaj 377561)
hocam o zaman hepsi doğru:)

Bu cevap da değil maalesef

Putların nerede olduğuna bir bakın isterseniz

Medineweb 28 Mart 2015 16:07

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Menat lat uzza diyorum hocam

FECR 29 Mart 2015 10:21

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Alıntı:

Medineweb Üyemizden Alıntı (Mesaj 377605)
Menat lat uzza diyorum hocam

evet000

Doğru cevap

Lat putu, Taif'te
Menat putu, Mekke ve Medine arasında Müşellel adlı tepede
Uzza putu ise Mekke ve Taif arasında bir yerde bulunuyordu.

İnsanların genel algısında bu 3 put Kabe'de sanılıyor. Doğru bildiğimiz yanlışlardan birisi de bu :)

Medineweb 15 Mayıs 2015 15:35

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
hocam yeni soru yokmu:)

FECR 15 Mayıs 2015 18:52

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Aşağıdaki şıklardan hangisi İslama göre bilgi kaynaklarından değildir?

A-Vahiy
B-Mütevatir haber
C-İlham
D-Selim hisler(5 duyu)
E-Akıl

Hâdimul İslam 15 Mayıs 2015 19:44

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Alıntı:

FECR Üyemizden Alıntı (Mesaj 381444)
Aşağıdaki şıklardan hangisi İslama göre bilgi kaynaklarından değildir?

A-Vahiy
B-Mütevatir haber
C-İlham
D-Selim hisler(5 duyu)
E-Akıl

c.ilham

FECR 16 Mayıs 2015 15:49

Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular
 
Alıntı:

mihrinaz Üyemizden Alıntı (Mesaj 381449)
c.ilham

evet000

Doğru cevap

Hâdimul İslam 10 Ekim 2016 15:15

sorularla devam edelim inşallahc*


Huruf-u mukatta nedir?Kur'an-ı Kerim'de huruf-u mukatta ile başlayan kaç tane sure vardır,sureleri isimleriyle yazın?

Daha önce soruldu mu bilemiyorum,hocalarımın affına sığınıyorum:):)cevaplayan üyemizden de yeni soru bekliyoruzc*

Esma_Nur 12 Ekim 2016 13:31

Alıntı:

mihrinaz Üyemizden Alıntı (Mesaj 402882)
sorularla devam edelim inşallahc*


Huruf-u mukatta nedir?Kur'an-ı Kerim'de huruf-u mukatta ile başlayan kaç tane sure vardır,sureleri isimleriyle yazın?

Daha önce soruldu mu bilemiyorum,hocalarımın affına sığınıyorum:):)cevaplayan üyemizden de yeni soru bekliyoruzc*

Kur’ân-ı Kerim’de bazı sûrelerin ilk ayeti olarak gelen Elif Lâm Mîm, Elif Lâm Râ, Hâ Mîm, Hâ Mîm Ayn Sîn Kaaf gibi birkaç harften oluşan, bazen de Sâd, Kaaf, Nûn gibi bir harften meydana gelen bağımsız harflere “Hurûfu Mukattaa” denir. Kur’ân-ı Kerim'de “elifbadaki harf sayısınca, yirmi dokuz sûrede huruf-u mukattaa vardır.

Bu sûreleri şöylece sıralayabiliriz: Bakara, Âl-i İmran, Arâf, Yunuş Hud, Yusuf, Ra'd, İbrahim, Hicr, Meryem, Neml, Kasas, Ankebut, Rum, Lokman, Secde, Yâsîn, Sâd, Mü'min, Fussilet, Tâhâ, Şuarâ, Câsiye, Ahkâf, Kaf, Kalem, Şurâ, Zuhruf, Duhan. ( eksik yanlış varsa düzeltiniz)

Kuranda surelerin başına geçen besmele ayetmidir?

Hâdimul İslam 12 Şubat 2017 15:04

Alıntı:

Esma_Nur Üyemizden Alıntı (Mesaj 402897)
Kur’ân-ı Kerim’de bazı sûrelerin ilk ayeti olarak gelen Elif Lâm Mîm, Elif Lâm Râ, Hâ Mîm, Hâ Mîm Ayn Sîn Kaaf gibi birkaç harften oluşan, bazen de Sâd, Kaaf, Nûn gibi bir harften meydana gelen bağımsız harflere “Hurûfu Mukattaa” denir. Kur’ân-ı Kerim'de “elifbadaki harf sayısınca, yirmi dokuz sûrede huruf-u mukattaa vardır.

Bu sûreleri şöylece sıralayabiliriz: Bakara, Âl-i İmran, Arâf, Yunuş Hud, Yusuf, Ra'd, İbrahim, Hicr, Meryem, Neml, Kasas, Ankebut, Rum, Lokman, Secde, Yâsîn, Sâd, Mü'min, Fussilet, Tâhâ, Şuarâ, Câsiye, Ahkâf, Kaf, Kalem, Şurâ, Zuhruf, Duhan. ( eksik yanlış varsa düzeltiniz)

Kuranda surelerin başına geçen besmele ayetmidir?

ArO*

Kuranda surelerin başına geçen besmele ayetmidir?

Besmele Kuran-ı Kerim'de Neml suresinde geçen bir ayettir. Her surenin başında zikredilen besmelenin ayet olup olmadığı hususunda ise farklı görüşler vardır;

*Şafiî, Besmele'yi Fâtiha'dan bir âyet saymıştır, Öteki surelerdeki besmeleler hakkında tereddüdlü bulunan Şafiî, kâh Besmele her sûrenin âyetidir, kâh yalnız Fâtiha'dan bir âyettir, demiştir.

* İmam Mâlik, Neml suresinin 30 ncu ayeti dışındaki besmelenin, âyet olmadığı kanâatine varmıştır. Ona göre besmelenin sûre başlarına yazılması, Hz. Peygamber (s.a.v)'in böyle emretmesi ve her işe besmele ile başlanmasını buyurması yüzünden olabilir.

*Hanefilere göre besmelenin Kur'ân'a yazılması, onun Kur'ân olduğunu gösterirse de her sureden bir âyet olduğunu göstermez. Besmelenin, namazda Fatiha ile beraber açıktan okunmadığına dair hadisler de onun, Fâtiha'dan bir âyet olmadığına delildir. O halde her sûre başında bulunan besmele, müstakil bir âyettir, sûreye dâhil değildir. Yalnız Neml Sûresinin ortasında geçen besmele, o sûrenin bir âyetidir.

*İmam Mâlik, besmeleyi âyet kabul etmediği için farz namazlarda ne açıktan, ne de gizli olarak besmele okunmasını caiz görmemiştir. İmam Şafiî ve İmam Ahmed de besmeleyi, her sûreye dahil bir âyet gördükleri için açık okunan namazlarda açıktan, gizli okunan namazlarda gizliden besmele okunmasının farz olduğunu söylemişlerdir. Ebu Hanîfe ise besmeleyi müstakil âyet kabul ettiği için Fâtiha'dan önce gizli olarak besmele çekmenin sünnet olduğunu söylemiştir.


SAAT: 03:46

vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320