![]() |
Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular Kuranın sadece zahiri anlamlarını esas alırsak;şu ayeti nasıl anlamalıyız? ''قُتِلَ الْخَرَّاصُونَ'' ''Yalancılar ,öldürülsün.''zariyat 10.ayet |
Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular Alıntı:
Her dilin kendine mahsus deyimleri vardır. Başka bir dile çevrildiği zaman anlamsız bir mana anlaşılabilir. Mesela;Türkeçe'de kullanılan "ağzına sağlık" kelimesi başka dile çevirdiğimizde karşıdaki kimse bu cümleden bir şey anlamaz. Yine; "Açık elli kimse" denilince cömert kişi kastedilir. Bu deyimi arapçaya çevirdiğinde arap bu deyimi anlamaz. Cömerti ifade eden arapçada bir çok kelime vardır. Arapça'daki "kutile" kelimesi de bir deyimdir. Zahiri anlamını alırsan meçhul fiil olarak" öldürüldü" anlamına gelir. Ama kullanılan anlamı "yazıklar olsun, tuh olsun,yok olsun, canı cıkacısalar" anlamına gelir. Ayet şuanlama gelir: Yalancıların canı cehenneme, yuh olsun onlara, yazıklar olsun yalancılara, Kahrolsun o yalancılar, İki yakaları bir araya gelmesin yalancıların" anlamlarına gelir |
Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular Alıntı:
|
Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular Tabii Bir kelimenin zahiri mi yoksa mecazi mi olduğunu ayetlerin siyak ve sibakına bakılır anlaşılır. Bir de Arapçada bir kelimenin 3-5 anlamı olabiliyor. Ayetteki anlamın hangisi olduğu da yine siyak ve sibakından anlaşılır. Ayrıca Arap literatüründe nasıl kullanıldığına bakılır. |
Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular Kur'an'da geçen bir kelime Sırtlar, yollar, dağlar, kenarlar anlamına gelir. Ve çoğul bir ifadedir.Kur'an'da 1 ayette geçer. Bu kelime nedir? |
Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular Alıntı:
Sırtlar, dağlar, yollar, kenarlar anlamına gelen ve 'menkıb' ke*limesinin çoğulu olan bu kelime [799] bir ayette şöyle geçer: "Yeryüzünü, size boyun eğdiren O'dur; öyleyse yerin sırtlarında dolaşın, Allah'ın verdiği rızıktan yiyin; sonunda dönüş O'nadır. Mülk suresi 15. Ayet(: |
Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular Alıntı:
ArO* |
Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular Kur'an'da geçen EHAD ve VAHİD arasında ne gibi fark vardır? |
Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular Alıntı:
Ehad sıfatı sadece Allah için kullanılır ama Vahid sıfatı hem Allah için hemde başka varlıklar için kullanılır. Ehad: Sözlükte “bir, tek, yegane, biricik” anlamlarına gelir. Dişili ihdâ, çoğulu âhâddır. Ehad kelimesi Kur'ân'da yalın ve izâfet terkibi halinde 85 defa geçmiştir. Allah'ın ehad ismi sadece İhlas sûresinin 1. âyetinde geçmiştir; “De ki O Allah tektir,” (Kul hü vallahü ehad) Vâhid sözlükte ortağı, misli bulunmayan bir, tek demektir. Vâhid kelimesi Kur'ân'da 36 defa geçmiş ve; “bir tek” anlamında yemeğin (Bakara, 2/61), kapının (Yûsuf, 12/67), suyun (Ra'd, 13/4), ölümün (Furkân, 25/14), toplumun (Bakara, 2/213), nefsin (Nisâ, 4/1), milletin (Nisâ, 4/102), sesin (Yasîn, 36/29), koyunun (Sâd, 38/23) ve çarpmanın (Hâkka, 69/14) sıfatı olarak; bir kimse anlamında (Nisâ, 4/11) ve Allah'ın isminin sıfatı olarak kullanılmıştır. “İlâh'ınız bir tek ilâhtır” (Bakara, 2/163, Nahl, 16/22), “Ancak Allah bir tek ilâhtır” (Nisâ, 4/171), “Bir tek ilâh'tan başka ilâh yoktur” (Mâide, 5/73), “Gerçekten ilâhınız tektir” (Sâffât, 37/4) |
Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular İstediğim cevap bu değildi maalesef, cevabın net değil Cevap şu idi: Ehad ve Vahid arasında fark vardır, ikisi aynı değildir. Vahid; parçalardan oluşan birdir. Ehad ise parçalanamayan birdir. Vahidi parçalayabiliriz, ama Ehad‟ı parçalayamayız çünkü parçalardan oluşmaz. Mahiyeti, hüviyetinin aynıdır. Vahid‟in atomuna kadar ineriz ve mahiyetini yok edebiliriz. Ehad; Biricik tek, bir tek, eşsiz tek diyebiliriz ama yetmez. Ehad; sıfatı müşebbehedir. Vahid ise ismi fail‟dir. Fiil; bir özneye fiil nispet edildiği zaman onun zatına değil sıfatına nispet edilmiş olur, dolayısıyla cevherinden değildir. Ama bir özneye bir fiil ismi fail‟le nispet edildiği zaman onun cevherine nispet edilmiş olur. Bir özneye bir fiil Sıfatı müşebbehe ile nispet edilirse, bu aslında onda kesintili değil, sürekli olarak zatına ait olduğu, yani zatından ayrı düşünülemeyecek olduğuna delalet eder. Yani Ehad O‟nun zati sıfatıdır. Mesela Rahim sıfatı, Gaffar sıfatı, Alim sıfatı başkalarına da verilebilir. Ahmet Alimun diyebiliriz, ama Ahmet Ehadun diyemeyiz. Allah‟ın zatından kopmazlığı ifade eder.(Mustafa İslamoğlu -Meal Tefsirinden) |
Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular Kur'an'da geçen melek adları nelerdir? |
Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular Alıntı:
cebrail : “(Ey Resûlüm!) De ki: “Kim Cebrâîl’e düşman ise, artık şübhesiz (bilsin) ki onu (o Kur’ân’ı) senin kalbine, Allah’ın izniyle, kendinden önceki (kitab)ları tasdîk edici ve mü’minler için bir hidâyet ve müjde olmak üzere o (Cebrâîl) indirmiştir.” (Bakara, 97) Eğer ona (peygambere) karşı (ikiniz) birbirinizle yardımlaşırsanız artık şübhesiz ki, O’nun Mevlâsı ancak Allahdır; Cebrâîl, mü’minlerin sâlih olanları ve bunların ardından melekler de (ona) yardımcıdır.” (Tahrim, 4) mikail : “Kim Allah’a, meleklerine, peygamberlerine, Cebrâîl’e ve Mîkâîl’e düşman ise, şübhesiz Allah da o kâfirlerin düşmanıdır.” (Bakara, 98) isim olarak değilde görev itibariyle geçen israfil,azrail,hafaza melekleri,hamele-i arş umarım soruyu doğru anlamışımdır :) |
Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular Cebrail ismi Cibril,Ruh ve Ruhul Kudus olarak geçmektedir. İsrafil ve azrail ismi geçmemektedir.Azrail başka bir isimle geçiyor Mikail ismi geçiyor Hafaza melekleri,Hamele-i arş melekleri direkt değil de bunlara işaret eden ayet vardır. Kur'an'da zikredilen başka isimler de vardır. Hangileridir? |
Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular malik var zuhruf suresinde geçer 77 - Onlar cehennem bekçisine: "Ey Mâlik! Rabbin artık bizi öldürsün." diye seslenirler. Mâlik de: "Siz böylece kalacaksınız." der. harut ve marut var "Süleyman’ın hükümranlığı hakkında şeytanların (ve şeytan tıynetli insanların) uydurdukları yalanların ardına düştüler. Oysa Süleyman (büyü yaparak) küfre girmedi. Fakat şeytanlar, insanlara sihri ve (özellikle de) Babil’deki Hârût ve Mârût adlı iki meleğe ilham edilen (sihr)i öğretmek suretiyle küfre girdiler. Hâlbuki o iki melek, “Biz ancak imtihan için gönderilmiş birer meleğiz. (Sihri caiz görüp de) sakın küfre girme” demedikçe, kimseye (sihir) öğretmiyorlardı. Böylece (insanlar) onlardan kişi ile karısını birbirinden ayıracakları sihri öğreniyorlardı. Hâlbuki onlar, Allah’ın izni olmadıkça o sihirle hiç kimseye zarar veremezlerdi. (Onlar böyle yaparak) kendilerine zarar veren, fayda getirmeyen şeyleri öğreniyorlardı. Andolsun, onu satın alanın ahirette bir nasibi olmadığını biliyorlardı. Kendilerini karşılığında sattıkları şey ne kötüdür! Keşke bilselerdi!..bakara 102 iblis i de sayıyormuyuz hocam :) Hani Rabbin, Meleklere: "Muhakkak ben, yeryüzünde bir halife var edeceğim" demişti. Onlar da: "Biz seni şükrünle yüceltir ve (sürekli) takdis ederken, orada bozgunculuk çıkaracak ve kanlar akıtacak birini mi var edeceksin?" dediler. (Allah:) "Şüphesiz sizin bilmediğinizi ben bilirim" dedi. Ve Adem'e isimlerin hepsini öğretti. Sonra onları meleklere yöneltip: "Eğer doğru sözlüyseniz, bunları bana isimleriyle haber verin" dedi. Dediler ki: "Sen yücesin, bize öğrettiğinden başka bizim hiçbir bilgimiz yok. Gerçekten sen, herşeyi bilen, hüküm ve hikmet sahibi olansın." (Allah:) "Ey Adem, bunları onlara isimleriyle haber ver" dedi. O, bunları onlara isimleriyle haber verince de dedi ki: "Size demedim mi, göklerin ve yerin gaybını gerçekten ben bilirim, gizli tuttuklarınızı ve açığa vurduklarınızı da ben bilirim." Ve meleklere: "Adem'e secde edin" dedik. İblis hariç (hepsi) secde ettiler. O ise, diretti ve kibirlendi, (böylece) kafirlerden oldu.bakara30-34 |
Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular Malik evet000 Harut ve Marut evet000 İblisi sayma:) Azrail'in Kur'anda geçen adını da yazarsan tam olacak:) |
Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular Alıntı:
|
Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular Alıntı:
|
Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular Alıntı:
tmm hocam saymayız :):) Alıntı:
şaka şaka tabiki abla c* kişiye yönelik değil sorularımız zaten ben eksik bıraktığım için hocam öyle dedi ama tamamladığın için teşekkür ederim.pc de değildim de ozr* |
Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular Allah müminlerden müşriklerin putlarına sövülmesini istemiyor. Neden? Hangi ayette geçiyor? |
Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular Enam 108 telden yazdigim icin meali veremedim. Kufur edildiginde haddi asarak Allaha kufretmelerine sebebiyet verme ihtimalini ortadan kaldirma. |
Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular evet000 Onların Allah dışında yalvardıkları putlara sövmeyiniz ki, şaşkınlığa kapılarak körükörüne Allah'a sövmesinler. Böylece her ümmete davranış ve tutumlarını cazip gösterdik. Sonunda dönüşleri Rabblerinedir, O onlara yaptıklarının içyüzünü bildirir. ENnam-108) |
Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular Vahdeti Vücud anlayişinin Tevhid inancina göre şirk olduğunu birkac ayet ile delillendirelim. |
Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular fecr hocam bu konuyu çok ihmal ettik :( |
Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular İhlas suresi-Felak ve Nas surelerine ortak ne ad verilir? |
Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular Alıntı:
|
Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular Alıntı:
ArO* |
Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular Aşağıdakilerden hangileri/hangi şıklar Kabede bulunan 360 puttan birisi/birileri değildir? A-El-ilah B-Lat C-Menat D-Uzza E-Hubel |
Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular Alıntı:
|
Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular Alıntı:
Bu ilah kabedeki putların en büyüğü olarak kabul edilen bir puttu |
Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular hocam o zaman hepsi doğru:) |
Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular Alıntı:
Putların nerede olduğuna bir bakın isterseniz |
Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular Menat lat uzza diyorum hocam |
Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular Alıntı:
Doğru cevap Lat putu, Taif'te Menat putu, Mekke ve Medine arasında Müşellel adlı tepede Uzza putu ise Mekke ve Taif arasında bir yerde bulunuyordu. İnsanların genel algısında bu 3 put Kabe'de sanılıyor. Doğru bildiğimiz yanlışlardan birisi de bu :) |
Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular hocam yeni soru yokmu:) |
Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular Aşağıdaki şıklardan hangisi İslama göre bilgi kaynaklarından değildir? A-Vahiy B-Mütevatir haber C-İlham D-Selim hisler(5 duyu) E-Akıl |
Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular Alıntı:
|
Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular Alıntı:
Doğru cevap |
sorularla devam edelim inşallahc* Huruf-u mukatta nedir?Kur'an-ı Kerim'de huruf-u mukatta ile başlayan kaç tane sure vardır,sureleri isimleriyle yazın? Daha önce soruldu mu bilemiyorum,hocalarımın affına sığınıyorum:):)cevaplayan üyemizden de yeni soru bekliyoruzc* |
Alıntı:
Bu sûreleri şöylece sıralayabiliriz: Bakara, Âl-i İmran, Arâf, Yunuş Hud, Yusuf, Ra'd, İbrahim, Hicr, Meryem, Neml, Kasas, Ankebut, Rum, Lokman, Secde, Yâsîn, Sâd, Mü'min, Fussilet, Tâhâ, Şuarâ, Câsiye, Ahkâf, Kaf, Kalem, Şurâ, Zuhruf, Duhan. ( eksik yanlış varsa düzeltiniz) Kuranda surelerin başına geçen besmele ayetmidir? |
Alıntı:
Kuranda surelerin başına geçen besmele ayetmidir? Besmele Kuran-ı Kerim'de Neml suresinde geçen bir ayettir. Her surenin başında zikredilen besmelenin ayet olup olmadığı hususunda ise farklı görüşler vardır; *Şafiî, Besmele'yi Fâtiha'dan bir âyet saymıştır, Öteki surelerdeki besmeleler hakkında tereddüdlü bulunan Şafiî, kâh Besmele her sûrenin âyetidir, kâh yalnız Fâtiha'dan bir âyettir, demiştir. * İmam Mâlik, Neml suresinin 30 ncu ayeti dışındaki besmelenin, âyet olmadığı kanâatine varmıştır. Ona göre besmelenin sûre başlarına yazılması, Hz. Peygamber (s.a.v)'in böyle emretmesi ve her işe besmele ile başlanmasını buyurması yüzünden olabilir. *Hanefilere göre besmelenin Kur'ân'a yazılması, onun Kur'ân olduğunu gösterirse de her sureden bir âyet olduğunu göstermez. Besmelenin, namazda Fatiha ile beraber açıktan okunmadığına dair hadisler de onun, Fâtiha'dan bir âyet olmadığına delildir. O halde her sûre başında bulunan besmele, müstakil bir âyettir, sûreye dâhil değildir. Yalnız Neml Sûresinin ortasında geçen besmele, o sûrenin bir âyetidir. *İmam Mâlik, besmeleyi âyet kabul etmediği için farz namazlarda ne açıktan, ne de gizli olarak besmele okunmasını caiz görmemiştir. İmam Şafiî ve İmam Ahmed de besmeleyi, her sûreye dahil bir âyet gördükleri için açık okunan namazlarda açıktan, gizli okunan namazlarda gizliden besmele okunmasının farz olduğunu söylemişlerdir. Ebu Hanîfe ise besmeleyi müstakil âyet kabul ettiği için Fâtiha'dan önce gizli olarak besmele çekmenin sünnet olduğunu söylemiştir. |
SAAT: 03:46 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.