![]() |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Kur'an'ın sonundaki surelere ne denir? ve nerden başlayıp nerede sona erer? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Tıvali Mufassal denir:"Hucurat" suresinden "Büruc" suresinin sonuna kadar olan sureler |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Alıntı:
Buruc'tan sonrakilerin adı ne? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Evsatı Mufassal: Buructan Lemyekün'e kadar olanlar. |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Lemyekün'den sonrakilere ne denir? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Kısarı Mufassal denir Sabah ve öğle namazlarında Tıvali, ikindi ve yatsı namazlarında Evsatı, akşam namazında da Kısarı okumak müstehabdır. |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması SÛRELERİN ÇEŞİTLERİ Sûreler kemiyet bakımından şöyle bir taksime uğrarlar: 1-Tıval, 2-Miûn, 3-Mesani, 4- Mufassal, 1- Tıval yani uzun süreler yedidir: Bakara, Al-i İmran, Nisa', Maide, En'am, A'raf, Yunus veya Kehif. 2- Miûn, yani yüzlükler, âyetleri yüz dolayında olanlardır ki, Tevbeden sonra gelenlerdir. (Tevbe, Nahl, Hûd, Yusuf, Kehif, İsra, Enbiya, Tâhâ, Mü-minun, Şuarâ, Saffât). 3- Mesani, âyetleri yüzden az olanlardır. Miûndan sonra gelirler. Hâmimler, Elif Lamlar, Tasinler böyledir. Mesani: (Ahzab, Hac, Kasas, Tasin, Neml, Nur, Enfal, Meryem, Ankebut, Rum, Yâsin, Furkan, Hicr, Ra'd, Sebe', Melâike, İbrahim, Sâd, Muhammed, Lokman, Zümer, Hâmimler, Mümtehine, Fetih, Haşr, Tenzil, Secde, Talak, Nun, Hücurat). 4- Mufassal, Kur'an'ın sonundaki sûrelerdir. Nevevî'ye göre Hücurattan başlar. Onlar da Tıval, Evsat, Kısar olmak üzere üçe bölünür. Tıvali Mufassal: Hücurattan Buruca kadar, Evsatı Mufassal: Buructan Lemyekün'e kadar, Kısarı Mufassal: oradan sona kadardır. --------------------- sıra sizde |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Kurani kerimin Söz’de İcaz vecihlerini maddeler şeklinde belirtiniz ? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Söz’de İ’caz vecihleri 1. Cezalet 2. Belagat 3. Üslubun has ve etkileyici, ikna edici oluşu 4. Fesahati ve usandırmaması 5. Muhatapları ayrı ayrı olmasına rağmen herkesin bir hissesinin bulunması 6. Bütün meslek ve mezheplere hitap edecek şekilde manasındaki camiiyet 7. Her aleme ait hakikatleri barındırması 8. Bir ayet veya bir surenin tüm Kur’an’ı içermesi 9. Bahislerdeki camiiyet (haşir, iman) 10. Emir, teklif, ilimler gibi çok farklı alanları içermesi 11. İ’cazkarane icazı 12. Büyük ve geniş manaları basit ifadelerler amiyane fehimlere anlatması 13. Maziye ait ihbaratta bulunması 14. İstikbale dair ihbaratta bulunması 15. İlahi hakikatleri, kevni (oluşa ait hakikatler) hakikatleri, ahiret işleri ile ilgili işaretleri içermesi 16. Gençliği, tazeliği, her asra bakması 17. Tek bir kitap oluşuna rağmen sanki her asra özel yazılmış olması 18. Ayet ve sureler arasındaki tesanüd ve teavün 19. Konuları Esma-i İlahiye’ye bağlaması 20. Başka eserlerle kabil-i kıyas olmaması 21. Küfrü dağıtması 22. Felsefeyi sükut ettirmesi 23. Tevhidi bütün mertebeleri ile muvazenelerini muhafaza ederek barındırması … Bu i’câz çeşitleri içerisinde en önemli yer teşkil eden ve önce asrına sonra sonsuza dek bütün çağlara meydan okuyan yönü şüphesiz Kur’ân’ın harika nazım örgüsüdür. Kur’ân, lafzı, nazmı, üslûbu ve içeriğiyle de insan ve cinleri kendisine benzer getirmekten âciz bırakmıştır. Ele aldığı, işlediği konuları kendine has üslûb ve ahengi ile takdim eder. Bu yönüyle de ayrı bir i’câz konusudur. Bunu yaparken de yukarıda bahsi geçen maksadlar göz ardı edilmeksizin işlenir. |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Her asra ve zamana hitabı eşşiz bir Mucizedir Kuran'i Kerim: Buyrun sayın ayaklı Kuran abimiz.:) |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Kurandaki harf kelime ve ayetler öylesine munasip ve gönle hitap edicidir ki düşmanlarını, onu inkar edenlerini bile etkilemiştir. Tek bir harfinin yerinin değiştirilmesi büyük bir bozukluğa sebebiyet veriri ve tüm ahenk bozulur. Kuranın nazmındaki bu ahenk, mucizlik yönlerinin en üstünüdür. Nitekim Araplar dilde usta (en önde)oldukları halde kesinlikle onun bir benzerini getirememişlerdir. Kur'an'ın bu özelliğine ve uslubuna ne ad verilir? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Belağat denir . |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması evet Kuran kürsüsü buyurun bakalım :) |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Fecr abi soru var cevap bekleyen size sorulmuş . |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Soruyu gördüm:) Tek bir cümle ile cevap verilecek bir konu olmadığı için, düşünerek cevabımı vereceğim inş. |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Alıntı:
Öncelikle "haram" kavramı hakkında düşüncemizde netleşmesi lazım.Haram kelime olarak yasaklanan,mahrum bırakılan anlamına gelir.Istilahi olarak;Allah'ın kullarına yapılmasını yasak kıldığı şeylere denir.Mesela;adam öldürmek,hırsızlık yapmak,yalan söylemek,faiz,zulüm yapmak,zina etmek gibi bütün toplumlarca münker-kötü görülen davranışlar.Helal kavramının zıddıdır. Bu tür haramların sınırlarını Allah koymuştur.Bu sınırları delmeye ya da bu haramları helal kılmaya hakkı yoktur.Peygamberlerin bile bu konuda yetkisi yoktur.Yani haramı helal kılmada noktasında.Bu tür haramlara mutlak haram da dememiz mümkündür.Mutlak haramı Allahın kesin çizgileriyle ortaya koyduğu,vahiyle,Kur'an'la son noktayı koyduğu haram olarak da kabul edebiliriz.Kur'an son noktayı koyduğu için artık hiç kimse "İçki içmek,zina etmek,adam öldürmek,zulmetmek vs. şeyler haram değildir" diyemez.Dediği zaman Allah’ın haramını helal kılmış olduğundan küfre girer. Mutlak haramda kesinlik ve süreklilik vardır.Zamana ve zemine göre değişkenlik göstermez. Mutlak haramın dışında olan haramlar da kısımlara ayrılabilir.Öncelikle Hz.Peygamberin a.s’ın haram konusundaki konumu nasıldır?.Şöyle ki; -Hz.Muhammedin a.s’ın peygamberlik vasfıyla Kur’an’ın genel ilkeleriyle çatışmayacak şekilde haram kıldığı-yasakladığı şeyler ki bunlar da Müminler için haramdır ki;”Allah’a ve Rasulune itaat edin” emri gereği. -Hz.Muhammed’in liderlik-devlet başkanı sıfatıyla halkına yasakladığı işler -Hz.Muhammed a.s’ın bir baba sıfatıyla yasakladığı işler -Bir İslam Aliminin zamanındaki konjuktüre uygun olarak insanlara yasakladığı işler. -Alimin sebeb ve sonuçlara dayanarak yasakladığı işler Bütün bu haramlar aynı isimle anılmasına rağmen işlevliği aynı kategoride değildir.Yani Allah’ın Kur’an’da haram olarak kabul ettikleri ile aynı haramlıkta sayılmazlar. İslam Alimleri haramı iki sınıfa ayırmışlardır: 1-Haram li aynihi: Haram kılınan şey veya fiil, kendisinde bulunan, hiç ayrılmayan bir zarar, kötülük ve pislik sebebiyle haram kılınmış ise buna "li-aynihî haram" denir.Domuz eti ve içki buna örnek 2-Haram li gayrihi:Kendi tabiat ve vasfından değil de kazanma şekli ve yolu gibi dıştan bir sebeple haram ise "li-gayrihî haram" denir.Hırsızlık ve gasp buna örnektir. Bir devlet başkanının,liderin ya da bir Alimin zaman ve zemine uygun olarak “haram” olarak verdiği bir fetva,kıyamete kadar haramlığı yani yasak oluşu söz konusu olmayabilir.Mesela;konjektür olarak bir devlet başkanı,bir ülkeye islamın değerlerine hakaretten dolayı ambargo uygulayarak,o ülkenin mallarını almak haramdır diye fetva-emir verebilir.Ama bu emir kıyamete kadar geçerli bir emir olmaz.O ülkeyle yıllar sonra ilişkiler düzelirse,önceden verilen boykot işlevliğini yitirebilir. Buradan konuyu her haramın aynı derecede haram olmadığını,Allah’ın kesin haram kıldığı haramla aynı derecede olmadığını belirtmek istiyorum.Allah’ın haram kıldığına “haram değildir,helaldir” demesi söyleyeni küfre düşürür.Ama diğer haram şekillerine helal demek o kişiyi küfre sokmaz.Bu konuda şu ayeti göz önüne almamız gerekiyor: “Dillerinizin uydurduğu yalana dayanarak «Bu helâldir, şu da haramdır» demeyin, çünkü Allah'a karşı yalan uydurmuş oluyorsunuz. Kuşkusuz Allah'a karşı yalan uyduranlar kurtuluşa eremezler”16/Nahl-116 Yine bu konuda Allah Rasulu a.s şu hadisini göz önünde devamlı bulundurmamız gerekir: ''Şüphesiz helal belli, haram da bellidir. İkisi arasında bir takım şüpheli şeyler vardır ki, insanların çoğu onları bilmezler. Her kim şüpheli şeylerden sakınırsa ırzını ve dinini korumuş olur. Her kim şüpheli şeylere dalarsa koru etrafında sürüsünü otlatan bir çoban gibi, çok sürmez içeriye dalabilir. Dikkat edin! Her hükümdarın bir korusu vardır. Bilesiniz! Allah'ın korusu yeryüzündeki haram ettiği şeylerdir. Dikkat edin! Bedende bir et parçası vardır ki, o iyi olursa bütün beden iyi olur. O bozuk olursa bütün beden bozulur. O et parçası kalptir.'' (Buhari ,İman, 39). Şimdi sigara konusuna değinelim: Sigara,Allah Rasulu ve Sahabe zamanında bulunmadığı için Kur’an ve Sünnette “mutlak haram”lığına bir delil bulmak zordur.Ama kıyas yoluyla haram olduğunu söyleyen Alimlerimiz vardır.Bazı Alimler de sigarayı mekruh,tahrimen mekruh saymışlar.Delilleri üzerinde durmayacağım. Sigara şu bir gerçek ki; 1-Kişinin malına zarardır. 2-Çevresine(pasif içici olanlara) zarar verir.Kul hakkına girebilir. 3-İsraf özelliği vardır. 4-Tabiatı kirletiyor 5-Vücudumuza zararlıdır.Ki bu tıbben ortaya konulmuştur.Hata sigara kutularında bile sigaranın zararlı,öldürücü olduğu yazılıdır. 6-Sigaranın içinde nikotin bağımlılığı yapmaktadır,bir nevi uyuşturucu görevini yürütüyor. 7-Sigaranın ortaya çıkardığı hastalıklara bulaşma ihtimali % 90’nın üzerindedir. 8-Faydası olduğunu söylenen tıbbi bir gerçeklik söz konusu değildir. 9-Sigara kullanmakla kimlerin ekmeğine yağ sürüldüğü,Müslümanlara kurşun olarak döndüğü de ayan beyan ortadadır. Bunlara bakarak sigaraya “haram” demek daha yakındır.Ama bu haramlık Allah’ın kitabındaki haramlıkla aynı ölçüde değildir.Yani sigara haram değil dediği için kişi küfre girmez. Bütün bulardan sonra içenler için “BIRAKMAZ MISINIZ?” demekten başka bir şey demek kalmıyor.Eğer Kur’an bu zamanda iniyor olmuş olsaydı,sigarayı tedrici olarak yasaklardı.Çünkü alışkanlıkların bir anda bırakılması çok zordur. Sigara konusunda İmam Humeyni’nin bir sözünü hatırlıyorum: “İÇMEYENENE HARAM,İÇENE DE BIRAKIN” Sigara içenler,kendileri,hem de aileleri,hem de yaşadığı topluma verdiği zararlarını düşünerek bıraksınlar.İçmeyenler ise,sigara içenlerin olumsuz durumlarını göz önüne alarak hiç başlamaya niyetlenmesinler,uzak dursunlar.Hele ki İslami Davetin öncülüğünü yapan kimseler bu konuda daha dikkatli olmalıdır.Onların bu olumsuz davranışı,diğer insanların şevkini kırar,umutsuzluğa iter. Müslüman her şeyden önce ilkelerine,prensiplerine sadık kalmalıdır.Allahın çizdiği sınırları zorlamayalım.Münkerde değil de ma’ruf olan işlerde yarışalım,öncülük edelim.Sigara ile Müslüman kimliği aynı karede uyum saplamıyor. İnşallah meramımı anlatabilmişimdir ya da sorunuza cevap verebilmişimdir. |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Fecr Abi soru sırası sizde Buyrun |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Alıntı:
|
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Kuran'i kerimde Maşaallah kaç defa geçer ? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Maşaallah Kur'an'da 1 ayette geçer: «Bağına girdiğinde: Mâşâallah! Kuvvet yalnız Allah'ındır, deseydin ya! Eğer malca ve evlâtça beni kendinden güçsüz görüyorsan (şunu bil ki):»18/Kehf-39 |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Evet abi . |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Ya beni Adem-Ey Ademoğulları hitabı Kur'an'da kaç yerde geçiyor? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Yasin 60- Ey Âdemoğulları, ben size and vermedim mi! Şeytana tapmayın o sizin apaçık düşmanınızdır. Araf 172-(Ey Âdemoğulları) Rabbin, Âdemoğullarından, onların bellerinden zürriyetlerini almış ve ‘’Ben sizin Rabbiniz değil miyim? ’’ diye onları kendilerine şahit tutmuştu.,’’Evet, şahidiz! ’’ dediler. Kiyâmet günü ‘’Biz bundan habersizdik! ’’ demeyesiniz. Araf 35- Ey Âdemoğulları, size kendi içinizden elçiler gelip size ayetlerimi anlattıkları zaman, korunup uslananlara korku yoktur. Ve onlar üzülmeyeceklerdir. Araf 31-Ey Âdemoğulları, her ibadet yerine gidişinizde süslü, güzel giysilerinizi alın; yiyin, için, fakat israf etmeyin; Çünkü O, İsraf edenleri sevmez. 39-ÂRAF SÛRESİ: Rahman ve Rahim Allah’ın adiyle 20- Ey Âdemoğulları, size çirkin yerlerinizi örtecek giysi, süslenecek elbise indirdik. Korunma giysisi en iyisidir. İşte bunlar Allah’ın ayetlerindendir. Belki düşünüp öğüt alırsınız. 27–Ey Âdemoğulları, Şeytan ana babanızı çirkin yerlerini onlara göstermek için elbiselerini soyarak cennetten çıkardığı gibi sizi de şaşırtıp bir belaya düşürmesin! Çünkü o ve kabilesi sizin onları göremeyeceğiniz yerden sizi görürler. Biz şeytanları inanmayanların dostu yaptık. |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Araf 20.ve 71.ayette "Ya beni ademe" ifadesi geçmiyor.Diğerleri doğru Soru sırası sizde |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Kurani kerimde ''Şihab '' kaç ayette geçer ? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması "Şihab" ateş,alev anlamına gelir. Ancak kulak hırsızlığı yapan olursa, onu da parlak bir alev-ateş takip etmektedir15/Hicr-18 Musa, ailesine: «Ben bir ateş gördüm; size oradan ya bir haber getireceğim, yahut ısınasınız diye tutuşmuş bir odun getireceğim» demişti.27/Neml-7 Hele bir tek söz kapan olsun; delici bir alev onun peşine düşüverir. 37/Saffat-10 "Şuhub" olarak da; Doğrusu biz; göğün dinlenebileceği bir yerinde oturmuştuk; ama şimdi kim onu dinleyecek olursa, kendisini gözetleyen bir alev buluyor. 72/Cin-9 Ve doğrusu biz o Semayı yokladık da onu öyle bulduk ki şiddetli muhafızlar ve şihablarla doldurulmuş |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Evet abim buyrun |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Kur'an'da fal okları kaç ayette geçer? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması -Ölü eti, kan, domuz eti, Allah'tan başkası adına kesilen, boğulmuş, vurulmuş, yüksek bir yerden düşmüş, boynuzlanmış yırtıcı hayvan tarafından yenmiş, -(henüz canlıyken yetişip) kestikleriniz hariç,- dikili taşlar üzerine boğazlanan (hayvanlar) ve fal oklarıyla kısmet aramanız size haram kılındı. Bunlar fısktır (günahla yoldan sapmadır.) Bugün inkâra sapanlar, sizin dininizden (dininizi yıkmaktan) umut kesmişlerdir. Bugün size dininizi kemale erdirdim, üzerinizdeki nimetimi tamamladım ve size din olarak İslam'ı seçip-beğendim. Kim 'şiddetli bir açlıkta kaçınılmaz bir ihtiyaçla karşı karşıya kalırsa' -günaha eğilim göstermeksizin- (bu haram saydıklarımızdan yetecek kadar yiyebilir.) Çünkü Allah bağışlayandır, esirgeyendir. (MAİDE/3) -Ey iman edenler, içki, kumar, dikili taşlar ve fal okları ancak şeytanın işlerinden olan pisliklerdir. Öyleyse bun(lar)dan kaçının; umulur ki kurtuluşa erersiniz. (MAİDE/90) |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Doğru cevap sıra sizde |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması TUVA VADİSİ KURANDA KAÇ YERDE GEÇER? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması «Ben şüphesiz senin Rabbinim; ayağındakileri çıkar; çünkü sen, kutsal bir vadi olan Tuva'dasın.»20/Taha-12 Kutsal vâdi Tuvâ'da Rabbi ona şöyle seslenmişti:79/Naziat-16 |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Doğru cevap |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Allah Rasulu a.s'ın "İki Ömer'den birisine hidayet et" diye dua ettiği iki Ömer kimlerdir? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Birincisi asıl adı Ömer olan Ebu Cehil İkincisi Hattab oğlu Ömer |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Kuran'i Kerimde Kadere İman hangi ayette zikredilmiş ? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Tüm kardeşlerimizden katılım bekliyoruz: 1. İlk inen sure aşağıdakilerden hangisidir? (a) Alak (b) Kalem (c) Leheb (d) Müzzemmil a b c d 1. Eğer insan iman edip, doğruları yapmazsa en güzel şekilde yaratılmış olmasına rağmen aşağıların en aşağısına indirilecektir. Bu ifadeleri kapsayan sûre aşağıdakilerden hangisidir? (a) Buruc (b) Kureyş (c) Tin (d) Hümeze a b c d 2. Kureyş Suresinde aşağıdakilerin hangisinden bahsedilmez ? (a) Kureyş güvenli bir yer olduğundan. (b) Kureyş kabilesinin yaz ve kış yolculuklarını güvenle yerine getirdiklerinden. (c) Kureyş kabilesinin açlıktan ve korkudan emin kılındıklarından. (d) Kureyşin İncir ve Zeytin bağlarına sahip olmasından. a b c d 3. Aşağıdakilerden hangisi bir kıyamet tasviri değildir. (a) Dilini acele ile hareket ettirip durma. (b) Bu gün kaçacak yer nerede der. (c) Evet İnsan kendini görecektir. (d) O gün karar yeri rabbinin huzurudur. a b c d 4. 4-) Aşağıdaki surelerin hangisinde insanın yaratılışından bahsetmez ? (a) Tin (b) Karia (c) Kıyamet (d) Mürselat a b c d 5. “Kesinlikle o hutameye atılacak. Hutame nedir ? Allah’ın tutuşturulmuş ateşi” ayetleri hangi surenin kaçıncı ayetleridir. (a) Mürselat (1-3) (b) Kamer (4-6) (c) Kureyş(2-4) (d) Hümeze (4-6) a b c d 6. Allahü Teala boş durmamak gerektiğini yeni bir işin bitirilmesiyle bir diğerine başlanmasını hangi surede dile getirmiştir. (a) Asr (b) Duha (c) İnşirah (d) Adiyat a b c d 7. İhlas Suresi’nde aşağıdakilerden hangisinden bahsedilmez? (a) Allah Tektir. (b) Kimseye muhtaç değildir. (c) Hiçbir şey ona denk değildir. (d) Şüphesiz her zorlukla bir kolaylık vardır. a b c d 8. “İnşirah” hangi manalara gelir? (a) Kuşluk vakti (b) Asr Zaman ilkindi vakti (c) İç açma ferahlandırma (d) Hüsrana uğrayan a b c d 9. Allahu Teala aşağıdaki hangi surede peygamberi yetim bulup barındırdığını söylüyor? (a) İnşirah (b) Asr (c) Duha (d) Adiyat a b c d 10. Aşağıdakilerin hangisinde Asr suresinin ana konusudur? (a) Rabbine kulluk et (b) Yetimlere iyi davran (c) Hakkı anlat (d) İnsanlığın hüsrandan kurtuluş yolu a b c d 11. Aşağıdakilerden hangisi Asr Suresi’nin emirlerinden değildir? (a) Gerçek hakka iman et. (b) Doğruya uygun olanı yap. (c) Rabbinin nimetini anlat. (d) Birbirinize sabrı tavsiye edin. a b c d 12. Hangi sure “mal ve mülk çokluğuyla ve dünya düşkünlüğü olan ve öğünen insanlara ahiret hesabını anlatan suredir? (a) Kevser (b) Adiyat (c) Duha (d) Tekasur a b c d 13. Maun Suresinde açıklandığına göre Hesap gününü yalanlayan kimse ne yapmaz? (a) Yetimi itip kakmaz elinden tutar. (b) Düşkünü doyurmaz. (c) Ufak tefek yardıma bile engel olur. (d) Aç ve Muhtaç insanı doyurmaz. a b c d 14. Allahü Teala “kulluk konusunda paylaşımın olamayacağını, Allah’a kulluk ile başkalarına kulluk edenlerin ayrı dinlerin insanları olacağını hangi sürede anlatıyor? (a) Maun (b) Tekasür (c) Kafirun (d) Adiyat a b c d 15. Hangi sürede Mekke’ye Kabeyi yıkmaya gelen “ Ebrehe Ordusundan” bahsedilir? (a) Kafirun (b) Kevser (c) Felak (d) Fil a b c d 16. Hangi sürelerde Allah’a sığınılması gereken konular vardır? (a) Felak (b) Kafirun (c) İnşirah (d) Fil a b c d 17. Felak suresinde aşağıdakilerin hangisi yoktur? (a) Haset ettiği zaman hasetçinin şerrinden Allah’a sığın. (b) Büyü yapanların şerrinden Allah’a sığın. (c) Büyü ve sihir gibi batıl işlerle meşgul olma. (d) İnsanlara kötü şeyler fısıldayan sinsi vesvesecinin şerrinden Allah’a sığın. a b c d 2. Aşağıdakilerden hangisi ilk inen sûrelerden değildir? (a) Alak (b) Kalem (c) Nasr (d) Müzzemmil a b c d 3. Aşağıdaki emirlerden hangisi Alak Sûresin’den çıkaramayız? (a) Yaratan rabbinin adıyla oku. (b) Kendini ihtiyaçsız görerek azgınlık etme. (c) Takvayı emret. (d) Yöneticilere kesinlikle itaat et. a b c d 4. Kalem Sûresinde aşağıdakilerden hangisi işlenmez? (a) Kaleme yemin (b) Peygambere moral desteği (c) Bahçe sahiplerinin hikayesi (d) Mü’minlerin özellikleri a b c d 5. Müzzemmil Sûresinin ilk ayetlerinde aşağıdakilerden hangisinden bahsedilmez? (a) Gündüz ibadetine devamdan (b) Örtüsüne bürünen/içine kapanan elçiye uyarılardan (c) İnkarcılara uyarılardan (d) Gece ibadetinin öneminden a b c d 6. Müzzemmil Sûresin’de Peygamber’e kendisini yalanlayanlara karşı nasıl davranması tavsiye edilmiyor? (a) Onların söyledikleri sabredip onların yanından güzelce ayrılması (b) Varlıklı olduğu için yalanlayanları Allah’a bırakması (c) Onlara biraz mühlet vermesi (d) Onlarla hemen savaşa girişmesi a b c d 7. 7. “Rabbinin ismini zikret, her şeyi bırakıp, yalnız ona yönel.” Emri hangi sûrede geçiyor? (a) Alak (b) Kalem (c) Müzzemmil (d) Müddessir a b c d 8. Ricz kelimesinin kapsamına aşağıdakilerden hangisi girmez? (a) Her türlü pislik (b) Putlar (c) Batıl inançlar (d) Cahil kimseler a b c d 9. “siyabeke fe tahhir.” Ne demektir? (a) Kalk ve uyar. (b) Elbiseni/kendini/çevreni temiz tut (c) Sev ve sevap kazan (d) Sevabını artır. a b c d 10. Fatiha Sûresinde aşağıdakilerden hangisi yer almaz? (a) Her şeyin Rabbi, Hesap gününün hakimi Allah’ın yüceliği ve hamde layık olması. (b) İnanların sadece Allah’a kulluk etmeye ve sadece ondan yardım dilemeye söz vermeleri. (c) İnananların dosdoğru yolu göstermesi için Allah’a yakarışları, (d) Kur’an’ın muttakiler için bir kılavuz olduğu gerçeği. a b c d 11. Lehep/Tebbet Sûresinin konusu nedir? (a) Peygamberimize eziyet eden amcası Ebu Leheb’e azap tehdidi. (b) Ebu leheb’in yüzünün parlak oluşundan dolayı bu adı aldığı. (c) Ebu Leheb’in karısının da onun gibi zalim olduğu. (d) Hurma lifi ve hamallar. a b c d 12. Tekvir Sûresi’nin başında hangi konudan bahsedilmektedir? (a) Ölüm anının tasviri (b) Kıyamet tasviri (c) Hesap günü (d) İnsan doğası a b c d 13. Aşağıdaki emirler hangisi A’la Sûresinde geçmez? (a) Yüce Rabbinin adını tesbih et. (b) Fayda verdiği takdirde öğüt ver. (c) Rabbinin adını an ve namaz kıl. (d) Sadaka ver. a b c d 14. Leyl Sûresi’nde Allah’ın kolaylaştırma sözü hangi şarta bağlanmamıştır? (a) Sadaka vermeye (b) korunmaya (c) Tecrübeye (d) güzeli/doğruyu tasdik etmeye a b c d 15. Nahl Sûresi’ne adını veren bal arısından hangi ayetlerde bahsedilmektedir? (a) Sûrenin başında (b) 68-69. ayetlerde (c) 25-30. ayetlerde (d) 35-42. ayetlerde. a b c d 16. Nahl Sûresi’nin 5-20 ayetlerinde Allah’ın yaratıp insanların hizmetine sunduğu şeyler arasında aşağıdakilerden hangisi yoktur? (a) Binek ve diğer hayvanlar. (b) Su ve bitki kaynağı yağmurlar. (c) Bal arıları. (d) Güneş, ay ve yıldızlar. a b c d 17. Nahl Sûresi’nin hangi ayetinde bugün bindiğimiz ulaşım araçlarına atıfta bulunuluyor? (a) 7. ayette (b) 8. ayette (c) 9. ayette. (d) 10. ayette. a b c d 18. Kıyamet günü kendi günahlarını tam olarak; saptırdıkları bilgisiz kimselerin günahlarından bir kısmını yüklensinler.” Ayetinde niçin “tamamı” değil de “bir kısmı” ifadesi yer alıyor? (a) Çünkü saptıran kimse saptırma günahını taşırken ona uyan da uyma günahını taşıyacaktır. (b) Çünkü hepsini taşımaya takatları ve güçleri yetmez. (c) c. Diğerlerini bu günahın cezasından mahrum edip cehennemde tek başlarına kalmamak için. (d) Çünkü onların bir kısım günahları Allah tarafından affedilmiş olduğu için. a b c d 19. Müşriklerin kulluk etme/tapınma ve kutsal kaide (haram/helal) tayin etme hususundaki davranışlarının temel nedeni nedir? (a) Peygamberlerin tebliğ ettiklerine tepki gösterme, tepkicilik. (b) Kendisi ve atalarının Allah'ın dileği doğrultusunda davrandığını düşünme. (c) Allah'ın varlığından şüphe etme. (d) Nebilerin tebliğinden habersiz olma. a b c d 20. Müşriklerin, Allah dışında , gökten ve yerden en ufak bir rızka/kazanca sahip olmayan ve olma ihtimali bulunmayan şeylere tapınmalarına yol açan temel zaafı nedir? (a) Allah hakkında köle efendi örneğini kabul etmeleri. (b) Temasili (putları) ve ortaklarını Allah zannetmeleri. (c) Allah hakkında temsiller (kendilerince örnekler) üretmeleri. (d) Allah'ın en'amını (nimetlerini) tanımaları. a b c d Alıntıdır (Şaban Piriş Hocanın hazırlamış olduğu sorulardır.) |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Alıntı:
İlk 2 soruyu sade cevapladım arkadaşların katılım sağlaması adına katılım sağlanmaz ise hepsinin cevabını sunarız inşaallah. |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması 1-A 1-C (2 TANE 1 NOLU SORU VAR) 2-D 3-A 4-B 5-D 6-C 7-D 8-C 9-C 10-D 11-C 12-D 13-A 14-C 15-D 16-A 17-C ................... 2-C 3-D 4-D 5-A 6-D 7-C 8-D 9-B 10-D 11-A 12-B 13-D 14-CÜ 15-B 16-C 17-B 18-A 19-B 20-A |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Fecr abi sizde olmasanız bu konu askıda kalıyor Buyrun abi. |
SAAT: 08:19 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.