![]() |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Üç şekilde tefsir edilir: 1.Doğru olduğu kanaatiyle dünyevî husus*lara ilişkin yapılan, fakat doğru çıkmayan yemin de*mektir; 2.Bâtıl manasında kullanılmıştır 3. İçki içenlerin -dünyada olduğu gibi-âhirette yemin etmeyecekleri manasında kullanılmıştır Bu kavram nedir? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması El Lağv Allah sizi yeminlerinizdeki lağvden {yani, doğru olduğu kanaatiyle yaptığınız yeminlerdeki yanılgıdan/doğru olduğu kanaatiyle yaptığınız yeminlerinizin yalan çıkmasından -çünkü kişi bu yemini ile yalan kasdı gütmemektedir dolayı muahaze etmez. (Bakara/225) |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması doğru cevap |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması iki şekilde tefsir edilir küfr kasdedilmiştir kıtal /savaş manasında kullanılır |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması El-HARB mı? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Doğru cevap abi |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Sahabe-tabiin zamanında tefsir medreseleri nerelerde kurulmuştur ve kimler kurmuştur? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Sahabeden, Kuran tefsirine dair en çok rivayette bulunan ve tefsir alanında ün kazanan şu kişileri sayabiliriz: Ali ibn Ebi Talib (40/660); Abdullah ibn Mes'ud (32/652); Ubeyy ibn Ka'b (19/640); Abdullah ibn Abbas (68/687); Ebu Musa'l-Eş'ari (44/664); Zeyd ibn Sabit (45/665); Abdullah ibn Zübeyr (73/692). 1.Mekke Medresesi. 2.Medine Medresesi. 3.Irak (Kufe) Medresesi. |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Doğru cevap Mekke Ekolu kurucusu:Abdullah b.Abbas Medine Ekolu kurucusu:Ubeyy b.Kab Irak Ekolu kurucusu :Abdullah b.Mes'ud |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Kur'an'ı anlamada uygulanması gereken metodları maddeler halinde veriniz ? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Sorum askıda kalmış FECR abi :) |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Alıntı:
Kur'an'ı anlamada uygulanması gereken metod: 1-Öncelikle kişi Kur'an'a yaklaşırken samimi/ihlaslı olmalı,iyi niyetli olmalı.Art niyetli yaklaşan kimseler,Kur'an ayetlerinde verilmek isteneni değil de kendi kafalarındaki düşünceleri okurlar.Kur'an'ı biz götürmeye talip değil,Kur'an'ın götürdüğü yere gitmeyi öncelikle kabul etmek gerekiyor. 2-Kur'anı anlamada ikinci yol;O ayetlerin ne üzere indiğinin yani varsa sebebi nuzulünün bilinmesi lazımdır.Mutlak şart anlamında değil ama anlamamıza yardımcı olacak bir kaynak anlamında gerekir. 3-Ayetleri Allah Rasulu ve Sahabe nasıl anlamış,pratize etmiş,onu dikkate almak gerekir. 4-Ayetlerdeki kelime ve kavramları Kur'an bütünlüğü içerisinde dikkate alarak okumak gerekir.Parçacı yaklaşımdan daha çok bütüncül yaklaşım daha faydalıdır. 5-Ayetler hakkında müfessirlerin görüşlerine (mutlak doğru olarak kabul etmeden) bakmak faydalıdır. 6-Arap dilini bilmek,hatta Allah Rasulu zamanın arapçası hakkında fikir sahibi olmak ayetleri anlamamıza yardımcı olur.Çünkü zamanla kimi kelime ve kavramlar anlam kaymasına uğramıştır. 7-Arapça bilmeyenlerin meal ve kendi dillerinde yazılmış tefsir kitaplarına bakmaları gerekir.Ama mealden anladığını direkt-yüzde yüz doğru olarak kabul etmesi ,sonradan yapılacak yanlış yorumların alt yapısını zemin hazırlayabilir,o yüzden dikkatli davranmak gerekir. 8-Kur'an'ı anlamaya çalışırken,Kurânı beyan eden Peygamberi dikkate almamak,kendi aklını dikkate almak beraberinde bazı sıkıntıları da ortaya çıkarır. 9-Kur'an'ı anlamak için anladığıyla amel etmek ilkesi de çok önemli bir ilkedir.Sahabe "Biz 10 ayet okur,onu hayata geçirir,sonra da diğer 10 ayete geçerdik" rivayetlerini göz önüne alırsak,biz bildiklerimizle amel edersek,bilmediklerimizi öğreteceği inancında oluruz. Bu başlıklar daha da çoğaltılabilir |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Teşekkürler abi buyrun |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması İslam Hukukçularına göre cezalar kaça ayrılır? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması İslam dininin emir ve yasaklarına uymayan ve/veya toplumsal düzeni bozmaya çalışan kimselere karşı verilecek bedeni, mali veya caydırıcı bazı cezai hükümleri kapsar. |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Sorduğum sorunun cevabı bu değil. |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması dünyevi muameleler, evlenme ve boşanmalar, miras hukuku, ukubat-cezalar gibi nevilere ayrılır. |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Bunlar da değil Cezalar ikiye ayrılır: 1...? 2-...? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Genel ve özel ceza hukuku olarak ikiye ayrılır |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Onlar da değil Cevabı vereyim : 1-Had cezaları 2-Ta'zir cezaları -------- Soru sormaya siz devam edin |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması İtikadi hükümler Ameli hükümler Ahlaki, vicdani-kalbi hükümler |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması gec kalmısım zaten cvplarda verılmıs:))) |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Kurana göre İman edenlerin Velisi Allah küfre sapanların velisi ayet ile veriniz ? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Allah iman edenlerin velisidir onları zulümattan nura çıkarır, küfredenlerin ise velileri Taguttur onları nurdan zulümata çıkarırlar, onlar işte eshabı nar, hep orada kalacaklardır2/Bakara-257 |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Evet abi buyrun |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Tarihin belli bir döneminde herhangi bir kavmin/toplumun bir takım sebep*lerden dolayı toptan helak olmasına/ölmesine ne denir? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Azaba çarpıtılma |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması değil maalesef |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması 51,53. “Hilelerinin sonunun nasıl olduğuna bir bak! Biz onları ve milletlerini, hepsini, yerle bir ettik. İşte, haksızlıklarına karşılık çökmüş bulunan evleri! Bunda bilen bir millet için şüphesiz, ders vardır. İnanıp Allah'a karşı gelmekten sakınanları kurtardık.” (Neml ) |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Değil maalesef İpucu vereyim: Kıyametin çeşitlerinden birisi |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Kıyamet-i Suğra: Mecazi Kıyamet/Bireylerin Ölümü Bir kişinin ölümü de bir tür Kıyamet'tir. En'am Sûresi'nde Kıyamet'i inkar eden kişilerin ölümü ve bu esnada duyacağı pişmanlık şöyle beyan edilmiştir: "Allah'ın karşısına çıkacaklarını inkar edenler gerçekten hüsrana uğrayacaklardır. Nihayet Saat onlara ansızın gelince, (günah) yüklerini arkalarına yüklenerek 'o konuda yaptığımız büyük ihmallerden ötürü vah bize' diyecekler. Dikkat edin o yüklenecekleri (günahların ağırlığı) ne kötüdür!" (En'am, 6/31) Bütün insanlığın ölümü ve yeryüzündeki insan yaşamının ölümü anlamındaki kozmolojik yönü ağır basan büyük Kıyametle, tek tek bireylerin ve toplumların ölümü ya da helak olması anlamındaki küçük Kıyamet Kur'an'da adeta birbiriyle özdeşleşmiş şekilde anlatılmıştır. Mesela, Semûd, Âd ve Mısır halkının başlarına gelen helaklerle büyük Kıyametin kopacağı gün insanların başlarına gelecekler karşılaştırmalı olarak, sanki iç içe aynı anda yaşanan gerçeklermiş gibi anlatılmıştır.4 Hadislerde 'sâat' kelimesi "tek tek insanların ölümü" anlamında kullanılmıştır,5 ki bu yorum Kur'an'ın beyanlarına son derece uygun bir mahiyet arz etmektedir. Kur'an'ın beyanlarında Kıyamet, ferdi ölüm kadar yakındır; ölümle sanki eş zamanlıdır yeniden diriliş. Kıyamet Sûresi'nde insanın ferdi ölümü ile tüm insanlığın bir anda ölümü olan Kıyamet birbiriyle karşılaştırılarak, benzetilerek anlatılmıştır. (Kıyamet, 75/26-33) İnsanın can çekiştiği an ölüm sarhoşluğu içindeyken nihai gerçekliği anladığı an, artık geri dönülmez bir andır. (Kaf, 50/19) Bu ferdi ecel ile toplumsal ecelin gerçekleşeceği ilk Sûr'un üfürüldüğü an sanki aynı anda gerçekleşmiştir; o kadar iç içe anlatılmıştır. (Kaf, 50/19-20) Ferdi ölümle toplumsal ölümün başka benzer noktaları da vardır. İnsanların bireysel ölümü esnasında, ya da Kıyamet sahnesinde gayb perdelerinin kalkmasıyla bazı ayetler göreceklerini, ancak bu görmenin yeis anı olduğu için kurtuluşa götüren bir görme olamayacağı beyan edilmiştir. (En'am, 6/158) Ferdi ölümle tüm canlıların ölümünün birbirine benzetildiği ayetleri karşılaştıracağımız bir başka konu da azap konusudur. Musibetle, helakle gelen dünyevi azap ile uhrevi azap arasında bir benzerlik söz konusudur. Dünyada kaçınılmaz olarak insanın başına gelen felaketlerle ahirette başa gelecek olan azap arasında benzerlik ikisinin de ansızın ve hak edildiği şekilde gerçekleşmiş olmasıdır (Yunus, 10/46; Zümer, 39/25-26) Bir tür küçük kıyamet olan ilahi azap, suçluların başına bir gece vakti ya da güpegündüz "ansızın" gelir; büyük Kıyamet de öyle (Yunus, 10/49-50) Kur'an'da dünyevi helaklerin hemen ardından, uhrevi helak olan ebedi azap tasvirlerine geçilmesi, muhataplar açısından ikisi arasında benzerlik kurma, kıyaslama imkanı vermektedir. (Hud, 11/102) |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması değil maalesef Kıyameti sugra'dan sonra gelen kıyametin adını soruyorum: 1-Bireylerin kıyamet:Kıyameti Suğra 2-Toplumların kıyameti:??? 3-Bütün herkesin kıyameti(bildiğimiz kıyamet):Kıyameti kubra |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Kıyameti Vusta abi.... |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Kurani kerim de kişiyi küfre düşüren ve dinden çıkmasına sebep olan sözlere denir ? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması ELFÂZ-I KÜFÜR "Allah ile, O'nun ayetleriyle, O'nun Rasulü ile alay mı ediyorsunuz? Boş yere özür dilemeye kalkışmayın. Siz imandan sonra küfre düştünüz." (Tevbe, 65) |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması 1.Güzele bakmak sevaptir derse (Kadina bakmayi kastediyorsa ki bu toplumda çok yaygindir) kafir olur 2.Müzik ruhun gidasidir diyen kafir olur. 3.Allah söyle emretmis olsaydi yapmazdim diyen kafir olur. 4.Bir kimse ölen bir kisi için “Allah’a lazimms” dese kafir olur. 5.Allah’in emirlerinden biri ile alay eden kimse kafir olur. 6.Bir kimse, karisina “Sen bana Allah’dan daha sevgilisin” derse kafir olur. 7.Allah göktedir deyip, Allah’a mekan (yer) kasdederse kafir olur. Allah heryerdedir. 8.Burasi Allah’in unuttugu yer dese kafir olur. 9.Bir kimse diger bir kimseye; “yalan söyleme” deyince, o; “yalansiz is mi var” dese kafir olur. 10.Bu zamanda faizsiz is yapilmaz diyen kafir olur. 11.seriata küfreden, kahrolsun seriat deyen kafir olur. 12.Bir kimseye “Bir kadina karsi, gücün yetmedi” denilince o; “Allah’in bile ona gücü yetmedi benim gücüm nasil yetsin” dese kafir olur. Bunlarmı c*c*c*c* |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması "Kalbi imanla dolu olduğu halde, küfre zorlanan müstesna olmak üzere, kim iman ettikten sonra, küfre sine açarsa Allah'tan onlara bir azap vardır." (Nahl, 106) Evet doğru cevap buyrun sıra sizde Elif Kardeş......... |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Kur’an’ı Kerim’de din kelimesi hangi manada kullanılmıştır? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Ceza mükafat hüküm hesap anlamlarında .... |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması evet dogru cevaplar |
SAAT: 06:21 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.