![]() |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Şuayb (a.s) büyük bir hatipti. İnsanları güzel söz ve nasihatlarla aydınlatmaya çalıştı. Dolayısıyla ona peygamberler hatibi denilmiştir (ez-Zemahserî, el-Kesşâf, Kahire 1977, II, 118). |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Doğru cevap |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Kurani kerimde Sırlarınızı Müslüman Olmayanlarla Paylaşmayın hangi ayette geçer ? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Ey İnananlar! Sizden olmayanı sırdaş edinmeyin, onlar sizi şaşırtmaktan geri durmazlar, sıkıntıya düşmenizi isterler. Onların öfkesi ağızlarından taşmaktadır, kalblerinin gizlediği ise daha büyüktür. Eğer aklediyorsanız, şüphesiz size ayetleri açıkladık.3/Ali İmran-118 |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Evet abi |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Hakikat kelimesi Kuranda kaç yerde geçer ? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması "Hakikat"olarak Kur'an'da geçmez.Ama "hakikun" olarak 7/Araf-105 de geçiyor |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Kuranı Kerimde "sad" durağı var bu durağın hükmü nedir ? geçilmesimi durulmasımı gerek ?? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması orda park etme yeter :) |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Kur'an okurken bazı yerlerde duraklama işaretleri vardır ki bunlara "secavent" denir. Duraklama işaretleri ve hükümleri şunlardır: Secavent Alametleri Kur’an-ı kerimde kelimelerin üstünde bulunan secavent denilen işaretler vardır. [Mim] م : Vakf-ı Lazım: Muhakkak durmalıdır. Geçildiğinde mananın bozulacağına işarettir. Kur'an'da 84 yerde geçmektedir. [Tı] ط : Vakf-ı Mutlak:Sözün tamam olduğu yerlerde bulunur. Vakıf evla vasıl caizdir. Durmak tercih edilir geçmek de mümkündür. [Cim] ج : Vakf-ı caiz: Geçmek de, durmak da caizdir. Vakıf evla vasıl caizdir.Lakin durmak gecmekten evladir. [Ze] ز : Vakf-ı Mücevvez: Vasl evla vakıf caizdir. Gecmek durmaktan evladir. Durulduğunda geriden alınmasına gerek yoktur. [Kaf] ق : Cevaz vardir. Ekseri Ulema gecmistir,durmak da caizdir. [Lâ] لا :Vakf-ı La: Durulmaz! Manasi Latekif. Lâ bulunan yerde durulursa, önceki kelime ile birlikte tekrar okunur. Ayet-i kerime sonunda durunca, tekrar edilmez. [Gıf] قف : Durmak vaciptir, manasi “sen dur” demektir.. [Sad] ص : Vakf-ı Murahhas: Zaruret dolayısıyla durulabilecek yerde bulunur. vAsl evla, vakıf caizdir. Durulursa geriden alınmaz. [Ayn] ع : Ruku alametidir. Bir konu veya kıssanın bittiğini yenisinin başladığını gösterir. Hatimle namaz kıldıranlar için konu bütünlüğü açısından bir işarettir.. Ayrıca aşr-ı şerifler için de bir ayn dan diğer ayn harfine kadarki kısımlar okunmaktadır. [3 nokta]: Vakf-ı Muanaka yada Vakf-ı Murakabe: Bu üç noktanın birisinde durulur. Eğer üzerinde üç nokta olan birinci kelimede durulursa üç nokta olan ikinci kelimede durulmaz. Eğer üzerinde üç nokta bulunan birinci kelimede durulmazsa ikinci üç nokta bulunan kelimede durulur. Her ikisinde de durmamak veya her ikisinde de geçmek caiz değildir. |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Evet abi Hakikat olarak geçmez doğru cevap... |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Alıntı:
Allah c.c. razı ve hoşnut olsun bu bölüm çok faydalı sizler kadar ilimde zengin olmadığımdan sadece okuyucuyum sorular cevaplardan cevaplar sorulardan değerli....c* |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Peygamberimizin saçlarını ağartmasına neden olan sureler hangileridir? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Emrolunduğun gibi dosdoğru ol'(hud suresi112) Nebe Kıyamet Tekvir sureleri genelde kıyamet tasviri... |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Doğru cevap Hud suresi -vakıa-mürselat-nebe-şems-tekvir vs. |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Galibiyet Muzaffer olmak anlamındaki ''Zafer'' kelimesinin geçtiği ayeti kerime ? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması O sizi onlara karşı muzaffer kıldıktan sonra, Mekke'nin içinde onların ellerini sizden, sizin ellerinizi de onlardan çekendir. Allah, yaptıklarınızı görendir48/Fetih-24 |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Evet abi doğru cevap |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Kur'an'a göre insanların bin yılı Allah katında kaç güne tekabül eder? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması 32-SECDE 5- O, gökten yere, (yukarıdan aşağıya) işleri düzenler, sonra da o işler, sizin saydıklarınızdan bin yıl kadar olan bir günde O'na yükselir. Ayeti kerimeye göre Allah katında 1 güne denk gelir: |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Ehli kitabı İslama davet ve davet metodu Kurana göre nasıl olmalıdır? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Nisa 47 Maide 15-16-19-65-66-68-77 Ankebut 46 Hadid 28-29 Beyyine 1-5 Vermiş olduğum Ayetlere göre Davet edilir : |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Fecr abi cevabı kontrol edermisiniz |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Benim sorduğum soruya verdiğin cevap doğru. Bir ayet daha var: Senden, başlarına acele azap getirmeni istiyorlar. Allah sözünden asla caymayacaktır. Rabbinin katında bir gün, saydıklarınızdan bin yıl gibidir.22/Hacc-47 |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması “Hep birlikte Allah’ın ipine (İslâm’a, Kur’an’a) sımsıkı yapışın; parçalanmayın...” (3/Âl-i İmrân, Bu ayeti kerimede geçen Kavram |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması HABLULLAH mı? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Bununla beraber birliktelik bazında kullanılan Kavram da geçer |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması CEMAAT mi? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Abi Vahdet benim dediğim .... |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Meşarı Haram Kuranda ayette geçer ? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Rabbiniz'den refah istemenizde bir engel yoktur. Arafat'tan indiğinizde, Allah'ı Meşari Haram'da anın; O'nu, size gösterdiği şekilde zikredin. Nitekim siz önceleri hiç şüphesiz sapıklardandınız.2/Bakara-198 |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Evet abi |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Boğun eğen,mütevazi anlamına gelir.Zeccâc şöyle der: Üzerinde zillet ve sükûnet alâmeti görülen kimse demektir.Bu kavram nedir? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Huşu |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Aynı kökten ama soruda ismi faili soruluyor |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Haşi o zaman |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Doğru cevap |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması "Sizi dirilttik" demektir. Taberi şöyle der: aslın da birşeyi yerinden oynatmak ve kaldırmak" demektir. bu kavram nedir ? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması BA'S mı? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Evet abi |
SAAT: 13:08 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.