![]() |
doğru cevap |
Alıntı:
Yoksa İbrahim, İsmail, İshak, Yakub ve torunlarının Yahudi veya Hıristiyan olduklarını mı söylüyorsunuz? Peki, siz mi yoksa Allah mı daha iyi bilir? de. Allah tarafından kendisine bildirilen bir gerçeği gizleyenden daha zalim kim vardır? Allah yaptıklarınızdan gafil değildir.(2/Bakara-140) «Allah'a, bize indirilene, İbrahim'e, İsmail'e, İshak'a, Yakub'a ve torunlarına indirilene, Rableri tarafından Musa, İsa ve peygamberlere verilene inandık, onları birbirinden ayırt etmeyiz, biz O'na teslim olanlarız» de.(3/Ali İmran-84) Nuh'a, ondan sonra gelen peygamberlere vahyettiğimiz, İbrahim'e, İsmail'e, İshak'a, Yakub'a, torunlarına, İsa'ya, Eyyub'a, Yunus'a, Harun'a ve Süleyman'a vahyettiğimiz gibi şüphesiz sana da vahyettik. Davud'a da Zebur verdik.(4/Nisa-163) Allah size kendinizden eşler var eder. Eşlerinizden de oğullar ve torunlar var eder. Size temiz şeylerden rızık verir. Öyleyken batıla inanıyorlar ve Allah'ın nimetini inkar mı ediyorlar?.(16/Nahl-72) |
Evet abim buyrun... |
Kur'an'da "tuzak" kelimesi hangi kelimeler ile ifade edilir? |
ayrıca "Hud'a" ifadesi de kullanılır. Buyrun sıra sizde |
FACİR Çünkü Sen, onları bırakırsan, kullarını yoldan çıkarıyorlar ve nankör facirden başkasını doğurmuyorlar.(71/Nuh-27) İşte bunlar; kafirler ve facirlerdir.(80/Abese-42) Yoksa Biz; iman etmiş ve salih amel işlemiş olanları, yeryüzünde bozgunculuk edenler gibi mi kılarız? Yoksa Biz; muttakileri, facirler gibi mi tutarız?.(38/Sad-28) Ve hiç şüphesiz facir (kötü) olanlar da, elbette çılgınca yanan ateşin içindedirler.(82/İnfitar-14) Hayır, hayır, facirlerin yazısı Siccin'dedir.(83/Mütaffifin-7) Sonra ona fücurunu (sınır tanımaz günah ve kötülüğünü) ve ondan sakınmayı ilham edene (andolsun) .(91/Şems-8) |
Düğünde misafirlere verilen yemeğe ne ad verilir? |
Alıntı:
|
Kur'an'da devlet hangi ayette geçer? |
Halbuki meşhur bir ayet.Biraz önce M.İslamoğlu El Esmaul Husna programında mülkiyet-servetten bahsederken anlatıyordu.Kur'anda devlet kelimesinin geçtiği tek ayet diyordu?:) Ordan esinlenerek sormuştum Durmak yok araştırmaya devam:) |
Allah'ın, fethedilen memleketler halkının mallarından Peygamberine verdikleri; Allah, Peygamber, yakınlar, yetimler, yoksullar ve yolda kalmışlar içindir; ta ki içinizdeki zenginler arasında elden ele dolaşan bir devlet olmasın. Peygamber size ne verirse onu alın, sizi neden menederse ondan geri durun; Allah'tan sakının, doğrusu Allah'ın cezalandırması çetindir.(59/Haşr-7) Doğru cevap |
Bir de onlar için demir kamçılar vardır!.(22/Hacc-21) Onun için de Rabbin üzerlerine bir azap kamçısı yağdırdı.89/Fecr-13 |
Kalpleri İslama ısındırılanlar hangi kavramla ifade edilir? |
Kur'an'da tüm boyutlarıyla insana emanet teklifinin varlığına delil olarak getirilen en önemli ayet hangisidir ? |
Doğrusu Biz, sorumluluğu (emaneti) göklere, yere, dağlara sunmuşuzdur da onlar bunu yüklenmekten çekinmişler ve ondan korkup titremişlerdir; onu insan yüklendi. Doğrusu o çok zalim ve çok cahildir. (kabulüne rağmen emanete hıyanet etmektedir).(33/aHZAP-72) |
Evet abim buyrun... |
İkiden daha çok varlığa/kişiye/eşyaya delalet eden isime ne da verilir? |
.... Mecaz ? |
değil maalesef |
...........ism ? |
Teşbih de isim de değil Halbuki çok kolay diye sormuştum:) |
Cevabı duyunca "Aaaa ne kadar kolaymıştı,niye aklıma gelmedi "dersiniz. İpucu: Arapça'da tekil isimlere "müfred" denir,"ikil" isimlere "müsenna" denir.ikiden daha çok olanlara ne ad verilir?:) |
doğru cevap |
Bazı ayetlerde mesajın muhatap tarafından tam olarak kavranıp kavranmadığına ilişkin kuşkuyu bertaraf etmek maksadıyla “Ekstra uyarı” denebilecek türden tekrarlar yapılmıştır bu uyarıya ne isim verilir ? |
TE'KİD mi? |
Hayır abi Mümin 38 39 ayetlerde geçen bir uyarı biçimi zemahşeri özellikle o tekrarları isimlendirmiştir ? |
TEMBİH-UYARI mı? |
Ziyadetu't tenbih “İman eden o kişi: “Ey Kavmim! Siz bana uyun; zira sizi doğru yola ulaştıracağım. Ey Kavmim! Şüphesiz bu dünya hayatı geçici bir eğlencedir. Ahiret ise, sürekli ikamet yurdudur” dedi” mealindeki Mü'min: 40/38-39- ayetlerde iki kez zikredilen; “Ey Kavmim!” ifadesi bu türden bir tekrardır. Zemahşeri “Ey kavmim!” nidasıyla başlayan 42. ayetin tefsirinde “Mümin kişi kavmine yönelik çağrısını niçin yineledi? Onun üçüncü nidasının evveline 41. ayetin başındaki veya kavmi ifadesi vav harfi gelmesine karşın niçin ikinci çağrısının 39. ayetin evvelindeki ya kavmi ifadesi başında bu harfe yer verilmedi?” sorusunu, “Nidanın tekrar edilmesinde fazladan bir dikkat çekmeye ve gaflet uykusundan uyandırmaya yönelik bir ikaz vardır.” şeklinde cevaplamıştır. Buyrun Abi |
Kur'an'da mutlak-mukayyed ilişkisine örnek veriniz? |
Ve böyle (diyerek) dişi deveyi yatırıp hunharca kestiler, Rablerinin buyruğuna burun kıvırıp sırt çevirdiler. Ve (bununla da kalmayıp): "Ey Salih," dediler, "eğer gerçekten Allahın elçilerinden biriysen, haydi getir şu bizi korkutup durduğun azabı!" (A'raf-77) ''deveyi yatırıp hunharca kestiler'' denilmiştir. Oysa Salih'in devesini boğazlayan kişi tek bir kişidir Ancak, diğer insanlar buna rıza gösterdikleri için, özne mutlak olarak zikredilmiştir. De ki: "Ey Kitap Ehli, bizimle sizin aranızda müşterek (olan) bir kelimeye (tevhide) gelin. Allah'tan başkasına kulluk etmeyelim, O'na hiç bir şeyi ortak koşmayalım ve Allah'ı bırakıp bir kısmımız (diğer) bir kısmımızı Rabler edinmeyelim." Eğer yine yüz çevirirlerse, deyin ki: "Şahid olun, biz gerçekten müslümanlarız." (A'li İmran-64) ''kelime'' sözcüğü mutlak manada kullanılmıştır.Oysa bu sözcükle tevhid yada şehadet kelimesi kastedilmiştir... |
doğru cevap |
O şeytan sizi yardakçıları ile korkutur, o halde eğer gerçekten mümin iseniz onlardan değil, benden korkunuz. (A'li İmran -175) Rivayetlere göre ''O şeytan'' ifadesi kime yönelik bir hitaptır ? |
Rivayetler de Müşriklerin propagandası yapan "Abdul Kays Kabilesi" veya "Naim" adlı şahış ya da "Ebu Süfyan" olduğu söylenir |
Doğru Cevap ''Süfyan'' Buyrun abi |
Halife Osman zamanında çeşitli-bölgelere gönderilecek Mushafları çoğaltmak için kurulan dört kişilik heyet, Kur'an'ın kelime ve harflerinin yazılışı hususunda Halife Osman'ın da rıza gösterdiği özel bir metod takip etti. Alimler bu metoda Terim olarak ne isim vermişlerdir ? |
'' Resmul Usman ''da denilir ikiside kullanılır Buyrun... |
Fakat şiddetli azabımızı gördükleri zaman inanmaları, kendilerine bir fayda sağlamadı. Allah'ın kulları hakkında eskiden beri yürürlükte olan yasası budur. İşte o zaman kafirler ziyana uğramışlardır. (Mümin/85) سُنَّتَ اللّٰهِ |
(Bu,) Allah'ın öteden beri sürüp giden sünnetidir. Sen Allah'ın sünnetinde kesinlikle bir değişiklik bulamazsın.(48/Fetih-23) |
daha demin yazmıştım ayetleri durun alıntyıyayım |
İsra 77:Bu, senden önce gönderdiğimiz bütün peygamberlerimiz hakkındaki sünnetimizdir. Bizim sünnetimizde herhangi bir değişme göremezsin. Ahzab 62: Allah'ın bundan önce geçenler hakkındaki kanunu budur. Ve sen Allah'ın kanununu değiştirmeye asla çare bulamazsın. Fatır 43: Yeryüzünde bir kibirlenme ve bir suikast düzenidir. Halbuki fena düzen ancak sahibinin başına geçer. O halde öncekilerin kanunundan başka ne gözetiyorlar? Sen Allah'ın sünnetinde asla bir değişme bulamazsın. Sen Allah'ın sünnetinde asla bir başkalaşma da bulamazsın. Fetih 23: Allah'ın öteden beri gelen kanunu budur. Allah'ın kanununda asla bir değişiklik bulamazs |
SAAT: 06:15 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.