Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Soru Cevap Arşivi (https://www.forum.medineweb.net/650-soru-cevap-arsivi)
-   -   Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... (https://www.forum.medineweb.net/soru-cevap-arsivi/21414-bir-sorum-var-hocalarimizdan-cvp-bekliyorum.html)

mehmet akif2 23 Nisan 2018 23:20

muhsin hocam geçen hafta öğrencilerimle konuşunca emin olamadım size sorayım dedim

down sendromlu çocuklar otistik çocuklar ibadet yapmakla yükümlü mü

ikisi de eğitilebiliyor ama sonuçda beyinden kaynaklı sorun var

hocam bu çocuklar ve böyle hastalığı olan yetişkin kişiler ibadet yapmakla mükellef midirler

mehmet akif2 24 Nisan 2018 18:15

“Altına karşılık altın, gümüşe karşılık gümüş, buğdaya karşılık buğday, arpaya karşılık arpa, hurmaya karşılık hurma, tuza karşılık tuz cinsi cinsine birbirine eşit ve peşin olarak satılır. Malların sınıfları değişirse peşin olmak şartıyla istediğiniz gibi satın.” (Müslim, Müsakat, 81; Tirmizî, Büyû, 23)
Muhsin hocam bu hadisi açıklar misiniz

Bu hadise gore bu seyler veresiye satılamaz diyor

Benim bildiğim riben nesie olmadikca veresiye mal alınır

Bu doğrultuda aydınlatır mısın

Medine-web 24 Nisan 2018 23:04

Alıntı:

mehmet akif2 Üyemizden Alıntı (Mesaj 419227)
muhsin hocam geçen hafta öğrencilerimle konuşunca emin olamadım size sorayım dedim

down sendromlu çocuklar otistik çocuklar ibadet yapmakla yükümlü mü

ikisi de eğitilebiliyor ama sonuçda beyinden kaynaklı sorun var

hocam bu çocuklar ve böyle hastalığı olan yetişkin kişiler ibadet yapmakla mükellef midirler

"Allah hiç kimseye taşıyacağından fazlasını yüklemez" ayeti soruya yeterli cevap olur. Hastanın durumuna ilerleyişine akıl ve zeka seviyesine bakmak lazım.
İslam'dan sorumlu olmak için "akil ve baliğ" şartı mevcuttur. Bu iki hususta sıkıntı varsa sorumlu değildir. Zeka akıl seviyesinin boyutuna göre muaftır kısmen muaftır veya muaf değildir kanısına varılabilir...

Medine-web 24 Nisan 2018 23:24

Alıntı:

mehmet akif2 Üyemizden Alıntı (Mesaj 419235)
“Altına karşılık altın, gümüşe karşılık gümüş, buğdaya karşılık buğday, arpaya karşılık arpa, hurmaya karşılık hurma, tuza karşılık tuz cinsi cinsine birbirine eşit ve peşin olarak satılır. Malların sınıfları değişirse peşin olmak şartıyla istediğiniz gibi satın.” (Müslim, Müsakat, 81; Tirmizî, Büyû, 23)
Muhsin hocam bu hadisi açıklar misiniz

Bu hadise gore bu seyler veresiye satılamaz diyor

Benim bildiğim riben nesie olmadikca veresiye mal alınır

Bu doğrultuda aydınlatır mısın

bu hadisi şerifin temel mantığı islamda kesinlikle yasaklanmış faiz ile mücadeledir.borç faizi ile alış veriş faizi farketmez hepsi yasaklanmıştır.
konunun anlaşılması için bir örnek verelim;
10 lira borç verdiniz alacağınız 10 liradır.11 lira olsa faizdir haramadır yasaktır.
bir teneke buğday borç verdiniz .alacağınız 1 teneke buğdaydır 2 kilo fazlası faizdir.
bir cumhuriyet altını borç verdiniz alacağınız 1 cumhuriyet altınıdır.

ticaret ise farklı bir durumdur. Elinizde bir arabanız var değeri 10 liradır bunu vadeli sattığınızda ticaret malı olduğundan 15 liraya daha az daha fazla anlaşıp satabilirsiniz. Bu ticarettir ve helaldır.bir salça alırsınız 1 liraya satarsınız 1,2 liraya bu ticarettir.ama bir salçayı verip karşılığında vadesi geldiğinde 2 salçaya satamazsınız bu faizdir.
dikkat edilmesi gereken para paraya fazlalık ekleyerek satılamaz.ne satarsanız misli kadar alıcısı olursunuz. Vade farkı gecikme farkı vs hepsi faiz kavramına girmektedir.

mehmet akif2 26 Mayıs 2018 23:05

hocam üniversite sınavına hazırlanan öğrencim diğer arkadaşlarının oruç tutmadığını söyledi sonra kaza yaparız diyorlarmış

böyle bahanelerin arkasında savunarak oruç bırakılamaz dedim

ama şu konu kafama takıldı bu bahane ile oruç tutmayanlar 61 mi tutması lazım günü gününe kaza mı tutması lazım

Medine-web 26 Mayıs 2018 23:31

önemli bir sağlık proplemi olmayan,yolcu olmayan,hamile emzikli olmayanlar,yaşlılığa bağlı güçsüz olmayanlar kasten/bilerek oruç bozma bölümüne girmektedir.
kasten oruç bozulursa;
1-bu nafile veya kaza orucu ise sadece kaza gerekir.
2-ramazan orucu ise kaza ve kefaret gerektirir.

kaza: günü gününe tutulan oruçtur.
kefaret :60+1 peşpeşe tutmayı gerektirir.köle azat etmeyı gerektirir.60 fakiri veya 1 fakiri 60 gün doyurmak gerektirir.

sorunuz bilerek oruç bozma bölümüne girdiğinden,en güçlü fetva olarak önemli ciddi bir sağlık sorunu olmayanlar için kaza+kefaret gerektiren bir durum.

Nebevi Sevda 26 Mayıs 2018 23:39

Burada soruyu bu şekilde algilamadim. Gece niyet etmemiş ve tutmamış değil mi?

mehmet akif2 26 Mayıs 2018 23:46

Alıntı:

Ebu Ömer Üyemizden Alıntı (Mesaj 419997)
Burada soruyu bu şekilde algilamadim. Gece niyet etmemiş ve tutmamış değil mi?

evet oruç tutmaya niyet yok

üniversite sınavına giriyorum zorlanıyorum daha sonra tutacağım diye bahane var

Nebevi Sevda 26 Mayıs 2018 23:52

Kaza gerekir kardesim. Bu durumda kefaret gerekmez. Işlediği günah ayrıdır. Sahabeler oruç ayeti indiği zaman mücadele ortamında tuttular bizlerse basit sebeplerden tuymuyoruz.

Filistin 27 Mayıs 2018 03:23

Orucu bozup kaza ve kefareti gerektiren hususlar şunlardır :

1- Kasden orucu bozmak.
2- Kendi iradesi ile bozmak, zorlama neticesinde bozmuş olmamak. Mesela, kendisiyle cim'a edilen kadın, bu fiile razı olmuşsa hem kaza hem kefaret gerekir. Ancak cim'a zorla yapılmışsa kadına sadece gününe gün kaza gerekir. Çünkü orucu bozması hususunda zorlanmıştır, kendi iradesiyle bozmamıştır.
3- Orucu bozarken, tabiî gıdalardan veya gıda yerine geçebilecek yiyecek ve içeceklerden faydalanmış olmak. Mesela: Çakıl taşını veya demir parçasını yutan kimsenin orucu bozulur. Ancak kefaret gerekmez.
4- Ağıza giren yağmur suyunu kasden yutmak
5- Sirke, deve sütü, bakla, kavun, karpuz ,üzüm ve şeker kamışı sularını içmek
6- Şifa olacağı gerekçesi ile harhangi bir ilacı kullanmak
7- Yağa ve pekmeze katılmış darı ununu yemek
8- Asma yaprağı veya taze ağaç yaprağını yemek
9- Yenilen cinsten otları, ilaç veya gıda niyetiyle kullanmak
(Feteva-ı Hindiyye, cilt 1; Emanet ve Ehliyet; İslam ilmihali, Yusuf Kerimoğlu)

Bilerek ve isteyerek kaçınılması gereken üç şey (yeme, içme, cinsel birleşme) dışında bir sebeple orucun bozulması durumunda kefâret gerekmeyip sadece kazâ gerekir.Bilerek ve isteyerek kaçınılması gereken üç şey (yeme, içme, cinsel birleşme) ile orucun bozulması durumunda kaza ve kefaret gerekir.
KAYNAK: Diyanet İşleri Başkanlığı, İlmihal-1, İman ve İbadetler, 2013, Ankara

Abdülmelik Hocanın cevabı doğrudur. Ramazan orucu farzdır. Niyet de farzdır. Niyet etmedi diye farziyet düşmez. Kaza ve kefaret gerekir.
ancak ebu Ömer'in dediği gibi ramazan orucuna niyetli değilse orasını bilmiyorum.

Nebevi Sevda 27 Mayıs 2018 11:07

Filistin kardeşim yukarida yazdiklarindan hangisi o güne niyet etmemissen oruc kefarete girer yazıyor.
Ramazan orucuda olsa her gun kendi gununde hesaba çekilir. Ramazan da insan niyeti yarın oruc tutmayacagim derse bu gunahkardir ama kaza gerekir. Çünkü zaruri durum hastalik ve yolculuktur. Kefaret şartlari yukarıda yazdiklarin icin kasıtlı gün icindeki uygulamadir

Medine-web 27 Mayıs 2018 22:33

soru şu şekilde olursa kefaret gerektirmez.
"Ramazandayız yarın oruç tutmayacağım" der ve oruç tutmazsa mazeretsiz oruç tutmamak günah olmakla birlikte kaza gerekir.
soru şu şekilde olursa kaza ve kefaret gerekir.
"niyet ettim yarın ramazan orucu tutacağım ve oruçlu iken bozdum."

kefaret gerekmesi için ramazan orucu olması lazım, oruçlu iken gereken önemli mazereti olmadan bozmuş olmak lazım. Ramazan orucu dışında ister kaza orucu ister nafile orucu olsun bozması halinde sadece kaza gerekir.

şafii mezhebinde göre cinsel ilişkide kadının rızası yoksa kefareti erkek öder kadın sadece kaza eder. Rıza varsa her ikisi de kaza +kefaret öder.

Hâdimul İslam 30 Mayıs 2018 16:06

Soru-1: Öğrencilerin yapıp getirdiği yemeği yemekte bir sakınca var mıdır? Üniversite öğrencisi bunlar kazançları yok, ama adetimizdir tabak boş gönderilmez diyorlar..Yenildiği takdirde hakka girmiş olunur mu?

Israrla belirtilmesine rağmen getirmekten vazgeçmeyen bu öğrencilere karşı nasıl bir dil kullanılmalı?


Soru-2: Ezberlerimiz arasına yeni kattığımız bir sureyi namazda okurken çok sıkıntı yaşıyoruz. Normalde hatasız ve net okurken ilahi huzura varınca, sureyi okurken duraksamalar, geri dönüp önceki aytten tekrar alma, veya ayet atlama (atladığının farkına varıyor ama aklına gelmediği için mecbur devam ediyor) gibi sıkıntılar...

Böylesi bir durumda yeni ezberlediğiniz bir sureyle namaz kılmanın sakıncası var mıdır? Namazın sıhhatini etkiler ve gölge düşürür mü?

Nebevi Sevda 30 Mayıs 2018 19:55

Site üstadlarimiz haklarini helal etsinler kendi dunyamca bu güzel sorulara cevap vermek isterim.
1) Hassas düşünceniz her daim devam etsin. Hakkaniyet konusunda herdaim titiz yaşam lutfetsin mevlam.
Gençlerin ikramini kabul ediniz ve onlara dua ediniz ki onlara gelen burs ve kazanç bereket kazansın.
Diğer açıdan bu güzel adeti üniversiteli genclerimizin ve nesillerimizin devam etmesi açısından oldukca güzel bir uygulama...
Size gelince ne kadar iyi niyetle olursa olsun onlara cok kaliteli ikramlarda bulunmayin ayni seviyede verin ki öğrenci psikolojisi ezilebilir ve sonrasinda size ikram göndermekte zorlanabilirler.

Nebevi Sevda 30 Mayıs 2018 20:00

2.) Ayetin anlamı bozacak bir karışıklık namazi bozar. Ayet atlama karıştırıp tekrar dönmek sehiv secdesi gerektirecek hale düşürebilir. O süreyi namazdan önce defalarca okunup tam akılda degilse en kısa 3 ayet. Yada unuz bir ayetini ezberden okunabilir.
Allah namazlarimizi kabul buyursun

muallime 01Haziran 2018 01:10

Alıntı:

mehmet akif2 Üyemizden Alıntı (Mesaj 419995)
hocam üniversite sınavına hazırlanan öğrencim diğer arkadaşlarının oruç tutmadığını söyledi sonra kaza yaparız diyorlarmış

böyle bahanelerin arkasında savunarak oruç bırakılamaz dedim

ama şu konu kafama takıldı bu bahane ile oruç tutmayanlar 61 mi tutması lazım günü gününe kaza mı tutması lazım

Bu durumda kaza tutmak gerekir ,lakin farz orucu tutmama günahları da boyunlarindan düşmez ,bol istiğfar gerekir ,sinava girmek ,farzi terketmeye bahane olamaz .

Kefaret oruç tutmamanin değil oruç bozmanin cezasıdır.

Ayrıca kefaret orucu (61 gün ) hemen bir insana vacip olmaz .Şöyle ki Ramazan orucuna başlanmış olması gerekir .Bozarken çok keyfi bozması gerekir .
Hastalık ,yaşlılık ,yolculuk gibi mazretler olmadan Ramazan orucuna başladıktan sonra keyfi olarak yenip içilmesi ve oruçluyken cinsel ilişki de kefaret gerektirir.

Mesela oturup bir bardak soğuk su içerek Ramazan orucunu bozana kefaret gerekirken ,yenilmesi adet olmayan ,kagit ,pamuk ,toprak ,ot ,kabukla birlikte yumurta tek cekirdek ,kabukla birlikte fındık ,bir avuç dolusu tuzu ağzına atarak , vs.Ramazan orucunu bozana sadece kaza gerekir.

Şafi mezhebinde yiyip içerek kasten oruç bozana sadece kaza gerekir.Kefaret sadece oruçlu iken cinsel ilişkiye girene vacip olur.

mehmet akif2 07Haziran 2018 18:49

muhsin hocam benim bayan arkadaşım öğretmen kendisi benim bulunduğum yerde ikamet ediyor babası gil başka şehirde

babası bu seneki fitreyi senin adına da ben veririm demiş aynı evde yaşamıyoruz bir de benim kendi kazancım var babamın benim adıma kendi parasıyla verdiği fitre bana geçerli olur mu

bir de tam tersi olsaydı ben babam annem kardeşlerimin adına burda versem olur mu diyor

cevap bekliyor benden

yardım edebilir misin hocam

inşallah anlaşılır soruyu sormuşumdurc*

Filistin 07Haziran 2018 21:47

Alıntı:

mehmet akif2 Üyemizden Alıntı (Mesaj 420341)
muhsin hocam benim bayan arkadaşım öğretmen kendisi benim bulunduğum yerde ikamet ediyor babası gil başka şehirde

babası bu seneki fitreyi senin adına da ben veririm demiş aynı evde yaşamıyoruz bir de benim kendi kazancım var babamın benim adıma kendi parasıyla verdiği fitre bana geçerli olur mu

bir de tam tersi olsaydı ben babam annem kardeşlerimin adına burda versem olur mu diyor

cevap bekliyor benden

yardım edebilir misin hocam

inşallah anlaşılır soruyu sormuşumdurc*

soru başkasına sorulmuş cevap verme gereği duydum özür ile.
evet birbirlerinden haberli olmak izin almak vekalet almak şartı ile anne baba evlatlarının fıtrasını verebilir. Tam tersi de mümkündür. Beraber yaşamaları şart değildir. Haber vermeden vekalet almadan başkası adına fıtra zekat vermek alimlerin ittifakı ile caiz değildir.

mehmet akif2 14Haziran 2018 01:10

Es-seb'ut-tival - Kurandaki 7 uzun süre Mumsema Es seb uttıval * 7 uzun sure *

1- bakara medine 286 ayet

2- ali imran medine 200 ayet

3- nisa medine 176 ayet

4- maide medine 120 ayet

5- enam mekki 165 ayet

6- araf mekki 206 ayet

7- enfal+tevbe medine 75 +129 = ayet

8- şuara mekki 227 ayet 26. Sure.

9- saffat mekki 182 ayet 37. Sure.

benim öğrendiğime göre de 2. en uzun sure ali imran ama ayet sayısını bakınca a'raf ve şuara sureleri, ali imran suresinden ayet sayısı fazla

bu sıralanış neden böyle hocalarım c*

FECR 14Haziran 2018 08:24

Alıntı:

mehmet akif2 Üyemizden Alıntı (Mesaj 420538)
Es-seb'ut-tival - Kurandaki 7 uzun süre Mumsema Es seb uttıval * 7 uzun sure *

1- bakara medine 286 ayet

2- ali imran medine 200 ayet

3- nisa medine 176 ayet

4- maide medine 120 ayet

5- enam mekki 165 ayet

6- araf mekki 206 ayet

7- enfal+tevbe medine 75 +129 = ayet

8- şuara mekki 227 ayet 26. Sure.

9- saffat mekki 182 ayet 37. Sure.

benim öğrendiğime göre de 2. en uzun sure ali imran ama ayet sayısını bakınca a'raf ve şuara sureleri, ali imran suresinden ayet sayısı fazla

bu sıralanış neden böyle hocalarım c*

7 uzun sure /seb'ut tıval demişsiniz ama 9 -10 tane sure yazmışsınız:)

Yukarıda yazılan sure isimlerinde fazlalık ve yanlışlık vardır.7 uzun sure derken ayet sayısı olarak değil , uzunluk yani ayetlerin çok yer kaplaması yani sayfa uzunluğu olaraktır.
7 uzun sure isimleri şunlar:
Bakara
Ali İmran
Nisa
Maide
En'am
A'raf
Enfal



mehmet akif2 19 Eylül 2018 10:21

merhaba hocalarım

ramazandan sonra şevval ayında 6 gün oruç tutmanın sevabı çok büyük diye genelde çoğu kişi tutuyor

demin yazı okudum kafam karıştı

size sorum hanefi mezhebine göre şevval ayında allah rızası için tutulan 6 gün orucunun hükmü veya geçerliliği var mı

Nebevi Sevda 19 Eylül 2018 20:06

Birbirinden güzel sorularınız icin teşekkür ederiz. Musadenizle genele sorulduğu için cevap vermek isteriz.

Ebu hanîfe ve imam Ebu yusuf bu orucun mekruh olduğu kanaatindedirler. İmam malik de böyle düşünür ve fıkıh ve hadis ehlinden bu orucu tutan hiç kimseyi görmediğini söylermiş. Ama kendisinin kimseye sezdirmeden bu orucu tuttuğu da söylenir. Mutlaka tutulması gereken bir oruç olduğu zannedilmesin diye böyle yaparmış ama alimlerin çoğu bu hadisi şerifi böyle bağlayıcı olmayan bir konuda amel etmeye elverişli görmüşler ve bu orucu tutmanın müstehap olduğu kanaatine varmışlardır. Bu bilgilerden çıkan sonuç şudur: şevval’de tutulan altı gün orucunun¸ ramazan’ın hemen peşinden ve ramazana denk bir değerde tutulması bazı alimlere göre mekruhtur. Çünkü bu uygulamada bu orucun ramazan orucuna benzetilmesi anlamı vardır. Oysa ramazan orucu bununla kıyaslanamayacak kadar önemlidir. Ama meseleyi bilen insanların şevval ayında altı gün oruç tutmaları müstehaptır.

mehmet akif2 20 Eylül 2018 14:12

selamün aleyküm hocalarım

benim sorum: nafile oruç tutan bir kadın ayhali olunca orucuna devam edemez bu orucu ayhali bitince tutmak zorunda mı

Nebevi Sevda 20 Eylül 2018 19:25

İmam Buhârî, Ebu’z-Zinad’ın şöyle dediğini nakleder: “Sünnetler ve hakkın çeşitli şekilleri (şer’î hükümler), çoğu kez insan aklının kavrayamayacağı şekilde gelir. Müslümanların ona uymaktan başka çaresi yoktur. Meselâ hayızlı kadın orucu kaza eder de, namazı kaza etmez.” (Buhârî, Savm 41)

Muâze adında bir hanım Hz. Aişe radıyallahu anha’ya gelerek:

“Neden âdet gören bir kadın temizlendikten sonra âdet günlerinde kılamadığı namazları kaza etmiyor da tutamadığı oruçları kaza ediyor?’’ diye sordu

Hz. Aişe: “Sen Harûriye’den misin?” dedi.

Kadın: “Hayır, Harûriye’den değilim ama öğrenmek için soruyorum” dedi.

Bunun üzerine Hz. Aişe: “Vaktiyle bu iş bizim başımıza geldiğinde orucu kaza etmekle emrolunduk, namazın kazası ile emrolunmadık.” dedi. (İbni Mâce, Taharet 119)

Hadiste geçen “Bizim başımıza bu olay gelince orucu tutmamız emredilirdi, ama namazı kılmamız emredilmezdi.” mealindeki ifadenin anlamı şudur: Hz. Peygamber (a.s.m) kendisinin aybaşı halinde namaz kılmadığını bildiği halde, ona daha sonra namazını kaza etmesini emretmemiştir. Eğer namazın kazası olsaydı, mutlaka onu emrederdi.(Nevevî, a.g.e).

- Bu açıklamadan; İmam Nevevînin “kaza / kada” kelimesini bizim bildiğimiz anlamda kullandığını ve bu anlayışın bütün Müslümanlara ait olduğuna inandığını anlayabiliriz.

- İmam Nevevî, söz konusu hadisi açıklarken şu görüşlere yer vermiştir:

"Bütün Müslümanlar, aybaşı ve loğusa halinde olan bir kadına namaz ve orucun farz olmadığı hususunda ittifak etmişlerdir. Yine, bütün Müslümanlar, bu durumdaki kadınların temizlendikten sonra da namazlarını kaza etmekle yükümlü olmadıklarında ittifak etmişlerdir."

"Keza, bu durumdaki kadınların -temizlendikten sonra- oruçlarını kaza etmekle yükümlü oldukları hususunda da ittifak etmişlerdir."

"Namaz ile oruç arasındaki fark şundan kaynaklanıyor: Oruç yılda bir defa farz olmaktadır. Namaz ise her gün beş defa kılınması gereken bir farzdır. Namazın kazasından –özel hallerinde olan- kadınların muaf tutulması, Allah’ın onlara bir lütfudur, kolaylığı esas alan bir din olarak İslam’ın bir toleransıdır." (Nevevî, söz konusu hadisin şerhi).

Nebevi Sevda 20 Eylül 2018 19:27

Harûriye nedir? Kardeşlerim
Hz. Ali (ra)’ye karşı birleşen Hariciler, ilk toplandığı yer olan “Heravra”’ya nispeten Haruriyye adını almışlardır

mehmet akif2 20 Eylül 2018 21:15

kefaret olması için Cinsel ilişki ramazan gününde yapılmış olmalıdır.

Ramazan ayı dışında nafile, adak, kazâ veya kefaret orucu tutmakta olan bir kişi cinsel ilişkide bulunduğunda orucu her ne kadar bozulursa da kendisine kefaret ve tazir gerekmez


bu yazıyı buldum son cümlesi doğru mu

Nebevi Sevda 20 Eylül 2018 21:30

Kaza kefaret yada nafile oruçluyken cimada bulunmak orucu bozar ve kaza gerekir. Ramazandan kalma kaza orucu dahildir. Usulen nafile oruc harici digerlerinde cimada bulunulması caiz değildir.
Bir kadın nafile namz kilsa kocası cima icin davet etse kadından nafileyi birakmasini istese eşinin isteğini getirmeli.

FECR 21 Eylül 2018 13:49

Alıntı:

mehmet akif2 Üyemizden Alıntı (Mesaj 422315)
selamün aleyküm hocalarım

benim sorum: nafile oruç tutan bir kadın ayhali olunca orucuna devam edemez bu orucu ayhali bitince tutmak zorunda mı

Nafile orucunu ay hali bitince hemen orucunu kaza etmesi gerekmez, müsait zamanda kaza eder.

mehmet akif2 25 Eylül 2018 15:59

merhaba hocalarım

altın alımı veresiye ile caiz değildir ama bu veresiyeye faiz karışmasa olur mu

sorum şu: birisi oğlunu evlendirecek kuyumcuya gitti 10 binlik altın aldı 3 bin lirayı ödeyemedi 2 ay veya 3 ay sonra 3 bini öderim dedi

veya 10 binlik altını aldı güzün hasat zamanında 10 bin lirayı ödeyeceğim dedi

bunlar doğru mu yoksa caiz değil mi

muallime 04 Ekim 2018 21:02

Alıntı:

mehmet akif2 Üyemizden Alıntı (Mesaj 422407)
merhaba hocalarım

altın alımı veresiye ile caiz değildir ama bu veresiyeye faiz karışmasa olur mu

sorum şu: birisi oğlunu evlendirecek kuyumcuya gitti 10 binlik altın aldı 3 bin lirayı ödeyemedi 2 ay veya 3 ay sonra 3 bini öderim dedi

veya 10 binlik altını aldı güzün hasat zamanında 10 bin lirayı ödeyeceğim dedi

bunlar doğru mu yoksa caiz değil mi

Altın gümüş ve döviz alışverişinde taksit ,veresiye caiz değildir. Fetvalar bu şekildedir.
Altın işi yapan kuyumcular bile altın aldıkları toptanciya nakit değil altın olarak borçlanırlar. Aksi takdirde kesin bir zarar söz konusudur. Vesselam

Nebevi Sevda 04 Ekim 2018 21:57

Benimde sorum var her kardesime
Rahman bu dünya da herkese dilediği kadar verendir.
Kafir mümin ayırt etmeden doğru mu?
Ahirette sadece müminlere verendir?
Sorum ?
Rahman herkese diledigince verense Afrika'da ki açlıktan ölen günahsız çocuk her insan gibi güzel bir hayat ister. O çocuk ne çalıştı nede dünyada yüzü güldü. Bu çocuk Rahmân in ismi celalinden istifade edemedi mi?
Yada kör topal sakat bunlar demeyecek mi?
Rabbim sen herkese dilediğin kadar verdin. Beni neden böyle yarattin.

Ataizme kayan gençlerden bize gelen sorular.
Bir kac sorum daha olacak

bilinmez 05 Ekim 2018 06:53

Alıntı:

Ebu Ömer Üyemizden Alıntı (Mesaj 422773)
Benimde sorum var her kardesime
Rahman bu dünya da herkese dilediği kadar verendir.
Kafir mümin ayırt etmeden doğru mu?
Ahirette sadece müminlere verendir?
Sorum ?
Rahman herkese diledigince verense Afrika'da ki açlıktan ölen günahsız çocuk her insan gibi güzel bir hayat ister. O çocuk ne çalıştı nede dünyada yüzü güldü. Bu çocuk Rahmân in ismi celalinden istifade edemedi mi?
Yada kör topal sakat bunlar demeyecek mi?
Rabbim sen herkese dilediğin kadar verdin. Beni neden böyle yarattin.

Ataizme kayan gençlerden bize gelen sorular.
Bir kac sorum daha olacak


Birincisi Allah layussellir,yani sorgular ama sorgulanmaz.Allah bir şey yapacağı zaman kimseye danışmaz,sormaz ve hiç bir varlık Allah bu sorguyu yapamaz beni niye yarattın diyemez.

ikincisi Allah insanlarıda birbirine imtihan aracı kılmıştır.Allah afrikalılarada rızık vermiştir.Bunlar rızıklarını hırsız ve düzenbazlara çaldırtıyorlar.

Böyle durumlarda

iki suçlu vardır.

1.zulmedenler

2.zulmetmeyip bu zulmu yapmayıp gücü nispetince bu zulmu def etmeye çalışmayanlar.

gelelim bedensel ve zihinzel engelliler sorunuza,

zihinsel engelli olanların dünyada anne ve babaları hangi inanç üzerinde iseler dünyadaki geçerli olan inançları anne ve babalarının inanç isimleridir.Yalnız ahirette azaba uğrayıp uğramıyacaklarını sadece Allah bilir.

zihinsel engelli olan ve daha çocukken ölenlerin ki bu benim kişisel görüşümdür,doğrusunu Allah bilir.
Bunlar ahirette imtihan edilecek ve bu imtihanın sonucuna göre değerlendirilecektir.
peki öyleyse neden yaratıldılar.insanlar birbirleri içinde imtihan aracıdırlar.

uzuvsal engelli olanlar ise, buna göre olan görev ödev ve sorumlulukları vardır.

sıkıntı şurasıdır insanlar için,

değerlendirme yaparken,dünyadan bakanlar ve ahirettin ebediliğinden dünya hayatına bakanlar,buda su şekilde bir sonuç olur.

Dünyanın içinden dünyaya bakanlar,dünyayı büyük ve kalıcı,kendilerini küçük ve geçici zannederlerken;ebediliğin bu muazzam eşiğinden fani dünyaya bakanlar elbetteki bambaşka bir görüş ve bambaşka bir anlayış içindeydiler...yani ahiretten dünya hayatına bakanlar için kulluğunu yapmada bedensel bir engel, engel değildir çünkü bu engel sadece geçici bir hayat için bir imtihan aracıdır.

sınava girdiğiniz hocanın sorduğu soruyu beyenir veya beyenmezsiniz ama bu soru sorun olarak görüp cevaplamazsanız sınavdan kalırsınız bu hocanın suçu değildir.ayrıca hocaya bu soruyu bana sormasaydınız ben kalmazdım demenizde sizi kurtarmaz...

mehmet akif2 05 Ekim 2018 09:50

Alıntı:

Ebu Ömer Üyemizden Alıntı (Mesaj 422773)
Benimde sorum var her kardesime
Rahman bu dünya da herkese dilediği kadar verendir.
Kafir mümin ayırt etmeden doğru mu?
Ahirette sadece müminlere verendir?
Sorum ?
Rahman herkese diledigince verense Afrika'da ki açlıktan ölen günahsız çocuk her insan gibi güzel bir hayat ister. O çocuk ne çalıştı nede dünyada yüzü güldü. Bu çocuk Rahmân in ismi celalinden istifade edemedi mi?
Yada kör topal sakat bunlar demeyecek mi?
Rabbim sen herkese dilediğin kadar verdin. Beni neden böyle yarattin.

Ataizme kayan gençlerden bize gelen sorular.
Bir kac sorum daha olacak

hocam benim de ücretli çalıştığımda materyalist takılan 12. sınıf öğrencim vardı nebe suresi 33. ayetde yazılanı aykırı görüyordu sonra bir baktım ki atesit sitelerinde bu ayet üzerinden kötü konuşuyorlar çocuk eminim onlara bakıp sordu

ben araştırıp yardımcı olacağım dedim burda muhsin hocama da sordum o ayetin kuran diline aykırı olmadığını bu üslubun da yanlış olmadığını anlattım gündelik hayatda söylenen tabirlerle örnek verdim tabii ikna olmadı ama ben elimden geleni yaptım

beni kureyza olayını da sordu yine allah razı olsun muhsin hocamdan yardım aldım

demek istediğim yeni nesil kendi başına başıboş bilinçsiz şekilde yetişiyor

ben ne yapabilirim demeden çocukların söylediğini sorduğunu fikrini sen bilmezsin diye susturmadan saygıyla dinlemekle belki 1 seferde değil belki 30 kere 40 kereden sonra gönlüne gerçeği koyabiliriz

Nebevi Sevda 05 Ekim 2018 11:03

Allah razı olsun bilinmez kardeşim. Güzel cevap vermişsin. Düşün İslam'ı kabul etmeyen biri karşında ve onun aklına ve ruhuna hitap edecek islama davet edeceksin. Sana bu soruyu sordu. Cevabı bu şekilde vermen yeterli olur mu?

mehmet akif2 05 Ekim 2018 12:35

“Ancak ve ancak Allah, ey Ehl-i Beyt sizden her çeşit pisliği, suçu gidermek ve sizi tam bir temizlikle tertemiz etmeyi irade eder.”

Bu ayeti kerime Kur’anı Kerim’in Ahzab suresindedir. Tefsir, Tarih ve hadisçi alimler arasında Tathir ayeti diye meşhurdur.

Tarih boyunca bu ayetteki Ehl-i Beyt’in kimler olduğu hususunda büyük ihtilaflara düşülmüş ve bu ihtilafların da zararının faturası ise Müslümanlar tarafından ödenmiş ve kârını ise islamın büyük ve azılı düşmanları ve emperyalist güçler kazanmıştır.



soru çözerken tathir ayeti seçeneği vardı netten bu bilgiyi buldum

tathir ayetinde geçen ehli beyt ne anlamda kullanılmıştır objektif bir bilgi verir misiniz

bilinmez 27 Ekim 2018 21:32

Alıntı:

Ebu Ömer Üyemizden Alıntı (Mesaj 422788)
Allah razı olsun bilinmez kardeşim. Güzel cevap vermişsin. Düşün İslam'ı kabul etmeyen biri karşında ve onun aklına ve ruhuna hitap edecek islama davet edeceksin. Sana bu soruyu sordu. Cevabı bu şekilde vermen yeterli olur mu?


Birincisi ben islamı sorularla hiç kimseye sorgulatmam.Çünkü,islamin Rabbani metoduna aykırıdır.

ikincisi o anki ortamda ne olur Allah bilir.Kimine yeterli gelir kiminede gelmez.o zaman muhattabın iddalarını kendisinin delillendirmesini isterim ve ben öyle yaparım..

Esma_Nur 11 Ağustos 2022 22:10

Esselam

Tanıdığım bankadan bankaya geçdi ve hediye edilen promosyonu aldı. O paranında bankanın faizinden ödendiğini öğrendi ewe harcamak doğru olmaz diyor doğal olarak . Torunu ünvst başlayacak ona versem olurmu diyor . Torununun durumu çok kötü değil yani onun vereceği paraya bakmıyorlar verilmesi uygunmudur?

Kara Kartal 10 Ekim 2022 13:57

Alıntı:

Esma_Nur Üyemizden Alıntı (Mesaj 439129)
Esselam

Tanıdığım bankadan bankaya geçdi ve hediye edilen promosyonu aldı. O paranında bankanın faizinden ödendiğini öğrendi ewe harcamak doğru olmaz diyor doğal olarak . Torunu ünvst başlayacak ona versem olurmu diyor . Torununun durumu çok kötü değil yani onun vereceği paraya bakmıyorlar verilmesi uygunmudur?

Şöyle bir video var. Gayet anlaşılır anlatmış. Banka promosyonunu ailemden olmayana tasadduk etmeli diyor. Kardeş bakmakla yükümlü değil verilebilir deniyor. Torunda belki öyledir ama yinede kendi ailesine deilde başkasına başka ihtiyacı olan tasadduk etmesi daha iyi:)

[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Esma_Nur 10 Ekim 2022 21:48

Nette çok video var evet ama ben bizim hocalardan öğrenmek istedim daha bir netleşiyor bende .. neyse emeğine sağlıke


SAAT: 18:11

vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320