Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Soru Cevap Arşivi (https://www.forum.medineweb.net/650-soru-cevap-arsivi)
-   -   Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... (https://www.forum.medineweb.net/soru-cevap-arsivi/21414-bir-sorum-var-hocalarimizdan-cvp-bekliyorum.html)

yaprakela 11 Temmuz 2015 15:49

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
Ahh ah :( olan bana oldu da umurlarinda degil..

Kocam da babamin kuzeniyle calisiyo .. yani olabildigince bu olaylarin icinde maalesef :(( yani uzun ama kocam da isin icine giriyo kayinwalidemlerdr herkes ... herkafadan bir ses cikio akil wermeye calisiolar ... ay bilemiyorum ki

Allah'a Emanet Olun ..

yaprakela 18 Temmuz 2015 01:09

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
Alıntı:

yaprakela Üyemizden Alıntı (Mesaj 386268)
Ahh ah :( olan bana oldu da umurlarinda degil..

Kocam da babamin kuzeniyle calisiyo .. yani olabildigince bu olaylarin icinde maalesef :(( yani uzun ama kocam da isin icine giriyo kayinwalidemlerdr herkes ... herkafadan bir ses cikio akil wermeye calisiolar ... ay bilemiyorum ki

Allah'a Emanet Olun ..

Bgun bayram diye aradim babami ama mesgule aldi ve geri aramadi.. napayim simdi ben ... yani kimsenin naziyla oynayamam ... ailem var sorumluluklarim var .. ugrasacak bi dolu sorunum varken neyapmami bekliolar

Allah'a Emanet Olun ..

Mutlulukk 23 Temmuz 2015 11:33

Allah rızası için yardım edin,ne yapmalıyım?
 
Üniversite mezunuyum ve ailem memur olmam konusunda çok ısrar ediyor.Oysa ben çalışmak bile istemiyorum.Çünkü daha yeni öğrendim "Kadının yeri evidir" ayetini...
Ama bunu aileme anlatmaya kalksam bana şiddetle karşı çıkarlar,hatta geçen bana boşa mı okudun dediler.

Çok diretiyorlar kpss olayını,ben ise büyük bir çıkmazdayım.uzgn

Sizce ne yapmalıyım?

Mutlulukk 23 Temmuz 2015 12:32

Cevap: Allah rızası için yardım edin,ne yapmalıyım?
 
bu kadar kişi okuyup da neden biri cevap vermedi?

Esma_Nur 23 Temmuz 2015 12:45

Cevap: Allah rızası için yardım edin,ne yapmalıyım?
 
Alıntı:

Mutlulukk Üyemizden Alıntı (Mesaj 386938)
bu kadar kişi okuyup da neden biri cevap vermedi?

hocalarımız gördüğü takdirde cevap verirler...

FECR 23 Temmuz 2015 17:43

Cevap: Allah rızası için yardım edin,ne yapmalıyım?
 
Alıntı:

Mutlulukk Üyemizden Alıntı (Mesaj 386894)
Üniversite mezunuyum ve ailem memur olmam konusunda çok ısrar ediyor.Oysa ben çalışmak bile istemiyorum.Çünkü daha yeni öğrendim "Kadının yeri evidir" ayetini...
Ama bunu aileme anlatmaya kalksam bana şiddetle karşı çıkarlar,hatta geçen bana boşa mı okudun dediler.

Çok diretiyorlar kpss olayını,ben ise büyük bir çıkmazdayım.uzgn

Sizce ne yapmalıyım?

"Kadının yeri evidir" diye bir ayet yoktur. Kadının da çalışabileceği alanlar çoktur. Hemşirelik, doktorluk, öğretmenlik , dikiş nakış ,tekstil gibi iş alanlarında çalışabilir. Önemli olan şey çalıştığın yerin haram bir işyeri ve gayri islami alanlar olmamasıdır."Kadın illa çalışmalıdır" sözü ne kadar yanlışsa "kadın hiç çalışmamalıdır, evden dışarı çıkamaz" sözü de o kadar yanlıştır. İslami tesettüre ve ortama dikkat ettikten sonra kadının çalışmasında bir sorun olmaz.

aklıselim 23 Temmuz 2015 22:27

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
kaç tarikat vardır. ( kadiri,nakşi, mevlevi vs) bunların seyri sülükleri ne şekildedir... öğrendim ki iki tür seyri suluk varmış. nefs ve ruh yolu ileymiş... ruh yolu ile ne şekide yapılır . nefs yolu ile ne şekilde yapılır... şimdiden tşk. ederim....

Circassian 04 Ağustos 2015 18:14

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
Alıntı:

bilinmez Üyemizden Alıntı (Mesaj 385505)
İsamin asli ile ilgili konularda cehalet mazert değildir.Yani akidede cehaleti ehli sünnet alimlerinin icmasi ile cehaletin geçerliliği yoktur .islamin asli bütün rasullerin gönderilme amaci olan TAĞUTUN HERTÜRLÜSÜNÜ RED İLE BAŞLAR daha sonra ise ALLAH A İMAN,nahl süresi 36.tağut bazen bir kişi,bazen bir kurum,bazen bir meclis,bazen bir parlemento,bazen, bir din adami olarak insanlarin önüne gelir.Yani tağut Allahin uluhiyet,rububiyet ve sosyal hayatta Allah in ,öğretisine ,koyduğu yasama yürütme ve yargisina rağmen haddi aşip insanlara beşeri hükümlerle hayatlari üzerinde Allah in degilde beşeri hükümlerle,nasihatlarla yön verip hükmetmektir.Tamda bu anlamda nikah akdinin feshi durumlarda beşeri mahkemelere muracatla bmuhakemeleşmek ve bu tağutlarin önünde mahkemeleşmekte şirk ve küfürdür.Nisa suresi 59,60 .ayetlerin meal ve tefsirine bakabilirsiniz.

Tevhid nedir anlatır mısınız bay Bilinmez?

doğrucu 15 Ekim 2015 15:22

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
ilaç niyetine saf alkol kullanmak harici değil dahili olarak caizmidir?

İLAHİYATT 15 Ekim 2015 20:24

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
Caiz değildır.. Bu tür konularda cevaz ancak hayati risk olması ve bu hayatiyeti dindar bilgili müslümanlığı konusunda şehadet edilebilecek bir doktorun vermesi ile olur.. Aksi halde hiç bir şekilde caiz olması düşünülemez..

doğrucu 16 Ekim 2015 12:03

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
Alıntı:

İLAHİYATT Üyemizden Alıntı (Mesaj 392077)
Caiz değildır.. Bu tür konularda cevaz ancak hayati risk olması ve bu hayatiyeti dindar bilgili müslümanlığı konusunda şehadet edilebilecek bir doktorun vermesi ile olur.. Aksi halde hiç bir şekilde caiz olması düşünülemez..

ArO*

Hâdimul İslam 20 Kasım 2015 18:56

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
Fakihlere göre borç geri ödenirken alacaklının zarar etmemesi
önemlidir. Bu nedenle borç geri ödenirken alacaklıyı zarara uğratmayacak şekilde hareket edilir. Bu
açıdan İmamı Azam’a göre borç geri ödenirken nasıl ödenmelidir?
A*) Fazlasıyla
B*) Kıymetiyle
C*) Aynıyla
D*) Değer kaybı ilavesiyle
E*) Eksiğiyle

Islam hukuku dersi;Kiymetiyle ve deger kaybiyla şikları arasında bocaliyoruz...aciklamasiyla beraber cevabi verirseniz sevinirim kıymetli hocalarim...imamı azam noktasında sorun yaşıyoruz...elimizdeki notlarda kiymetiyle de odenecegi değer kaybiylada odenecegi bilgisi var..kime göre değer kaybı kime göre malın kıymeti..işin içinden çıkanıyoruz..lutfen yardım.Allah razı olsun

FECR 21 Kasım 2015 12:36

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
Alıntı:

mihrinaz Üyemizden Alıntı (Mesaj 393589)
Fakihlere göre borç geri ödenirken alacaklının zarar etmemesi
önemlidir. Bu nedenle borç geri ödenirken alacaklıyı zarara uğratmayacak şekilde hareket edilir. Bu
açıdan İmamı Azam’a göre borç geri ödenirken nasıl ödenmelidir?
A*) Fazlasıyla
B*) Kıymetiyle
C*) Aynıyla
D*) Değer kaybı ilavesiyle
E*) Eksiğiyle

Islam hukuku dersi;Kiymetiyle ve deger kaybiyla şikları arasında bocaliyoruz...aciklamasiyla beraber cevabi verirseniz sevinirim kıymetli hocalarim...imamı azam noktasında sorun yaşıyoruz...elimizdeki notlarda kiymetiyle de odenecegi değer kaybiylada odenecegi bilgisi var..kime göre değer kaybı kime göre malın kıymeti..işin içinden çıkanıyoruz..lutfen yardım.Allah razı olsun

Fıkıhta Hanefi Mezhebinin görüşü derken farklı fetvalar vardır. Ebu Hanife'nin görüşü farklı olabiliyor, İmamı Muhammed'in görüşü farklı olabiliyor, İmamı Yusuf'un görüşü farklı olabiliyor. Bu konuda İmamı Azamın görüşü misliyle/aynıyla ödenir. Ebu Yusuf'a göre ise;kıt ve pahalı iken ödünç alınan bir kile buğday, bol ve ucuz olduğu zaman bir kile buğday olarak ödenirse haksızlık olur. Bunu önlemek için bir başka cinsten, o buğdayın değerini ödemek icap eder. Ebu Yusuf'un prensibi şudur: Ödünç alınmış mislî malların kıymetleri, fiyatların yükselmesi veya başka bir sebeple artar veya eksilirse bunların, borç alma günündeki kıymetlerini ödemek icap eder

Konu ile açıklama
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Hâdimul İslam 21 Kasım 2015 20:56

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
Alıntı:

FECR Üyemizden Alıntı (Mesaj 393608)
Fıkıhta Hanefi Mezhebinin görüşü derken farklı fetvalar vardır. Ebu Hanife'nin görüşü farklı olabiliyor, İmamı Muhammed'in görüşü farklı olabiliyor, İmamı Yusuf'un görüşü farklı olabiliyor. Bu konuda İmamı Azamın görüşü misliyle/aynıyla ödenir. Ebu Yusuf'a göre ise;kıt ve pahalı iken ödünç alınan bir kile buğday, bol ve ucuz olduğu zaman bir kile buğday olarak ödenirse haksızlık olur. Bunu önlemek için bir başka cinsten, o buğdayın değerini ödemek icap eder. Ebu Yusuf'un prensibi şudur: Ödünç alınmış mislî malların kıymetleri, fiyatların yükselmesi veya başka bir sebeple artar veya eksilirse bunların, borç alma günündeki kıymetlerini ödemek icap eder

Konu ile açıklama
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Allah razı olsun hocam.butün görüşleri birbirine karıştırmışız..sağolun..sayenizde doģru yaptik bu soruyu..Allah razı olsun

bilinmez 21 Kasım 2015 21:11

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
Alıntı:

Circassian Üyemizden Alıntı (Mesaj 387650)
Tevhid nedir anlatır mısınız bay Bilinmez?


verdiğim cevapta tevhidin aslını anlatmışım ...tekrar okuyunuz..

doğrucu 30 Ocak 2016 13:04

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
kadın çorabının etiketinde külotlu çorap giyinmiş kadın resmi olması dinen doğrumudur?

Medine-web 30 Ocak 2016 18:30

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
Alıntı:

doğrucu Üyemizden Alıntı (Mesaj 396344)
kadın çorabının etiketinde külotlu çorap giyinmiş kadın resmi olması dinen doğrumudur?

Kadın vücudu namahreme karşı avrettir ve teşhir edilmesi haramdır. Zorunlu tedavi dışında hiç bir şekilde namahreme gösterilemez. Tesettür farz olup tesettürün amacı kadının cazipliğini örtmektir. Vücut hatlarını cazibesini azami bi şekilde saklamayan tesettür İslamin emri olan tesettür değildir.
günümüzde basını elinde tutan Yahudi kafası nerdeyse çiklet reklamında bile kadını kullanmaktadır. Kadın savunucuları denilen feminizm kadını aileyi iffeti ayaklar altına alarak kadını savunmaktadır!..Kocasına hizmeti zül gören bu dengesiz akım kadını başkasına köle yapmaktan çekinmemektedir. Bu kafa vahiyden değil şeytandan beslenmektedir.
İslam'daki taaddüdü zevcadı eleştiren bu kafa kadını kucaktan kucağa erkekten erkeğe dolaştırıp birilerinin metresi olarak görmesini medeniyet zannetmektedir. Kadını sokağa yatak odası kıyafeti ile salan bu kafa kadını iffetinden asaletinden dininden etmiştir.
sözün özü " kadın kocasına özeldir. Yabancı bakış ve dokunuşlara kapalıdır. Asildir onurludur şereflidir. Bunun aksini savunan kafalar eşrefi mahluk sıfatını yitirmiştir. Allahsız sorumsuz onursuz bir kafa olup, Allah onaylı kafa değildir."

doğrucu 30 Ocak 2016 19:08

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
Allah razı olsun hocam..

bilinmez 31 Ocak 2016 07:49

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
Alıntı:

Abdulmelik Üyemizden Alıntı (Mesaj 396356)
Kadın vücudu namahreme karşı avrettir ve teşhir edilmesi haramdır. Zorunlu tedavi dışında hiç bir şekilde namahreme gösterilemez. Tesettür farz olup tesettürün amacı kadının cazipliğini örtmektir. Vücut hatlarını cazibesini azami bi şekilde saklamayan tesettür İslamin emri olan tesettür değildir.
günümüzde basını elinde tutan Yahudi kafası nerdeyse çiklet reklamında bile kadını kullanmaktadır. Kadın savunucuları denilen feminizm kadını aileyi iffeti ayaklar altına alarak kadını savunmaktadır!..Kocasına hizmeti zül gören bu dengesiz akım kadını başkasına köle yapmaktan çekinmemektedir. Bu kafa vahiyden değil şeytandan beslenmektedir.
İslam'daki taaddüdü zevcadı eleştiren bu kafa kadını kucaktan kucağa erkekten erkeğe dolaştırıp birilerinin metresi olarak görmesini medeniyet zannetmektedir. Kadını sokağa yatak odası kıyafeti ile salan bu kafa kadını iffetinden asaletinden dininden etmiştir.
sözün özü " kadın kocasına özeldir. Yabancı bakış ve dokunuşlara kapalıdır. Asildir onurludur şereflidir. Bunun aksini savunan kafalar eşrefi mahluk sıfatını yitirmiştir. Allahsız sorumsuz onursuz bir kafa olup, Allah onaylı kafa değildir."


Abi namahrem değil,mahrem olacak yanılıyormuyum :)

FECR 31 Ocak 2016 10:17

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
Alıntı:

bilinmez Üyemizden Alıntı (Mesaj 396395)
Abi namahrem değil,mahrem olacak yanılıyormuyum :)

Muhsin Hoca değil de sen yanılıyorsun:)
Kavramları karıştırmaya mı başladın:)

AlimOğlu 31 Ocak 2016 13:58

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
gülümseyen000

bilinmez 31 Ocak 2016 19:57

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
Alıntı:

FECR Üyemizden Alıntı (Mesaj 396397)
Muhsin Hoca değil de sen yanılıyorsun:)
Kavramları karıştırmaya mı başladın:)

abi bunu daha öncede sormuştum .

namahrem,Mahrem olmayan

mahrem,mahrem olan,namahremdir derken mahrem değildir anlamında değil mi...

düşünceli000

tevhid_ 01 Şubat 2016 06:40

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
>>Selâmun Aleyküm.Şimdi hocalarımı inşallah dini konularda yetkin kişiler olarak gördüğümden bu soruyu soruyorum. Şöyleki günümüzde düğün arefelerini bilirsiniz. Sözdü, nişandı ardındaan nasipse evlilik. Ama nasipse olucak evlilik gibi değerli bir birlikteliğin ön aşaması olarak gösterilen tanıma evresinde ki sözüm ona çizilen sınırlar ne kadar doğru? Nişanlı olmayı geç, sözlü olma durumunu bahane ederek, k uzunca konuşmalara kapı açamaya çalışmaları müslüman kardeşlerimize slından, şeytanın inceden yaklaştığını farkettirmek için ne yapmalı? Bunun sıkıntısını gerek nasip olmadığı için evlenemeyenlerden ziyade, evlenenler bile çekiyor diyebilir miyiz? Evet haklısınız tanımak için konuşmak gerek ama haram... "peki birbirimizi nasıl tanıyacağız" diyen kardeşlerim var.. yardımcı olursanız çok memnun olurum..
Selâmetlec*

FECR 01 Şubat 2016 08:22

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
Alıntı:

bilinmez Üyemizden Alıntı (Mesaj 396407)
abi bunu daha öncede sormuştum .

namahrem,Mahrem olmayan

mahrem,mahrem olan,namahremdir derken mahrem değildir anlamında değil mi...

düşünceli000

Mahrem: Evlenilmesi haram olan
Erkeğe mahrem olan kadınlar
Soydan olan ve evlenilmesi erkeğe caiz olmayan yedi akraba şunlardır:
1- Analar:
Anası, ana-babasının anaları, onların da anaları mahremdir.

2- Kızlar:
Kızı, oğlunun ve kızının kızları ve torunlarının kızları mahremdir.

3- Kız kardeşler:
Ana-baba bir veya ana bir veya yalnız baba bir kız kardeşler de mahremdir.

4- Halalar:
Halası, ana-babasının halaları, dedelerinin, büyük annelerinin halaları da mahremdir.

5- Teyzeler:
Kişiye teyzesi, ana-babasının teyzeleri, dede ve büyük annelerinin teyzeleri de mahremdir.

6- Erkek kardeş kızları:
Ana-baba bir, sadece ana bir veya yalnız baba bir erkek kardeşin kızları ve bunların kız torunları da mahremdir.

7- Kız kardeş kızları:
Ana-baba bir veya sadece ana bir yahut yalnız baba bir kız kardeşin kızları ve bunların kız torunları da mahremdir.

Nikah sebebi ile haram olanlar
Nikah sebebi ile sonradan akraba olan şu 4 kadınla da evlenmek erkeğe haramdır:

1- Kayınvalideler:
Kayınvalidesi haram olduğu gibi, kayınvalidesinin ve kayınpederinin anneleri de haramdır.

2- Üvey kızlar:
Hanımının, başka erkekten olan kızları, torunları, üvey oğlunun kızları ve torunları da haramdır.

3- Gelinler:
Oğlunun hanımı haram olduğu gibi, torunlarının hanımları da haramdır. Sadece üvey oğlun hanımı namahremdir.

4- Üvey analar:
Babasının hanımı, yani üvey annesi haram olduğu gibi, dedelerinin evlendiği bütün kadınlar da haramdır

Erkeğe neseb ile haram olanlar:
1- Anası
2- Büyük analar [Annesinin ve babasının annesi ve onların anneleri]
3- Kızı, oğlunun ve kızının kızları
4- Bacısı
5- Bacısının ve biraderinin kızları
6- Halası
7- Teyzesi.

Erkeğe süt itibariyle haram olanlar:
1- Süt anası
2- Süt büyük anaları
3- Süt kızı, süt oğlunun ve süt kızının kızları,
4- Süt bacısı
5- Süt bacısının ve süt biraderinin kızları
6- Süt halası
7- Süt teyzesi.

Erkeğe nikah sebebi ile haram olanlar:
Kaynanası, üvey kız, üvey anası, gelini.

Erkeğe geçici haram olanlar:
1- Hanımının bacısı
2- Hanımının halası
3- Hanımının teyzesi
4- Hanımının bacısının kızları
5- Hanımının süt bacısı, süt halası, süt teyzesi, süt bacısının kızları
6- Kitapsız kâfir kadınları.


NAMAHREM ise; Evlenilmesi haram olmayan kimseler. Yukarıda sayılanlar hariç herkes bu sınıfa girer.
Bir Müslüman Kadın namahreme karşı tesettürlü olması lazım

bilinmez 01 Şubat 2016 09:00

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
[QUOTE=FECR;396412]Mahrem: Evlenilmesi haram olan
Erkeğe mahrem olan kadınlar
Soydan olan ve evlenilmesi erkeğe caiz olmayan yedi akraba şunlardır:
1- Analar:
Anası, ana-babasının anaları, onların da anaları mahremdir.

2- Kızlar:
Kızı, oğlunun ve kızının kızları ve torunlarının kızları mahremdir.

3- Kız kardeşler:
Ana-baba bir veya ana bir veya yalnız baba bir kız kardeşler de mahremdir.

4- Halalar:
Halası, ana-babasının halaları, dedelerinin, büyük annelerinin halaları da mahremdir.

5- Teyzeler:
Kişiye teyzesi, ana-babasının teyzeleri, dede ve büyük annelerinin teyzeleri de mahremdir.

6- Erkek kardeş kızları:
Ana-baba bir, sadece ana bir veya yalnız baba bir erkek kardeşin kızları ve bunların kız torunları da mahremdir.

7- Kız kardeş kızları:
Ana-baba bir veya sadece ana bir yahut yalnız baba bir kız kardeşin kızları ve bunların kız torunları da mahremdir.

Nikah sebebi ile haram olanlar
Nikah sebebi ile sonradan akraba olan şu 4 kadınla da evlenmek erkeğe haramdır:

1- Kayınvalideler:
Kayınvalidesi haram olduğu gibi, kayınvalidesinin ve kayınpederinin anneleri de haramdır.

2- Üvey kızlar:
Hanımının, başka erkekten olan kızları, torunları, üvey oğlunun kızları ve torunları da haramdır.

3- Gelinler:
Oğlunun hanımı haram olduğu gibi, torunlarının hanımları da haramdır. Sadece üvey oğlun hanımı namahremdir.

4- Üvey analar:
Babasının hanımı, yani üvey annesi haram olduğu gibi, dedelerinin evlendiği bütün kadınlar da haramdır

Erkeğe neseb ile haram olanlar:
1- Anası
2- Büyük analar [Annesinin ve babasının annesi ve onların anneleri]
3- Kızı, oğlunun ve kızının kızları
4- Bacısı
5- Bacısının ve biraderinin kızları
6- Halası
7- Teyzesi.

Erkeğe süt itibariyle haram olanlar:
1- Süt anası
2- Süt büyük anaları
3- Süt kızı, süt oğlunun ve süt kızının kızları,
4- Süt bacısı
5- Süt bacısının ve süt biraderinin kızları
6- Süt halası
7- Süt teyzesi.

Erkeğe nikah sebebi ile haram olanlar:
Kaynanası, üvey kız, üvey anası, gelini.

Erkeğe geçici haram olanlar:
1- Hanımının bacısı
2- Hanımının halası
3- Hanımının teyzesi
4- Hanımının bacısının kızları
5- Hanımının süt bacısı, süt halası, süt teyzesi, süt bacısının kızları
6- Kitapsız kâfir kadınları.


NAMAHREM ise; Evlenilmesi haram olmayan kimseler. Yukarıda sayılanlar hariç herkes bu sınıfa girer.
Bir Müslüman Kadın namahreme karşı tesettürlü olması lazım[/QUOTE

Abi bunu biliyorum sadece anlamına takildim:)

bilinmez 01 Şubat 2016 09:14

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
Alıntı:

tevhid_ Üyemizden Alıntı (Mesaj 396410)
>>Selâmun Aleyküm.Şimdi hocalarımı inşallah dini konularda yetkin kişiler olarak gördüğümden bu soruyu soruyorum. Şöyleki günümüzde düğün arefelerini bilirsiniz. Sözdü, nişandı ardındaan nasipse evlilik. Ama nasipse olucak evlilik gibi değerli bir birlikteliğin ön aşaması olarak gösterilen tanıma evresinde ki sözüm ona çizilen sınırlar ne kadar doğru? Nişanlı olmayı geç, sözlü olma durumunu bahane ederek, k uzunca konuşmalara kapı açamaya çalışmaları müslüman kardeşlerimize slından, şeytanın inceden yaklaştığını farkettirmek için ne yapmalı? Bunun sıkıntısını gerek nasip olmadığı için evlenemeyenlerden ziyade, evlenenler bile çekiyor diyebilir miyiz? Evet haklısınız tanımak için konuşmak gerek ama haram... "peki birbirimizi nasıl tanıyacağız" diyen kardeşlerim var.. yardımcı olursanız çok memnun olurum..
Selâmetlec*


Birbirini tanımak için nefsin hoşuna giden yollarla olmaz.kisilerin tanınması referans yoluyla olur.kisiler meşru olmayan sadece heveslerinin tatmini için yaptıkları flörtlerde birbirlerini taniyamadiklari gibi bu süre uzadıkça birbirlerinden uzaklasiyorlarda ,flört edenlerin çoğunluğu bunu Evliliklede sonuçlandirmiyanlardir.

Meşru olan tanıma referanlarladir,daha sonra bu kişiler yine meşru şekilde gözetim altında aile büyüklerinin izni ile bir kaç defa görustururler. Allah ta takdir ederse birbirlerinin kalbini birbirine isindirir ve evlilik imtihanlari başlar....

tevhid_ 01 Şubat 2016 16:03

Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...
 
Allah razı olsun hocam

Hâdimul İslam 11 Kasım 2016 09:48

Alıntı:

isra67 Üyemizden Alıntı (Mesaj 403680)
Arkadaslar bugün universitede konu oldu erkeğe selam verme... haram diyen var.ne alakası var soru sorucaklar konuşuyoruz haram değilde Allahın selamini vermek mi haram diyorlar


İsra nicli üyemizin sorusudur...Hepimizi ilgilendiren bu soruya,siz değerli hocalarımızdan cevap bekliyoruz inşAllah)))

FECR 11 Kasım 2016 15:58

Kadınların erkeklere selam vermesi, ya da erkeklerin kadınlara selam vermesi konusu Alimler arasında tartışma konusu olmuştur. Aslında bu konunun grift/karmakarışık haline gelmesinde gerek mezhep taassubunun gerekse erkek egemen toplumun örf ve adetlerinin etkisi olmuştur. Öyle bir hale gelmiştir ki, bunun caiz olmasından haram olmasına kadar gelmiştir.Yani caiz diyenler olduğu gibi haram diyenler de olmuştur. Bu duruma İslam Ümmeti nasıl geliyor? En basit konularda bile bir vahdeti oluşturamıyor! Elbette bunun sebepleri çoktur ama en önemlisi Kur'an ve Sünneti tam olarak anlayamamaktan / içimizde özümseyememekten geliyor. Allah'ın kitabında ve Peygamberimizin sünnetinde açık bir emir ya da yasak olmadığı konularda haramdır veya helaldir demekten kaçınmıyoruz. Halbuki Allah'ın ayeti bize şöyle uyarı yapmıyor muydu?
"Dilleriniz yalana alışageldiğinden dolayı, Allah’a karşı yalan uydurmak için, “Şu helâldir”, “Şu haramdır” demeyin. Şüphesiz, Allah’a karşı yalan uyduranlar, kurtuluşa eremezler."(Nahl-116)
Selam konusuna gelecek olursak;
Selam öncelikle insanlık tarihi kadar eskidir. İnsani ilişkilerde selam vermek ne anlam ifade ediyor, onu bilmemiz gerekir. Selam vermek, bir anlamda karşıdaki kişiye benden sana zarar gelmez denilmesidir. Mekkeli müşrikler Hz.Peygamber a.s'e selam vermemek için dillerini eğip bükürek es-selamu aleykum yerine "es samu aleykum" yani "ölüm senin üzerine olsun " derlerdi.Allah Rasulu de bunu bildiği için onlara "ve aleykum" yani sizin üzerine olsun diye cevap verirdi.
Selam vermek , evlere girmenin de adaplarından olup Kur'an'ın bir emridir:
Ey inananlar! Evlerinizden başka evlere, izin almadan, seslenip sahiplerine selam vermeden girmeyiniz. Eğer düşünürseniz bu sizin için daha iyidir.(Nur/27)
Bu ayette tüm inananlara sesleniyor, kadını ayırt etmiyor.Kadın da bir eve gittiği zaman selam vermeli , erkek de bir eve girdiği zaman selam vermelidir.
"Selamı yayınız" diye emreden bir Peygamberin ümmetinden "selamsız " bir topluma geldik.Batıdan ithal ettiğimiz "Günaydın, Tünaydın, iyi akşamlar, iyi günler vs " diye söylemenin caiz olup olmadığı tartışılmıyor ama mümin erkek ve kadınların birbirlerine "es selamu aleyküm" demeleri tartışılıyor. Hani ayette "mümin erkek ve kadınlar birbirlerinin velileridir/dostlarıdır" demiyor muydu?

“Şayet size selam verilirse, siz de ondan daha güzel bir tarzda selamı alın, en azından verilen selamın misli ile karşılık verin!” (Nisa, /86).
Selam vermek sünnet, almak farzdır diye genel bir kaide vardır. Veren sünnet işlemiş olur, alanda sevap işlemiş olur. Veren ise daha çok sevap almış olur.

Kadınla erkeğin selamlaşması umumiyet itibarıyla haram kılınmamıştır. Bu konuda yasaklama ya da mekruh görme şeklinde rivayet edilen bazı hadisler zayıf bulunmuş ve hem erkeğin kadına hem de kadının erkeğe selam vermesi câiz görülmüştür. (Ebû Dâvud, edeb 148; Tirmizî, isti’zân 9). Bir hadis-i şerifte Efendimiz’in (sallallahu aleyhi ve sellem) uğradığı bir kadınlar topluluğuna selam verdiği rivayet edilmiştir. Bir başka rivayette ise Ebû Tâlib’in kızı Ümmü Hânî, Efendimiz’e uğramış, O’na selam vermiş, Efendimiz de selamını almış ve onu selam vermekten menetmemiştir. (Buhârî, gusül 21; salât 4).

Erkek ve kadın arasında gözetilmesi gereken bir takım prensipler vardır ki buna selam vermede de dikkat etmek gerekir. Erkek kadının selamını alırken , bir erkekten selamı aldığı tarzda/ tonda alması uygun olmadığı gibi, bir erkeğin de kadına selam verdiği zaman , bir erkeğe selam verdiği tonda ve kadının da alırken yüksek sesle , fazla dikkat çekici şekilde alması uygun olmaz. Kadın-erkek ilişkilerinde nasıl fitneye sebebiyet verilmemesi gerekiyorsa , selam konusunda da buna aşırı bir şekilde dikkat edilmesi lazımdır.
Kadının erkeğe selam vermesi mecburi değildir, verdiği zaman da haram işlemiş olmaz.Bir mümin kadın bir erkeğe selam vermekten dolayı kalbi olarak kendini rahatsız hissediyorsa , vermesine gerek yoktur.Bir erkek de bir bayana selam vermekten dolayı rahatsız oluyorsa o da selam vermeyebilir. Ne erkek ne de kadın birbirlerine "Bana selam vermiyor" diye kapris yapmamalı ve karşısındaki kişiyi kınamaktan kaçınmalıdır.
Selam hidayete tabi olanların üzerine olsun

Hâdimul İslam 15 Aralık 2016 21:00

"Evlatlık olan kişi biyolojik ailesini tanıyor ama onlarla yaşamıyorsa, evlatlık olan ailesiyle yaşıyorsa zekatını kime veremez?"bir oğrencinin sorusudur.hocalarımizdan cevap bekliyoruz.

FECR 16 Aralık 2016 09:48

Alıntı:

Mihrinaz Üyemizden Alıntı (Mesaj 404742)
"Evlatlık olan kişi biyolojik ailesini tanıyor ama onlarla yaşamıyorsa, evlatlık olan ailesiyle yaşıyorsa zekatını kime veremez?"bir oğrencinin sorusudur.hocalarımizdan cevap bekliyoruz.

Evlatlık kan bağıyla bağlı olmadığı için evlatlık ailesi fakir ise ona zekatını verebilir. Esas anne ve babasına zekat olmaz. Ama anne ve babası fakir ise zaten onlara bakmakla yükümlüdür, onlara yardım ve iyilik yapmalıdır. Esas annesi ve babası fakir ise onlara maddi yardım yapması zekat yerine geçmez ama anne-babaya ihsan/iyilik babından büyük sevaptır.

muallime 18 Aralık 2016 21:30

Alıntı:

Mihrinaz Üyemizden Alıntı (Mesaj 404742)
"Evlatlık olan kişi biyolojik ailesini tanıyor ama onlarla yaşamıyorsa, evlatlık olan ailesiyle yaşıyorsa zekatını kime veremez?"bir oğrencinin sorusudur.hocalarımizdan cevap bekliyoruz.

İslam Hukukunda evlatlık müessesesi yoktur .Bu sebeple ;beraber yaşamak zorunda kaldığı aile onun annesi ya da babası hükmünde değildirler ve Onlar zekata muhtaçsalar zekat verebilir .
Biyolojik ailesi dediğimiz kişiler her ne kadar beraber yaşamıyorlar sa da gerçek anne ve babasıdır. Zekat veremez..Onlara (her ne kadar çocuklarınıı başka aileye verdikleri için evlat hakkından sorulacaklarsa da ) bakmakla yükümlüdür .

mehmet akif2 30 Eylül 2017 19:59

okulda birkaç öğrencimin bahsetmesi üzerine soruyorum

rufailik tarikatının yaptığı ateşli şişi yalama ve vücuda batırma işini batıl ve saçma buldular

ben hak tarikat olduğunu tarikata girmenin kişinin kendi tercihi olduğunu söyledim

rıfailik veya rufailik tarikatı hakkında kısaca bana bilgi verir misiniz

bilinmez 01 Ekim 2017 21:51

Alıntı:

Mihrinaz Üyemizden Alıntı (Mesaj 403700)
İsra nicli üyemizin sorusudur...Hepimizi ilgilendiren bu soruya,siz değerli hocalarımızdan cevap bekliyoruz inşAllah)))


karma bir eğitim zaten başlıbaşına haram iken bu detaya takılmak acayip olmuş.şeytanın sağdan yaklaşması böyle birşey..

kuranda Rasulullah ın hanımları için onlar sizin anneleriniz gibidir diyen Alemlerin tek ilahı olan tek Allah,anneniz dediği rasulun hanımlarıyla konuşmanız gerekiyorsa bir perde arkasında konuşun bu sizinde onlar içinde hayırlı olandır.Bu sınırlara uyulmadıktan sonra selamın bir anlamı yoktur zaten....

bilinmez 01 Ekim 2017 22:28

Alıntı:

FECR Üyemizden Alıntı (Mesaj 403718)
Kadınların erkeklere selam vermesi, ya da erkeklerin kadınlara selam vermesi konusu Alimler arasında tartışma konusu olmuştur. Aslında bu konunun grift/karmakarışık haline gelmesinde gerek mezhep taassubunun gerekse erkek egemen toplumun örf ve adetlerinin etkisi olmuştur. Öyle bir hale gelmiştir ki, bunun caiz olmasından haram olmasına kadar gelmiştir.Yani caiz diyenler olduğu gibi haram diyenler de olmuştur. Bu duruma İslam Ümmeti nasıl geliyor? En basit konularda bile bir vahdeti oluşturamıyor! Elbette bunun sebepleri çoktur ama en önemlisi Kur'an ve Sünneti tam olarak anlayamamaktan / içimizde özümseyememekten geliyor. Allah'ın kitabında ve Peygamberimizin sünnetinde açık bir emir ya da yasak olmadığı konularda haramdır veya helaldir demekten kaçınmıyoruz. Halbuki Allah'ın ayeti bize şöyle uyarı yapmıyor muydu?
"Dilleriniz yalana alışageldiğinden dolayı, Allah’a karşı yalan uydurmak için, “Şu helâldir”, “Şu haramdır” demeyin. Şüphesiz, Allah’a karşı yalan uyduranlar, kurtuluşa eremezler."(Nahl-116)
Selam konusuna gelecek olursak;
Selam öncelikle insanlık tarihi kadar eskidir. İnsani ilişkilerde selam vermek ne anlam ifade ediyor, onu bilmemiz gerekir. Selam vermek, bir anlamda karşıdaki kişiye benden sana zarar gelmez denilmesidir. Mekkeli müşrikler Hz.Peygamber a.s'e selam vermemek için dillerini eğip bükürek es-selamu aleykum yerine "es samu aleykum" yani "ölüm senin üzerine olsun " derlerdi.Allah Rasulu de bunu bildiği için onlara "ve aleykum" yani sizin üzerine olsun diye cevap verirdi.
Selam vermek , evlere girmenin de adaplarından olup Kur'an'ın bir emridir:
Ey inananlar! Evlerinizden başka evlere, izin almadan, seslenip sahiplerine selam vermeden girmeyiniz. Eğer düşünürseniz bu sizin için daha iyidir.(Nur/27)
Bu ayette tüm inananlara sesleniyor, kadını ayırt etmiyor.Kadın da bir eve gittiği zaman selam vermeli , erkek de bir eve girdiği zaman selam vermelidir.
"Selamı yayınız" diye emreden bir Peygamberin ümmetinden "selamsız " bir topluma geldik.Batıdan ithal ettiğimiz "Günaydın, Tünaydın, iyi akşamlar, iyi günler vs " diye söylemenin caiz olup olmadığı tartışılmıyor ama mümin erkek ve kadınların birbirlerine "es selamu aleyküm" demeleri tartışılıyor. Hani ayette "mümin erkek ve kadınlar birbirlerinin velileridir/dostlarıdır" demiyor muydu?

“Şayet size selam verilirse, siz de ondan daha güzel bir tarzda selamı alın, en azından verilen selamın misli ile karşılık verin!” (Nisa, /86).
Selam vermek sünnet, almak farzdır diye genel bir kaide vardır. Veren sünnet işlemiş olur, alanda sevap işlemiş olur. Veren ise daha çok sevap almış olur.

Kadınla erkeğin selamlaşması umumiyet itibarıyla haram kılınmamıştır. Bu konuda yasaklama ya da mekruh görme şeklinde rivayet edilen bazı hadisler zayıf bulunmuş ve hem erkeğin kadına hem de kadının erkeğe selam vermesi câiz görülmüştür. (Ebû Dâvud, edeb 148; Tirmizî, isti’zân 9). Bir hadis-i şerifte Efendimiz’in (sallallahu aleyhi ve sellem) uğradığı bir kadınlar topluluğuna selam verdiği rivayet edilmiştir. Bir başka rivayette ise Ebû Tâlib’in kızı Ümmü Hânî, Efendimiz’e uğramış, O’na selam vermiş, Efendimiz de selamını almış ve onu selam vermekten menetmemiştir. (Buhârî, gusül 21; salât 4).

Erkek ve kadın arasında gözetilmesi gereken bir takım prensipler vardır ki buna selam vermede de dikkat etmek gerekir. Erkek kadının selamını alırken , bir erkekten selamı aldığı tarzda/ tonda alması uygun olmadığı gibi, bir erkeğin de kadına selam verdiği zaman , bir erkeğe selam verdiği tonda ve kadının da alırken yüksek sesle , fazla dikkat çekici şekilde alması uygun olmaz. Kadın-erkek ilişkilerinde nasıl fitneye sebebiyet verilmemesi gerekiyorsa , selam konusunda da buna aşırı bir şekilde dikkat edilmesi lazımdır.
Kadının erkeğe selam vermesi mecburi değildir, verdiği zaman da haram işlemiş olmaz.Bir mümin kadın bir erkeğe selam vermekten dolayı kalbi olarak kendini rahatsız hissediyorsa , vermesine gerek yoktur.Bir erkek de bir bayana selam vermekten dolayı rahatsız oluyorsa o da selam vermeyebilir. Ne erkek ne de kadın birbirlerine "Bana selam vermiyor" diye kapris yapmamalı ve karşısındaki kişiyi kınamaktan kaçınmalıdır.
Selam hidayete tabi olanların üzerine olsun

fecr hoca,açıklamanız tam bir modernist yaklaşımla olmuş.ee benzeşme böyledir.ayrıca sizin gibi arapça bilen kişi için nur 27 deki ey iman edenler diye başlayan ayetin hitabı arap dili ve edebiyatında çoğunluğun azınlığa galibi kaidesinden burdaki hitap erkekleredir.

FECR 02 Ekim 2017 09:44

Bilinmez kardeşim
Hemen modernist yaftasını yapıştırmışsın =)
Keşke konuyu kaynaklarıyla araştırsaydın da yüzyıllar önceki Alimlerin bu konudaki görüşlerini araştırsaydın ama nerede ?
Tek bir görüşü mutlak doğru kabul edip diğer görüşleri mutlak yanlış kabul etmek ne ilmi , ne islami ne de insani bir davranış olur. Öncelikle bir şeyin mutlak haram olduğunu telaffuz edebilmek için ayet ve hadiste açıkça zikredilmesi lazımdır. Zanni delillerle bir şeye haram demek insanı büyük vebala sokar.
Etrafında biraz Arapça bilen varsa Arapça kaynaklarını araştırsın ,oradan konuya baksın. Alimler zaten bu konuyu tartışmışlar ve benim dediğimden farklı bir şey söylememişler. Şu linke bakın: Bu konuyu anlatmış.
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Bir kişiyi gerek modernist gerek başka bir şeyle itham etmeden önce düşün öyle yazmanı tavsiye ederim. Tez canlılık insana çok hata yaptırır, bir konuda hüküm vermeden önce farklı kaynaklardan ve farklı görüşlere göz atıver. Farklı görüşleri kabul et anlamında söylemiyorum bunu, sadece düşünce ufkunu açması açısından söylüyorum.

FECR 02 Ekim 2017 09:54

Alıntı:

mehmet akif2 Üyemizden Alıntı (Mesaj 413807)
okulda birkaç öğrencimin bahsetmesi üzerine soruyorum

rufailik tarikatının yaptığı ateşli şişi yalama ve vücuda batırma işini batıl ve saçma buldular

ben hak tarikat olduğunu tarikata girmenin kişinin kendi tercihi olduğunu söyledim

rıfailik veya rufailik tarikatı hakkında kısaca bana bilgi verir misiniz

Tarikatlar konusu uzun bir konudur. Ama Rufailik tarikatındaki şişi yalama ve şiş batırma olayının islami bir anlamı , keramet vs ile alakası yoktur. Aynı şeyler hatta daha da değişikleri Hindistan'da yaygındır.
Faruk Beşer'in "Şiş batırma keramet midir" yazısını da okuyabilirsin

Şiş batırma keramet midir?-Faruk Beşer

bilinmez 02 Ekim 2017 11:13

Hangi alim nur 27 yi böyle bir soruya cevaz manasinda vermiş. Ayrica alimlerim kadınların erkeklere selam verme konusunu tartismalariyla bu gün ki egitim sistemiyle ne alakasi varki böyle bir kıyaslama yapmişsiniz.

FECR 02 Ekim 2017 11:26

Alıntı:

bilinmez Üyemizden Alıntı (Mesaj 413850)
Hangi alim nur 27 yi böyle bir soruya cevaz manasinda vermiş. Ayrica alimlerim kadınların erkeklere selam verme konusunu tartismalariyla bu gün ki egitim sistemiyle ne alakasi varki böyle bir kıyaslama yapmişsiniz.

Ben karma eğitim sistemiyle ilgili bir şey yazdığımı hatırlamıyorum. Karma eğitim sistemi konusu farklıdır. Bir soru soruldu , o soru da "Kadınların erkeklere ya da erkeklerin kadınlara selam vermesi" konusuydu. Bununla ilgili alimlerin farklı görüşlerini ele aldık. Bu konu bugünün konusu değil yüzyıllar önce de alimler arasında konuşulmuş/tartışılmıştır ve bunun Arapça kaynağını da verdik. Ayrıca NUR 27.ayetin sadece erkeklere olduğunu nereden çıkarıyorsunuz? Ey İman edenler hitabının içinde kadınları niye sokmuyorsun, onlar iman edenler kısmına dahil değil mi? Kadınlar bir eve girince selam vermeyecekler mi? Onu bırakın islam literatüründe bir kişi boş eve girse de selam verebileceği kabul edilir.

AlimOğlu 02 Ekim 2017 11:30

Alıntı:

bilinmez Üyemizden Alıntı (Mesaj 413850)
Hangi alim nur 27 yi böyle bir soruya cevaz manasinda vermiş. Ayrica alimlerim kadınların erkeklere selam verme konusunu tartismalariyla bu gün ki egitim sistemiyle ne alakasi varki böyle bir kıyaslama yapmişsiniz.


hızı sabitlenmiş arabayı aratmıyorsun bilinmez kardeşim.biraz araştırsan o işid sitelerinde sabitlenmezsen kafandaki sorular çözüme kavuşacaktır.kadınların cumaya gönderilmemesi,hatta kendi özel arabalarını kullandırılmaması islamın değil kadınları kuluçka,eğlence,hizmetçi,koluna taktığı süs makinası olarak gören cahil-bencil-dar kafaların eseri.
ilmin merkezi olarak görülen hz aişenin ordu komutanı olması gerçeğini örtbas ederek aişenin sosyal ve özel alanını tamamen sıfırlamanın anlamı ne?
aişe-fatıma-emine doktor olmasın.öğretmen olmasın.okumasın.bilmesin.gözü açılmasın.dar dünyasında yaşasın.erkek hazretlerinin bencil dünyasını daraltmasın.
kim dedi?
İslam!
ya öyle mi?
erkek hazretlerinin İslama iftirasından başka bir şey değil.


SAAT: 09:11

vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320