Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Soru Cevap Arşivi (https://www.forum.medineweb.net/650-soru-cevap-arsivi)
-   -   Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... (https://www.forum.medineweb.net/soru-cevap-arsivi/21414-bir-sorum-var-hocalarimizdan-cvp-bekliyorum.html)

mehmet akif2 02 Ekim 2017 18:02

Alıntı:

FECR Üyemizden Alıntı (Mesaj 413848)
Tarikatlar konusu uzun bir konudur. Ama Rufailik tarikatındaki şişi yalama ve şiş batırma olayının islami bir anlamı , keramet vs ile alakası yoktur. Aynı şeyler hatta daha da değişikleri Hindistan'da yaygındır.
Faruk Beşer'in "Şiş batırma keramet midir" yazısını da okuyabilirsin

Şiş batırma keramet midir?-Faruk Beşer

ben rufailiği okulda öğrendim bu burhan uygulamasını da arada yaptıkları da yazıyordu hak bir tarikat olduğu biliyorum

öğrencilerim ders dışı sorunca tarikatlar bir yoldur isteyen tercih edebilir dedim ama burhan uygulaması ile yorum yapmadım

teşekkür ederim fecr hocam

Serpil83 02 Ekim 2017 22:30

Alıntı:

AlimOğlu Üyemizden Alıntı (Mesaj 413852)
hızı sabitlenmiş arabayı aratmıyorsun bilinmez kardeşim.biraz araştırsan o işid sitelerinde sabitlenmezsen kafandaki sorular çözüme kavuşacaktır.kadınların cumaya gönderilmemesi,hatta kendi özel arabalarını kullandırılmaması islamın değil kadınları kuluçka,eğlence,hizmetçi,koluna taktığı süs makinası olarak gören cahil-bencil-dar kafaların eseri.
ilmin merkezi olarak görülen hz aişenin ordu komutanı olması gerçeğini örtbas ederek aişenin sosyal ve özel alanını tamamen sıfırlamanın anlamı ne?
aişe-fatıma-emine doktor olmasın.öğretmen olmasın.okumasın.bilmesin.gözü açılmasın.dar dünyasında yaşasın.erkek hazretlerinin bencil dünyasını daraltmasın.
kim dedi?
İslam!
ya öyle mi?
erkek hazretlerinin İslama iftirasından başka bir şey değil.

alkış000hyyyyy(:

Ecrin :) 03 Ekim 2017 09:43

Alıntı:

bilinmez Üyemizden Alıntı (Mesaj 413850)
Hangi alim nur 27 yi böyle bir soruya cevaz manasinda vermiş. Ayrica alimlerim kadınların erkeklere selam verme konusunu tartismalariyla bu gün ki egitim sistemiyle ne alakasi varki böyle bir kıyaslama yapmişsiniz.

Kadinlarin toplumdaki konumu ne olmali ? Aktif musluman mi pasif mi? Resullahin hanimlarinin durdugu yer sorgulanabilir mi?

Medine-web 03 Ekim 2017 17:01

Alimoğlu gene sapla samanı karıştırmışsın.senin tabirinle erkek hazretleri uydurması kısmen doğrudur.geçmişte erkek egemen fıkıh üzerinde yazışmıştık.orda dediklerini masaya yatırmıştık.neyse....

feminizm gözü ile yaklaşırsak orata egolar ben kazanayımlar rakipler sözkonusu olur.bu mantıkla erkekle kadını eş olmaktan çıkarıp rakip haline getirirsiniz.
İslam dini kadının fiziksel olsun psikolojik olsun kendisini namahrem risklerden koruyacak ortam sağlamak koşuluyla, Veeeee kadının bünyesine uygun her mesleği icra edebilir etmelidir de.
hz aişe örneğini vermişsin.hz Aişenin cemelde komutan olmasını kendisi dahil hiç bir alim onaylamış değildir.bu pişmanlığı (keşke yapmasaydım gitmeseydim) ömrünün sonuna kadar yaşamıştır.kaldı ki müminlerin annesi olan hz aişe için ordaki tüm askerler onun öz evladı mesabesinde iken erkekler ortamında bulunması bile yasaklamışken...hz aişenin komutan olmasını delil olarak getirmen şaşırtıcı....hz aişe komutan olması islami delil değil bilakis islamın red ettiği kendisinin de ilim otoritelerininde kabul etmediği bir durum iken...

diğer taraftan kadının sosyal alanda fiziksel ruhsal ve iffet olarak yıpranmadığı bir ortam varsa ? istanbul anadolu yakasından metroya veya başka araçlara binen korumasız bir kadın avrupa yakasına kadar saydığım risklerden FİZİKSEL RUHSAL VE NAMAHREM DIŞ BAKIŞLARDAN hiç birisine maruz kalmadan varabilir mi ?
eşine kızına gelinine bu manzara için engel olan erkek uyduruk hazretmi oluyor?
yahut lise ve üniversitelerde 18-25 gençlerin ortasında eğitim veren bir öğretmen? veya zaruret olmadığı halde bayan dr imkanı olduğu halde erkeğin kadın doğum doktoru olması? veya bu örnekleri çoğaltabiliriz.....
biz müslümanlar islam onaylı mı düşünmeliyiz yoksa islamı islamsız çağa uydurmaya mı ?
edebyat parçalamayı bırakalım. İSLAMA UYGUN MU ?kem küm ile olmuyor ayetleri dizdirtme bana.....

bilinmez 03 Ekim 2017 22:32

Alıntı:

FECR Üyemizden Alıntı (Mesaj 413851)
Ben karma eğitim sistemiyle ilgili bir şey yazdığımı hatırlamıyorum. Karma eğitim sistemi konusu farklıdır. Bir soru soruldu , o soru da "Kadınların erkeklere ya da erkeklerin kadınlara selam vermesi" konusuydu. Bununla ilgili alimlerin farklı görüşlerini ele aldık. Bu konu bugünün konusu değil yüzyıllar önce de alimler arasında konuşulmuş/tartışılmıştır ve bunun Arapça kaynağını da verdik. Ayrıca NUR 27.ayetin sadece erkeklere olduğunu nereden çıkarıyorsunuz? Ey İman edenler hitabının içinde kadınları niye sokmuyorsun, onlar iman edenler kısmına dahil değil mi? Kadınlar bir eve girince selam vermeyecekler mi? Onu bırakın islam literatüründe bir kişi boş eve girse de selam verebileceği kabul edilir.

abi,soru mevcut eğitimin içinde bayanların erkeklerle olan diyaloglarında selam verme ile alakalı,yanı bu günki realite,sizin getirdiğiniz deliller ise bu konuyla alakalı değil.

ayrıca ey iman edenler hitabının içinde tabiki bayanlarda vardır.yalnız konu nur 27 deki hitabın kime olduğudur.burdaki ey iman edenler hitabı erkekleredir,çünkü ayetin devamında anahtarlarına malik olmadığınız evler diye devam ediyor ayet.

bilinmez 03 Ekim 2017 22:38

Alıntı:

AlimOğlu Üyemizden Alıntı (Mesaj 413852)
hızı sabitlenmiş arabayı aratmıyorsun bilinmez kardeşim.biraz araştırsan o işid sitelerinde sabitlenmezsen kafandaki sorular çözüme kavuşacaktır.kadınların cumaya gönderilmemesi,hatta kendi özel arabalarını kullandırılmaması islamın değil kadınları kuluçka,eğlence,hizmetçi,koluna taktığı süs makinası olarak gören cahil-bencil-dar kafaların eseri.
ilmin merkezi olarak görülen hz aişenin ordu komutanı olması gerçeğini örtbas ederek aişenin sosyal ve özel alanını tamamen sıfırlamanın anlamı ne?
aişe-fatıma-emine doktor olmasın.öğretmen olmasın.okumasın.bilmesin.gözü açılmasın.dar dünyasında yaşasın.erkek hazretlerinin bencil dünyasını daraltmasın.
kim dedi?
İslam!
ya öyle mi?
erkek hazretlerinin İslama iftirasından başka bir şey değil.

yıllardır,internettede araştırma yapıyorum,işid ile en baştanda aynı akidede değildim ve o tür yapılanmaları akidevi olarakta hep eleştirdim.islamın hareket metodunun bu olmadığını hep söyledim.böyle yapılanmaların inanın birdefa dahi sitelerine giripte bir araştırma yapmamışım.çünkü ben dinimi müslümanlardan ancak öğrenirim ve öylede yaptım.

Diğer kısımlarınada Abdulmelik abi anlayacağınız türden açık seçik cevap vermiş...

bilinmez 03 Ekim 2017 22:45

Alıntı:

Ecrin :) Üyemizden Alıntı (Mesaj 413882)
Kadinlarin toplumdaki konumu ne olmali ? Aktif musluman mi pasif mi? Resullahin hanimlarinin durdugu yer sorgulanabilir mi?

Rasulullah ın hangi hanımı,bu günki anlamıyla,bu günki paratikte yaşadıklarıyla sosyal hayat,sosyal aktivite,veya aktivitistlik yapanlara,hangi halleriyle delil olabilir.

Bu günki bayan aktivistler modernizme kurban olmuşlardır.ki zaten islamda kadının aktivistliği sadece evini mescid edinmektir...

Ecrin :) 04 Ekim 2017 12:09

Alıntı:

bilinmez Üyemizden Alıntı (Mesaj 413919)
Rasulullah ın hangi hanımı,bu günki anlamıyla,bu günki paratikte yaşadıklarıyla sosyal hayat,sosyal aktivite,veya aktivitistlik yapanlara,hangi halleriyle delil olabilir.

Cemel vakasi?

bilinmez 04 Ekim 2017 17:33

Alıntı:

Ecrin :) Üyemizden Alıntı (Mesaj 413924)
Cemel vakasi?


cemel vakasını Abdulmelik abi gayet güzel vurgular yaparak kısaca deyinmiş.zaten Aişe annem de bu olayda yanılgısını söylemiştir

Serpil83 05 Ekim 2017 23:14

Cemel Vakası delil olarak sunulmaz.sahabeden ne gelirse gelsin delil kabul edilirse;sahabe dosyasını açmak lazım.onlarda bizim gibi insandır.hata da eder tevbe de ederler.tabi bu tüm sahabeler için geçerli değildir.içlerinde huccet olan da var hiç bir şey olan da var.HZ Ebubekri sıddık'ın tartışılmaz konumu ile ibn zubeyr konumu çok farklıdır.ibn zübeyr sıddık'ın torunu olduğunu unutmamak işe yaramıyor.tüm sahabeler hatasızdır tezi ile adım atarsak kızbu ravileri ne yapacağız? hz aişeye iftira atan ifk hadisesi mimarı hasan bin sabit'i ne yapacağız? emevilerin ayaşlarını katilerini ümmetin başına bela eden HZ Osman'ı ne yapacağız? cemel'de yüzlerce sahabi toprağa düştü.çarpışan ölen şehid olan,haklı olan haksız olan hepsi sahabi.hz huseyn'i kerbelada şehid eden ömer bin sad bin vakkas da sahabi.babası aşerei mubeşere kendisi hz huseyn'in katili?HZ aişe anamız da cemelde hata yaptı hatasını da kabullendi tevbe etti.hatasını sorgulayacak kadar hadsiz değiliz.ama durum ortada.
sonuç olarak sahabeler bizim için saygındır saygıdeğerdir ama hepsi huccet değildir.

mehmet akif2 08 Ekim 2017 09:46

merhaba fecr ve muhsin hocam ve bedia hocam


bir öğrencim allahın ismi neden 99 dedi bunlar nerde geçiyor dedi

hepsi kuranda geçiyor mu

bir de başka bir tanıdığımın sorusu namazda çekdiğimiz tesbih 33 olarak neden çekiliyor öğrencilerimden de namaz konusuna gelince sorabilirler

bir de 12. sınıf da cenaze namazı konusunda cenaze namazı uygulaması yaptıracağım cenaze namazı deniliyor ama aslında bu meftaya karşı yapılan dua mı yani namaz kategorisine giriyor mu

mehmet akif2 08 Ekim 2017 10:16

bazı öğrencilerim de bilimsel bir şey dediler insanlar tüm yok olursa dünya 200 senede temizlenir gibi bir şeydi o zaman allah neden insanı yarattı ve kötüyü yarattı gibi bizim aklımızın yetişemiyeceği şeyleri söyledi

bu soruya göre allah insanları sınamak için yarattı allah bir kulum kötülük yapsın cehenneme gitsin demedi allah yüce olduğu için her şeyi biliyordu kişinin yapacağını da biliyordu diye kaza ve kader kavramını söyledim ve insna aklı sınırlıdır o sınırdan gerisini düşünemez dedim böyle içinden çıkılmaz şeyler düşünmemek gerekir gibi sözler söyledim

öğrencilerimden birkaçı tatmin olmadı benim dediğim allah bilir gibi söze eş değermiş

böyle sorularda başka ne demeliyim

mehmet akif2 08 Ekim 2017 11:49

mehdinin hadislerde geçen özelliklerini söyler misiniz

Serpil83 08 Ekim 2017 16:44

Soruların muhatabı olmadığımdan özrümü beyan ederek mudahil oldum.Kuran_ı Kerim'de tesbit edilen Esmaul Husna listesini veriyorum.

Kur’an’ı Kerim’de Geçen Allah’ın İsimleri
1 ﴿ الْعَفُوُّ ﴾ el-AFUVV

Çok affeden, bağışlayan.

Nisâ: 43
2 ﴿ الأَعْلَى ﴾ el-A’LÂ

En yüksek, en yüce, en şerefli.

Ağlâ: 1
3 ﴿ الآخِرُ ﴾ el-ÂHİR

Son, nihayet, sonuncu.

Hadîd: 3
4 ﴿ الْعَالِمُ ﴾ el-ÂLİM

Bilen, bilgin, âlim.

Haşr: 22
5 ﴿ الْعَلِيمُ ﴾ el-ALÎM

Çok bilen, çok bilgili.

Sebe: 26
6 ﴿ الْعَلِىُّ ﴾ el-ALİYY

Yüksek, kadri yüce, şerefli.

Sebe: 23
7 ﴿ الله ﴾ ALLAH

Ulûhiyete mahsus sıfatların hepsini kendinde toplamış bulunan, ibadet edilen.

Fâtiha: 1
8 ﴿ الْعَظِيمُ ﴾ el-AZÎM

Büyük, yüce, azamet sahibi.

Vâkıa: 96
9 ﴿ الْعَزِيزُ ﴾ el-AZÎZ

Üstün, şerefli, kuvvetli, varlığı nâdir.

Haşr: 23
10 ﴿ الْبَارِىءُ ﴾ el-BÂRİ

Yaratıcı, hâlık.

Haşr:24
11 ﴿ الْبَصِيرُ ﴾ el-BASÎR

Görücü, gören.

Feth: 24
12 ﴿ الْبَاطِنُ ﴾ el-BÂTIN

Gizli olan, gizli ve sır olan şeyleri bilen.

Hadîd: 3
13 ﴿ الْبَرُّ ﴾ el-BERR

Hayırlı, lütufkâr, iyilik, şefkat ve ihsan sahibi.

Tûr: 28
14 ﴿ الْجَبَّارُ ﴾ el-CEBBÂR

İkrah eden, zorâki yaptıran.

Haşr: 23
15 ﴿ الأَحَدُ ﴾ el-EHAD

Bir, biricik, benzeri olmayan.

İhlâs: 1
16 ﴿ الأَكْرَمُ ﴾ el-EKREM

En cömert, en çok kerem sahibi.

Alak: 3
17 ﴿ الأَوَّلُ ﴾ el-EVVEL

Birinci, ilk, evvel.

Hadîd: 3
18 ﴿ الْفَتَّاحُ ﴾ el-FETTÂH

Açan, çok iyi açıcı, kullara rızık kapılarını açan, insanlar arasında hükmeden.

Sebe: 26
19 ﴿ الْغَفَّارُ ﴾ el-ĞAFFÂR

Çokca bağışlayan, affeden.

Gâfir: 42
20 ﴿ الْغَفُورُ ﴾ el-ĞAFÛR

Çokca bağışlayan, affeden.

Şûrâ: 23
21 ﴿ الْغَنِيُّ ﴾ el-ĞANİYY

Zengin, başkasına muhtaç olmayan.

Muhammed: 38
22 ﴿ الْخَبِيرُ ﴾ el-HABÎR

Her şeyden haberi olan, haberdar.

Haşr: 18
23 ﴿ الْحَفِىُّ ﴾ el-HAFİYY

Çokca ikram eden, lütufkâr.

Meryem: 47
24 ﴿ الْحَافِظُ ﴾ el-HÂFİZ

Koruyan, muhafaza eden, hâmi.

Yûsuf: 64
25 ﴿ الْحَفِيظُ ﴾ el-HAFÎZ

Emin, hafızası iyi olan, unutmayan.

Hûd: 57
26 ﴿ الْحَكِيمُ ﴾ el-HAKÎM

Hikmet sahibi, âlim, bilgin.

Haşr: 24
27 ﴿ الْحَقُّ ﴾ el-HAKK

Hak, gerçek.

Yûnus: 32
28 ﴿ الْخَالِقُ ﴾ el-HÂLİK

Örneksiz olarak yaratan, var eden.

Haşr: 24
29 ﴿ الْحَلِيمُ ﴾ el-HALÎM

Yumuşaklıkla muamele eden, eza ve cefaya tahammül eden.

Ahzâb: 51
30 ﴿ الْخَلاَّقُ ﴾ el-HALLÂK

Örneksiz olarak yaratan, var eden.

Yâsin: 81
31 ﴿ الْحَمِيدُ ﴾ el-HAMÎD

Övülmeye değer, hamd edilen.

Şûrâ: 28
32 ﴿ الْحَسِيبُ ﴾ el-HASÎB

Hesab gören, hesaba çeken ve kar-şılık verme hususunda kâfi olan.

Nisâ: 6
33 ﴿ الْحَىُّ ﴾ el-HAYY

Diri, hayat sahibi.

Bakara: 255
34 ﴿ الإِلهُ ﴾ el-İLÂH

Kulluk edilen, ibadet edilen.

Zuhruf: 84
35 ﴿ الْقَادِرُ ﴾ el-KÂDİR

Güç yetiren, güçlü.

Enâm: 37
36 ﴿ الْقَدِيرُ ﴾ el-KADÎR

Güç yetiren, güçlü.

Haşr: 6
37 ﴿ الْقَهَّارُ ﴾ el-KAHHÂR

Karşı konulmaz, yenen, gâlip, zorlayan.

Gâfir: 16
38 ﴿ الْقَاهِرُ ﴾ el-KÂHİR

Karşı konulmaz, yenen, gâlip, zorlayan.

Enâm: 18
39 ﴿ الْقَرِيبُ ﴾ el-KARÎB

Yakın olan.

Sebe: 50
40 ﴿ الْقَوِىُّ ﴾ el-KAVİYY

Kuvvetli, güçlü.

Şûrâ: 19
41 ﴿ الْقَيُّومُ ﴾ el-KAYYÛM

Herşeyi koruyan, tutan, idare eden.

Bakara: 255
42 ﴿ الْكَبِيرُ ﴾ el-KEBÎR

Büyük olan, kadri yüce.

Nisâ: 34
43 ﴿ الْكَرِيْمُ ﴾ el-KERÎM

Cömert, kerem sahibi.

Neml: 40
44 ﴿ الْقُدُّوسُ ﴾ el-KUDDÛS

Bütün noksanlıklardan münezzeh olan, temiz, kutsal.

Haşr: 23
45 ﴿ اللَّطِيفُ ﴾ el-LATÎF

Yumuşaklık ve lütufla iyilik eden, ihsan edici, merhamet eden.

Mülk: 14
46 ﴿ الْمَجِيدُ ﴾ el-MECÎD

Şanı yüce, şeref sahibi.

Hûd: 73
47 ﴿ الْمَلِكُ ﴾ el-MELİK

Mülk sahibi, hükümdar.

Haşr: 23
48 ﴿ الْمَلِيكُ ﴾ el-MELÎK

Mülk sahibi, hükümdar.

Kamer: 55
49 ﴿ الْمَتِينُ ﴾ el-METÎN

Sağlam ve güçlü olan, sâbit, kâvi.

Zâriyat: 58
50 ﴿ الْمَوْلَى ﴾ el-MEVLÂ

Efendi, sahip, veli.

Bakara: 286
51 ﴿ الْمُبِينُ ﴾ el-MUBÎN

Açık, net ve aşikâr olan.

Nûr: 25
52 ﴿ الْمُجِيبُ ﴾ el-MUCÎB

İcâbet eden, kabul eden.

Hûd: 61
53 ﴿ الْمُهَيْمِنُ ﴾ el-MUHEYMİN

Gözeten, kontrol eden.

Haşr: 23
54 ﴿ الْمُحِيطُ ﴾ el-MUHÎT

İhata eden, kuşatan.

Fussilet: 54
55 ﴿ الْمُقِيتُ ﴾ el-MUKÎT

Rızık veren, güç yetiren.

Nisâ: 85
56 ﴿ الْمُقْتَدِرُ ﴾ el-MUKTEDİR

İktidar sahibi, gücü yeten.

Kamer: 55
57 ﴿ الْمُؤْمِنُ ﴾ el-MU’MİN

İman edenlere eminlik veren, gü-venlik sağlayan, kullarının hak olan şeylerini tasdik eden.

Haşr: 23
58 ﴿ الْمُصَوِّرُ ﴾ el-MUSAVVİR

Şekil veren.

Haşr: 24
59 ﴿ الْمُتَعَالِ ﴾ el-MUTEÂLİ

En yüce, en yüksek.

Ra’d: 9
60 ﴿ الْمُتَكَبَّرُ ﴾ el-MUTEKEBBİR

Bütün büyüklük ve yücelik vasıflarını kendinde toplayan.

Haşr: 23
61 ﴿ النَّصِيرُ ﴾ en-NASÎR

Yardım eden.

Enfal: 40
62 ﴿ الرَّحِيمُ ﴾ er-RAHÎM

Merhamet eden, bağışlayan.

Fâtiha: 1
63 ﴿ الرَّحْمَانُ ﴾ er-RAHMÂN

Merhameti çokca olan.

Rahmân: 1
64 ﴿ الرَّقِيبُ ﴾ er-RAKÎB

Gözeten, murâkabe eden.

Ahzâb: 52
65 ﴿ الرَّءُوفُ ﴾ er-RAÛF

Çok esirgeyen, şefkat ve merhamet gösteren.

Haşr: 10
66 ﴿ الرَّزَاقُ ﴾ er-REZZÂK

Rızıkları yaratan, mahlukâtına bahşeden.

Zâriyat: 58
67 ﴿ الصَّمَدُ ﴾ es-SAMED

Her şey varlığını ve bekasını O’na borçludur. Her şey O’na muhtaçtır. O hiçbir şeye muhtaç değildir. Her şeyin başvuracağı, yardım dileyeceği tek varlık Odur.

İhlâs: 2
68 ﴿ السَّلامُ ﴾ es-SELÂM

Sâlim olan, selâmete çıkaran.

Haşr: 23
69 ﴿ السَّمِيعُ ﴾ es-SEMÎ’

İşiten, işitici.

Nisâ: 58
70 ﴿ الشَّاكِرُ ﴾ eş-ŞÂKİR

Karşılık veren.

Bakara: 158
71 ﴿ الشَّهِيدُ ﴾ eş-ŞEHÎD

Şâhid olan.

Enâm: 19
72 ﴿ الشَّكُورُ ﴾ eş-ŞEKÛR

Şükrün karşılığını veren.

Şûrâ: 23
73 ﴿ التَّوَّابُ ﴾ et-TEVVÂB

Tevbeleri çokca kabul eden.

Nisâ: 16
74 ﴿ الْوَاحِدُ ﴾ el-VÂHİD

Bir, tek, eşsiz, biricik.

Gâfir: 16
75 ﴿ الْوَارِثُ ﴾ el-VÂRİS

Bütün mahlûkât yok olduktan sonra bâki ve dâim olan.

Enbiya: 89
76 ﴿ الْوَاسِعُ ﴾ el-VÂSİ’

Herşeyi kaplayan, rahmeti herşeye şâmil, lütfu geniş olan.

Bakara: 261
77 ﴿ الْوَدُودُ ﴾ el-VEDÛD

Mahlûkâtını çok seven, çok sevilen.

Hûd: 90
78 ﴿ الْوَهَّابُ ﴾ el-VEHHÂB

Çokca hibe eden, bağışlayıp veren.

Âli İmrân: 8
79 ﴿ الْوَكِيلُ ﴾ el-VEKÎL

Vekil, koruyucu, güvenip dayanılan.

Âli İmrân: 173
80 ﴿ الْوَلِيُّ ﴾ el-VELİYY

İşleri üzerine alıp icrasını yüklenen, dost.

Şûrâ: 28
81 ﴿ الظَّاهِرُ ﴾ ez-ZÂHİR

Varlığı açık olan, aşikâr.

Hadîd: 3

NOT: 99-81=18
18 esma kuran'da tesbit edilmediği görülüyor.

mehmet akif2 08 Ekim 2017 23:57

allah razı olsun serpil hocam

Medine-web 09 Ekim 2017 21:56

bir öğrencim allahın ismi neden 99 dedi bunlar nerde geçiyor dedi

hepsi kuranda geçiyor mu


lafız ve mana olarak hepsi geçiyor.99 Esmaul Husna meşhur bir bilgidir.ama genel kabul edilen bilgidir.Alimlerin görüşlerinde bu sayı daha fazladır.nasıl ki meşhur olarak kabul edilen kurandaki ayet sayısı 6666 eksik bilgi olduğu gibi...

bir de başka bir tanıdığımın sorusu namazda çekdiğimiz tesbih 33 olarak neden çekiliyor öğrencilerimden de namaz konusuna gelince sorabilirler

33*3 Allahın 99 ismine tekabul ediyor ve bu tesbihi çekenler tüm esmayı zikretmiş olur mealine gelen hadisler vardır.ama günümüzdeki tesbihler sonradan icat edilmiştir.Resulullah sav sağ el parmak boğumları ile tesbih ettiği hadislerden anlaşılıyor.


bir de 12. sınıf da cenaze namazı konusunda cenaze namazı uygulaması yaptıracağım cenaze namazı deniliyor ama aslında bu meftaya karşı yapılan dua mı yani namaz kategorisine giriyor mu

ölülere yapılan tekfin techiz dua muamelesi hem onlara hem dirilere olan saygı ifadesidir.çünkü insan eşrefi mahluktur.öldükten sonra hayvan muamelesi yapmak çöplüğe atmak mevtaya saygısızlık yapmak biz müslümanların itikadında ahlakında ve canlı kuran olan Resulullah'ın öğretisinde mevcut değildir.

techiz tekfin gibi muamele ölüye saygının nişanesidir.şehidi yıkamadan kanları ile defin şehidin nişanesidir.yani Biz Resulullah'tan böyle gördük böyle uyguluyoruz.

Medine-web 09 Ekim 2017 22:10

bazı öğrencilerim de bilimsel bir şey dediler insanlar tüm yok olursa dünya 200 senede temizlenir gibi bir şeydi o zaman allah neden insanı yarattı ve kötüyü yarattı gibi bizim aklımızın yetişemiyeceği şeyleri söyledi

darvin ve materyalizm kokan bu soruları malesef ham beyınlere verilen eğitim sonucudur.biz müslümanlar için bu sorunun cevabı mülk süresinde geçmektedir.yani amaç SINAV,İMTİHAN,SINAMAK..."O, ölümü ve hayatı hanginizin daha güzel davranacağını sınamak için yaratmıştır. O mutlak üstün ve yüce olandır, eşsiz ve benzersiz bağışlayandır."


bu soruya göre allah insanları sınamak için yarattı allah bir kulum kötülük yapsın cehenneme gitsin demedi allah yüce olduğu için her şeyi biliyordu kişinin yapacağını da biliyordu diye kaza ve kader kavramını söyledim ve insna aklı sınırlıdır o sınırdan gerisini düşünemez dedim böyle içinden çıkılmaz şeyler düşünmemek gerekir gibi sözler söyledim

öğrencilerimden birkaçı tatmin olmadı benim dediğim allah bilir gibi söze eş değermiş

böyle sorularda başka ne demeliyim



bu yaş çocuklar tamamen uçsuz bucaksız ve durdurulamaz meraklarındandır.ileri yaşlarda durulur.ama siz siz olun susturmayın.akıllarındaki sancıları olduğu gibi bırakmayın.seviyelerine inerek tatmin etmeye çalışın.tatmin olmazlarsa cevapları art niyetli hain şeytanlardan alırlarsa kafaları bullandırılırsa tebliğ vazifemizi yapmayarak sorumlu oluruz.sorulan sorulara sabırlı azimli sakin olmamız lazım.soruları cevaplamak onları doyuamıyacaktır gerçeğini unutmayalım.onlara balık ısmarlamayı değil tutmayı öğretmemiz gerek.yani denizi göster adresini ver talimat malumat ver O DENEME YANILMA İLE ÖĞRENECEKTİR.o denizden kastımız Kuran ilimleri....çocuk bi başladı mı vazgeçmez.daldıkça doyumsuzlaşacak doyumsuzlaştıkça azim merakla dolup tüm kafasındaki sancıları tek tek çözecektir.

mehmet akif2 10 Ekim 2017 16:26

alevi öğrencilerimin de olduğunu dikkate alarak söylüyorum alevi sünni evlenebilir mi diye sordular ben bu soruya cevap vermedim çok ince konu dedim bi bakayım geleyim dedim

size sorum alevi-sünni birbirleriyle evlenebilir mi

Medine-web 10 Ekim 2017 17:11

Alıntı:

mehmet akif2 Üyemizden Alıntı (Mesaj 414148)
alevi öğrencilerimin de olduğunu dikkate alarak söylüyorum alevi sünni evlenebilir mi diye sordular ben bu soruya cevap vermedim çok ince konu dedim bi bakayım geleyim dedim

size sorum alevi-sünni birbirleriyle evlenebilir mi

Alevilik tanımı pratiği çözülmeden bu soruya cevap verilemez.hz ali sevgisinden,şia dan gelen aleviliğin çeşidi o kadar çok ki...şianın aleviliğin itikadı üzerinde durulduğunda,müslüman olanlar,müşrik olanlar,zındık olanlar ve tamamen kafir olanlar olarak tasnif edebiliriz.tevhid inancını itikadını bozmayan aleviler olduğu gibi,islamdan başka her düşünceyı pratiklerine yaşamlarına dillerine empoze eden ne oldukları belirsiz kesimlerde vardır.hz aliyi sevmek tarihi olayları sürekli sıcak tutmak üzere kesimler olduğu gibi,hz aliyi tanrı mesabesine koyan sahabeye kurana peygambere dil uzatan namazssız abdestsiz imansız itikatsız müşrik kafir kesimlerde vardır.

itikadında proplem olmayan aleviler müslümandır ve bizim kardeşlerimizdir.müslüman kesimle evliliğin hiç bir mahsuzuru yoktur.bu çerçevenin dışında kalan aleviler islamdan çıktıklarından ehli kitap da olmadıklarından bunlarla evlilik hiç bir şekilde caiz değildir.

mehmet akif2 10 Ekim 2017 17:12

allah razı olsun muhsin hocam

AlimOğlu 11 Ekim 2017 00:39

Alıntı:

Abdulmelik Üyemizden Alıntı (Mesaj 413895)
Alimoğlu gene sapla samanı karıştırmışsın.senin tabirinle erkek hazretleri uydurması kısmen doğrudur.geçmişte erkek egemen fıkıh üzerinde yazışmıştık.orda dediklerini masaya yatırmıştık.neyse....

feminizm gözü ile yaklaşırsak orata egolar ben kazanayımlar rakipler sözkonusu olur.bu mantıkla erkekle kadını eş olmaktan çıkarıp rakip haline getirirsiniz.
İslam dini kadının fiziksel olsun psikolojik olsun kendisini namahrem risklerden koruyacak ortam sağlamak koşuluyla, Veeeee kadının bünyesine uygun her mesleği icra edebilir etmelidir de.
hz aişe örneğini vermişsin.hz Aişenin cemelde komutan olmasını kendisi dahil hiç bir alim onaylamış değildir.bu pişmanlığı (keşke yapmasaydım gitmeseydim) ömrünün sonuna kadar yaşamıştır.kaldı ki müminlerin annesi olan hz aişe için ordaki tüm askerler onun öz evladı mesabesinde iken erkekler ortamında bulunması bile yasaklamışken...hz aişenin komutan olmasını delil olarak getirmen şaşırtıcı....hz aişe komutan olması islami delil değil bilakis islamın red ettiği kendisinin de ilim otoritelerininde kabul etmediği bir durum iken...

diğer taraftan kadının sosyal alanda fiziksel ruhsal ve iffet olarak yıpranmadığı bir ortam varsa ? istanbul anadolu yakasından metroya veya başka araçlara binen korumasız bir kadın avrupa yakasına kadar saydığım risklerden FİZİKSEL RUHSAL VE NAMAHREM DIŞ BAKIŞLARDAN hiç birisine maruz kalmadan varabilir mi ?
eşine kızına gelinine bu manzara için engel olan erkek uyduruk hazretmi oluyor?
yahut lise ve üniversitelerde 18-25 gençlerin ortasında eğitim veren bir öğretmen? veya zaruret olmadığı halde bayan dr imkanı olduğu halde erkeğin kadın doğum doktoru olması? veya bu örnekleri çoğaltabiliriz.....
biz müslümanlar islam onaylı mı düşünmeliyiz yoksa islamı islamsız çağa uydurmaya mı ?
edebyat parçalamayı bırakalım. İSLAMA UYGUN MU ?kem küm ile olmuyor ayetleri dizdirtme bana.....

yapma gurban olayım abi.bi ateistlemi konuşuyorsun Allah aşkına.
tamam sustummmmmkimseye-soyleme000drtttte/sli/m

mehmet akif2 13 Ekim 2017 20:51

Ogrenci sorusu mesela şakadan bir arkadaş el fatiha dese orda bulunanlar okumasa günah olur mu

mehmet akif2 13 Ekim 2017 21:00

Öğrencilerim cinleri çok merak ediyor ben bazi açıklayıcı bilgiler verdim ama siz de bana anlatır mısınız o kadar Şeyler söylüyorlarki cin musallat olunca içimize mi girer

muallime 14 Ekim 2017 09:21

Alıntı:

mehmet akif2 Üyemizden Alıntı (Mesaj 414148)
alevi öğrencilerimin de olduğunu dikkate alarak söylüyorum alevi sünni evlenebilir mi diye sordular ben bu soruya cevap vermedim çok ince konu dedim bi bakayım geleyim dedim

size sorum alevi-sünni birbirleriyle evlenebilir mi

Büyükler; farklı mezheptekilerin birbirleriyle evlenmelerini tavsiye etmezler .
Lakin asıl olan Alevi selefi şii ,hangisi olursa olsun kişi neye inanıyor,itikadı nasıldır onu bilmek gerek.İslamın inanılması gereken meselelerini kabul ediyorsa kendini nasıl tanımlarsa tanımlasın Müslümandır Evlenilir,
Önemli olan evlenecek kişilerin karşısındakinin itikadi durumunu bilmektir.
Şimdi inanç durumları çok çeşitlendi;tehlike çoğaldı.Bırakın Alevi-Sünni çatışmasını Sünni-sünni ile Alevi-alevi ile ile aynı doğrultuda ve inançta değil.
Evlenmeden önce hem evlenecek gençlerin hem ebeveynlerin bu konuya çok dikkat etmeleri gerekiyor.Öyle aleviler varki bazı Sünnilerden daha inançlı ve ameli tam .Namaz oruç itikat tam .Öyle sünni varki Tesettür ayetini Faiz ayetini inkar ediyor.Hadisleri toptan inkar ediyor.1400 yıllık ilmi inkar ediyor.
Sonuç :Alevi alevi ile Sünni sünni ile evlenmesi rahat ve huzurları ahiretleri için olması gerekendir.
Sünni ile evlenirken bile inanç ibadet itikat sorulmalıdır.Evlendikten sonra farklı inançta olduğunun öğrenilmesi büyük sıkıntılar doğurur.

Gençler "yok ben aşığım inanç önemli değil" diyorlarsa çatışmalara hazır olmaları gerekir.Genelde üç dört yıl sonra kız (ne yazık ki ) erkeğin tüm görüşlerini benimser

muallime 14 Ekim 2017 09:35

Alıntı:

mehmet akif2 Üyemizden Alıntı (Mesaj 414316)
Öğrencilerim cinleri çok merak ediyor ben bazi açıklayıcı bilgiler verdim ama siz de bana anlatır mısınız o kadar Şeyler söylüyorlarki cin musallat olunca içimize mi girer

Gençler özellikle bazı yaşlarda cinlerle çok ilgilenirler ;birbirlerine gizemli şeyler fısıldarlar...Daha sonra bu merak geçer.Tam bu dönemde doğru kelimeleri söylersek ömür boyu bu bilgiler onların hafızalarında kalır.
Bu konuda Kuranı Kerimdeki cin suresi ;ayet ve hadisler okunmalı genel bilgiler verilip konu dallanıp budaklanmadan toparlanmalıdır.Gençler özellikle dersten sıkıldıkları zaman da dersi kaynatmak için de bu konuyu açarlar :)

muallime 14 Ekim 2017 10:25

Alıntı:

mehmet akif2 Üyemizden Alıntı (Mesaj 414040)
merhaba fecr ve muhsin hocam ve bedia hocam


bir öğrencim allahın ismi neden 99 dedi bunlar nerde geçiyor dedi

hepsi kuranda geçiyor mu

bir de başka bir tanıdığımın sorusu namazda çekdiğimiz tesbih 33 olarak neden çekiliyor öğrencilerimden de namaz konusuna gelince sorabilirler

bir de 12. sınıf da cenaze namazı konusunda cenaze namazı uygulaması yaptıracağım cenaze namazı deniliyor ama aslında bu meftaya karşı yapılan dua mı yani namaz kategorisine giriyor mu

Alıntı:

mehmet akif2 Üyemizden Alıntı (Mesaj 414041)
bazı öğrencilerim de bilimsel bir şey dediler insanlar tüm yok olursa dünya 200 senede temizlenir gibi bir şeydi o zaman allah neden insanı yarattı ve kötüyü yarattı gibi bizim aklımızın yetişemiyeceği şeyleri söyledi

bu soruya göre allah insanları sınamak için yarattı allah bir kulum kötülük yapsın cehenneme gitsin demedi allah yüce olduğu için her şeyi biliyordu kişinin yapacağını da biliyordu diye kaza ve kader kavramını söyledim ve insna aklı sınırlıdır o sınırdan gerisini düşünemez dedim böyle içinden çıkılmaz şeyler düşünmemek gerekir gibi sözler söyledim

öğrencilerimden birkaçı tatmin olmadı benim dediğim allah bilir gibi söze eş değermiş

böyle sorularda başka ne demeliyim

Alıntı:

mehmet akif2 Üyemizden Alıntı (Mesaj 414044)
mehdinin hadislerde geçen özelliklerini söyler misiniz

Alıntı:

mehmet akif2 Üyemizden Alıntı (Mesaj 414148)
alevi öğrencilerimin de olduğunu dikkate alarak söylüyorum alevi sünni evlenebilir mi diye sordular ben bu soruya cevap vermedim çok ince konu dedim bi bakayım geleyim dedim

size sorum alevi-sünni birbirleriyle evlenebilir mi

Alıntı:

mehmet akif2 Üyemizden Alıntı (Mesaj 414313)
Ogrenci sorusu mesela şakadan bir arkadaş el fatiha dese orda bulunanlar okumasa günah olur mu

Göknur öğretmenliğin hayırlı uğurlu olsun

Yalnız soru sorulan kişilerin yapması gerekenler var. Senin soruların biraz şuna benziyor ;formülü öğrenmeden problem çözmeye çalışmak ..
Önce bir ilmihali tam olarak bitirmek lazım. Yaklaşık 3 bin madde var bunları bilmek ve mantığını da anlamaya çalışmak lazım.
3 bin maddeyi nasıl çalışayım dediğinizi duyar gibiyim.(Ama zaten facebook instagram medineweb vs.) de her gün dolaşan biri yaklaşık bu kadar maddeyi bir ayda okur .Genel olarak kadınların paylaşımlarına bakarak söylüyorum...Yanlış anlaşılmasın..
Daha sonra sürekli okumaya devam bu sizi besler..sonra hangi hocayı takip ediyorsanız ; o hoca bu sorulara nasıl cevap vermiş incelerseniz çok faydalanırsınız.Diyanetin fetva hattını takip etmeniz gerekir.Fetvalar kitapları da çok yardımcı olacaktır.

*Sorulan sorulara hemen cevap vermemek emin olduktan sonra cevaplamak gerekir
*sorulan her soru bir tecrübe demektir.Soru ve cevap yazılmalı kayıtlar oluşturulmalıdır


mesela fatiha sorusunu ele alalım ;El Fatiha denilince oradakilerin okuması hükmü nedir ? bunu bilirsek çocukların sorduğu cevap verebiliriiz.
Cevap;Bu uygulama sadece Türklere mahsustur. Okunması çok sevaplı olduğu için El fatiha denildiğini duyunca okuruz.Okumayan günaha girmez.Fakat duyarsız kalması da pek hoş görülmez .
Ayrıca din üzerinden şaka yapmak çok tehlikelidir.Bunu çocuklara mutlaka anlatmalıyız .

Neden yaratıldık sorusuna cevap ?
Cevap :"imtihan için gönderildik" ...
pek tatmin edici bir cevap değil; o zaman çocuk :"Allah sonucu biliyor gene de niye imtihana tabi tutuyor ? " der

Önce kendi cevabımız olması lazım, Kuranı kerim ayetleri çok yardımcı olur...



muallime 14 Ekim 2017 10:31

Göknur çocuklara Kuranı Kerimdeki yaratılış ile ilgili ayetleri ödev ver .Sonra ana fikri sınıfça bulmaya çalışın .Hangi ayetten nasıl etkileniyorlar bakarsın tecrübe etmiş olursun.

mehmet akif2 14 Ekim 2017 11:35

çok sağol muallime hocam allah razı olsun

mehmet akif2 16 Ekim 2017 16:31

Diyanet İşleri: (31-34) Şüphesiz Allah’a karşı gelmekten sakınanlara bir kurtuluş, bahçeler, üzümler, kendileriyle bir yaşta, göğüsleri çıkmış genç kızlar ve dolu dolu kadehler vardır

12. sınıfda bir öğrencim bu ayetlerdeki "göğüsleri çıkmış genç kızlar" yerini kuranda nasıl böyle bir şey olur diye düşüncelerini benle paylaştı

ben bu ayetin anlamını onun söylediği gibi hiç düşünmedim

ben yarın öğrencime nasıl tatmin edici cevap verebilirim

yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim

Medine-web 17 Ekim 2017 04:16

Kuranı kerim cenneti,ehennemi ve diğer konularda tasvir ederken Resulullah(sav)'ın :"insanlara akıllarının alacağı seviyede konuşunuz" prensibini sık kullanmıştır.Yani Allah vahyi orjinalnden seviyemize/kapasitemize tenezül ederek nazil etmiş,dahasını canlı kuran Resulullah vasıtası/dili ile şefaflaşmasını/anlaşılmasını sağlamıştır.

Konuya girmeden önce şunun altını çizmemiz lazım."eşyanın aslı ibahadır" yani her şey aslında helaldır.aslını rengini zaman zeminini özelliğini bozmamak kaydı ile.
bir örnekle açıklarsak,üzüm helaldır ama içkiye çevirirp aslını bozarsan haram olur.veya kadınlar güzellikleri ile özellikleri ile cazibeleri ile asıl olarak kişiye özel olarak helaldır.yani nikah...dahası kadınların kendisi haram değil.namahreme haram olur.harem yapılan nikah kıyılan eş edinen kadın helaldır hemde kişinin eşi ile tüm alakası sadaka sayılmıştır.haram olan kadının kendisi değil düşebileceği namahrem durumudur.

şimdi ayete geçelim.

Kuran cenneteki kadını tasvir ederken,o ödüllere ulaşmak için çaba itaat şart koşar.ey iman eden zat,imanından sadıksan,itaatinde dürüst isen,rabbine karşı muttaki isen sana ödüller vardır.köşkler,yeşil bahçeler,tatlı sular,içecekler,huriler,nuriler hizmetçiler ölümsüzlükler hastalıksızlıklar yaşlanmaya vedalar vs vs....

ayetlerde cenneteki kadın tasvir edilirken şu cazip özellikleri öne sürmektedir:" güzel gözlü,tatlı sözlü,eşinin etrafında pervane olan,eşine bağlı ve düşkün,fiziki güzelliği,eşen özel olan her türlü özelliği vs" ile vahy aklımızın anlıyacağı şekilde akıl seviyemize göre inzal tenezül tasvir edilmektedir.

nebe 33.ayetinde KEWAİB VE ETRAB kelimeleri üzerinde durmak lazım. KEWAİB ( eşler genç kızlar),ETRAB (eşi ile uyumlu,yaşıt,denk,eşinin fiziksel ruhsal taleplerine arzularına mutluluklarına tam uyumlu kaliteli değerli muhteşem harika eşler) manaları verilmektedir.tomurcuk göğüslü tabirini de bu ayetin çerçevesine alabiliriz.kaldı ki ayette cinsiyet değil kadın erkek için farketmeyen genel bir tabir kullanılıyor.tomurcuk göğüslü uc bir manadır bunu sadece kadın için kullanmak ayetın genel mesajına aykırıdır.dilimizce erkek için atletik kaslı tabirinide içinde barındırmaktadır.yani erkek için tomurcuk göğüslü kadın,kadın için atletik kaslı erkek ayetin kapsamındadır.moda tabiri ile erkek için huri kadın için nuri....

yukarıda belirttiğim gibi kadının güzel olması,cazip olması,özellikleri ile göz kamaştırması haram değildir.Allahın yarattığı güzellikler neden haram olsun ki.haram olan kadının yalnış zaman zemin kişiye açılmasıdır.yani nikahsızlık....

Dolayısıyla Kuranı kerimde bu tasvir helal dairesinde doğru bir tasvirdir.yadırganması hafife alınması biz müslümanların işi değil,kurana art niyetle yaklaşan sefih ahmak cahil esfel olanların işidir.

Çocuklara gençlere işin aslını akli seviyelerine inerek anlatmak ikna etmek lazım.

mehmet akif2 01 Kasım 2017 16:30

öğrenci sorusu

insanın evleneceği kişi seçmesi kendi elinde mi yoksa değiştirelemeyen kaderin için de mi

yani evleneceğimiz kişiyi seçmemizde veya istediğimizin kişiyle engeller çıkıp evlenememe de insanın hiçbir fonksiyonu yok kader mi

mehmet akif2 01 Kasım 2017 16:43

öğrenci sorusu

15/HİCR-85: Biz, gökleri, yeri ve her ikisi arasında bulunanları ancak hakka ve hikmete uygun olarak yarattık. Kıyamet günü mutlaka gelecektir. Sen şimdi güzel bir şekilde hoşgörü ile muamele et.

birçok yerde geçen biz kelimesi derken allahtan başka kim kastediliyor

Medine-web 01 Kasım 2017 20:01

Alıntı:

mehmet akif2 Üyemizden Alıntı (Mesaj 414959)
öğrenci sorusu

insanın evleneceği kişi seçmesi kendi elinde mi yoksa değiştirelemeyen kaderin için de mi

yani evleneceğimiz kişiyi seçmemizde veya istediğimizin kişiyle engeller çıkıp evlenememe de insanın hiçbir fonksiyonu yok kader mi

kader ecel ve nasip kavramları islam tarihinde hep yumuşak karın muamelesi görmüştür.hatta bu kavramlar üzerinde değişik mezhepler bile kurulagelmiştir.kaderiye cebriye vs....

şu konuda tüm islam ekolleri ittifak halindedir; Külli iradesiz hiç bir yaprak kıpırdayamaz.Yani Allah iradesi her şeyın üstündedir,Allah dilemedikçe siz dileyemezsiniz.
tartışma ve ittifaksızlık cüzi irade üzerinde yoğunlaşıyor...

sorulan soruya şöyle cevap verebiliriz;
kader tanımı olarak;"kader kişinin elinde olmayan,tamamen Külli iradeye göre şekillenen,bireyın cüzi iradesi ile değiştirme şansı olmayan her fiil kaderdir."örneğin; ölüm,doğum,anne ve baba seçememek,yaşlılık gibi.hiç kimse ne zaman doğacağını,ne zaman öleceğini,doğum ve ölümünü geciktirme yada ileri alma şansı olmadığı,ve hiç kimse babasını yada anasını veya ırkını rengini seçme şansı olmadığı gibi... BU GENEL BİR KADER TANIMIDIR.VE BU KADER YÜZDE YÜZ KÜLLİ İRADE İLE YÜRÜMEKTEDİR.

cüzi iradeyı ilgilendiren kader ise,külli irade sünnetullah gereği doğru yada yalnışta zorlama yada mecbur bırakma yoktur.Külli irade doğru yada yalnışta cüzi iradeye,hür irade vermiştir.külli iradenin verdiği yetki ile cüzi iradenin yalnışa sapmasında izini var rızası yoktur.bir örnekle açıklarsak Allah namazı emretmiş ve edasına karar veren cüzi iradeden razıdır izin de verir.namazın terkinde izin var ama razı değildir.

soruya gelince,kişi cüzi irade sahibi olduğundan,ve iradesinde tamamen hür olduğundan evliliğinde,eş seçiminde tamamen cüzi iradenin insiyatifindedir.külli irade bu konuda cüzi iradeye sınırsız hurriyet vermiştir.istediği eşle evlenmesi yada evlenmemesi kendi iradesindedir ve neticesi de nasiptir yada değildir.yani burada kader nasip ile ilintilidir.nasip varsa kadere dolaylı sebeb olur.tıpkı eceli gelmiş birisini öldürmek ile,ecel geldiği için öldürdüm paradigmasına saplanmanın masumiyet olmayacağı....adamın eceli gelmiştir bu doğru.ama onu öldürmek senin iradendir.öldürmesende ölecektir ama senin elinle ölmesin sorumluluğu vardır.o adamın eceli gelmesi külli iradedir onu öldürmek ise tamamen cüzi iradenin eseridir.cüzi irade masum olamaz ve değildir.bir eş seçmek evlenmek netice olarak kaderdir.bu kader cebri zorunlu olmayıp tamamen cüzi iradenin iradesinin neticesidir.

aksi takdirde kaderimdir öldürdüm,kaderimdir işledim,kaderimdir yaptım ile karşıkarşıya kalır,külli irade suçlanmış oluruz bu da küfürdür.
netice olarak KÜLLİ İRADE NETİCEYI CÜZİ İRADEYE BIRAKMAKLA BİRLİKTE,CÜZİ İRADENİN SEÇECEĞİ YOL DOĞRU VEYA YALNIŞ FARKETMEZ İZİN HURRİYETİ VERMİŞTİR AMA RIZASI VARDIR YADA YOKTUR KONUYA GÖRE DEĞİŞİR.BİR BAŞKA DEĞİŞLE İZİN VERMEK RIZA DEĞİLDİR.

Medine-web 01 Kasım 2017 20:07

Alıntı:

mehmet akif2 Üyemizden Alıntı (Mesaj 414961)
öğrenci sorusu

15/HİCR-85: Biz, gökleri, yeri ve her ikisi arasında bulunanları ancak hakka ve hikmete uygun olarak yarattık. Kıyamet günü mutlaka gelecektir. Sen şimdi güzel bir şekilde hoşgörü ile muamele et.

birçok yerde geçen biz kelimesi derken allahtan başka kim kastediliyor

ALLAH KENDİSİNE SAYGINLIK ULULUK AZAMLIK İFADESİDİR BİZ.BURADA BİZ ÇOKLUK ANLAMINDA DEĞİL.muhatabınıza siz diye hitap etmeniz muhatabınızın çokluğundan değil ona göstermiş olduğunuz saygıdandır gibi...

mehmet akif2 04 Kasım 2017 23:06

﴾62﴿ Şüphesiz, iman edenler; yahudilerden, hıristiyanlardan ve Sâbiîler’den de Allah’a ve âhiret gününe inanıp sâlih amel işleyenler için rableri katında mükâfatlar vardır. Onlar için herhangi bir korku yoktur; onlar üzüntü de çekmeyecekler.



bu ayetin tefsirine şöyle bir baktım da tam anlayamadım

islam dininin hak olduğunu bilmeden yahudi hristiyan ve sabiilikte tam inanmış ve ibadetlerini yapan kimse olursan cennete mi gidersin anlamına geliyor

mehmet akif2 04 Kasım 2017 23:07

öğrenci sorusu

hz. adem ve hz. havva iki kişi ise nasıl 8 tane kan grubu oldu

mehmet akif2 22 Kasım 2017 18:18

öğrenci sorusu

allah hiçbir şeye muhtaç değilse imtihan için kendisine kulluk etmesi için neden insanları yarattı

10. sınıf ve 12. sınıfdan sormuşlardı

zariyat 56. ayet yeterli gelmiyor ve imtihan için mal ve evlatla sınanmak için demek de yeterli gelmiyor

ben bugün öğrencime dedim ki kuranımız var poeygamberimiz var uymamız gereken kurallar var aklımız sınırlı sen sınırsızı düşünerek kafa yorma dedim

ama başka ne desem ikna edebilirim

bugün konuştuğum 10. sınıf öğrencim dediğimden ikna oldu gibi

12. sınıfdaki öğrencim ikna olmadı

12. sınıfdaki öğrencim ayetlerde geçen hiç düşünmez misin sözüne göre düşünmem lazım diyor

bu düşünme sorgulama değil ki allahın yaratılışının mükemmelliğini görebilmek için çevrene bakıp düşünmeni söylüyor diyorum

diğer öğrencilerim kabul ediyor ama bu öğrencim gibi düşünen birkaç kişi ikna olmuyor

Medine-web 23 Kasım 2017 21:10

Alıntı:

mehmet akif2 Üyemizden Alıntı (Mesaj 415071)
ï´¾62ï´¿ Şüphesiz, iman edenler; yahudilerden, hıristiyanlardan ve Sâbiîler’den de Allah’a ve âhiret gününe inanıp sâlih amel işleyenler için rableri katında mükâfatlar vardır. Onlar için herhangi bir korku yoktur; onlar üzüntü de çekmeyecekler.



bu ayetin tefsirine şöyle bir baktım da tam anlayamadım

islam dininin hak olduğunu bilmeden yahudi hristiyan ve sabiilikte tam inanmış ve ibadetlerini yapan kimse olursan cennete mi gidersin anlamına geliyor

burada ve kuranın diğer ayetlerinde insanlardan( dini dili ırkı düşüncesi ne olursa olsun) temel mesaj ve istenenler şudur;
tabiri caizse üç paket sunulur
1-Allaha iman paketi ( tüm iman esasları dahil)
2-Ahirete iman paketi( tek dünyalı düşüncesinden uzak iki dünyalı olmalı)
3-salih amel paketi( ibadet ahlak ve uzantıları dahil)

yukarıdaki üç pakete şeksiz şüphesiz şirksiz iman edip salih amel işleyenler sabilikten yahudilikten hristiyanlıktan gelme de olsa müslümandır müslüman muamelesi görecektir.müslümanlara tanınan haklardan dünya ahiret faydalanacaktır.
burada önemli olan ben müslümanım demek değil,Allah'ın istediği müslüman tanımına giriyor mu önemlidir.
biraz daha açacak olursak,müslümanım dediği halde şeriate karşıyım profilini düşünün.yada isaya inanırım musaya değil veya kitabın bir kısmına inanırım bir kısmına değil ile yola çıkan kendisine göre müslümanda olsa kafirdir.
veya adam hristiyandır ehli kitap kabul edilir ve teslisi (baba oğul ruhul kudus) de savunuyorsa kurana göre müşriktir kafirdir.yukarıdaki ayet bunları zaten dışlıyor.3 paketin tümüne iman ve uygulama ile adı sanı ne olursa olsun müslümandır.bu üç paketin bir kısmını dahil inkar ediyorsa kafirdir.

unutmayalım hristiyanlık yahudilik hanif gibi semavi dinler özü itibarı ile müslümandır.red edilen bu semavi dinlerinin muharref/şirk/küfür halidir.

ayeti şöyle tercüme ile toparlarsak ortaya şu özet cümle çıkıyor ; mevlana ne olursan ol gel diyor.bu ayet cümleyı şöyle değiştiriyor.NE OLURSAN OL GEL DEĞİL,ADAM OL ( yukarıda geçen 3 paketi kabullen uygula) GEL.

Medine-web 23 Kasım 2017 21:18

Alıntı:

mehmet akif2 Üyemizden Alıntı (Mesaj 415072)
öğrenci sorusu

hz. adem ve hz. havva iki kişi ise nasıl 8 tane kan grubu oldu

hz adem topraktandır.
hz adem yaratılırken yer yüzünün tüm toprak çeşitlerinin birleşiminden( killi kumlu humuslu beyaz siyah vb.topraklar) yaratılmıştır.
dolayısıyla her çeşit toprak ile yaratılan hz ademin zürriyetinden alman sarışınları habeşistan zencileri kürt esmerleri türk beyazları vs olması gayet doğaldır.kan gruplarınıda bu cümleye katmak lazım....

Medine-web 23 Kasım 2017 21:36

Alıntı:

mehmet akif2 Üyemizden Alıntı (Mesaj 415563)
öğrenci sorusu

allah hiçbir şeye muhtaç değilse imtihan için kendisine kulluk etmesi için neden insanları yarattı

10. sınıf ve 12. sınıfdan sormuşlardı

zariyat 56. ayet yeterli gelmiyor ve imtihan için mal ve evlatla sınanmak için demek de yeterli gelmiyor

ben bugün öğrencime dedim ki kuranımız var poeygamberimiz var uymamız gereken kurallar var aklımız sınırlı sen sınırsızı düşünerek kafa yorma dedim

ama başka ne desem ikna edebilirim

bugün konuştuğum 10. sınıf öğrencim dediğimden ikna oldu gibi

12. sınıfdaki öğrencim ikna olmadı

12. sınıfdaki öğrencim ayetlerde geçen hiç düşünmez misin sözüne göre düşünmem lazım diyor

bu düşünme sorgulama değil ki allahın yaratılışının mükemmelliğini görebilmek için çevrene bakıp düşünmeni söylüyor diyorum

diğer öğrencilerim kabul ediyor ama bu öğrencim gibi düşünen birkaç kişi ikna olmuyor

öğrencilerin böyle meraklı olmaları bir musibet değil bilakis mürşid/tebliğci için büyük nimettir.

Kuran insanın yaratılışını şu cümle ile özetliyor.BAŞI BOŞ VE BOŞUNA YARATMADIM.SORUMSUZ SORGUSUZ İLKESİZ YAŞASIN DİYE YARATMADIM.RABLERİNE İBADET ETSİNLER DİYE YARATTIM.

yukarıdaki özet cümlenin açılımında ve diğer ayetlerde eyyukum ehsenu amela ile özetleyen sınavdasınız imtihandasınız kazanırsanız ödül cennettir kaybederseniz mueyyidesi cehennemdir.

Allah samed'dir.ibadetlerimize ve hiç bir şeye muhtaç değildir.insan olarak hepimizi yarattı.bizden istenen insan olmak değil zaten insanız,insan kalmaktır.

Allah bize muhtaç değildir öyleyse ibadet taat ahlak muamelatımızda neden hür değiliz denilirse dünya dingonun ahırına dönüşmez mi?

o zaman her kes sorumsuz sorgusuz ilkesiz bir nevi hayvan gibi yaşayacaksa,ömrünü tıpku hayvanlar gibi sofra ile wc arasında geçirmekten ibaret sayarsa....ki hayvanlarda yer içer çiftleşir aile kurar terör estirir öldürür vs....insanla hayvan farkı ne kalacaktır o zaman?

hayvanlardan farkı kalmayan insanlar kuran deyımıyle hayvanlardan daha aşağılıktır.çünkü hayvan orjinalinden yaratılışında hayvandır.ama hayvanlaşanlar insan olarak kalmayı beceremeyenlerden oluşur.buda esfeli safilin noktasıdır.

esfeli safilini meslek edinenler zina içki kumar adam öldürme terör gibi dünyayı dingonun ahırına çevirmesi demek değilmidir?

işte Allah bu önlemi almak için bizlere kitaplar peygamberler gönderdi.eğitti öğretti.ve yukarıdaki özet mesajı ile netleştirdir.

SENİ VE TÜM IRKLARI İNSAN OLARAK YARATTIM.SENİN GÖREVİN İNSAN KALMAKTIR.


SAAT: 09:11

vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320