![]() |
Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... bu tür hurafe bidat uydurmalar hep iyi niyet eseridir.bu anlamdaki iyi niyetlere verilecek tek cevap cehennem yolu iyi niyet taşları ile döşelidir. islama yamanmadık kalmadı.halbuki islam açıktır nettir.zam veya iskontoya musait değildir.aksi takdirde fatihadaki sapkın ve dalalet ehli olmak kaçınılmaz olur. diğer taraftan sadaka infak yakın akrabadan başlanır,komşu,mahalleli,hemşeri vs.bu sınıflarda tasadduk ehli yoksa uzaklara verilir. bu sınıflar atlanarak uzaklara götürmek fıkhen aklen vicdanen doğru değildir.komşusu aç iken tok yatan bizden değildir prensibini göz ardı etmemek lazım. hurafe bidat ve uydurmalara göz yumarsak fatiha süresinde geçen gazaba uğrayanlar ve dalalete batanlar akibetine uğramayı kabullenmektir. |
Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... İnsanlara HAK VE BATILI APAÇIK Bİ ŞEKİLDE ANLATIN.. Zaten islamın Rabbani metodundada bu gerçeklik vardır.yakın akrabandan başlayan bi uyarı ve ikazla,peşine gelecek[terlik] sıkıntılarada sabredin.. Allah ın son rasulu Muhammed as geldiği toplumunun ekserisi YAKIN AKRABASIYDI ve daha rasulluk vazifesi verilmeden önece herkes O na Gül atarken,daha sonra Rasulluk verilince UYARI İKAZLAR BAŞALADI VE BUNLARDA HOŞLARINA GİTMEDİ VE terlik atar oldular.. Sizin etrafınızda bulunan insalara karşı olan bu sorumluluğunuzu yerine getirme zamanınız gelmedi mi .... ve daha ne zamana kadar Allah ı değilde ,insanları razı etmeye,ki razıda olmayacaklardırya,bu gün sever,yarın en ufak bi menfaatte kızar,söverler ya.... Siz siz olun,ve insanlar için açıklanan hidaayeti onlara biran önce AÇIKLAYIN,emin olun ilk başta sizinle cedelleşeceklerdir ve daha sonra bide bakmışsınızki SİZ KAZANMIŞSINIZ.çünkü hak geldimi batıl zayi olmak zorundadadır.. |
Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... Ha bu arada,insanlar için açıklanan hidayetin ve özellikle sosyal hayata hükmetme yönüyle halklara indirme kısmnını iyice kavrayıp biran önce her kes hayatına taşımalı ki İMAN İDDASINI İSPATA DÖNÜŞTÜRMÜŞ OLSUN.... |
Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... Bir erkeğin, karısına evde yardım etmesi; • ALLAH’ın gazabını kaldırır. • Hayırlarını ve derecesini artırır. Evinde hizmet görüp, bundan utanmayan erkeğin adı, • Şehitler defterine kaydedilir. • Gece ve gündüz Cenab-ı Hak ona şehit sevabı ihsan eder. • Her bir adımı başına, bir hac, bir umre sevabı verilir ve • Vücudunda bulunan tüylerin sayısınca Cennette ona bir şehir ihsan olunur. Hadîs-i Şerîf [Camiü’s-Sagir, Mefatih-ül- Cinan] bu hadisin altında camiü's sağır yazıyor ama gerçekten orda geçiyor mu uydurma hadis değil değil mi |
Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... Alıntı:
2-Yukarıda söylenen sözün Camius Sağirin hakki babında ,kaçıncı hadiste olduğu belirtilmemiştir. Doğrulamak, tetkik etmek için bu gereklidir. 3-Bir erkeğin evde hanımına yardımcı olması elbette güzel bir davranıştır ve hayırlı bir ameldir. Ama bunu yapan kimselerden Allah'ın gazabının kaldırılması,şehitlerden sayılması, hac ve umre sevabı verilmesi ve vücudunda bulunan kıllar sayısınca Cennette ona bir şehir ihsan edilmesi gibi abartılar gereksizdir. Bu ifade ne Kur'an'ın üslubuna ve ne de Peygamberimizin üslubuna , sahih hadislerine uygun değildir.Şehit , hac ve umre sevabı ya da Cennette şehirler verilmesinin garantisini Allah'tan başka veremez. Kur'an ayetleri içinde de erkeğin hanımına yapmış olduğu yardımlar ancak hasene olarak adlandırılır. Hasenin karşılığı yine hasenedir. 1-Bir hasene 10 veya 100 hasene vermesi Allah'ın takdirine kalmıştır. Ama şehit sevabı, umre, hac sevabı gibi şeyler verilmez.Kişi şehitliği hak etmeden şehit olmaz, umre yapmadan umre sevabı almaz, hac etmeden hac sevabı almaz, Cennetlik amelleri yapmadan Cennete giremez. Cennet ucuz değil, Cehennem de lüzumsuz değildir. |
Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... sanırım suyutinin eseri.hatta kendisi de uydurma hadisler oldugunu dile getiriyordu..ben bi şey sormak istiyorum hadis kitaplarını yane kutubu sitte yı en sahih olnadan zayıf hadislere dogru sıralarsak içerdigi hadisler bakımından imam buhari ve sahihi imam muslim ve sahihi tirmizi camii ebu davud suneni nesai ve suneni ıbn mace ve suneni diye sıralamak ne kadar dogru sanırım bir hadisin uydurma oldugundan bahsedebilmek için de rical ilmini almak gerektigi kanaatindeyim. |
Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... Alıntı:
Kimine göre en sahih hadis kitabı Buhari ve Müslim , kimine göre de Muvatta'dır. Bu sahih hadis kitap konusu biraz görecelidir. |
Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... selamünaleyküm kendi çapımda araştırma yaptım fakat kalbim bir türlü mutmain olmuyor.Sorum şöyle,eltim ve onun oğlu ile hacca gitmeye karar verdik.araştırmalara göre hanefi mezhebinde kadın mahremi olmadan gidemıyor ya şafii yada malikiyi taklit etmesi lazım oda caiz değildir deniliyor.mantıken şöyle düşünmeden edemıyorum bir kadının mahremsiz hacca gitmesi büyük sıkıntı olur her anlamda diye düşünürüm.eşim git diye çok ısrar ediyor bende çok istiyorum fakat sonrada düşünüyorum bana farzmıdır benım kendime ait malım yoktur. cevaplarsanız sevinirim saygılar... |
Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... Alıntı:
İkinci olarak Hanefi ve Hanbeli mezheplerine göre kadınların yanında mahremleri olmadan yola çıkmaları caiz değildir. Şafiilere göre üç veya daha fazla güvenilir kadın, yanlarında eş veya mahremleri olmasa da hacca gidebilir. Maliki mezhebine göre ise bir kadın, güvenilir bir grup içerisinde olması halinde tek başına gidebilir. Ancak kadınlardan oluşan bir grup içinde olması tavsiye edilir (İbn Kudame, Beyrut 1405, el-Muğni, III, 192; Şirbini, Muğni’l-Muhtac, Beyrut, ts. , I, 467; Dusuki, Haşiye, II, 9-10). Sonuç olarak ;Karar sizin ,ister diğer mezhepleri taklid eder,hac grubunun güvenirliliğine bakarak bir daha ömrümce bu fırsatı bulamam diyerek tanınmış ruhsatttan yararlanabilirsiniz.Fakat Hac gibi meşakkatli bir ibadette mahremi olmayan kişinin çok sıkıntıda kalacağı doğrudur.En azından yanında kadınlar olması gerekir . Yahutta '' yanımda mahremim yok ben eşimle gidecek imkana sahip olmayı bekleyeyim'' diyebilirsiniz. |
Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... Alıntı:
|
Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... Alıntı:
Eğer eşiniz gitmenizi istiyorsa, siz de gitmeyi arzuluyorsanız niye gitmeyesiniz? Eskiden yollar uzun ve meşakkatli idi. Develerle, eşeklerle, yürüyerek aylar alırdı. Sonra yollarda eşkıyalar çok idi, yollar kesilirdi. Böyle meşakkatli bir zamanda verilen fetvalara uymak akıllıca olurdu. Günümüzde ise durum çok farklı. Uçakla bir saat içinde ordasınız. Güvenlik konusunda bir sıkıntı olmuyor. Ayrıca hac kafilelerinde gruplar oluşturuluyor. Herkes kendi grubuyla hac görevlerini yerine getiriyor. Her grubun da kendi kılavuzları var. Bayanlar kendi aralarında birlikte hacı oluyorlar. Büyük bir yardımlaşma var. Haccın zorluklarının yanında yalnız kalmazsınız. Diğer yönden eşinizle gitseniz bile orada ona fazla ihtiyaç duymayacaksınız yani... Kendinize ait malınız yoksa gitmek mecburiyeti yok tabi. Ama sizi gönderen biri varsa da böyle bir fırsatı niye kaçırasınız ki? Diyeceğim o ki; Eğer mezhep imamlarından biri cevaz verdiyse, aklınıza hiç bir şey takılmasın derim. Sonuçta o da islama uygun şekilde hüküm vermiştir. Böyle bir fetvayı sonuna kadar değerlendirin. Hac için imkan varsa, hiç durmayın... |
Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... Bence baskasinin goturdugu hacci kabul etmeyin ilerde caniniz yanabilir etrafimda cok duydum maliniz yoksa degil eltinize refakat mi ediceksiniz Eltiniz insaallah iyi biridir |
Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... Alıntı:
:):)Hay Allah... düşünceli000Hep sormuşumdur kendime niye anlaşamazlar diye... |
Dini nikah / imam nikahi Selamun Aleykum arkadaslarm.. Az once sahur programinda mustafa karatasi izliyordum Imam nikahi diye birsey yok dedi... yani resmi nikah kiyildiysa imam nikahina gerek yok dedi.. Ama en cok da dini nikah imam nikahi diye birsey yok dedi ... Aklim karisti... bu konuyla ilgili bilgi sahibi olanlar cevap yazarsa sevinirim .. Allah'a Emanet Olun .. |
Cevap: Dini nikah / imam nikahi Alıntı:
islami nikah nedir? Dininin ve imanının Allah nazarında makbul olmasını dileyen her Müslüman, nikâh meselesinde Allah’ın koyduğu ölçünün ne olduğunu bilmek ve ona uymak zorundadır. umarım acıklayıcı olmustur ; ) |
Cevap: Dini nikah / imam nikahi Alıntı:
Ben kesinlikle ve kesinlikle islami nikahin olduguna inanil ve bu nikahinda kiyilmasindan yanayim .. Fakat programda soyledigi "yoktur" ifadesi smdi herkesi eminim benim gibi dusunmeye yonlendirmistir ve soruyorlardir tanidiklarina ese dosta Cok tesekkurler cevap icin Allah'a Emanet Olun .. |
Cevap: Dini nikah / imam nikahi Alıntı:
haklısın yaprakela abla hoca da vakit olmadığı içindir belki açıklayamamış olabilir sen de Allah'a emanet ol ablacım c* |
Cevap: Dini nikah / imam nikahi Alıntı:
Migrenim tuttugundan pek yazamiyorum aklimdakileri hastaneye gidim gelim belki izler yazarim hocanin cumlelerini canim bnm :) Allah'a Emanet Olun .. |
Cevap: Dini nikah / imam nikahi Alıntı:
gecmis olsun ablacım evet tam olarak ne söylediğini yaz istersen hocalarımızdan da cevap gelecektir c* |
Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... Nikahın amacı evliliği ispattır.türçesi bu benıim mahremim ailem demektir. nikah yoksa akıllara şüphe gelebilir niah buna cozum saglar bilgini paylaşmak sadkadır |
Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... yaprakela kardeşim sorunuza hocalarımız müsait olduklarında illaki cevap vereceklerdir....hepimiz yorum yapmaya kalkarsak kafa karıştırmaktan öteye gitmez..hocalarımızdan ikna edici açıklayıcı cevap gelecektir..esef etmeyin.. |
Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... Alıntı:
Allah'a Emanet Olun .. |
Cevap: Dini nikah / imam nikahi Alıntı:
Nikah bir akittir. Bu akitin/anlaşmanın şahitler huzurunda olması esastır. Çünkü nikah sadece iki kişiyi ilgilendiren bir mesele değildir. Toplumu ilgilendirir. Toplumda nikahlı olanlar bilinmelidir ki onlara yanlışlıkla da olsa dünürlük/göz koyma gibi olaylar olmasın. Tarih boyunca bütün dinlerde/toplumlarda nikah olagelmiştir. Sadece nikah şekli ve şartları değişkenlik göstermiştir. Nikahta ikilem yani iki farklı nikah diye bir uygulama olmaz. Bir kimse toplum içinde şahitlerle evlendiğini ilan etmişse bu kimse nikahlı demektir. Eskiden insanlar evlenmek istediği zaman anne ve babasının rızasıyla ve şahitlerin huzurunda ve Kâdının (İmam veya Şeyhülislam) kıymasıyla nikah gerçekleşmiş oluyordu. Nikahta "Dini (imam) nikahı" ve "resmi nikah" olayı nereden çıktı? Konunun esas noktasını yakalamadan "dini nikah" ya da "resmi nikah" vardır veya yoktur demek kafaları karıştırmaktan başka bir işe yaramaz. İslamda nikah tekdir. Gerek Asrı saadette gerekse Osmanlı zamanında nikahın adı tek idi. Adına da sadece" NİKAH" deniyordu. "İmam nikahı" ya da " resmi (devlet) nikahı diye bir ayırım yoktu.Bu ayırım hilafetin kaldırılıp cumhuriyetin kurulması ile başladı. Cumhuriyete geçildikten sonra insanların evlilikleri devlet yasaları ile düzenlenmeye başladı ki bu yasalar Batı ülkelerinden alınma kanunlardı. Dini kanunlara göre ayarlamak yerine Batıdan iktibas edilerek evlilik hukuku resmileşti.Devlet laik olduğu için evlilik sözleşmesini dini olarak kıymaktan kaçınmışlardır. Cumhuriyetle birlikte devletin kıydığıyla birlikte mahelle imamına nikah kıydırmaya başladılar ki buna "imam (dini) dendi , devletin kıydığı nikaha da "resmi nikah" denile geldi.Remi sistemi (Cumhuriyet sistemini) benimseyenler için resmi nikah asıl geçerli nikah olurken, resmi sistemi,ideolojiyi benimsemeyenler için de "imam (dini) nikah geçerli sayılmıştır.Cumhuriyet döneminden bu tarafa nikah konusunda nikahta bir ikilem ola gelmiştir. Bugün resmi nikahta Allahın adı anılmaz, Peygamber anılmaz, dua edilmez. Hükümetin verdiği yetkiye göre kıyılır.İmam nikahında ise Allah anılarak, peygambere dua edilerek kıyılır. Bugün genellikle resmi nikahı yaptıranlar imam nikahı da yaptırıyorlar ki kalpleri mutmain olsun. Mesele budur. İmam nikahını inancınızdan dolayı kıydırın, resmi nikahı ise resmi olarak bir takım haklara sahip olmak için kıydırınca mesele kalmamış olur. |
Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... Cok tesekkurler Fecr arkadasim aydinlattigin icin ... Bana soranlara da senin yazini okutacagim iznin olursa :) Allah'a Emanet Olun .. |
Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... Alıntı:
|
Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... Yakalamisken 1 soru daha sorsam ?? Eger uyarsa cevaplarsin .. Mahkemesi bgun sonuclanan ve bosanan bir arkadasim var imam nikahi da dusermi diye sordu bilmiyorum tabiki ben .. kocasinin mahkemeden sonra boş ol demesi gerekirmiydi Allah'a Emanet Olun .. |
Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... Alıntı:
Boşanma aşaması zaten aylarca sürüyor, bu arada tekrar anlaşmamışlar ise mahkeme boşamış ise imam nikahı da düşer |
Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... Alıntı:
Allah'a Emanet Olun .. |
Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... Alıntı:
Mahkemenin bosadigi ciflerin nikahi da düser bosanmis olurlar.Erkegin ayrica "bos ol"demesi gerekmez. Mahkeme bosamalarinda Kadin iddet bekledikten sonra istedigi kisiyle evlenebilir. Eger erkek mahkemeden önce veya sonra kadini üc talakla bosamamissa bu "mahkeme bosamasi" bir talak sayilir. 2 talak haklari durmaktadir.Eger kadin ve erkegin tekrar evlenmek isterlerse dinen ve hukuken bir engel yoktur.Tekrar mehir belirlenmek sartiyla evlenebilirler. Not ;Arkadasiniza iddet beklemesi gerektigi konusunu hatirlatin. |
Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... Alıntı:
Allah'a Emanet Olun .. |
Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... İsamin asli ile ilgili konularda cehalet mazert değildir.Yani akidede cehaleti ehli sünnet alimlerinin icmasi ile cehaletin geçerliliği yoktur .islamin asli bütün rasullerin gönderilme amaci olan TAĞUTUN HERTÜRLÜSÜNÜ RED İLE BAŞLAR daha sonra ise ALLAH A İMAN,nahl süresi 36.tağut bazen bir kişi,bazen bir kurum,bazen bir meclis,bazen bir parlemento,bazen, bir din adami olarak insanlarin önüne gelir.Yani tağut Allahin uluhiyet,rububiyet ve sosyal hayatta Allah in ,öğretisine ,koyduğu yasama yürütme ve yargisina rağmen haddi aşip insanlara beşeri hükümlerle hayatlari üzerinde Allah in degilde beşeri hükümlerle,nasihatlarla yön verip hükmetmektir.Tamda bu anlamda nikah akdinin feshi durumlarda beşeri mahkemelere muracatla bmuhakemeleşmek ve bu tağutlarin önünde mahkemeleşmekte şirk ve küfürdür.Nisa suresi 59,60 .ayetlerin meal ve tefsirine bakabilirsiniz. |
Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... İslam dininde Muta nikahının yeri var mıdır ? Evli bir erkek başka bir kadınla nikahını imam ,şahitler olmadan kendi kıyabilir mi ? |
Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... Selamun Aleykum arkadaslarim.. bu seferki sorum kendimle ilgili... Annem-babam, ben 3 yasindayken ayriliyorlar... ilkokula kadar annemle kaldim , annem bu arada 2. Evliligini yapti.. ama ozbabam ile sorunlar hic bitmedi... ama sadece kendi sorun cikariyordu annemin umrunda degildi... Sonra nasi olduysa ben babamlarda kalmaya basladim.. ilkokul 4.siniftaydim sanirim.... ama babam;babannem ve suan rahmetli olan dedemle kaliyorlardi... Ben ne zaman babamlarda kalmaya basladiysam, kavgalar da basladi... ama babam sorumlusu.. dedemi doverdi :(( alkolik zaten babam... benle ilgilenen olmamisti... Sonra biktim bukavgalardan, ki annemle gorusturmuyolardi , 17 yasindaydim sanirim , artik annemde kalcam dedim ciktim babamlardan... Arada gorustum ama cok degil, sonra hic gormedim... yillaaaaaaar oldu .. annemin zoruyla , kizim olunca goturdum dedesisin bak torunun diye gittim .. baristik sandim ama aradan 1 ay gecti , babannemle haber yolluyo daha "" annesiyle gorusmesin "" diyee Ya arkadaslarim ablalarim abilerim kafayi yicem evlenmisim colukcocuga karismisim bu nedir yaa !! Ne yapmaya calisiolar anlamiyorum ... ha bide uvey babam bakti bana , evlendirdi ceyizimi herseyimi dortdortluk yapti ben de ona baba dedim.. ha dinimizde denmemesi gerekiyormua bilmiyordum uvey babaya oz baba gibi bi bag kurulmazmis.. ama hakkini odeyemem... Neyse akil verin lutfen .. bu durumda ozbabama "tamam gorusmuyorum " diyip ara bulsam gunah olur mu ? Bi yandan bu isteklerin ardiarkasi kesilmeyecek gorusmekde istemiyorum.. Annemler anlaayislidir ses cikartmazlar babama boyle dedim diye de.. Bilmiyorum ne yapacagim.. bir akil verin nolur.. kimseyle de kus kalmak istemiyorum artik :(( Allah'a Emanet Olun .. |
Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... Alıntı:
Muta nikahi haramdir.Islam`da yeri yoktur.Fuhsun kilifi mutadir. 2- Alimlerin ittifakiyla nikahin aleni aciktan olmasi gerekir.Evli bir erkek ve kadinin sahit olmadan nikahlanmasi gecersizdir. Nikahin akdinin sahih olabilmesi icin ; a-)icab -kabul , (kadin erkek aldim-vardim,kabul ettim seklinde beyanlari gerekir.) b-)Sahit ,(iki erkek veya bir erkek iki kadin ,bunlardan biri eksik olursa nikah gecersizdir.) c-)ilan (malikilere göre sahit olsa bile ilan edilmemis nikah gecersizdir.Diger mezhepler sahit bulunmasini ilan icin yeterli saymislardir.) d-)velinin izni gerekir (hanefi mezhebi haric diger uc mezhebe göre kadin velisi olmadan evlenemez.) Bu isin bir de sosyal boyutu var ki cogunlukla "gizli nikah" yapan ilan etmeyen kisiler ;diger sartlari yerine getirseler dahi -ister ilk nikah ister ikinci nikah olsun-iyi niyet tasimiyorlar.Gizli nikah demek bir bakima uygun oldugunda seni birakacagim manasina geliyor.Özellikle üniversite cevrelerinde cokca görülen bu nikah tarzi arkada bircok gözü yasli genc kadinlar birakmis ve hayatlari boyunca magdur olmuslardir. |
Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... Alıntı:
Hz ömer bu nikahı kaldırdıgı dogrumudur? Sünni kaynaklarda bile bu mute nikahi gecer ,sartlar konusunda girilirse zamanlıdır süre belirlenir kadın mirasdan faydalanamz ,cocuk erkegindir kadın nia bitdikten sonra 4 ay beklemek zorundadır.. Neye göre Haram dediniz anlamıs değilim. Yada neye göre Mute nikahı var oda acıklanırsa iyi olur sonucta suan mute nikahı şii bölgelerde yapılan bir nkahtır. |
Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... Alıntı:
Muta nikahı, cahiliyet devrinden kalan bir nikah şeklidir. İslam'ın ilk yıllarında, özellikle harp zamanlarında, uzun zaman kadınlardan uzak kalan askerler için muta nikahına izin verilmiş, Hayber savaşına kadar mübah olan bu muvakkat nikah Peygamberimizin sünnetiyle yasaklanıp haram kılınmıştır. Muta nikahı ücret karşılığında belli bir vakit için kadınla evlenmektir. Muta'nın en az müddeti bir cinsel ilişki geçecek zaman parçasıdır. En çok ise 99 senedir.(1) Erkek kadına hitaben "Beni beş aylık bir zaman için mutalandır." veya "Şu kadar para karşılığında seninle mutalandım." deyip kadın da kabul ederse muta olur. Halk dilinde 'acem nikahı' denen bu iş fuhuştan başka bir şey değildir. Allah Rasulu kesin olarak bunu yasaklamıştır. Ashab'dan, tabiinden ve müçtehitlerden, bu tür nikahı kabul eden kimse yoktur. (2) Böyle bir akit ne kadını helal kılar, ne boşama, hükmüne kapı açar, ne zihar, ne de mirasdan yararlanma hakkını verir. Muta nikahı ile evlenen kadın erkeğe, erkekte kadına varis olamaz (3). Muta nikahının müddetinin az veya çok olması arasında hiçbir fark yoktur. Ancak,"kıyamet kopuncaya kadar, Deccal çıkıncaya kadar seni nikahlıyorum" şeklin*de bir ifade kullanılırsa muvakkatlık şartı da hükümsüz kalır, nikahın diğer şartlarını da yerine getirirse nikah sahih olur. (4) Çünkü o zamana kadar yaşamaları imkansızdır. Hz.Ali (r.a.)'dan rivayet edilen bir hadis-i şerifte Allah Rasulu şöyle buyuruyor. Hz.Ali (r.a.) İbn-i Abbas (r.a.) ya şöyle demişti. "Rasullullah (s.a.v.) muta nikahından ve ehil eşeklerin etlerini yemekten Hayber'in fetih günü bizleri men'et*ti. (5) Rasullullah Evtas (Mekke fethi) yılında muta nikahına üç defa ruhsat vermiş, sonra yasaklamıştı.(6) Allah Rasulu buyuruyor: "Ey insanlar, ben muta nikahı ile kadınlardan faydalanmanız için izin vermiştim. Şüphe yok ki Allah, kıya*mete kadar bunu muhakkak haram kılmıştır. Kimin yanında bunlardan bir kadın varsa hemen onu serbest bıraksın, onlara verdiği şeylerden hiçbir şeyi geri almasın." (7) Dört mezhebe göre böyle bir akit yapmak batıldır. Şiiler ve rafiziler hariç bütün İslam alimleri bu nikahın haram olduğunu kabul etmişlerdir. (8) Hatta Şia'nın önemli kollarından biri olan Zeydiye bile muta nikahının batıl olduğuna inanır ve bu konuda Hanefi alimleri ile hareket eder. Ehli sünnet mezheplerinin delilleri Kur'an ve sünnettir. 1.Kur'andaki nikah, boşanma; iddet ve miras hakkındaki hükümler bu tür evlilikle ilgili değildir. Dolayısıyla bu evlenme şekli diğer evlenme şekilleri gibi batıldır. Şiiler muta nikahına Nisa suresinin 24.ayetini delil getiriyorlar. Ayet şöyle:"Onlardan hangisiyle evlenip temas etseniz ücretlerini (mehirlerini) takdir edildiği şekilde veriniz."(9) Büyük müfessir İbn-i Cerir-i Taberi bu ayeti tefsir ederken diyor ki, ayetin manası "Onlardan hangisi ile evlenirseniz mehrini veriniz demektir. Çünkü muta peygamberimizin sünnetiyle ebediyen yasaklanmıştır. İbn-i Veki babasından oda dedesi Sebreden rivayet ediyor: Rasullullah "Bu kadınlardan faydalanın buyurmuştur."Bu faydalanma ifadesi Rasullullah zamanında evlenmek manasına geliyordu.(10) Dolayısıyla ayet-i celile de geçen bu "İstemta'tum" yani faydalanma, evlenme manasına "ucur" yani ücret kelimesi ise mehir anlamına gelir: (11) 2.Hadis-i şerifler bu şekil nikahın haram kılındığını açıkça belirtmişlerdir. (12) Muhammed bin Hanefiyye Hz.Ali'den rivayet ediyor; Hayber günü Rasullullah’ın tellalı şöyle bağırdı:" Dikkat edin Allah ve Rasulu sizi muvakkat nikahtan menediyorlar." (13) Hadislerin çoğu Hz.Ali'den rivayet olunduğu halde Hz.bağlılık iddiasında bulunan şia ve rafızilerin bu nikahı yürürlükte tutması ilim ve akılla bağdaştırılacak şey değildir .. Ayrica Hz. Ömerin Mutayi kaldirip kaldirmadigina dair farkli rivayetler vardir.Dogrusu sudur. İbn Hacer’in belirttiği gibi muta nikahının yasaklanması Hz. Peygamber (asv) tarafından emredilmiştir. Dolayısıyla, Hz. Ömer (asv)’in mutayla alakalı olarak seslendirdiği “yasak” onun bir içtihadı değil, Hz. Peygamber (asv)'in sünnetini / yolunu izlemek ve onu yeniden halka duyurmak manasındadır.(bk. Fethu’l-Bârî, 9/172). “Ömer’e Allah rahmet etsin, eğer -Allah’ın kullarına merhametinin bir eseri olan- mut’ayi yasaklamasaydı, asla kimse zina yapmaya ihtiyaç duymazdı / ona yeltenmezdi.” sözü Abdullah b. Abbas’a aittir.(bk. Neylu’l-Evtar, 6/547). İbn Abbas, muta hükmünün neshedildiğini duymadığı için bu yasağı Hz. Ömer (ra)’in bir içtihadı olarak değerlendirmiştir. Bu ifadeleriyle demek istemiştir ki, “Eğer Ömer muta nikahını yasaklamasaydı, insanlar/gençler, bekârlar cinsel ilişkiye ihtiyaç duydukları zaman hemen bir muta nikahı kıyıp cinsel ihtiyaçlarını tatmin eder ve artık zinaya yeltenmezlerdi…” Ancak, İbn Abbas’ın daha sonra- mutanın Hz. Peygamber (asv) tarafından yasaklandığını işitip bu eski düşüncesinden vazgeçtiğine dair rivayetler kuvvetlidir..(14) Kaynak: Kaynaklarıyla Büyük Kadın İlmihali, Rauf PEHLİVAN, Sayfa 277-278, Gonca Yayınevi, İstanbul 1993, (1) İslam ve Osmanlı Hukukunda Evlenme:36 (2) Fethu'l Kadir: 2/384 (3) Fetava-i Kadıhan :1/330 (Hindiyye kenan) (4) Fetava-i Hindiyye:I/330 (5) Buhari:6/129 Nesai:2190 Müslim:4/134 (6) Müslim:4/131 (7) el-Hidaye:1/I95 (8) el-Mebsul:5/152 Fethu'l Kadir:21384 Bidayetü'l Müctehit:2/43 (9) Nisa Suresi:24 (96) Tefsir-i Taberi:5130 (10) Tefsir-i Taberi:5/30 (11) Tefsir-i Taberi:5/30 (12) Buharı:6/129 Muslim:41132 (99) EI-Mebsut 5/153 (13) El-Mebsut 5/153 (14)Sorularla Islamiyet. |
Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... Allah c.c. razı olsun .. |
Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... Alıntı:
Allah yardımcınız olsun zor bir durum, İlk önce üvey babanıza -hürmet ifade ettiği için -baba demeninde sakınca yoksa da gerçek babanız olmadığı için baba kelimesinin yanına bir kelime daha eklemeniz daha uygundur.(1) Efendi baba, Ahmet baba , cici baba vs. Geçinme konusuna gelince babanız her ne kadar sorunlu bir kişi olarak gözükse de sonuçta babanızdır. "Babalarınızdan vâzgeçmeyin, kim Babasından vazgeçerse (onu kabullenmezse) bu küfürdür".(2) Ana-babaya iyilik ve ihsan evlât üzerine farzdır, onlara isyan etmek haramdır. Hadîs-i şeriflerde buyuruldu ki: Cennet kokusu beşyüz yıllık mesafeden duyulur Ana-babasını Üzenler ve sılâ-l rahmi terk edenler.bunu duyamaz.[Taberânî] Ömrünün uzun, rızkının bereketli olmasını istiyen, ana-babasına iyilik etsin, sıla-ı rahmde(3) bulunsun![İ. Ahmed] -Sılâ-i rahm, ana-baba ve yakın akrabayı ziyaret etmek demektir.- Ana-babasından biri hayatta olup da, onun rızâsını almıyan, onu küstüren, Cehenneme girmeye müstehak olur. Eshâb-ı kiramdan biri Ya Resûlallah, ana-baba, evlâtlarına zulmetseler de rızâlarını alamıyan yine Cehenneme gider mi?) diye sorunca, Peygamber aleyhisselâm, üç defa (Evet zulmetseler de...) buyurdu (Beyhekî) Sonuç olarak küs kalmadan yuvarlak cümlelerle ortalığı idare etmeli, bir taraftan diğer tarafa söz taşımamalı,baba kötü bile olsa iyi geçinmeye gayret etmelidir.Ziyaretlerini terk ederek ilişkiyi tamamen kesmek büyük günahtır. Zira Rasullulah efendimiz Kafir , müşrik bile olsa anne babayla iyi geçinmeyi onların ihtiyaçlarını karşılamayı emretmiştir. Dünya imtihan Dünyasıdır. Onların haram günah istek ve emirleri dışında istekleri yerine getirilir ve küstürmemeye gayret edilir.. Babanıza "tamam görüşmüyorum" diyerek yalan söylemeye gerek yok.Net bir dille "senin üzerimde nasıl hakkın varsa onun da üzerimde hakkı var ,görüşmeyi kesemem" diye net konuşun. Allah Teala yardımcınız olsun. (1) Rasulullah Efendimiz buyuruyor ki ;Kim Müslümanken Babası olmadığını bildiği halde birisini baba iddia ederse, Cennet ona haramdır"Burada Rasullullahın yasakladığı şey ,Asıl babasını inkar ederek başkasının baba iddia edilmesidir. (2)Her ne kadar burada da nesep olarak babayı inkar etmek kastedilmişse de "Vazgeçmek" kelimesi üzerinde de düşünmek gerekir. (3)Sılâ-i rahm, ana-baba ve yakın akrabayı ziyaret etmek demektir. |
Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... Allah razi olsun cok guzel cevaplamissiniz ... Ama iste babannem diyorki " kizim annenlerle gorustugunu soyleme" diyo... yani ocak ayinda memlekete geliyosan sadece babana gel subatta da annenlere gel diyo.. Ama kimse paraniz pulunuz war mi kucuk cocukla yollarda helak mi oluruzz sormuyor.. herkes isine geldigi gibi dawraniyo .. bilemiyorum napacagiz .. Boyle giderse kocamla da aramiz bozulacak bitmeyen aile meselelerinden dolayi Allah'a Emanet Olun .. |
Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... Alıntı:
Böyle durumlarda , olan çocuklara oluyor. Onların yönlendirmesiyle iş yapmayın artık siz evli barklı hanımsınız. Kendi ailenizi korumakla mükellefsiniz. Eşinizle durumunuz müsaitse gidiniz yoksa telefon açınız. Eşinize de bu durumların hepsini anlatmayınız. Siyasi davranarak güzelce hepsini idare etmek biraz geri durmak sizin çocuğunuzun ailenizin ruh sağlığı açısından önemlidir. Görevlerinizi yaparken Huzurunuzun bozulmasına müsaade etmeyin.Kendinizi yıpratmayın. |
SAAT: 18:11 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.