Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Sorularla Sureleri Tanıyalım (https://www.forum.medineweb.net/203-sorularla-sureleri-taniyalim)
-   -   Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması (https://www.forum.medineweb.net/sorularla-sureleri-taniyalim/4531-kurani-kerim-hakkinda-sorular-medineweb-calismasi.html)

Esma_Nur 10 Kasım 2021 18:58

Alıntı:

Kara Kartal Üyemizden Alıntı (Mesaj 435995)
Soruyorum

Doğduğunda annesinin "kovulmuş şeytanın şerrinden sana ısmarlıyorum" diyerek dua ettiği ve Yüce Allah'ın bu duaya mukabil "onu bir çiçek gibi yetiştirdiği" kişi kimdir?

Onu doğurunca -Allah onun ne doğurduğunu çok iyi bilirken- şöyle demişti: “Rabbim! Ben onu kız (olarak) doğurdum. Erkek, kız gibi değildir.*Ona Meryem adını verdim. Onu ve soyunu kovulmuş şeytandan (koruman için) sana sığınıyorum.”*Ali imran(36)

Esma_Nur 01 Ocak 2022 15:30

Mümtehine Suresi 9. ayette Allahu Teala Hazretleri şöyle buyurur: "Allah ancak, din konusunda sizinle savaşmış, sizi yurtlarınızdan çıkarmış ve çıkarılmanıza yardım etmiş olanlarla dostluk kurmanızı yasaklar. "
- Maide Suresi 55. ayette ise "Sizin veliniz ancak Allah’tır, peygamberidir, bir de Allah’ın emrine boyun eğerek namazı dosdoğru kılan, zekâtı veren müminlerdir."
- Allah, Mümtehine 9'da "siz ile savaşmamış, anlaşmaya düşmemiş müşrikler arasında dostluk yapmanız yasaklanmamıştır." derken Maide 55'te "sizin veliniz ancak Allah’tır, peygamberidir, müminlerdir." demektedir.
- Maide 55'te velilik yani dostluk 3 grup ile sınırlandırılırken Mümtehine Suresi 9. ayette bu 3 grubun dışında bazı kötü amelleri yapmamış kâfirlerle dostluk yapmamız nehiy edilmemiştir.
- Yani Maide 55'te dostluk anlatılan kişilerle sınırlandırılırken diğer ayette bu sınırın dışında bir dostumuz olabileceği anlatılıyor. Bu durum bir çelişki midir?
- Yoksa buradaki velilik ve dostluk ayrı şeyler midir? Farklı bir izahı var mı?

FECR 16 Mart 2022 11:15

Alıntı:

Esma_Nur Üyemizden Alıntı (Mesaj 436499)
Mümtehine Suresi 9. ayette Allahu Teala Hazretleri şöyle buyurur: "Allah ancak, din konusunda sizinle savaşmış, sizi yurtlarınızdan çıkarmış ve çıkarılmanıza yardım etmiş olanlarla dostluk kurmanızı yasaklar. "
- Maide Suresi 55. ayette ise "Sizin veliniz ancak Allah’tır, peygamberidir, bir de Allah’ın emrine boyun eğerek namazı dosdoğru kılan, zekâtı veren müminlerdir."
- Allah, Mümtehine 9'da "siz ile savaşmamış, anlaşmaya düşmemiş müşrikler arasında dostluk yapmanız yasaklanmamıştır." derken Maide 55'te "sizin veliniz ancak Allah’tır, peygamberidir, müminlerdir." demektedir.
- Maide 55'te velilik yani dostluk 3 grup ile sınırlandırılırken Mümtehine Suresi 9. ayette bu 3 grubun dışında bazı kötü amelleri yapmamış kâfirlerle dostluk yapmamız nehiy edilmemiştir.
- Yani Maide 55'te dostluk anlatılan kişilerle sınırlandırılırken diğer ayette bu sınırın dışında bir dostumuz olabileceği anlatılıyor. Bu durum bir çelişki midir?
- Yoksa buradaki velilik ve dostluk ayrı şeyler midir? Farklı bir izahı var mı?

Kur'an bizlere gerek Müminlerle gerekse kafirlerle ve ehli kitap ile dostluk/velayet ilişkimizi nasıl kurmamız gerektiğini bizlere anlatıyor.
Kur'anda bahsedilen velayet/ dostluk çok yönlü bir kavramdır. Kur’an’da kullanıldığı bütün yerlerde, dostluk, sırdaş, yardımcı, taraftar, hâkim, vâli, yönetici, koruyucu, sahip ve gözeten, yol gösterici, aydınlatıcı, mürşid, koruyucu ve yücelten gibi sıfatları kapsamaktadır.
Müminlerin kafirlerle olan dostluk / velayet ilişkisi duruma göre mubah, haram ve küfür olmak üzere 3 kısmı ayrılır.
1- Mubah sayılan ilişki: Kalben sevgi ve muhabbet beslemeksizin insan olmaları hasebiyle dünyevî hususlarda zâhiren güzel ilişkilerde bulunmak ve insan haklarına saygılı davranarak adâletle muâmele etmek.
2- Haram sayılan velâyet: Dinlerinin bâtıl olduğunu kabul etmekle birlikte akrabalık veya kişisel muhabbet sebebiyle kâfirlerle karşılıklı olarak yardımlaşmak, işbirliği yapmak ve onlara meyletmek şeklinde ortaya çıkan velâyet, yani dostluktur. İşte bu durum, küfrü gerektirmese de şer’an yasaklanmıştır. Zira bu çerçevede birbirleriyle ilişkiyi sürdürmek, bazen mü’minlerin onların yolunu benimsemesine ve dinlerine rızâ göstermesine sebep olabilir. Bu da neticede kendilerini dinlerinden çıkarabilir.
3- Küfrü gerektiren velâyet: Kâfirlerin dinlerini ve yaşantılarını benimseyip kalben onlara sevgi ve muhabbet göstermek, mü’minlerin aleyhine onlara arka çıkmak, mü’minlerin gizli ve mahrem sırlarını onlara ifşâ edecek şekilde onları velî/dost edinmektir. Bu, onların küfrünü tasvip etmek ve ona râzı olmak anlamına gelir. Küfrü tasvip ve küfre rızâ, küfür olduğundan, onlarla bu çeşit velâyet/dostluk ilişkisi kurmak küfrü gerektirir.
“Ey iman edenler! Benim de düşmanım, sizin de düşmanınız olanları dost edinmeyin... Ben sizin gizlediğinizi de açığa vurduğunuzu da bilirim. Sizden kim bunu yaparsa, doğru yoldan sapmış olur.” (60/Mümtehine, 1)
“Sen, zikrimize iltifat etmeyen ve dünya hayatından başka bir şey istemeyenlerden yüz çevir.” (53/Necm, 29)

Kur'ani bir terim olan velayet kavarmını Türkçede sadece "dostluk" olarak tercüme etmek anlamı daraltır. Kafir veya ehli kitap ile insani dostluklar kurulabilir ama onları sırdaş edinip , Müslümanların zaaflarını, sırlarını onlarla paylaşamaz, onlarla diğer Müslümanlara karşı ortak hareket edemez.

Kara Kartal 21 Mart 2022 08:54

Benim bir sorum var?
Kuran'ın sure sıralaması neden hüküm ayetlerinin yoğun olduğu medeni surelerle başlıyor? Neden tevhid,şirk, iman, ahiret konularının ağırlıklı olduğu mekki surelerle başlamaz? Neden Kuran'ın doğduğu zamanın surelriyle başlamaz? Sıralama neye göre belirlenmiş? Anlatirmısınız?

FECR 22 Mart 2022 12:37

Alıntı:

Kara Kartal Üyemizden Alıntı (Mesaj 437679)
Benim bir sorum var?
Kuran'ın sure sıralaması neden hüküm ayetlerinin yoğun olduğu medeni surelerle başlıyor? Neden tevhid,şirk, iman, ahiret konularının ağırlıklı olduğu mekki surelerle başlamaz? Neden Kuran'ın doğduğu zamanın surelriyle başlamaz? Sıralama neye göre belirlenmiş? Anlatirmısınız?


Bu konu tefsir usulünde "Surelerin tertibi içtihadi mi yoksa tevkifi mi ?" sorusu tartışılmıştır ve delilleriyle tertibin tevkifi olduğu usul alimlerince kabul edilmiştir. Tevkifi derken içtihad kaynaklı olmayıp vahiy kaynaklı olduğu anlaşılır. Nüzul sırasına göre tertip edilmeyip bir tertip üzere surelerin dizilmesinin bir çok hikmetleri sayılabilir. Şüphesiz Allah Resûlü a.s .kendisine herhangi bir âyet nazil olduğunda, surelerin tertibinde bildirdiği gibi, bu ayetin, hangi surenin hangi ayetleri arasına konulacağını ashaba bildiriyordu. Kurandaki bir suredeki ayetlerin , diğer surelerdeki ayetlerle bir irtibatı olduğu gibi , bir surenin de başka surelerle irtibatı vardır. Mesela Kur'anın ilk suresi ve tam olarak nazil olan ilk sure olan Fatiha suresi ile , hemen ardından gelen Bakara suresinin irtibatı vardır. Kul Fatiha suresinde Rabbinden hidayet isterken Allah hidayet istiyorsanız "işte size hidayet" diye Bakara suresini gösteriyor. Kuranın ayet ve sureler arasındaki uyumu yine Tefsir usulünde "Tenasubul Kur'an" konusudur.
Allah Rasulu a.s ömrünün son iki senesinde Ramazanda Cebraile Kur'anı şu anki Mushafa göre tilavet ettiği rivayetleri vardır.
Kur'anı anlamaya yönelik olarak nüzul sırasına göre okumak, anlamaya çalışmak güzel bir eylemdir. İster mushaftaki dizilişe göre ister nüzul sırasına göre okuyalım , fark etmez. Önemli olan Kur'anı anlamak ve onun emirleri uygulamaktır. Nüzul sırasına göre okumak Mekke ve Medine dönemini iyi anlamımıza faydalı olur ve tedrici metodu kavramış oluruz.

Kara Kartal 14 Mayıs 2022 22:56

Kuranda ismi geçen besinler nelerdir?

Hâdimul İslam 15 Mayıs 2022 06:00

Alıntı:

Kara Kartal Üyemizden Alıntı (Mesaj 438270)
Kuranda ismi geçen besinler nelerdir?

Hurma, Üzüm: Bakara 266, Kehf 32, Meryem 23-25
Zeytin, nar : Enam 99, 141
Bal: Nahl 68-69
Soğan: Bakara 61
Balık eti: Nahl 61, Fatır 12

Aklıma gelenler c*

Kara Kartal 06 Temmuz 2022 22:14

Kiraz, incir, süt, muz, mercimek

Hâdimul İslam 07 Temmuz 2022 14:32

Sorunun sahibine ben bir soru sorayım.)

Kuran'da adı geçen besinleri sordun, cevaplar verdik. Bunun anlamı ne? Bu besinleri yemek farz mı oluyor? İncir mutlaka yenmeli mi? Yemeyen günahkar mı? İsmi geçen besinler kutsalmı oluyor? Bunalrın bir ayrıcalığı var mı?

Senin şahsında herkese soruyorum c*

Kara Kartal 03 Aralık 2022 22:21

Alıntı:

Mihrinaz Üyemizden Alıntı (Mesaj 438796)
Sorunun sahibine ben bir soru sorayım.)

Kuran'da adı geçen besinleri sordun, cevaplar verdik. Bunun anlamı ne? Bu besinleri yemek farz mı oluyor? İncir mutlaka yenmeli mi? Yemeyen günahkar mı? İsmi geçen besinler kutsalmı oluyor? Bunalrın bir ayrıcalığı var mı?

Senin şahsında herkese soruyorum c*


Başkanım soruya geç kaldım o/zr/dlrm
Peygamberimiz kabağı çok sevdiği için, kabak sevmiyorum diyen kafirdir diyerekten talihsiz yorumlar var. Kabak sevmeyen mümin dinden çıkıyorsa , kabak seven ataist ne oluyor ???
Kuran da şu gıdayı illa yeyin diye emir halinde gelmiyor. Ayetlere bakıldığında baglamları illa bu besinleri tüketin şeklinde deyil.
Bu yiyeceklere alerjisi olan yiyemeyen insan günahkar mı yani? Allah yenmemesi gerekenleri saymış helal dairesini geniş bırakmıştır. Temiz ve helal olanı yiyin demiş. Gerisi fitrata kalmış. Seven yer, sevmeyen yemez bu insanı tercih ve akıl sahibi yapar. Zevkleri, arzuları, istekleri farklı yaratan Allah değil mi bizleri? Öyleyse fıtrata uygun hareket etmeli.

Ha şu var, Peygamber kabak sever diye ona muhalefet etmek için kabak yemeyi reddetmek, sırf Kuran'da ismi geçiyor diye bu gıdaları tüketmeyi reddetmek Allah ve Rasulüne muhalefettir. İşte o zaman kafir olarak nitelenir.

Cevabım bu yönde.


SAAT: 04:07

vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321