Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.İLAHİYAT-ÖNLİSANS -AÇIK ÖĞRETİM FAKÜLTESİ.::. > 2.SINIF*Güz Dönemi* > Günümüz Fıkıh Proplemleri

Konu Kimliği: Konu Sahibi Medineweb,Açılış Tarihi:  15 Eylül 2012 (22:00), Konuya Son Cevap : 02 Şubat 2013 (21:03). Konuya 18 Mesaj yazıldı

Beğeni Aldı4Kez Beğenildi
Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 15 Eylül 2012, 22:00   Mesaj No:1
Medineweb Emekdarı
Medineweb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medineweb isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13301
Üyelik T.: 04 Şubat 2011
Arkadaşları:6
Cinsiyet:erkek
Yaş:34
Mesaj: 4.863
Konular: 929
Beğenildi:317
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Günümüz fıkıh problemleri soruları

Günümüz Fıkıh Promlemleri Notlarımız

GÜNÜMÜZ FIKIH PROBLEMLERı


1)Tüm canlı üzerinde yapılan bilimsel ve tıbbi çalışmaların etik açıdan değerlendirilmesini amaç edinen özel disipline ne ad verilir?

A)Tıp etiği
B)Adli etik
C)Biyoetik
D)Deontoloji
E)Medikal etik





2)Aşağıdakilerden hangisi fıkhi hükümlerin değişmeye elverişli olduğunu gösteren özelliklerden birdir?

A)ıslam dinin kemale ermiş olması
B)Dini metinlerin ilahi kaynaklı olması
C)ıslam dinin bütüncül özelliğe sahip olması
D)ıslam dinin bütün zaman ve mekanlara hitap etmesi
E)Dinde ortaya çıkan yeniliklerin bidat olarak değerlendirilmesi





3)Aşağıdakilerden hangisi ıslam’ın evlilik anlayışıyla bağdaşmayan uygulamalar arasında yer almaz?

A)Hukuki yaptırımı bulunmayan gayri resmi mahiyette “dini nikah” yapmak ve bununla yetinmek
B)Evliliğin sağladığı bazı imkanlardan yaralanmayı öne çekmek amacıyla genellikle nişanlılık döneminde nikahlanmak
C)Fiili evlilik hayatını sürdürmekle birlikte bazı maddi imkanlara sahip olabilmek için resmen boşanmak
D)ıbadet bilinç ve şuuruyla medeni bir akdin gereklerine bağlı kalarak evlenmek
E)Evlilik amacı gütmemekle birlikte dünyevi bir amaca ulaşmak için resmen evli gözükmek







4)Karma ürünler ve katkı maddelerinin dini hükmü konusundaki tartışmaların başlıca sebebi aşağıdakilerden hangisidir?

A)Dinin yasakladığı maddeleri içermesi
B)ınsan sağlığına zararlı olabileceği endişelerinin bulunması
C)Ürünü olduğundan farklı göstermesi
D)Hijyenik ortamlarda üretilmemesi
E)Bağımlılık yapması





5)Aşağıdakilerden hangisi yiyecek ve içeceklerle ilgili temel dini- fıkhi ilkelerden biri değildir?

A)Harama sebep olan şeylerin de haram olması
B)Haram yetkisinin Allah’a ait olması
C)Dini emir ve yasaklara uymamanın haram olması
D)Haram şüphesi taşıyan şeylerden uzak durulması
E)Haramlar konusunda hileye başvurulmaması






6)Aşağıdakilerden hangisi namaz vakitlerinin belirlenmesinde belirleyici özelliklerden biri değildir?

A)Fecrin batması
B)Gölge uzunluğu
C)Fecrin doğması
D)Güneşin batması
E)Güneşin doğması





7)Fıkıh literatüründe müziğe karşı olumsuz bir yaklaşımın yer almasında aşağıdakilerden hangisinin etkisi vardır?

A)Peygamber döneminden nakledilen müzik uygulaması örneklerinin
B)Emeviler döneminde müziğin icra edildiği ortamın meşru olmayan bir duruma gelmesinin
C)Müziğin kazanç vesilesi haline gelmesinin
D)Müziğin temel naslar tarafından açıkça yasaklanmasının
E)Müziğin eğlence vesilesi olmasının






8)1. Vakit namazın şartıdır
2.Namazın farz oluşunun sebebi “ilahi hitap”tır.
3.Vakit namazla sorumlu olmanın sebebidir.
4.Edası mümkün olmayan namazın kazaya bırakılması uygun değildir.

Yukarıdakilerden hangileri “vaktin oluşmadığı yerlerde namaz vakitlerinin en yakın bölgelerdeki vakitler dikkate alınarak belirlenmelidir” görüşünü savunanların gerekçelerindendir?

A) 1 ve 4
B)2 ve 3
C)1,2 ve 3
D)1,2 ve 4
E)2,3 ve 4






9)Gündelik hayatla ilgili helal ve haramlar fıkhın hangi alanına girmektedir?

A)ıbadet
B)Ahlak
C)Ukubat
D)Muamelat
E)ınanç






10)Aşağıdakilerden hangisi ıslam’da aile anlayışının oluşturduğu temel değerlerden biri değildir?

A)Bireyselciliğin ön plana çıkarılması
B)Aile mahremiyetinin korunması
C)ıslami değerlere tam bağlılığın olması
D)Emanet ve sorumluluk bilincinin bulunması
E)Sevgiye dayalı huzur ve şefkat yuvası olması







11)Fiyat belirlemeden yapılan alışveriş uygun değildir.

Bu görüşe göre aşağıdaki akit sonuçlarından hangisi doğrudur?

A)Mal batıl bir şekilde müşterinin eline intikal etmiştir.
B)Mal, müşterinin elinde emanet hükmünde olup, iade edilmelidir.
C)Mal fasid bir şekilde müşteriye intikal etmiştir.
D)Malın mülkiyeti meşru bir şekilde müşteriye intikal etmiştir.
E)Mal hukuken müşterinin eline intikal etmemiştir.







12)Aşağıdakilerden hangisi haram maddelerle tedaviyi ilke olarak caiz görmemektedir?

A)Malikiler
B)Hanefiler
C)Hanbeliler
D)Zahiriler
E)şafiiler






13)Peygamber’in uygulamaları dikkate alındığında eğlence ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?

A)Düğünlerde müziğe yer verilmesini yasaklamıştır.
B)Boş vaktin zaman zaman eğlence ile geçirilmesini yasaklamamıştır.
C)Savaş zaferlerinin kutlanmasına olumsuz bakmıştır.
D)Düğün ve bayramlarda eğlenceye müsaade etmemiştir.
E)**.Peygamber insan fıtratını dikkate almamıştır.





14)Aşağıdakilerden hangisi vade farkının caiz olmadığı görüşünün delilleri arasında yer almaz?

A)Sedd-i zerai ilkesi gereğince bu tür işlerin yasaklanmasının gerekmesi
B)Versiye satıştaki fiyat farkının vade karşılığı olarak görülmesinin doğru olmaması
C)Hadislerde bir satış içinde 2 satış yapılmasının yasaklanması
D)Vade farkının faiz işlemindeki karşılıksız paraya benzemesi.
E)Vadeye paralel olarak artan fiyatın haksız kazanç olarak görülmesi





15)Kendileriyle zimmet sözleşmesi yapılabilecek gayrimüslimlerin çerçevesini en geniş tutan ıslam âlimi aşağıdakilerden hangisidir?

A)Ebu Hanife
B)Ebu Yusuf
C)ımam Muhammed
D)ımam şafii
E)ımam Malik







16)Vadesi bir yıldan az olan devlet iç borçlanma senetlerine ne ad verilir?

A)Maktu’ tahvil
B)Hisse senedi
C)Nominal değer
D)Gelire endeksli senet
E) Hazine bonosu






17)Alınacak belli bir reel fazlalık karşılığında borç verme yoluyla oluşan faiz türüne ne ad verilir?

A)Bey’ faizi
B)Câri faiz
C)Fazlalık faizi
D)Para faizi
E)Nesîe faiz






18)Kur’an ve Sünnette Türkçedeki faiz karşılığı olarak aşağıdakilerden hangisi kullanılmıştır?

A)Ribâ
B)Faiz
C)Nesîe
D)Karz
E)Bey’





19)Mecusileri de Ehl-i Kitap kapsamında değerlendiren ıslam bilgini aşağıdakilerden hangisidir?

A)ımam şafii
B)ımamMalik
C)Ebu Hanife
D)ıbn Rüşd
E)ıbn Hazm





20)Aşağıdakilerden hangisi gelire endeksli senetlerden faiz olduğu görüşünün gerekçelerinden biridir?

A)Senedin devlet güvenceli intifa satışını temsil etmesi
B)Tarafların gerçek maksadının faizli kredi alıp vermek olması
C)Devletin çıkardığı tahvillerden farklı olması
D)Senedin satışında “kar-zarar ortaklığı” ibaresinin bulunması
E)Bu tür senet ihraç eden şirketlerin meşru bir işle iştigal etmemesi.




CEVAP ANAHTARI = 1)C 2)D 3)D 4)A 5)C 6)A 7)B 8)D 9)D 10)A 11)C12)C 13)B 14)B 15)E 16)E 17)E 18)A 19)E 20)B


alıntıdır
Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi Medineweb 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
Medinewebli önlisans İlahiyat 1.sınıf öğrencileri... İlahiyat Öğrencileri İçin Genel Paylaşımlar nurşen35 87 15618 23 Mayıs 2015 20:53
Gülmek isteyenler tıklasın :))) Videolar/Slaytlar sms 2 2818 10 Mayıs 2015 15:16
Cumartesi Anneleri’nin ahı/Can Dündar İslami Haberler Medineweb 0 1804 10 Mayıs 2015 15:13
Ayın Üyesi ''zeynepnm'' Ayın Üyesi 9Esra 13 5220 30 Nisan 2015 13:29
Müzemmil suresi bize ne anlatıyor Tefsir Çalışmaları Medineweb 0 2134 19 Nisan 2015 14:45

Alt 06 Kasım 2012, 13:13   Mesaj No:2
Medineweb Sadık Üyesi
Ravza'm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Ravza'm isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 14629
Üyelik T.: 18 Kasım 2011
Arkadaşları:24
Cinsiyet:
Memleket:Sinop
Yaş:28
Mesaj: 324
Konular: 50
Beğenildi:38
Beğendi:0
Takdirleri:61
Takdir Et:
Standart Günümüz Fıkıh Promlemleri Notlarımız

1. ünite soruları


1-Din sözcüğünün kökeninde iki anlam vardır.hangisi bunlardan değildir?
a-hakimiyet ve mülkiyet
b-uluhiyyet ve ubudiyet
c-itaat ve boyun eğme


2-ibadet, ahlak ve muamelat dinin hangi boyutundadır?
a-davranış
b-inanç


3-bir veya birden fazla nassı gerektiğinde metin dışı unsurları da dikkate alarak kendi iç bütünlüğü ve birbirleriyle ilişkisi bağlamında anlama ve yorumlama faaliyetinin adıdır?
a-din
b-fıkıh
c-ictihat


4-fıkıh ‘kişinin hak ve vecibelerini bilmesidir’ diyen alim?
a-ebu Hanife
b-imam şafi


5-Ebu Hanife el-Fıkhu’l Ekber adlı eserinde hangi konuları ele almıştır?
a-inanç
b-ibadet
c-muamelat


6-günlük hayattaki bütün haram ve helaller Fıkıhta hangi başlık altında incelenir?
a-ibadet
b-muamelat
c-ukubat


7-toplum hayatında işlenen bütün suç ve cezalar Fıkıhta hangi başlık altında incelenir?
a-ibadet
b-muamelat
c-ukubat


8-fakihin şer’i ameli bir meselenin hükmünü ilgili delillerden çıkarabilmek için olanca gayretini sarfetmesi?
a-içtihad
b-fıkıh


9-hangisi ictihadın unsurlarından değildir?
a-psikolojik unsur
b-sosyolojik unsur
c-akli çıkarım
d-ilahi iradenin tecelli ettiği naslar


10-İslam’ın bir taraftan özünü ve sayfiyetini koruyup diğer taraftan durmadan değişen hayat realitesine uyum sağlama zorunluluğu ve yeteneği onun bazı hükümlerinde zamana,çevreye ve şartlara göre nısbi bir değişme olup olmayacağı meselesini gündeme getirmiştir.bu konu klasik fıkıhta ……….. ……… adı altında ele alınmıştır. ‘’ahkamın tağayyürü’’


11-Din tamamlanmış olup onun hükümlerine eklemeler yapmak veya mevcut hükümleri başkaları ile değiştirmek İslam’ın hangi özelliğine uymaz?
a-islamın kemale ermiş olması
b-dini hükümlerin ilahi nitelikli oluşu


12-Dinin kemale ermiş olmasının yeni içtihatlara engel olmadığını düşünen düşünür?
a-Şatibi
b-Kurtubi


13-hükümlerin esnekliğini sağlayan araçlardan değildir?
a-kolaylaştırma
b-ruhsat
c-zaruret


14-dinin yasak ettiği bir şeyi yapmaya veya yemeye mecbur eden durum?
a-zaruret
b-kolaylaştırma


15-Hangi hükümlerde değişiklik meydana gelebilir?
a-iman
b-ahlak
c-ukubat
d-ibadet


16-fıkıh ve fıkıh usulü eserlerde, gerekçesi akılla kavranlamayan, dolayısıyla kıyas ve içtihada konu olmayan hükümler?
a-taabbüdi
b-talili


17-hükümlerin taabbüdi ve talili şeklinde ayrılmasını hangi mezhep kabul etmez?
a-hanefi
b-mürcie
c-zahiri
d-şia


18-cezalarla ilgili hükümler taabbüdi değildir’ görüşü kime aittir?
a-gazali
b-şatibi


19-3 mezhep içerisinde taabbud sahasını en geniş tutan mezhep?
a-şafii
b-hanefi
d-maliki


20-taabbud özelliğini hemen hemen bütün hükümlere yayarlar?
a-hanefiler
b-zahiriler


21-taabüdi hükümler kapsamına girer?
a-inançla ilgili hükümler
b-ibadetlerle ilgili hükümler
c-muamelatla ilgili hükümler


22-hangisi mukadderata örnek sayılamaz?
a-miras payları
b-teravih namazının cemaatle kılınması
c-hadler
d-idder günleri


23-Bir şeyi helal ve haram kılma yetkisi kime aittir?
a-Allah
b-Hz. Muhammed


24-kıyas ve içtihadın en fazla işletildiği alan?
a-muamelat
b-ibadet
c-ahlak


25-her şeyin tarihe göre değiştiği ve tarihsel olanın evrensel olamayacağı temel düşüncesine dayanan yaklaşım?
a-modernist yaklaşımlar
b-geleneksel yaklaşımlar


26-klasik fıkıh birikimi ve geleneğini büyük ölçüde yok sayan veya reddeden yaklaşım?
a-yeni selefici yaklaşımlar
b-akademik yaklaşımlar


27-mısır’da ezher’e bağlı İslam arştırmları akademisi kaç yılında kurulmuştur?
a-1976
b-1961
c-1983


28-Dünya İslam Birliği Fıkıh Akademisi nerede ve ne zaman kurulmuştur?
a-mekke-1976
b-medine-1976


29- Fıkhın Değişmeye Açık Olduğunu Gösteren Özelliklerinden değildir?

a.İslam Dininin Evrenselliği
b..Hükümlerin Esnekliği
c..İslamın Kemale Ermiş Olması


30- günümz fıkıh problemlerinin çözümünde daha çok hangi yaklaşıma başvurulur?

a-gelenekselci taklitçi yaklaşım
b-yeni selefeci yaklaşım
c-akademik yaklaşımlar


31- İslam Konferansı Teşkilatı Fıkıh Akademisi kaç yılında İslam Konferansı Teşkilatına bağlı olarak kurulmuştur.?

a-1980
b-1982
c-1983


32-hakkında şeribir hüküm verilmesi gereken mesele ve olayları ifade etmek üzere kullanılan kelime

a-nevazil
b-mevali


33-Avrupa’daki Müslümanların dini ihtiyaç ve problemlerine çözüm üretmek üzere kurulmuş merkezi İrlanda’nın Dublin kentinde olan kurula veirlen ad nedir?

a-avrupa fetva ve araştırma kurulu(ECFR)
b-islam araştırmaları akademisi



*Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur*
__________________
Ve Hayat... Herseye Rağmen Değil ! ALLAH'a Kul Olunca Guzel. . . !! ♥
Alıntı ile Cevapla
Alt 28 Kasım 2012, 10:11   Mesaj No:3
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:mehmet akif2 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik T.: 25 Şubat 2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:41
Mesaj: 7.406
Konular: 425
Beğenildi:2254
Beğendi:4870
Takdirleri:3317
Takdir Et:
Standart Cevap: Günümüz fıkıh problemleri soruları

GÜNÜMÜZ FIKIH PROBLEMLERİ 4. ÜNİTE SORULARI

dini usule uygun kesilmeden öldürülmüş ya da kendiliğinden ölmüş hayvanlar ......gurubuna girer.

a-meyte
b-teyme





Düzenli olarak farzları ifa eden-dini için maddi,manevi büyük fedakarliklar yapan mükellefin duasını ifsad eden eylem?
a-gıybet
b-cimrilik
c-haram lokma




gıdanın helal-haramlığı ile ilgili olan mecelle hükmü(günümüzde de geçerli olan şer'i hüküm) nedir?
a-zaruret halinde haramlar mübahtır
b-eşyada asıl olan ibahadır




helal rızık konulu ayetlerden değildir
a-bakara 29
b-casiye 13
c-a2raf 32
d-en'am 146






Şafilere ve bazı fakihlere göre ise kesim sırasında besmele çekmeğin hükmü nedir
a-sünnet
b-farz
c-vacip




hayvanların deri kemik kıkırdak bağ dokusu gibi kısımlarının uzun süre kaynatılması asit ve kireçle belli işlemlere tabi tutulması sonucunda elde edilen şeffaf ve yumuşak maddeye ne denir

a-yumuşak madde
b-jel
c-jelatin




hangisi kur'an-ı kerim'de haram yiyeceklerin belirtildiği ayetlerden değildir?
a-en'am 145
b-nahl 115
c-bakara 182





……………Peygamber’in ,sahabenin ve onların yolunu takip eden ilk nesillerin inanç sahasındaki görüş ve tercihlerini benimseyip izleyen geniş kesim
lere verilen isimdir.

a-ehli sünnet
b-cemaat





Aşağıdakilerden hangisi haram kapsamında değildir?
a-ölmüş hayvan
b-balık ölüsü
c-Akıtılmış kan
d-domuz eti
e-Allahtan başkası adına kesilen hayvanlar





aşağıdakilerden hangisi kur'anın yasakladığı yiyeceklerden değildir?
a-meyte eti
b-domuz eti
c-yırtıcı kuş eti
d-Allah'tan başkası adına kesilen hayvan eti






hem kur'an da hem hadislerde haram kılınan gıda?
a-pençeli hayvan eti
b-hamr





kur'anda helal-haram gıdalar hangi lafızlarla ifade edilir?
a-helalün-haramün
b-tayyibat-habais






domuzun bünyesinde

1-birçok hastalık taşıdığı

2-ölümcül hastalıklara yol açtığı

3-cinsel arzu duygusunu ortadan kaldırdığı

4-kıskançlık duygusunu ortadan kaldırdığı

5-namaz kılma duygusunu ortadan kaldırdığı

şeklindeki açıklamaların ön plana çıktığı görülmektedir.

yukarıdaki seçeneklerden hangisi yanlıştır


a-3
b-4
c-1
d-5





istihale ve karışımın fıkhi hükmü aynıdır
a-doğru
b-yanlış







........dışında başka ham maddelerden elde edilen içkiler sarhoşluk meydana getiriyorsa haramdır.

a-kuru üzüm
b-yaş üzüm
c-elma






rasulallah(sas) şarabın sirkeye dönüştürülmesini yasaklamıştır
bu hadis neye delildir?
a-şarabın necis oluşuna
b-dışarıdan müdahale ile istihalenin haramlığı kaldırmamasına






istihalesi ittifakla söz konusu olmayan yiyecek?
a-hamr
b-hınzır
c-meyte







tavuklarda sulu yolum yönteminin fıkıhtaki hükmü nedir
a-mekruh
b-caiz
c-caiz değil






Alkollü içeceklerin haram kılınması konusunda asli ilke?
a-Malın korunması
b-Dinin korunması
c-Canın korunması
d-Aklın korunması
e-NEslin korunması







Hayvansal veya bitkisel bir ürünün bir halden bir hale geçmesi?
a-İstihale
b-Mübadele
c-İllet
d-Mendub
e-Mekruh






İslam dininne göre hayvanı kesenin dini aşağıdakilerden hangisi olmalıdır?
a-Dine gerek yoktur
b-Mecusilik
c-Sadece İslam
d-Hristiyan-yahudi-İslam gibi ehli kitap
e-Budizm






Hangisi haram kılınan bir gıdayı yemeyi meşru kılar?
a-Tadının güzel olması
b-dünya üzerinde birçok insanın tüketmesi
c-kokusu görüntüsü gi cezb edici özelliği
d-Zaruri durum oluştuğunda canı koruma gereği
e-Sevdiğimiz kişilerin ısrarı






İstihaleye uğrayan madde mudahele ile gerçekleşirse aşağıdakilerden hangisine göre helal sayılmaz?
a-Hanefi
b-Maliki
c-İbn Hazm
d-Şafi
e-İbn Kayyım







İstihalenin kendiliğinden veya mudahale ile helal olduğunu savunanların şartlarından değildir?
a-Sağlığa zararlı olmaması
b-Uzman görüşün helal sayması
c-gıda ihtiyacını karşılaması







Sığır jelatini üretimine başlayan ülkeler?
a-Suudi Arabistan
b-Endonezya
c-Malezya
d-singapur
e-Türkiye





Mecusilerin ehli kitaba dahil eden?
a-Hanefi
b-İbn Kayyım
c-İbn Cevzii
d-İbn Hazm
e-Şafi







Kesilme esnasında besmelenin unutulmasını ve kasıt fark etmeksizin haram sayan?
a-Zahiriler
b-Şafi
c-Hanefi







sahoş edicilik özelliği?
a-İllet
b-Hamr
c-İskar







İlahi taleb ve yasakların taşıdığı dini mahiyet dini terminolojide hangi terimle anılmıştır?
a-Taabbud
b-Nevadir
c-Nevazil
d-İllet
e-İstihale







Domuz eti yemenin dini terminolojide karşılığı?
a-İllet
b-istihale
c-Li aynihi haram
d-Mekruh
e-Tayyibat-Habais






Hayvansal veya bitkisel bir ürünün bir halden bir hale geçmesi?
a-İstihale
b-Mübadele
c-İllet
d-Mendub
e-Mekruh






balinin illeti nedir?
a-sağlığa zarar
b-sarhoşluk






BİR HARCAMANIN İSRAF OLMASI NEYE BAĞLIDIR?
A-harcamada bulunan kişinin bütçesine
B-harcamanın mahiyetine






normal şartlarda tedavi amaçlı alkol kullanmanın hükmü
a-haram
b-mekruh





sigaranın haramlığından hareketle nargile içmenin hükmü nedir?
a-tahrimen mekruh
b-haram

güzel koku ve temizlik için kullanılan kolonyanın keyif için içilmesinin hükmü nedir?
a-haram
b-tahrimen mekruh
c-tenzihen mekruh



hangisi kesip
kanı akıtılarak yenilmesi gereken hayvanlardandır?
a-yunus balığı
b-fok balığı
c-balina




İKÖ'e göre aşağıdakileerden hangisinin kestiği yenilir?
a-mecusi
b-mürted
c-evanjelist
d-ataist
e-budist





*Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur*
aysgnnc beğendi.
Alıntı ile Cevapla
Alt 29 Kasım 2012, 14:47   Mesaj No:4
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:mehmet akif2 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik T.: 25 Şubat 2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:41
Mesaj: 7.406
Konular: 425
Beğenildi:2254
Beğendi:4870
Takdirleri:3317
Takdir Et:
Standart Cevap: Günümüz fıkıh problemleri soruları

3. ÜNİTE SORULARI



Maslahat gereği aynı mecliste 3 boşamayı 3 boşama olarak uygulayan ilk halife?

a-Ömer B.Abdulaziz
b-Hz.Ali
c-Hz.Ömer
d-Hz.Ebubekir


Boşanma sonucu kadınların beklemesi gereken süre?

a-İddet
b-Talak
c-Hul
d-Tefrik
e-Fesih


Dönüşlü olmayan boşama?

a-Bain talak
b-Rici talak
c-Tefrik
d-Hul
e-Sünni boşama

Hangi mezhep yetişkin kızların tek başlarına evlilik kararı alabilme yetkisi olduğunu söyler?

a-Hanefiler
b-Malikiler
c-Şafiler
d-Zahiriler




Sünnete uygun olmayan boşama?
a-Rici Talak
b-Bain talak
c-Bidi Talak
d-Hulle
e-İddet

evliliğin tescili sayılan şarttır?
a-mehir
b-2 şahit
c-talak hakkı


Tek taraflı irade ile kocanın boşaması?
a-Tefrik
b-Tefvizüt Talak
c-Unsur
d-Talak
e-Hilaf


Eşiyle fiili birliktelik yaşamayan kadının boşanması ile ilgili hüküm nedir?

a-4 ay 10 gün bekler
b-3 ay bekler
c-3 kuru gün bekler
d-iddet beklemez
e-Doğumla iddet biter


hangisi evliliği konu edinmez?
a-ibadat
b-muamelat
c-ukubat


nişanlılık döneminde akrabaya -çevreye duyurulmadan yapılan nikahın hükmü?
a-mekruh-caiz
b-dinen meşru değil


Yargı yolu ile boşanma?

a-Tefrik
b-Talak
c-Muhalea


Sırf birbirinin cinselliklerinde yararlanma amacı taşıyan evliliklere fıkıh literatüründe müta evliliği denir.

a-yanlış
b-doğru


Dönüşlü boşamalarda (ric’i talak) taraflardan birisinin ölümü halinde diğeri ona varis olabilmektedir mi

a-evet
b-hayır


hangi talağın gerçekleşmesi durumunda sıhriyet ve velayet ortadan kalkar?

a-bid'i
b-bain


Boşama yetkisinin erkeğe verilme sebepleri arasında sayılmaz?

a-Kadının duygusal yapısı
b-İki tarafın da boşama yetkisinin basit sebeblere boşanmalara yol açması
c-Maddi yükün sorumluluğunun erkekde olması
d-Mahkemelerin boşamasınınahlakive hukuki sorunlara yol açabilmesi
e-Mahkeme kararı olması


hangi sahabe döneminde aynı anda 3talak bir boşama sayıldı?

a-hz ömer
b- hz ebu bekir


2 şahit bulundurmayı boşanma şartlarından sayan sahabelerden değildir?

A-ibn abbas
b-ibn mesud
Alıntı ile Cevapla
Alt 04 Aralık 2012, 20:15   Mesaj No:5
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:mehmet akif2 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik T.: 25 Şubat 2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:41
Mesaj: 7.406
Konular: 425
Beğenildi:2254
Beğendi:4870
Takdirleri:3317
Takdir Et:
Standart Cevap: Günümüz Fıkıh Promlemleri Notlarımız

5. ÜNİTE SORULARI


Ülkemizde diyanetin otopsi ile ilgili vergiği karar?
a-Caiz
b-Şartlı caiz
c-Caiz değil



ötenazinin sözlük anlamı?
a-İyi ölüm
b-kötü ölüm
c-Acılı ölüm


Kişinin kendi isteği ve kanuni temsilcilerinin isteği üzerine hayatına son verilmesi?
a-Pasif ötenazi
b-Aktif ötenazi
c-İntihar


Hangisi Ötenaziyi yasal olarak uygulayan ülkelerden değildir?
a-Belçika
b-hollanda
c-abd
d-Rusya



Hayber Fethinde acılara dayanmarak kılıcı üzerine yatıp intihar eden sahabenin(KUZMAN) cenazesinin kaldırılması ile ilgli Hz Peygamber nasıl davrandı?
a-Cenaze namazı kılındı
b-Cenaze namazı kılınmadı
c-Şehit hükmünde kabul edildi



Hastanını tedaviyi kabul etmeme(pasif ötenazi)hakkı olduğunu söyleyen mezhep?
a-Hanefi
b-Hanbeli
c-Maliki
d-Zahiri



Organ naklinin ilk örneği nezamana dayanır?
a-Eski mısır hint uygarlıkları
b-Asya Çin uygarlığı
c-Orta Asya Türk uygarlığı



Hangisi İlk olarak nakliyapılan organlardan değildir?
a-Deri
b-Damar
c-Kas
d-Böbrek



organ naklinin itikadi boyutunda ele alınan konulardan değildir?
a-Cismani haşir
b-Organların şahitliği
c-Yaratılışı bozma
d-Kşilik özelliği ve dini sorumluuluk
e-organ mafyası olgusu



İnsanın yaratılış evlerinin anlatıldığı ayet?
a-Ahzap 55-56
b-Müminun 12-14



a.alternatif helal bir ilacın bulunamaması
b.ehliyetli bir doktorun teşhis ve önerisi

bunlar hagi hükmün belli şartlarıdır

a.haram maddeyle tedavi caiz değildir
b.haram maddeyle tedavi caizdir





otopsinin caiz olması için yerine getirilmesi gereken şartlardan değildir

a.otopsi yapılacak kişinin ölümünün tam olarak gerçekleşmiş olması şart değil
b.ölü yakınlarının rızası alınmalı
c.bu işin uzman tabip tarafından yapılması
d.maddi bir menfaat karşılığı yapılmamalı



........ Malikilerdeki hakim görüşe paralel olarak çocuk düşürmenin hiçbir şekilde caiz olmadığı görüşündedirler

a-zahiriler
b-hanbeliler



.................gibi bazı alimler hastalıklara karşı sabrı tavsiye eden hadislere dayanarak hastanın tedaviyi kabul etmemesinin caiz olduğunu savunmuştur.

a-imam maliki
b-ahmed b. hanbel



...........cenine gebeliğin kırkıncı gününden sonra ruh üflendiğine ilişkin hadisi esas alarak bu süre içinde eşlerin rızasının olması ve anne adayının bundan zarar görmemesi şartıyla çocuk düşürmenin caiz olduğunu söylemişlerdir.

a-hanefi
b-şafii



...... ötenazi İslam Hukukuna göre bir tür cinayet olarak kabul edilmektedir.

a-aktif
b-pasif



insan cesedinin dıştan ve içten muayene edilmesine ne denir?
a-çek-up
b-otopsi



tıp öğrencilerinin kadavrada çalışması nasıl otopsidir*
a-adli otopsi
b-ilmi otopsi
c-tıbbi otopsi
d-zaruri otopsi



hangisi karındaki altın vb mücevheratı çıkarmak için şartlı olarak ölünün karnını kesmeyi caiz gören mezheblerden değildir
a-şafii
b-hanbeli,
c-maliki
b-hanefi



hastanın tedaviyi kabul etmemesini caiz görerek çağdaş fakihlere pasif ötenazinin cevazına kaynak olan mezheb hangisidir?
a-maliki
b-hanbeli


hangisi günümüzde organ naklini caiz gören fakihlerin bu cevazı temellendirdiği prensiplerden değildir?
a-maslahat
b-zaruret
c-ilim-teknik



hangi mezhebde 40 günden sonra cenini düşürmek caizdir?
a-hanbeli
b-hanefi
c-şafii



hayatta olan bir kişinin gözleri bir başkasına nakletmek caiz midir neden?
a-caizdir-zaruret sebebiyle
b-caiz değildir-vücut bütünlüğüne zarar verme sebebiyle




sperm bankasında spermi donmuş olarak muhafaza edilen koca ölse,hanımı arkasından bu spermi kullana bilir mi?
a-evet
b-hayır



hangisi bir evli çiftte bulunması gereken döllenmenin 3 temel unsurundan değildir?

a-sperm
b-yumurta
c-rahim
d-hormonlar




laboratuar koşullarında döllenen yumurtayı kocanın 3. eşinin rahmine koymak caiz midir?

Cevap: caiz değildir




Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur
aysgnnc beğendi.
Alıntı ile Cevapla
Alt 11 Aralık 2012, 08:42   Mesaj No:6
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:mehmet akif2 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik T.: 25 Şubat 2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:41
Mesaj: 7.406
Konular: 425
Beğenildi:2254
Beğendi:4870
Takdirleri:3317
Takdir Et:
Standart Cevap: Günümüz Fıkıh Promlemleri Notlarımız

6. ÜNİTEDEN KODLAMA



Müziğe karşı tavır alan alimlerin zaman zaman bazı ayeti kerimeleri delil getirdikleri görülür. Ancak;

Kodlama: (ka-h-ha-n-gazali)

Kasani,

İbn hümam

ibn hazm

nablusi ve

Gazali gibi birçok alim

bu ayeti kerimelerin hiçbirinin doğrudan müzikle ilgili olmadığını belirtmiştir.
Alıntı ile Cevapla
Alt 11 Aralık 2012, 12:36   Mesaj No:7
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:mehmet akif2 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik T.: 25 Şubat 2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:41
Mesaj: 7.406
Konular: 425
Beğenildi:2254
Beğendi:4870
Takdirleri:3317
Takdir Et:
Standart Cevap: Günümüz Fıkıh Promlemleri Notlarımız

6. ÜNİTE SORULARI



*Hz. Peygamber döneminde çeşitli vesilelerle müzik icra edildiği görülmektedir.
Bu durumlardan birisi yolculuktur.
Hz. Peygamberden nakledilen örnekler O’nun kabiliyeti olan kimselere yolculukları esnasında şiir ve şarki söylettiğini ortaya koymaktadır.
Arapların öteden beri var olan bu adetine......denir.

a-hıda
b-hadır
c-huda




aşağıdakilerden hangisi fıkıh eserlerinde müziğin hükmü ile görüşler arasında değildir

a-mübah
b-mekruh
c-haram
d-vacip




......... mesleği resimcilik olan birinin fetva sorması üzerine sadece cansız varlıkların resimlerini yapmasını tavsiye etmiştir.

a-ibn mesud
b-ibn hazm
c-ibn abbas





Ebru tezhip çinicilik halı dokumacılığı gibi soyut resimler ittifakla .........

a-haram
b-mübah
c-caiz




Canlı tasvirlerinin çocukların oyuncağı olmasında bir sakınca var mıdır?

a-vardır
b-yoktur




Resim bulunulan yerde namaz kılmak ......

a-mekruh
b-caiz





Tasviri haram kabul eden alimler, bunun gerekçelerinde ihtilaf etmişlerdir.
Onlara göre;
*Tasvir, zamanla Allah’tan başkasına tapınmaya ve putçuluğa götürmektedir.
*Yasağın sebebi, Allah’ın yaratma vasfına benzemeye çalışmaktır.

yukarıdaki bilgi doğru mudur?

a-doğru
b-yanlış




Müziğin mubah olduğunu ifade eden alimlerden değildir?
a-Kasani
b-Gazali
c-İbn Hüman
d-Abdulgani nablusi
e-Ebu Hanife




Müziğin haram olduğunu söyleyen alimlerin tarihi dayanakları?
a-Emevilerin müziği işret için kullanmaları
b-Sesi kötü olan kişilerin şarı söylemeleri
c-Bazı enstrümanların haram malzemeden yapılması
d-Şarkı sözlerinde iyilikleri teşvik edici sözlerin yer alması
e-Çocukların da şarkı söylemeye alışması




Meysir olarak adlandırılan kolaylık anlamına gelen kelimenin anlamı?
a-Kumar
b-Eğlence
c-Bahis
d-Spor
e-Heykelcilik



Kumarın kıınandığı ayeti kerime?
a-Bakara 219
b-Bakara 212
c-Bakara 214




Kumarın yasaklandığı ayeti kerime?
a-Bakara 219
b-Bakara 212-213
c-Maide 90-91
d-Maide 87-88





Müsabaka ittifakla......?
a-Mubah
b-Caiz
c-Haram
d-Mekruh




Hangisi Hadisde belirtilen ödüllü yarışlara girmez?
a-Atıcılık
b-At yarışı
c-Deve yarışı
d-Halter




Yarışmada ödül hangi mezhepe göre alınamaz?
a-Hanefi
b-Şafi
c-Hanbeli
d-Maliki




Ruh sahibi gölgeli cisimleri resmetmek hangi terim ile ifade edilir?
a-Suret
b-Timsal




Resimde Ruh sahibi veya ruhsuz bütün şeyleri içine alan ?
a-Suret
b-Timsal
c-Heykel
d-Tasvir



İslam alimleri müziğe dair değerlendirmede bulunurken hangisini dikkate almamışdır?
a-Müziğin ses sanatı olması
b-Müziğin icra edildiği ortam
c-Müziğin vesile olduğu sonuçlar
d-İçeriğinin İslamın ilkeri ile bağdaşması
e-Müzikle ilgili farklı hadis rivayetlerinin olması






aşağıdakılerden hangisi güncel kumar türlerindendir.
a-güreş

b-atıcılık
c-piyango






aşağıdakilerden hangisi alimlere göre haram sınıfına girer?
a-bir kurum veya şahsın açtığı yarışmada kazananlara ödül verilmesi
b-yarışanların sadece bir kısmının para koyması ve kazanana sen kaznaırsan şu kadar alırsın denmesi
c-bir emek ve iş karşılığı olmaksızın tesadüflere bağlı kalarak başkalarının zararı karşılığında mal kazanmak




canlıların resımlerının yapılması hangı mezhepte haram değildir?
a-malıkı
b-hanefı
c-şafii
d-hanbelı





Hangisi Hadisde belirtilen ödüllü yarışlara girmez?
a-Atıcılık
b-At yarışı
c-Deve yarışı
d-Halter





resim,namaz kılınan yerde kıble tarafında ise.......göre sakıncalıdır..
a-hanefi
b-şafii





Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur
Alıntı ile Cevapla
Alt 11 Aralık 2012, 12:46   Mesaj No:8
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:mehmet akif2 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik T.: 25 Şubat 2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:41
Mesaj: 7.406
Konular: 425
Beğenildi:2254
Beğendi:4870
Takdirleri:3317
Takdir Et:
Standart Cevap: Günümüz Fıkıh Promlemleri Notlarımız

2.ÜNİTE SORULARIMIZ

1.namaz vakitleri neye göre belirlenmektedir?

a.güneş ve dünyanın harakatleri
b.ayın ve gezegenlerin haraketleri




2.sabah namazı vakti hangisidir?

a.ikinci fecrin doğuşuna kadar olan süre
b.ikinci fecrin doğuşundan güneş doğuncaya kadar geçen süre





3.hanefiye göre şafak nasıldır?

a.güneş battıktan sonra ufuktaki kızartı
b.ufukta kızartı sonrası oluşan beyazlık




4.namaz vakitlerinin oluşmadığı kısa süreli bölgeler hangi enlemler arasınadadır?

a.45-60
b.45-65





5.kuranı kerimde namazın belli vakitlerde kılınmasını emreden ayet?
a .maide 6
b. nisa 103





6.kısa süreli bölgelerde yatsı namazının sorumluluğu düşer diyenler bunu neye benzetirler

a.abdest azalarından birisi bulunmayan kişinin alacağı abdeste benzetilmiş

b.namazla yükümlü olmanın şartını öne sürmüşler





7.namaz vakitleri oluşmayan bölgelerdeki sorunları tartışmak için toplanılan semineerin yeri-tarihi?
a-brüksel-1980
b-bükreş-1981





8.45-65.enlemde hangi namaz vakitleri oluşmamaktadır?
a-dönüşümlü olarak hepsi
b-yatsı-teravih





9.en yakın bölgeye göre namazların ayarlanıp kılınmasını söyleyenler neyi kabul etmektedirler

a.vakit namazla sorumlu olmanın şartıdır

b.vakit namazla sorumlu olmanın gerçek sebebidir





10.bu sıkıntı nasıl aşılmalıdır ?

a.güneşin doğuşuyla batışı arasındaki süre gece kabul edilir,gece 3e bölünür

b.akşam ve yatsıyı cem ederek kılabilirler
c. hepsi





11.Kameri ayların başlangıcında hilalin görülmesi meselesini ifade etmek için ......terimi kullanılmaktadır.
a-ru’yet-i hilal
b-ru'yet-i kamer





12.Ebu Hanife ve İmam Muhammed’e göre zeval (öğle)vaktinden önce veya sonra görülen hilal ayın başlamış olduğuna işaret midir?

a-işarettir
b-işaret değildir





13.66 derece enlemiyle ilgili hangisi doğrudur

a. sadece yatsı ve imsak vakti oluşmamaktadr

b.diğer namaz vakitleride oluşmamaktadır





14.kime göre ise zevalden önce görülen hilal önceki geceye ait olduğu için onunla ramazan ve bayram gerçekleşmiş olur

a-imam şafii
b-ebu yusuf





15.66 derece enlemiyle ilgili hangisi doğrudur

a. sadece yatsı ve imsak vakti oluşmamaktadr

b.diğer namaz vakitleride oluşmamaktadır





16.ayın doğuş yer ve vakitlerinin değişmesi ne denir.

a-ihtilafu'l me ta li
b-ihtilafu'l me ta fizik





17.namaz vakitlerinin oluşmadığı,yerlerde namaz vaktinin güneşin doğuşu ve batışı dışında farklı yöntemlerle belirlenmesi

a.takdir
b.takrir





18.din işleri yüksek kurulu , 15.06.2006 tarihli toplantıda;gecenin oluşmadığı dönemlerde namaz konusunda nasıl fetva vermiştir?
a-cem edilir
b- en yakın bölgenin namaz saatine uyulur
c-güneşin batışından 1 saat sonra yatsı vakti-2 saat sonra imsak başlangıcı kabul edilir





19.ramazan hilali bir yerde görünmüşse diğer yerlerde yaşayanlarda bunu dikkate alarak oruç tutmalılar

a.doğru
b.yanlış





20.hilal gözetleyen kimsede bulunması gereken şartlar
a-akıl-baliğ-sağlık
b-akıl-baliğ-adalet





21.şafilerin hilale ilgili görüşleri nedir?

a. kıyas yaparlar
b.icma yaparlar





22.......namaza kıyas yaparak konuya farklı bir açıdan yaklaşmaktadır.

onlara göre güneş hareketlerindeki farklılık namaz vakitlerinin farklılığına sebep olmaktadır.

a-hanefiler
b-şafiiler





23.öğle namazını son vaktinde kılma ve hemen arkasından vakti giren ikindiyi kılma durumu

a.cemi tehir
b.suri cem
c.cemi takdim





24.İkindi namazını öğle namazı vaktinde veya yatsı namazını akşam namazı vaktinde kılmaya ne denir.
a-cemi takdim
b-cemi tehir




25.*Öğle namazını ikindi akşam namazını da yatsı namazı vaktinde kılmaya ne denir?
a-cem-i tehir
b-cem-i takdim





26.hanefiler hangi durumda cemi kabul ederler

a.hacda arafat müzdelife
b.yolculuk
c.hastalık




27.hastalığı cem yapma sebebi olrak görüp, bu konuda hastalığın sınırlarını oldukça geniş tutmuşlardır

a.hanefiler
b.hanbeliler
c.malikiler




28.4 büyük mezheplerden hangileri kadınların özel hallerinde oruç tutmalarının haram olduğu görüşü benimsenmiştir.

a-hanefi
b-maliki
c-şafii
d-hanbeli
e-hepsi





29.Hanefilerin mezhep görüşüne göre tavaf sırasında hem boy abdestini gerektiren hükmi kirlilikten temizlenmek hem de abdestli olmanın hükmü nedir
a-farz
b-vacip





30.kendini tutma,engel olma anlamlarına gelir
a.sıyam
b.sevap





31.bu dönemde oruç tutmamak neyle ilgilidir?
a. hükmi kirlilik
b.hastalık




32.hanefilere göre farz vacip ayrımının gerekçesi nedeir

a.mesele kuran vemütevatir sünnetle sabitse hükmün farz,
b.ahad haberle sabitse vaciptir
c.hepsi





33.Para ve ticaret mallarına kıyasla sanayi gelirlerinden de yüzde kaç oranında zekat alınmalıdır.
a-%2
b-%2,5





34.tavaf sırasında abdestli olmaya gerek yoktur

a.ibn teymiyye
b.maliki





35.aşağıdaki tavaflardan hangisi farzdır?
a-veda tavafı
b-ziyaret tavafı
c-kudüm tavafı





36.ziynet eşyalarında zekat yoktur
hangisi bu görüşe sahip değildir

a.maliki
b.şafii
c.hanbeli
d.hanefi





37.aşağıdaki mezheplerden hangisinde tavaf esnasında hadesten ve necasetten taharet farz DEĞİLDİR?
a-şafii
b-hanbeli
c-maliki
d-hanefi






38.zekatın kimlere verileceği kuranda nerde açıklanmış
a.fecr suresi
b.tevbe
c.duha





39.zekat olarak verilen malın zekat alanın mülkiyetine geçmesi lazım?

a.hanbeli
b.hanefi





40.kuranda tavafı emreden ayet hangi surededir?
a-tevbe
b-hac
c.fecr





41.hangisi udhiyeyle ilgili doğru bilgidir

a.vakitle bağlantılı olması
b.kuşluk vaktinde kesilen hayvanı veya eylem için kullanılmış
c.hepsi





42.tavafta abdest şartı yoktur, abdest mübahtır,hayızlı kadın tavaf edebilir diyen islam alimi?
a-ibn teymiyye
b-sühreverdi





43.bir malın zekata tabii olmasının şartlarından değildir
a-mal nami olmalıdır
b-ihtiyaç fazlası olmalıdır
c-miras malı olmamalıdır




44.peygamber (sas) efendimiz hangi tarihlerde kurban kesmiştir?
a-h1 h10
b-h2 -vefat edene kadar





45.hanefi mezhebine göre,hayızlı iken ziyaret tavafı yapan kadın temizlenip tekrar ziyaret tavafı etse ne gerekir?

a-büyük baş kurban
b-hiçbirşey




46.aşağıdakilerden hangisinde şafiilere göre cem etmenin caiz olduğu yerler doğru sıralanmıştır?
a-arafat-müzdelife-yolculuk-yağmur
b-arafat-müzdelif-yağmur-hastalık




arada cevaplanmayan sorular olabilir bu o anda gözden kaçan sorulardır ,bilen arkadaşlar ekleme yapabilir (makbergülü)




Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur..
aysgnnc beğendi.
Alıntı ile Cevapla
Alt 11 Aralık 2012, 13:28   Mesaj No:9
Meal Gurubu Üyesi
Medineweb Emekdarı
Nesli_Nur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Nesli_Nur isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 20510
Üyelik T.: 01 Ekim 2012
Arkadaşları:25
Cinsiyet:
Mesaj: 1.018
Konular: 166
Beğenildi:66
Beğendi:1
Takdirleri:187
Takdir Et:
Standart Cevap: Günümüz Fıkıh Promlemleri Notlarımız

6.ünite eğlence,spor ve sanat

*aşağıdakılerden hangisi güncel kumar türlerindendir.
a-güreş
b-atıcılık
c-piyango

*aşağıdakilerden hangisi alimlere göre haram sınıfına girer?
a-bir kurum veya şahsın açtığı yarışmada kazananlara ödül verilmesi
b-yarışanların sadece bir kısmının para koyması ve kazanana sen kaznaırsan şu kadar alırsın denmesi
c-bir emek ve iş karşılığı olmaksızın tesadüflere bağlı kalarak başkalarının zararı karşılığında mal kazanmak

*canlıların resımlerının yapılması hangı mezhepte haram değildir?
a-malıkı
b-hanefı
c-şafii
d-hanbelı


*Hangisi Hadisde belirtilen ödüllü yarışlara girmez?
a-Atıcılık
b-At yarışı
c-Deve yarışı
d-Halter


*resim,namaz kılınan yerde kıble tarafında ise.......göre sakıncalıdır..
a-henefi
b-şafii
__________________
Derdi dünya olanin dünya kadar derdi olur...
Alıntı ile Cevapla
Alt 13 Aralık 2012, 10:07   Mesaj No:10
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:mehmet akif2 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik T.: 25 Şubat 2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:41
Mesaj: 7.406
Konular: 425
Beğenildi:2254
Beğendi:4870
Takdirleri:3317
Takdir Et:
Standart Cevap: Günümüz Fıkıh Promlemleri Notlarımız

1.ünite soruları

1....................... akıl sahibi insanları kendi tercihleriyle bizzat hayırlı olan şeylere götüren ilahi bir kanundur.

a.icma
b.din
c.tavsiye





2.............................;”Fakih’in Şeri ameli bir meselenin hükmünü ilgili delillerden çıkarabilmek için olanca gayretini sarfetmesi “

a.şeriat
b.icma
c.ictihat





İslam’ın bir taraftan özünü safiyetini koruyup diğer taraftan durmadan değişen hayat realitesine uyum sağlama zorunluluğu ve yeteneği onun bazı hükümlerinde zamana çevreye ve şartlara göre nispi bir değişme olup olmayacağı meselesini gündeme getirmiştir.Bu konu klasik fıkıhta .................................


a.ahkamın tegayyürü
b.edillei şeriyye
c.hiçbiri





3.Din akıl sahibi insanları kendi tercihleriyle bizzat hayırlı olan şeylere götüren ilahi bir kanundur.

yukardaki tanımı kimler yapmıştır
a-oryantalistler
b-islam bilginleri





4.Fıkhın Değişme İle Bağdaşmaz Gözüken Özellikleri

a.evrensel olması
b.ilahi olması





5.din sözcüğünün kökeninde............ve ........diğeri....ve......şeklinde zıt yönlü iki anlamı vardır
hakimiyet-mülkiyet;itaat-boyun eğme




6.içtihad unsurlarındandır
a.naslar
b.sosyoloji unsurcakli çıkarımlar
d.hepsi






7.imam azamın inanç konularını ele alan eseri

a-fetavayi hindiyye
b-fıkhul ekber





8.fıkhi hükümlerin değişmesi demek,hükmün nesih veya iptali anlamında olup

eski şartlar yerine gelsede hükmü yürürlüğe girmez

bu tanım doğrumu yanlışmı

"hükmü yürürlüğe girer" nasların hükmü zaruret halinde değişir.





9.hangi hükmün en temel özellikleri kesin nassa dayanmış olması dinin aslına dahil olması kıyasa konu olmaması ve özü itibariyle değişime kapalı olmasıdır?

a-Taabbudi
b-talili






10.aşağıdakilerden hangisi fıkhın alanlarından değildir?
a-ibadat
b-ukubat
c-muamelat
d-fetevat





11.Fıkhın Değişmeye Açık Olduğunu Gösteren Özelliklerinden değildir?

a.İslam Dininin Evrenselliği
b..Hükümlerin Esnekliği
c..İslamın Kemale Ermiş Olması




12.Hükümlerin taabbüdi talili uygulamasını kabul etmeyen mezhep

a-Zahiriler
b-Hanefiler
c-Şafiler
d-Malikiler





13.her peygamber yanlızca kendi kavmine gönderilmişken,ben bütün insanlara gönderildim

peygamberimizin bu sözleri,fıkhın değişime elverişli olduğunu gösteren hangi özelliktir

a.is.dinin evrensel olması
b.islamın kemale ermiş olması





14.Taabud sahasını en geniş tutan mezhep?
a-Zahiriler
b-Hanefiler
c-Şafiler
d-Malikiler





15.Fıkıh usulu açısından muamelatla ilgili konular..........dır
a-Taabbudi
b Talili
boşluğa hangisi gelmelidir?






16.hakkında şeri bir hüküm verilmesi gereken mesele ve olayları ifade etmek üzere kullanılan kelime

a-nevazil
b-mevali






17.fıkıhta hükümlerin esnekliğini sağlayan en önemli prensipler hangileridir

a.icma kıyas
b.kolaylık ,zaruret prensipleri





18.miktarla ilgili hükümlere ne denir?
a-mükedderat
b-mirtarat





19.Hanefilerde nevazil görüşlerini toplayan ve günümüze ulaşan ilk eser Ebu’l-Leys es-Semerkandi’nin Kitabun Nevazil adlı eseridir

bu bilgi doğru mudur

a-doğru
b-yanlış





20.kıyas için gerekli olan hükümlerdir
a-taabbudi-talili hükümler
b-sahabe kavli





21.kıyas ve ictihatın en çok kullanıldığı alan?
a-muamelet
b-ibadat





22.nevazil kelimesini en çok hangi mez.kullanmıştır?

a.hanefiler
b.malikiler






23.Hanefi mezhep görüşleri bilgi ve değeri bakımından 3 gruba ayrılır hangisi bunlardan değildir?
a-Usul meseleleri
b-Nevadir meseleleri
c-Vesail
d-Nevazil






24.hanefi mezhebinde görüşler bilgi ve delil açısından 3 e ayrılır

1.usul meseleleri
1nevazil görüşleri
3.........nevadir......siz söyleyin




25.günümz fıkıh problemlerinin çözümünde daha çok hangi yaklaşıma başvurulur?

a-gelenekselci taklitçi yaklaşım
b-yeni selefeci yaklaşım
c-akademik yaklaşımlar





26.miras ,iddet ,zekat ...............................ilgilidir

ibadetler
mukadderat





27.i.azam ve öğrencilerini kapsayan döneme ne denir?
a-selef
b-ictihat





28.İslam Konferansı Teşkilatı Fıkıh Akademisi kaç yılında İslam Konferansı Teşkilatına bağlı olarak kurulmuştur.
a-1980
b-1982
c-1983




29.hanefilerde nevazil kelimesi yerine kullanılan vakıat,havadis kelimelerinin anlamı nedir

a.sonradan ve aniden meydana gelen
b. sonradan ve aniden meydana gelemeyen





30.hanefi mezhebinin en güvenilir kabul edilen kaynakları
a- nevadir eserleri
b-usul eserleri





31.alış veriş ,evlenme ,boşanma...........................
a.tahsiniyat
b.zaruriyyat
c.haciyat




32.Fıhhul ekaliyat fıkhul cahiliyat isimleri ile anılan fıkıh alanı hangi topluluğa ait dini meselelere çözüm arar?
a-Müslümanlar
b-Gayri müslimler
c-Gayri müslim ülkede yaşayan müslümanlar




33.sonraki nesillere güvenilir raviler tarafından tevatür ve şöhret yoluylaaktarılmıştır.
a.zahirür rivaye
b.zahirür kinaye






34.bilgi ve görüş bakımından hanefi mezhebinin delillerinden değildir
a-nevazil görüşler
b-zahirur rivaye (usul meseleleri)
c-nevadir meseleler
d-sahabe kaavli





35...............................çağdaş fıkıh meselesi anlamında değildir
a.kadaya müstecele
b.fetava musırra
c.mecmun nevazil vel havadis





36.akıl ve bilim ışığında güncel meseleler çözülmeli,tarihsel olan evrensel olamaz
hangi yaklaşımın düşünce yapısıdır?
a.modernist
b.selefçi yaklaşım





37.Mısır’da Ezher’e Bağlı İslam araştırmaları akademisi kaç yılında kurulmuştur?
a-1960
b-1961





38.giyinme temizlik yeme içme ............................
tahsiniyat ,zaruriyat, haciyat





39.Avrupa’daki Müslümanların dini ihtiyaç ve problemlerine çözüm üretmek üzere kurulmuş merkezi İrlanda’nın Dublin kentinde olan kurula veirlen ad nedir
a-avrupa fetva ve araştırma kurulu(ECFR)
b-islam araştırmaları akademisi






40.başkanlığını yusuf el kardavinin yaptığı kurul hangisidir
a.avrupa fetva ve araştırma kurulu
b.is.konferansı teşkilatı





41.hangisi günümü güncel meseleleriyle ilgili eser vermemiştir?

a.reşit rıza
b.şerbasi
c.hayrattin karaman
d.faruk beşer
e.mustafa döngeloğlu





42..................MAKASID ....... bizatihi amaçlanan iş ve işlemlerle hükümler......VESAİL.................bi zatihi amaçlanmış olmayıp başka hükümlerin tam gerçekleştirme aracı kılnmış hükümler






43.islamda bütün dini düzenlemelerin temel amacı insanlar için fayda sağlamak,onları zarardan korumak,dünyayı
şerlerden temizlemektir,bu açıklamanın anlamı nedir

a.maslahatların temin edilmesi
b.mefsedetlerin giderilmesi her ikiside





44.en çok başvurulan fıkıh kuralı nedir?
eşyada asl olan ibahadır




45.5 temel değerin korunması zaruiyyat tır bunlar nelerdir?
mal ,can ,akıl, din, nesil






46.öncelikli değer ve hükümlerden hangisi tahsiniyyata örnektir*

a.alışveriş,kiralama
b.temizlik,yeme içme




47.alimlerin şeri ameli bir meselenin hükmünü ilgili delillerden çıkarabilmeleri için çaba sarfetmeleri"
a-icma
b-kıyas
c-ictihad
d-istihsan
e-müctehid






48.Terimlerden hangisi yeni ortaya çıkan meseleleri ifade etmek üzere kullanılmaz?
a-vakıat
b-nevadir
c-feteva
d-nevazil
e-havadis





49.aşağıdakilerden hangisi şeri hükümlerden değildir?
a-farz
b-vacip
c-mekruh
d-fasid
e-ifta





50.aşağıdakilerden hangisi taabbudi hükümlerden değildir?
a-oruç keffareti
b-namazların rekatları
c-içkinin hramlığı
d-hırsızlık cezası
e-kira sözleşmesi





51.eser eşlemelerinden hangisi yanlıştır?
a.sadrüşşehid,vakıat
b.keşşi,mecmuun nevazil vel hayadis
c.natıfi,vakıat
d.şatıbi,ezzühre vennecat




eksik olan cevaplar olabilir bulabildiğim tüm sorular bunlardı arkadaşlar (makbergülü)



Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur.
aysgnnc beğendi.
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Konuyu değerlendir
Konuyu değerlendir:

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
Günümüz fıkıh problemleri soru-cevap (NURŞEN35) EyMeN&TaLhA Günümüz Fıkıh Proplemleri 15 05 Aralık 2019 18:26
Günümüz Fıkıh Problemleri Ünite Soruları Medineweb Günümüz Fıkıh Proplemleri 6 07 Ocak 2019 19:25
günümüz fıkıh problemleri 1.ünite soru-cevap EyMeN&TaLhA Günümüz Fıkıh Proplemleri 6 17 Kasım 2017 21:16
günümüz fıkıh problemleri erol71'e ait notlar mehmet akif2 Erol 71 Hoca'nın Toplu Özetleri 8 14 Ocak 2016 23:37
günümüz fıkıh problemleri 7.-8.-9.-10.ünite soruları makbergülü Günümüz Fıkıh Proplemleri 0 16 Ocak 2013 22:41

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb   Medineweb   Medineweb   Medineweb   www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288